PDA

Επιστροφή στο Forum : "Στρώσιμο" αυτοκινήτου



chal_4
29-05-08, 11:11
Πήρα ένα Seat Ibiza Formula Sport (1400, 115hp).
Ευπρόσδεκτη οποιαδήποτε συμβουλή για το στρώσιμό του.
Μην μου πείτε όμως να πιάσω την εθνική μέχρι να συμπληρώσω τα 1500 χιλιόμετρα...:)

Andrikos
29-05-08, 11:24
Πήρα ένα Seat Ibiza Formula Sport (1400, 115hp).
Ευπρόσδεκτη οποιαδήποτε συμβουλή για το στρώσιμό του.
Μην μου πείτε όμως να πιάσω την εθνική μέχρι να συμπληρώσω τα 1500 χιλιόμετρα...:)

πατοψαρο πηρες και αμαξι:p

Καλοριζικο παντως!

chal_4
29-05-08, 11:27
Να σαι καλα ρε σειρά... για τα καλά σου λόγια

Patentman
29-05-08, 11:47
Τα πρωτα 20KM πρεπει να το σκισεις. Για να "κοπουν" ολες οι προεξοχες που εχουν τα μεταλλα και οχι απλα να γυαλιστουν. Αν δεν κοπουν τοτε μενουν και απλα στρογγυλευουν (λειαινονται).
Αλλά μην ανησυχεις αυτο ηδη εχει γινει απο τις μεταφορες που χρειαστηκε να κανει (χωροι αποθηκευσης, τελωνειο, χωροι αποθηκευσης, κτλ).

Εσυ το αγοραζεις με 0 χιλιομετρα (ή εστω το πολυ 20) και στην πραγματικοτητα μπορει να εχει διανυσει μεχρι και 100 χιλιομετρα.

Απλα το κοντερ μηδενιζεται πριν σου παραδοθει. Μεχρι τοτε λειτουργει σε λειτουργια "μεταφορας".

Οποτε παμε απο δω και περα.
Τωρα αρχιζει το στρωσιμο.
Η λειανση.

Εδω θελει να κανεις σταδιακη αυξηση αριθμου στροφων ανα χιλιομετρικη ζωνη διανυθεντων χιλιομετρων.
Στην αρχη (0-100 χιλιομετρα) θελει να πηγαινεις μεχρι 3500 στροφες, με αυξομειωσεις αναμεσα σε αυτες τις στροφες, κατι που γινεται αυτοματα με την κινηση στην πολη.
Στα 100-300 χιλιομετρα θελει μεχρι 4000.
300-500 μεχρι 4500. Ενδιαμεσα να εχεις δυο-τρεις φορες που θα το ανοιξεις και μεχρι 5.200 (στην τριτη και τεταρτη ταχυτητα). Επισης να υπαρχουν αρκετες στιγμες που αφησες το γκαζι (οπως σταματωντας σε φαναρι) ωστε ο κινητηρας να καθαριζει (τα πιστονια στο τμημα των ελατηριων).
500-800 μεχρι 5000
Ενδιαμεσα να εχεις τρεις-τεσσερις φορες που θα το ανοιξεις και μεχρι 5.800 (στην τριτη και τεταρτη ταχυτητα). Επισης να υπαρχουν αρκετες στιγμες που αφησες το γκαζι (οπως σταματωντας σε φαναρι) ωστε ο κινητηρας να καθαριζει (τα πιστονια στο τμημα των ελατηριων).
800-1200 μεχρι και πριν το κοκκινο στην τριτη και τεταρτη ταχυτητα, με σταδιακη αυξηση αριθμου στροφων.
1200 και μετα πυρ κατα βουληση (εχει ηδη στρωθει), ακομα και για τελικη ταχυτητα.

Το στρωσιμο δεν θελει συντηρητικη οδηγηση αλλά ουτε και επιθετικη.
Θελει σταδιακη αυξηση ωστε να μεταλλα μεταξυ τους να τρωγονται και να λειαινονται σωστα.

Βεβαια και τιποτα απο αυτα να μην κανεις και απλα να το σκισεις κατευθειαν παλι μια χαρα θα δουλευει με λιγη αυξημενη καταναλωση λαδιου.
Αν το πας συντηρητικα για 1500 χιλιομετρα τοτε απλα δεν θα τραβαει (και θα καιει και λιγη παραπανω βενζινη) και θα "ανοιξει" (θα αρχισει να τραβαει) ο κινητηρας μετα τις 40.000KM, ενω με σωστο στρωσιμο θα αρχιζε μετα τις 20.000ΚΜ.

chal_4
29-05-08, 12:00
Πάρα πολύ κατατοπιστικός. Να σαι καλά φίλε για τις πληροφορίες... Θα το ψάξω κι άλλο αλλά νομίζω ότι τα πες όλα!

etsouk2000
29-05-08, 12:04
Πωπω αυτές οι γνώσεις και θεωρίες και υπεραναλύσεις...
Εγώ πήρα το αυτοκινητάκι μου και το οδηγούσα κανονικά, χωρίς κάποια τέτοια σχολαστική μεθοδολογία, ως άνθρωπος και ως συντηρητικός οδηγός που είμαι και μια χαρά λειτουργεί τοσα χρονια μετά...
Άλλωστε, αν χρειαζόταν τέτοια μεθοδολογία, δεν θα μας την έλεγαν ξεκάθαρα και δεν θα επέμεναν γι αυτήν οι κατασκευαστές και οι αντιπρόσωποι πωλητές;

giwrgosth
29-05-08, 12:10
Πέρα από τα πολύ σωστά που έγραψε ο Pantentman πιο πάνω και είναι αρκετά οπότε δεν χρειάζετε να ψάξεις κάτι άλλο, να συμπληρώσω ότι για τα πρώτα χιλιόμετρα καλό είναι να οδηγήσεις σε δρόμους με στροφές κλπ, έτσι ώστε να αλλάζεις συχνά ταχύτητες για να στρώσει κυρίως το κιβώτιο, αλλά να στρώσουν και οι αναρτήσεις.
Καλοτάξιδο να είναι και να προσέχεις στους δρόμους τους πεζούς και τα "ζώα"! :oneup:

........Auto merged post: giwrgosth πρόσθεσε 2 λεπτά και 43 δευτερόλεπτα αργότερα ........


Πωπω αυτές οι γνώσεις και θεωρίες και υπεραναλύσεις...
Εγώ πήρα το αυτοκινητάκι μου και το οδηγούσα κανονικά ως άνθρωπος και ως συντηρητικός οδηγός που είμαι και μια χαρά λειτουργεί τοσα χρονια μετά...
Μην είσαι απόλυτος, δεν ξέρεις αν πραγματικά λειτουργεί σωτά και πως θα λειτουργούσε αν είχες κάνει ένα προσεκτικό στρώσιμο! Η συντηρητική οδήγηση δε σημαίνει αυτόματα ότι είναι και η σωστή για το στρώσιμο του αυτοκινήτου και πέρα από αυτό αυτοκίνητο με αυτοκίνητο έχει διαφορά!

Patentman
29-05-08, 12:13
Ετσι ειναι, τι τις θελεις τις γνώσεις και θεωρίες και υπεραναλύσεις;
Απλα παιρνεις το αυτοκινητακι σου και το οδηγεις οπως εσυ ξερεις.
Γιατι να ψαχτεις και να παιδεψεις την ψυχη σου;

Ενα τιποτα ειναι το αυτοκινητο που του εχουν δωσει και τοση σημασια και τα σκανε χοντρα.
Σημερα το εχεις, αυριο δεν το εχεις, στο κλεβουν ή βγαινει ολικη καταστροφη μετα απο μια στουκα.
Και θα κατσεις να σκασεις για το σωστο στρωσιμο, τι οφελος υπαρχει και τι νοημα εχει;

etsouk2000
29-05-08, 12:18
Η συντηρητική οδήγηση δε σημαίνει αυτόματα ότι είναι και η σωστή για το στρώσιμο του αυτοκινήτου και πέρα από αυτό αυτοκίνητο με αυτοκίνητο έχει διαφορά!

Nαι σίγουρα, αυτοκινητο με αυτοκινητο εχει διαφορα. Δεν αγορασα porsche boxster...
Ενα απλο αυτοκινητακι αγορασα...

giwrgosth
29-05-08, 12:24
Nαι σίγουρα, αυτοκινητο με αυτοκινητο εχει διαφορα. Δεν αγορασα porsche boxster...
Ενα απλο αυτοκινητακι αγορασα...
Δεν είναι ανάγκη να είναι πόρσε, αλλά ο φίλος μιλάει για 115 άλογα από 1400 κυβικά, που σημαίνει ελαφρά πουσαρισμένος κινητήρας και την προσοχή του τη θέλει, όπως κάθε άλλος σίγουρα, αλλά περισσότερο από ένα ματίζ των 1000 κυβικών με 60 άλογα.
Αντίθετα θα έλεγα ότι το πόρσε δε θέλει τίποτα, το αγοράζεις και το σπας, ότι και να πάθει σίγουρα θα έχεις τη δυνατότητα να αγοράσεις άλλο την επόμενη μέρα :p

chal_4
29-05-08, 12:27
Πωπω αυτές οι γνώσεις και θεωρίες και υπεραναλύσεις...
Εγώ πήρα το αυτοκινητάκι μου και το οδηγούσα κανονικά ως άνθρωπος και ως συντηρητικός οδηγός που είμαι και μια χαρά λειτουργεί τοσα χρονια μετά..

Επειδή εμένα όμως με ενδιαφέρει να έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει κάθε άλογο που αγόρασα (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πηγαίνω με 200) και να έχει χαμηλή κατανάλωση (βασικό πλέον) με ενδιαφέρει να το στρώσω με τον σωστό τρόπο. Γι αυτό και άνοιξα αυτό το thread

etsouk2000
29-05-08, 12:32
Δεν είναι ανάγκη να είναι πόρσε, αλλά ο φίλος μιλάει για 115 άλογα από 1400 κυβικά, που σημαίνει ελαφρά πουσαρισμένος κινητήρας και την προσοχή του τη θέλει, όπως κάθε άλλος σίγουρα, αλλά περισσότερο από ένα ματίζ των 1000 κυβικών με 60 άλογα.
Αντίθετα θα έλεγα ότι το πόρσε δε θέλει τίποτα, το αγοράζεις και το σπας, ότι και να πάθει σίγουρα θα έχεις τη δυνατότητα να αγοράσεις άλλο την επόμενη μέρα :p

Ναι οκ σεβαστη γνωμη σου. Απλά η δικη μου γνώμη είναι ότι δεν τα θεωρώ πολύ απαραίτητα όλα αυτά. Τα αντιμετωπιζω πιο πολυ ως ψυχολογικα συμπτωματα του συνδρόμου "είμαι αγοράκι, απέκτησα ένα νέο παιχνιδάκι και είμαι ενθουσιασμένος-πωρωμένος με αυτό μέχρι να το βαρεθώ και να βρω αλλο".
Το να υπαρχουν γνωμες και γνωμες και να ακουγονται ολες δεν ειναι κακο.

TheCondor
29-05-08, 12:34
Βασικα αμα αρχιζει και το σκιζει απο την αρχη θα το παρει στο χερι το μοτερακι μετα απο 50-80 χιλιαδες χιλιομετρα, και η μεταδοση θα τα δει ολα και αυτη επισης.

Δεν ειναι μονο ο κινητηρας που θελει στρωσιμο, ειναι και η μεταδοση που πρεπει να τυχει καλης διαχειρισης για να εξασφαλισεις οτι μετα θα δουλευει σωστα.

Το κυριο απο ολα ειναι οτι οταν φτανει σε υψηλες στροφες ο κινητηρας αυτο πρεπει να γινεται με υψηλη σχεση στο κιβωτιο και πολλα χιλιομετρα, για να μη ζοριζεται, και οχι να το σκιζει με πρωτη και δευτερα γιατι εκει τραβαει τα περισσοτερα ζορια.

Επισης, πριν απο ολα αυτα ο κινητηρας ( το νερο του ) και το λαδι πρεπει να βρισκονται στις καταλληλες θερμοκρασιες, περιπου γυρω στο μισαωρο δηλαδη αφου βαλεις μπρος και αρχισεις τις βολτες, για να μην παρεις τιποτα στο χερι μετα απο μερικα χιλιομετρα.

etsouk2000
29-05-08, 12:35
Επειδή εμένα όμως με ενδιαφέρει να έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει κάθε άλογο που αγόρασα (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πηγαίνω με 200) και να έχει χαμηλή κατανάλωση (βασικό πλέον) με ενδιαφέρει να το στρώσω με τον σωστό τρόπο. Γι αυτό και άνοιξα αυτό το thread

Για να εχεις την βελτιστη αποδοση-καταναλωση, πρεπει να κοιταξεις την γραφικη παρασταση του κατασκευαστη να δεις σε ποια ταχυτητα δινει την βελτιστη αποδοση. Συνηθως, για τον αυτοκινητοδρομο και για ενα συνηθισμενο μικρομεσαιο αμαξι ειναι γυρω στα 80-90 χλμ/ωρα, ταχυτητα πολυ χαμηλοτερη βεβαια απο τις ορεξεις του εγωκεντρικού ελληναρα οδηγου που θεωρεί το αμάξι του προέκταση του π#ους του...

giwrgosth
29-05-08, 12:40
"είμαι αγοράκι, απέκτησα ένα νέο παιχνιδάκι και είμαι ενθουσιασμένος-πωρωμένος με αυτό μέχρι να το βαρεθώ και να βρω αλλο".
"ήμουν αγοράκι (είμαι 41 πια...), απέκτησα ένα νέο αυτοκίνητο με το οποίο θέλω να ταξιδέψω (κυριολεκτικά και μεταφορικά), είμαι ενθουσιασμένος γιατί θεωρώ ότι έκανα την καλύτερη επιλογή για τα δεδομένα μου, άδειασα τελείως τις τσέπες μου για να μην με φάνε οι τόκοι και αυτό που θέλω είναι να το απολαύσω όσο μπορώ χωρίς προβλήματα και όταν το βαρεθώ ή αλλάξουν οι ανάγκες μου να το πουλήσω σε άριστη κατάσταση, έτσι ώστε να το χαρεί και ο επόμενος και φυσικά θέλω να δουλεύει ο κινητήρας του έτσι ώστε στα ταξίδια μου να μην τρώω τα χρήματά μου σε βενζίνες, αλλά σε κοκορέτσια"
Σε κάλυψα? ;)

Patentman
29-05-08, 12:44
Πολυ σωστα για την προθερμανση του κινητηρα.
Βεβαια ολα τα μηχανικα μερη στρωνονται, ακομα και τα φρενα.

Αν ακολουθησει το "προγραμμα" τοτε ολα θα στρωθουν σωστα, αφου η ταχυτητα που θα μπορει να αναπτυξει στα πρωτα 100KM θα ειναι μικρη.
Αναγκαστικα θα χρησιμοποιησει ολες τις σχεσεις του κιβωτιου (πλην της 5ης) μεσα σε αυτα τα πρωτα 100 χιλιομετρα εφοσον πρεπει να κινηθει σε λεωφορο/Αττικη οδο και να πιασει καποια σχετικα καλη ταχυτητα (80-120ΚΜ/h).

Η συνεχης συντηρητικη οδηγηση αντιθετα απο οτι πιστευεται δεν κανει μονο καλο αλλά και κακο.
Καπνιζουν τα παντα, απο πιστονια, βαλβιδες, μπεκ, βουλωνει ο καταλυτης, κτλ.
Με αυτα και με αυτα το αυτοκινητο αρχιζει να καιει παραπανω βενζινη και να εχει προβληματα (σε πολλες των περιπτωσων χτυπαει πειρακια ακομα και αν ειναι με ECU).

Τωρα αν εχουμε ενα αυτοκινητο που σχεδιαστηκε για πολη τοτε ο κινητηρας αυτος και "συντηρητικη" οδηγηση να κανουμε για τον κινητηρα ειναι επιθετικη.
Αν εχουμε ενα αυτοκινητο μεσσαιας κατηγοριας τοτε ο κινητηρας του φτιαχτηκε για να δουλευει μεσα σε μια ζωνη, και αυτη δεν περιλαμβανει την κατωτατη χρηση στροφων, ποσο μαλλιστα οταν η ροπη του εμφανιζεται στις ψηλες στροφες.

etsouk2000
29-05-08, 12:49
"ήμουν αγοράκι (είμαι 41 πια...), απέκτησα ένα νέο αυτοκίνητο με το οποίο θέλω να ταξιδέψω (κυριολεκτικά και μεταφορικά), είμαι ενθουσιασμένος γιατί θεωρώ ότι έκανα την καλύτερη επιλογή για τα δεδομένα μου, άδειασα τελείως τις τσέπες μου για να μην με φάνε οι τόκοι και αυτό που θέλω είναι να το απολαύσω όσο μπορώ χωρίς προβλήματα και όταν το βαρεθώ ή αλλάξουν οι ανάγκες μου να το πουλήσω σε άριστη κατάσταση, έτσι ώστε να το χαρεί και ο επόμενος και φυσικά θέλω να δουλεύει ο κινητήρας του έτσι ώστε στα ταξίδια μου να μην τρώω τα χρήματά μου σε βενζίνες, αλλά σε κοκορέτσια"
Σε κάλυψα? ;)

Δεν ησουν υποχρεωμενος ουτε να με καλυψεις ουτε να απολογηθεις για τιποτε. Εγκυκλοπαιδικη συζητηση κανουμε και λεμε γνωμες να περνα η ωρα...

TheCondor
29-05-08, 12:49
Για να εχεις την βελτιστη αποδοση-καταναλωση, πρεπει να κοιταξεις την γραφικη παρασταση του κατασκευαστη να δεις σε ποια ταχυτητα δινει την βελτιστη αποδοση. Συνηθως, για τον αυτοκινητοδρομο και για ενα συνηθισμενο μικρομεσαιο αμαξι ειναι γυρω στα 80-90 χλμ/ωρα, ταχυτητα πολυ χαμηλοτερη βεβαια απο τις ορεξεις του εγωκεντρικού ελληναρα οδηγου που θεωρεί το αμάξι του προέκταση του π#ους του...

Αυτο δεν ισχυει και τοσο καθως η γραφικη παρασταση του κατασκευαστη λαμβανεται υποψη μονο οταν ο οδηγος εχει πατημενο τερμα το γκαζι. Σε πραγματικες συνθηκες αυτο δεν γινεται ομως γιατι δεν γινεται να εισαι με τερμα γκαζι ολη την ωρα κρατωντας σταθερη την ταχυτητα σου.

etsouk2000
29-05-08, 12:50
Αυτο δεν ισχυει και τοσο καθως η γραφικη παρασταση του κατασκευαστη λαμβανεται υποψη μονο οταν ο οδηγος εχει πατημενο τερμα το γκαζι. Σε πραγματικες συνθηκες αυτο δεν γινεται ομως γιατι δεν γινεται να εισαι με τερμα γκαζι ολη την ωρα κρατωντας σταθερη την ταχυτητα σου.

Τερμα πατημενο το γκαζι;;; Απο πού προκύπτει αυτό; Το λεει πουθενά κάποιος κατασκευαστής;;

Patentman
29-05-08, 13:00
Για να τελιωνει και το θεμα καταναλωσης:

Διαλεγουμε αυτοκινητο αναλογα την χρηση που θα κανουμε.
Η οδηγηση δεν ειναι τοσο καθοριστικη οσο το αυτοκινητο.

Αν θελουμε να κινουμαστε στην πολη τοτε παιρνουμε ενα 1000αρακι και κανουμε δουλεια.
Ενα που ειναι μικρο, πουπουλο και με στενα λαστιχα.

Ομως επειδη αυτο το αυτοκινητακι στην εθνικη ειναι ενα κινητο φερετρο (αλλά και στην πολη) τοτε για ταξιδια πρεπει να διαλεξουμε ενα:
Βαρυ, στιβαρο, με ογκο (και για προστασια στουκας) και με αναλογο κινητηρα που θα συρει αυτο το βαρυ μεσο μεταφορας.

Το δευτερο λογω βαρους και φαρδιων ελαστικων οσο συντηρητικη οδηγηση και να κανουμε παλι πολυ θα καψει.
Θα καψει πιο πολυ και απο το 1000αρακι ακομα και αν το χιλιαρακι το σκιζεις και το βαρυ/αναγκαστικα μεγαλου κυβισμου το πας σαν κοτα.

ΥΓ. Για οικονομια καυσιμου δεν παιζει ρολο η σταθερη ταχυτητα οπως πιστευεται.
Παιζει ρολο το σταθερο γκαζι. Να μην κουνιεται το ποδι λες και εχει παθει γκραμπα.
Και επιτυγχανεται σε ταχυτητες μεταξυ των 80-120 χαω, με συνηθες τα 90 χαω ανεξαρτητως αυτοκινητου.

netlag
29-05-08, 13:04
Επισης, πριν απο ολα αυτα ο κινητηρας ( το νερο του ) και το λαδι πρεπει να βρισκονται στις καταλληλες θερμοκρασιες, περιπου γυρω στο μισαωρο δηλαδη αφου βαλεις μπρος και αρχισεις τις βολτες, για να μην παρεις τιποτα στο χερι μετα απο μερικα χιλιομετρα.

Πολυ σωστα. Δεν θα παρεις τιποτα στο χερι βραχυπροθεσμα, αλλα μακροπροθεσμα θα γλυτωσεις πολλα προβληματα.

Το θεμα ειναι να μην αρχισεις να σκιζεις το αυτοκινητο πριν το λαδι φτασει στη σωστη θερμοκρασια του.

Ειναι λαθος ομως να ξεκινησεις το αυτοκινητο και να το αφησεις 20 λεπτα στο ρελαντι για να ζεσταθει. 20 δευτερολεπτα αρκουν για να ξεκινησεις, απλα τα πρωτα 20 λεπτα οδηγησης πρεπει να γινουν συντηρητικα. Να μην το σκιζεις καθολου δηλαδη.

Κατι που πρεπει να προσεξεις ειναι ο τυπος λαδιου με τον οποιο ερχεται το αυτοκινητο.
Εκτος του οτι συνηθως ειναι κακιστης ποιοτητας λαδι, ενδεχεται να εχει λαθος ιξωδες. Με λιγα λογια, αλλο λαδι βαζουμε το καλοκαιρι με τις υψηλες θερμοκρασιες, και αλλο το χειμωνα. Ενδεχεται λοιπον, το αμαξι που καλως αρχικα ειχε "χειμωνιατικα" λαδια να εφτασε σε εμας το καλοκαιρι. Γιαυτο καλο ειναι να πεταξεις τα λαδια που εχει απο την αρχη, και να βαλεις το σωστο λαδακι αναλογα την εποχη. Στο βιβλιο του κατασκευαστη αναφερει το προτεινομενο ιξωδες λαδιου αναλογα με την εξωτερικη θερμοκρασια.

Οσον αφορα το στρωσιμο, σωστα ειναι τα οσα γραφτηκαν. Απλα για το ποτε το αυτοκινητο εχει στρωθει, ο πιο εμπειρικος τροπος για να το καταλαβεις ειναι απο τον ηχο που κανει ο κινητηρας. Οταν το αμαξι εχει στρωθει αλλαζει σε σημαντικο βαθμο ο ηχος, απο οταν ηταν ολοκαινουριο.

Conroe
30-05-09, 19:46
Φίλε Patentman έχω κάποιες απορίες για το στρώσιμο που προτείνεις.
Όταν λες να αφήνει το γκαζι (οπως σταματωντας σε φαναρι) σίγουρα εννοείς με κάποια σχέση μέσα αλλά με ποια ? Με όλες να γίνει ή με κάποια συγκεκριμένη προτιμότερα ?
Και..
"800-1200 μεχρι και πριν το κοκκινο στην τριτη και τεταρτη ταχυτητα, με σταδιακη αυξηση αριθμου στροφων" Σταδιακή αύξηση πως το εννοείς, να το φτάσει αργά ως το κόκκινο και όχι με τέρμα γκάζι ? Το ίδιο ισχύει και στα προηγούμενα ενδιάμεσα ανοίγματα που αναφέρεις ?

NT1G
30-05-09, 20:44
Τα πρωτα 20KM πρεπει να το σκισεις. Για να "κοπουν" ολες οι προεξοχες που εχουν τα μεταλλα και οχι απλα να γυαλιστουν. Αν δεν κοπουν τοτε μενουν και απλα στρογγυλευουν (λειαινονται).
Αλλά μην ανησυχεις αυτο ηδη εχει γινει απο τις μεταφορες που χρειαστηκε να κανει (χωροι αποθηκευσης, τελωνειο, χωροι αποθηκευσης, κτλ).

Εσυ το αγοραζεις με 0 χιλιομετρα (ή εστω το πολυ 20) και στην πραγματικοτητα μπορει να εχει διανυσει μεχρι και 100 χιλιομετρα.

Απλα το κοντερ μηδενιζεται πριν σου παραδοθει. Μεχρι τοτε λειτουργει σε λειτουργια "μεταφορας".

Οποτε παμε απο δω και περα.
Τωρα αρχιζει το στρωσιμο.
Η λειανση.

Εδω θελει να κανεις σταδιακη αυξηση αριθμου στροφων ανα χιλιομετρικη ζωνη διανυθεντων χιλιομετρων.
Στην αρχη (0-100 χιλιομετρα) θελει να πηγαινεις μεχρι 3500 στροφες, με αυξομειωσεις αναμεσα σε αυτες τις στροφες, κατι που γινεται αυτοματα με την κινηση στην πολη.
Στα 100-300 χιλιομετρα θελει μεχρι 4000.
300-500 μεχρι 4500. Ενδιαμεσα να εχεις δυο-τρεις φορες που θα το ανοιξεις και μεχρι 5.200 (στην τριτη και τεταρτη ταχυτητα). Επισης να υπαρχουν αρκετες στιγμες που αφησες το γκαζι (οπως σταματωντας σε φαναρι) ωστε ο κινητηρας να καθαριζει (τα πιστονια στο τμημα των ελατηριων).
500-800 μεχρι 5000
Ενδιαμεσα να εχεις τρεις-τεσσερις φορες που θα το ανοιξεις και μεχρι 5.800 (στην τριτη και τεταρτη ταχυτητα). Επισης να υπαρχουν αρκετες στιγμες που αφησες το γκαζι (οπως σταματωντας σε φαναρι) ωστε ο κινητηρας να καθαριζει (τα πιστονια στο τμημα των ελατηριων).
800-1200 μεχρι και πριν το κοκκινο στην τριτη και τεταρτη ταχυτητα, με σταδιακη αυξηση αριθμου στροφων.
1200 και μετα πυρ κατα βουληση (εχει ηδη στρωθει), ακομα και για τελικη ταχυτητα.

Το στρωσιμο δεν θελει συντηρητικη οδηγηση αλλά ουτε και επιθετικη.
Θελει σταδιακη αυξηση ωστε να μεταλλα μεταξυ τους να τρωγονται και να λειαινονται σωστα.

Βεβαια και τιποτα απο αυτα να μην κανεις και απλα να το σκισεις κατευθειαν παλι μια χαρα θα δουλευει με λιγη αυξημενη καταναλωση λαδιου.
Αν το πας συντηρητικα για 1500 χιλιομετρα τοτε απλα δεν θα τραβαει (και θα καιει και λιγη παραπανω βενζινη) και θα "ανοιξει" (θα αρχισει να τραβαει) ο κινητηρας μετα τις 40.000KM, ενω με σωστο στρωσιμο θα αρχιζε μετα τις 20.000ΚΜ.

Και εγώ κάπως έτσι το ξέρω αλλά τις στροφές με τα χιλιόμετρα τα ξέρω ως πχ
0-1000km max 3500 rpm
1000-1500km max 4000rpm
1500-2000km max 4500rpm
2500-3000km max 5000rpm
3500-4000km max 5500rpm
4000-4500km max 6000rpm+

Τι γνώμη έχεις για αυτό;:)


Τερμα πατημενο το γκαζι;;; Απο πού προκύπτει αυτό; Το λεει πουθενά κάποιος κατασκευαστής;;

Δεν το λέει αλλά αυτό ισχύει. Η καμπύλη που βλέπουμε είναι καμπύλη ροπής/ισχύος με τέρμα γκάζι .
WOT στα αγγλικά Wide Open Throttle.
:)

Conroe
30-05-09, 20:52
Το μόνο σίγουρο ΝΤ1G είναι ότι στα πρώτα 1500km πρέπει να γίνουν αυτά όπως λέει και ο Patentman. Αυτό που λες εσύ ίσως να ίσχυε στα αυτοκίνητα προ εικοσαετίας και πίσω.

Patentman
31-05-09, 01:26
Conroe
Αφηνεις το γκαζι εχοντας μεσα την ταχυτητα που ειχες, απλα απο αυτες τις στροφες που εχει εκεινη την ωρα τον αφηνεις να φρεναρει. Κοινως μην βγαζεις ταχυτητα κατα το φρεναρισμα (παρα την τελευταια στιμη).
Μπορεις να κατεβασεις και μια ταχυτητα (χωρις γκαζι) αλλά χωρις να τον αναγκασεις να ανεβασει πολλες στροφες.

Δεν χρειαζεται να πατας τερμα γκαζι μεχρι να πιασεις το οριο στροφων. Οχι οτι θα κανει κακο, κακο κανει το αποτομο γκαζωμα. Το οποιο πρεπει να γινει μια δυο φορες οπου ανεφερα να ξεπερασεις το οριο σαν εξαιρεση.
Ουτε ομως να το πατας λες και εχεις αυγο απο κατω. Θα πηγαινεις σαν να οδηγας κανονικα εκμεταλευοντας μονο αυτο το ευρος στροφων του κινητηρα.

NT1G
Πολυ συντηρητικο αυτο το προγραμμα στρωσιματος.

iloxos
01-06-09, 11:15
μπράβο φίλε Patentman για άλλη μια φορά κορυφαίος!!!!


ΥΓ είδες την 159/1750cc;;;;;

paraskdi
01-06-09, 11:29
Απλά τα πρώτα 2000km θέλει προσεκτική οδήγηση με εναλλαγές στην ταχύτητα και προσεκτική χρήση των
φρένων.
Μετά κάνε ότι θέλεις.
Πάντα όμως ότι και χιλιόμετρα να έχεις κάνει,εάν θέλεις να μην έχεις προβλήματα,πρέπει να αποφεύγεις
τις επιταχύνσεις και τις αλλαγές ταχύτητας.

x69pr
01-06-09, 12:53
Δεν είπε όμως κανεις το πιο βασικό. Δεν πρέπει να ζορίζεται ο κινητηρας με χαμηλές στροφές σε ψηλή σχέση... να μην τον αφήνεις να ρετάρει δηλαδή. Πχ προσοχή σε ανηφόρες και σε στενά με χαμηλές ταχύτητες. (πχ φτάνουμε στο στοπ με δευτέρα, φρενάρουμε και πάμε να ξεκινήσουμε σχεδόν τσουλώντας πάλι με δευτέρα ακούγοντας και νιώθωντας τον κινητήρα να χτυπάει). Αυτό είναι που κάνει τη μεγαλύτερη ζημιά στο στρώσιμο.

mpardsu
02-06-09, 18:02
Για να τελιωνει και το θεμα καταναλωσης:

Διαλεγουμε αυτοκινητο αναλογα την χρηση που θα κανουμε.
Η οδηγηση δεν ειναι τοσο καθοριστικη οσο το αυτοκινητο.

Αν θελουμε να κινουμαστε στην πολη τοτε παιρνουμε ενα 1000αρακι και κανουμε δουλεια.
Ενα που ειναι μικρο, πουπουλο και με στενα λαστιχα.

Ομως επειδη αυτο το αυτοκινητακι στην εθνικη ειναι ενα κινητο φερετρο (αλλά και στην πολη) τοτε για ταξιδια πρεπει να διαλεξουμε ενα:
Βαρυ, στιβαρο, με ογκο (και για προστασια στουκας) και με αναλογο κινητηρα που θα συρει αυτο το βαρυ μεσο μεταφορας.

Το δευτερο λογω βαρους και φαρδιων ελαστικων οσο συντηρητικη οδηγηση και να κανουμε παλι πολυ θα καψει.
Θα καψει πιο πολυ και απο το 1000αρακι ακομα και αν το χιλιαρακι το σκιζεις και το βαρυ/αναγκαστικα μεγαλου κυβισμου το πας σαν κοτα.

ΥΓ. Για οικονομια καυσιμου δεν παιζει ρολο η σταθερη ταχυτητα οπως πιστευεται.
Παιζει ρολο το σταθερο γκαζι. Να μην κουνιεται το ποδι λες και εχει παθει γκραμπα.
Και επιτυγχανεται σε ταχυτητες μεταξυ των 80-120 χαω, με συνηθες τα 90 χαω ανεξαρτητως αυτοκινητου.

[δικηγόρος του διαβόλου]
Patentman καλά τα λες και συμφωνώ μαζί σου, αλλά μέχρι αυτό το σημείο. Η οδήγηση, ή καλύτερα το πόσο επιθετική ή συντηρητική είναι, είναι καθοριστικής σημασίας για την κατανάλωση ενός αυτοκινήτου. Αν οδηγείς συντηρητικά μπορείς ακόμα και με μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητο να επιτύχεις μικρότερη κατανάλωση σε σχέση με κάποιο μικρότερου κυβισμού και ιπποδύναμης το οποίο οδηγείται με το γκάζι στο πάτωμα.
Βέβαια αν και στα δύο το "πατάς" τότε προφανώς αντιστρέφονται οι ρόλοι.
Απόδειξη: http://www.youtube.com/watch?v=ydvAQ6Y49vc
[/δικηγόρος του διαβόλου :p]

Patentman
02-06-09, 18:35
Το παπακι οσο και να το πατησεις θα καψει πολυ λιγοτερο απο μια μοτοσυκλετα μεγαλου κυβισμου, ακομα και σαν κοτα να την πας.

Ετσι και στα αυτοκινητα.
Υπαρχουν καποια που και τεζα να τα πας, στο οριο (οχι οτι θα βαλεις φωτια στην ασφαλτο ομως, δεν γινεται) θα καψουν πολυ λιγοτερο απο μια μαουνα δυο χιλαδων κυβικων και ας την πηγαινεις λες και εχεις αυγο κατω απο το ποδι σου.

Οχι οτι η οδηγηση δεν παιζει ρολο.
Παιζει και πολυ μαλιστα. Ειδικα στα μεγαλου κυβισμου αυτοκινητα.
Και οσο πιο μεγαλος ειναι ο κυβισμος τοσο μεγαλυτερη διαφορά υπαρχει αναμεσα στην σωστη οδηγηση και στην επιθετικη.

Αλλά οταν επιλεγεις ενα αυτοκινητο για οικονομια καυσιμου πας στο καταλληλο αυτοκινητο.
Δεν παιρνεις μια μαουνα και λες οτι θα την πηγαινεις σαν κοτα μπας και καψει λιγο...
Το λιγο μιας μαουνας ειναι παραπανω απο το μεγιστο σε ενα αυτοκινητακι.

Τα παλια Suzuki Alto ηταν ισως τα πιο οικονομικα σε καταναλωση καυσιμου.

ipo
02-06-09, 19:36
Για όσους μεγάλους σε ηλικία θυμούνται (εγώ απλά το έχω ακούσει) στην πρώτη αλλαγή λαδιού το φίλτρο λαδιού ζύγιζε πολύ περισσότερο από τις επόμενες, εξαιτίας των ρινισμάτων σιδήρου. Ρινίσματα από τα κινούμενα μέρη της μηχανής φυσικά που σιγά-σιγά λειαίνονταν. Τότε το στρώσιμο ήταν πολύ σημαντικό για ένα αυτοκίνητο.

Στην εποχή μας παραμένει μία παράδοση, ιδιαίτερα στη συντηρητική Ελλάδα και στην εποχή των 3ετών έως 7ετών εγγυήσεων των αντιπροσωπειών, όπου συμφέρει μία πρακτική συντηρητικής οδήγησης στις πρώτες χιλιάδες χιλιομέτρων. Από τη δεκαετία του '90 και μετά οι κινητήρες και τα γρανάζια (κιβωτίου, τελικής μετάδοσης, διαφορικού) έχουν υποστεί λειάνσεις εργοστασιακά οι οποίες αντιστοιχούν στο στρώσιμο που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο. Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν αποκλίνουν από πραγματικές συνθήκες φόρτου οι εργοστασιακές συνθήκες λείανσης, αλλά το "στρώσιμο" όπως το ξέραμε, έχει μικρή σημασία εδώ 15 χρόνια.

Για κάποιον ενθουσιώδη με την αυτοκίνηση, υπάρχουν τρόποι να κερδίσει κάτι ψιλά σε απόδοση, κατανάλωση και διάρκεια ζωής, αλλά είναι τόσο μικρές οι διαφορές που δεν αξίζουν για κάποιον που δε βλέπει το αυτοκίνητο σαν προέκταση του εαυτού του. Αν φτάνεις σε σημεία εξωφρενικής φροντίδας, σε πειράζει πολύ αν γίνει η ελάχιστη γρατζουνιά, ενώ αν τρακάρεις είσαι στα όρια του εγκεφαλικού για ένα αντικείμενο. Βασικός μας στόχος είναι να απολαμβάνουμε αυτά που έχουμε, όχι να μας γίνονται έμμονη ιδέα.

Αφήστε που ο μέσος άνθρωπος, περιμένει με ανυπομονησία την περάτωση του στρωσίματος και μετά ανοίγει απότομα το αμάξι και οδηγεί επικίνδυνα, σα στερημένος οδηγός.

Καλό είναι να προσέχουμε το αυτοκίνητο σε όλη τη διάρκεια ζωής του, αλλά ούτε στην αρχή, ούτε στη συνέχεια υπερβολικά. Τόσο ώστε να οδηγούμε οικονομικά όταν πρέπει, και ευχάριστα όταν μας επιτρέπει ο δρόμος. Το να αλλάζουμε λάδια 2 φορές το χρόνο (ακόμα κι αν έχουμε κάνει μόνο 5.000km), να το γυαλίζουμε με τις ώρες με ειδικά γυαλιστικά, να κοιτάμε το στροφόμετρο κάθε λίγα δευτερόλεπτα μην τυχόν και ξεπεράσουμε το όριο του χρονοδιαγράμματος στρωσίματος, πιστεύω ότι είναι υπερβολές. Αν αυτές χαροποιούν τον κάτοχο του αυτοκινήτου, ας τις κάνει. Αν όμως νιώθει ότι τις κάνει επειδή πρέπει, τότε ας τις ξεχάσει.

Οικονομικότερη ταχύτητα για τα περισσότερα απλά επιβατικά αυτοκίνητα είναι 80-90Km/h. Από εκεί και πάνω αυξάνουν τόσο οι στροφές του κινητήρα (τριβή = απώλειες θερμότητας), όσο και η αεροδυναμική αντίσταση, οπότε αυξάνει και η κατανάλωση. Εννοείται όμως ότι αν πηγαίνουμε ταξίδι εκατοντάδων χιλιομέτρων από αυτοκινητόδρομο, θα πάμε με 120-130km/h, εάν το επιτρέπει ο δρόμος, αφού στόχος δικός μας (και περισσότερο των επιβατών) δεν είναι να ελαχιστοποιήσουμε την κατανάλωση, αλλά να φτάσουμε σε λογικό χρόνο στον προορισμό μας και να ευχαριστηθούμε τη διαδρομή.

Το υποτιθέμενο στρώσιμο έχει πολύ μικρότερη σημασία, από το γκάζωμα και το ανέβασμα στροφών με κρύα λάδια. Όσο και να στρώσεις το αμάξι σου, αν μετά το στρώσιμο ξεκινάς και πας με 3.000-4.000 στροφές τα πρώτα 15 λεπτά, μειώνεις πολύ τη διάρκεια ζωής του και την απόδοσή του.

Το αμάξι είναι για να μας υπηρετεί και να το ευχαριστιόμαστε, όχι για να το υπηρετούμε εμείς. Άλλωστε πιο σημαντικό είναι να το προσέχουμε όταν αρχίζει και βγάζει προβλήματα (καίει λάδι, χάνονται υγρά από τις τσιμούχες, φθείρονται εξαρτήματα με συγκεκριμένο χρόνο ζωής), παρά στην αρχή. Ο μέσος Έλληνας το προσέχει όταν είναι του κουτιού (δε βγάζει και τα νάιλον από τα καθίσματα για να μη χαλάσουν, έλεος) και το ξεχνάει όταν περάσουν τα χρόνια, ενώ τότε χρειάζεται την περισσότερη φροντίδα και πρόληψη σε αναμενόμενες μηχανικές φθορές.

Patentman
02-06-09, 19:57
Κατι αλλο.
Δεν ξερω αν το ξερετε αλλά υπαρχει λαδι (λιπαντικο) ρονταρισματος (στρωσιματος).

Βεβαια αντι για καλο κανει κακο.
Δεν εχει κανενα αντιτριβικο προσθετο.
Ακριβως για να φαει τις μικροσκοπικες εξοχες οπως περιεγραψα στο θεμα οτι τα 20 πρωτα χιλιομετρα πρεπει να το σκισεις.
Σημερα δεν χρησιμοποιειται παρα μονο σε ειδικες περιπτωσεις.

Αυτος ηταν και ο λογος που τα πρωτα λαδια οι κατασκευαστες ελεγαν να αλλαχθουν στα 1.0000 χλμ.
Δεν ηταν ακριβως λαδι ρονταρισματος αλλά κατι ενδιαμεσο.
Αυτη ηταν και η εποχη στην οποια αναφερθηκε ο ipo με τα γρεζια και την ελλειπη κατεργασια.

Copyright © Keen Notion Co (2002-2014) Copyright Keen Notion Co.