PDA

Επιστροφή στο Forum : Απορία με ΑΜΠΕΡ και βολτ



transforman
02-05-11, 15:54
Παιδιά να ρωτήσω κάτι, ποια είναι η διαφορά μεταξύ αυτών και ποια από τα δυο ευθύνονται για το "κάψιμο" π.χ. των συστημάτων μιας πλακέτας ?
Για παράδειγμα έχω ένα φορητό ραδιοφωνακι που παίρνει 2 μπαταρίες ΑΑ σαν και αυτες (http://www.compustar-eshop.gr/images/P/Philips%20AA%20Alk.gif) δηλαδή 3V
Αν εγώ του βάλω 3 μπαταρίες (με πατέντα) και θα έχει 4.5V τι θα γίνει ? Θα καεί ?
Επίσης αν του Βάλω δυο αλλά από τις μπαταρίες D σαν αυτές (http://www.elektronik.gr/eshop/images/de_old/Duracell_D_2_Pack_standard.jpg) (με πατέντα πάλι) που έχουν πιο πολλά αμπέρ από τις ΑΑ τι θα γίνει ? θα καεί?

tupolev
02-05-11, 16:25
Αν του βάλεις 4,5 volt, το ραδιοφωνάκι πιθανό να καεί.

Αν του βάλεις την ίδια τάση με μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας (D που γράφεις) δεν πρόκειτε να γίνει κάτι. Το ραδιοφωνάκι θα τραβάει όσα αμπέρ χρειάζεται, ανεξάρτητα απτο πόσα μπορεί να του δώσει η μεγαλύτερη μπαταρία.

Ο μόνος λόγος να βάλεις μεγαλύτερη μπαταρία είναι να αυξήσεις την αυτονομία του.

περισσότερα περι βολτ και αμπερ στη wikipedia!

transforman
02-05-11, 16:35
Αν του βάλεις 4,5 volt, το ραδιοφωνάκι πιθανό να καεί.

Αν του βάλεις την ίδια τάση με μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας (D που γράφεις) δεν πρόκειτε να γίνει κάτι. Το ραδιοφωνάκι θα τραβάει όσα αμπέρ χρειάζεται, ανεξάρτητα απτο πόσα μπορεί να του δώσει η μεγαλύτερη μπαταρία.

Ο μόνος λόγος να βάλεις μεγαλύτερη μπαταρία είναι να αυξήσεις την αυτονομία του.

περισσότερα περι βολτ και αμπερ στη wikipedia!

OK tupolev κατάλαβα... ευχαριστώ φίλε μου

nmavro73
02-05-11, 23:40
Ampere είναι η μονάδα έντασης του ρεύματος. Volt η μονάδα τάσης. Ο τύπος είναι για το συνεχές ρεύμα U=I*R όπου R η αντίσταση που έχει η κάθε συσκευή. Οι μετασχηματιστες κάνουν το εναλλασσόμενο ρεύμα συνεχές. Τα ποσά U(τάση) και Ι (ένταση) είναι ανάλογα.
Επίσης είναι Ρ=U*I η ισχύς. Η ισχύς μετριεται σε watt.

nyannaco
03-05-11, 14:31
Οι μετασχηματιστες κάνουν το εναλλασσόμενο ρεύμα συνεχές.Για την ακρίβεια, ο μετασχηματιστής μετασχηματίζει (ανεβάζει ή υποβιβάζει) την τάση, και δίνει πάλι εναλλασσόμενο στην έξοδό του. Αυτό στο οποίο αναφέρεσαι είναι το τροφοδοτικό, το οποίο επιπλέον του μετασχηματιστή περιλαμβάνει μέσα στο κουτί και ανορθωτική διάταξη, που μετατρέπει την (υποβιβασμένη) εναλλασσόμενη τάση σε συνεχή. Επίσης υπάρχουν και τα νέας γενιάς τροφοδοτικά (switching mode) τα οποία δεν περιλαμβάνουν καθόλου μετασχηματιστή.

anger
03-05-11, 15:09
Ουσιαστικά αυτό που κατάλαβα οτι θές να κάνεις είναι να αυξήσεις την αυτονομία.Η μεγαλύτερη τάση να ξέρεις ,όπως είπαν παραπάνω ,θα στο κάψει.Αυτό που ψάχνεις είναι ίδια τάση αλλά με περισσότερα mah ,δλδ χωρητικότητα !Για περισσότερη αυτονομία (mah)μπορείς να πάρεις επαναφορτιζόμενες πχ με 2700mah.

stelios2
03-05-11, 16:05
Αν συνδεσεις εν σειρα τ εξτρα μπαταρια, η τ ραδιοφωνακι θα φιλτραρει τα παραπανω βολτ η δεν θα αντεξει κ θα καει. Αν τ συνδεσεις παραλληλα θα εχεις μεγαλυτερη αυτονομια (ωρες που θα παζει) οπως σωστα σου ειπαν παραπανω. Δηλαδη.. αλλο θερμοκραια κ αλλο θερμοτητα, θερμοκρασια σημαινει τοσοι βαθμοι (100 αντεχει πχ κ εσυ του δινεις 150, αυτο ειναι αντιστοιχο της τασης, του βολτ δηλαδη) κ αλλο θερμοτητα σαν ποσον (η ενεργεια δηλαδη που διαθετεις). Παραλληλα (πλην με πλην δηλαδη και συν με συν συνδεεις οσες θελεις) αν αυξησεις τ ταση (κ αυτο θα συμβει αν συνδεσεις εν σειρα) η θα τσιριζει παραπανω η θα καει.. Βολτ ειναι η ανωτερη αιχμη-κορυφη και αμπερ ειναι η μεγαλυτερη διαθεσιμη ενεργεια (συγνωμη αν λεω κατι λαθος διορθωστε με) αυτα τα δυο πολαπλασιαζοντας τ ενα με τ αλλο ειναι η λεγομενη ισχυς.

nyannaco
03-05-11, 16:21
Είναι λάθος η παράλληλη σύνδεση μπαταριών. Αν οι μπαταρίες δεν έχουν ακριβώς την ίδια εσωτερική αντίσταση - που πρακτικά ποτέ δεν συμβαίνει, καταλήγουμε η μία παταρία να λειτουργεί σαν φορτίο της άλλης και να την εκφορτίζει. Ο σωστός τρόπος αύξησης της αυτονομίας είναι η χρήση μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταριών συνδεδεμένων σε σειρά, και σε αριθμό τόσο ώστε να δώσουν την ίδια τάση. Αν μιλάμε για αρχική τάση 3V, αυτό σημαίνει δύο μπαταρίες. Σε περίπτωση αντικατάστασης αλκαλικών ή κοινών (άνθρακα-ψευδαργύρου) με επαναφορτιζόμενες, ενδεχομένως μπορούμε να αυξήσουμε τον αριθμό των στοιχείων, δεδομένου ότι η ονομαστική τάση των μη επαναφορτιζόμενων είναι 1.5V, ενώ των επαναφορτιζόμeνων είναι 1.2V. Ετσι, μια συσκευή που κανονικά παίρνει 4 μη επαναφορτιζόμενες (6V), μπορούμε να την τροφοδοτήσουμε και με 5 επαναφορτιζόμενες αντί για 4. Αλλά και αυτή που παίρνει κανονικά 2 μη επαναφορτιζόμενες (3V), αν την τροφοδοτήσουμε με τρεις επαναφορτιζόμενες (3.6V), κατά 99.999% δεν θα πάθει τίποτα, δεδομένου ότι τα όρια τάσης λειτουργίας των αναλογικών ημιαγωγών δεν είναι ποτέ κάτω από 12V, και των ψηφιακών αντίστοιχα ποτέ κάτω από 5V (εφόσον δεν μιλάμε για επεξεργαστές και μνήμες υπολογιστή των τελευταίων ετών).

tiffany
03-05-11, 16:22
Θα καεί διότι ο νόμος του Ωμ θα τα κάνει μπάχαλο :p

Η αντίσταση κάθε συσκευής είναι σταθερή έστω 10Ω.
Με 3 Βολτ έχουμε ένταση ρεύματος Ι = V/R = 3/10 = 0,3Α κάτι που το έχει επιλέξει ο κατασκευαστής για να δουλεύει σωστά η συσκευή του.

Αν κάνεις πατέντα στα 4,5 Βολτ τότε έχουμε Ι = V/R = 4.5/10 = 0.45 > 0.3 άρα πρόβλημα.

Το θέμα βέβαια είναι πόσο "τυχερός" θα είσαι. Υπάρχουν συσκευές γαϊδούρια και συσκευές φτερά. Μπορεί να σου καεί ή να παίζει χωρίς πρόβλημα.

cranky
03-05-11, 16:33
Αν κάνεις πατέντα στα 4,5 Βολτ τότε έχουμε Ι = V/R = 4.5/10 = 0.45 > 0.3 άρα πρόβλημα.
Δεν ισχύει αυτό.
Θα καεί απο τα 4,5 V, κι' όχι απο τα 0.45 Α

Ισχύει αυτό που είπε ο tupolev.

nyannaco
03-05-11, 16:48
Κατ'αρχήν δεν μίλησα για 4.5V αλλά για 3.6V, και κατά δεύτερον ΔΕΝ θα καεί. Οι ανοχές είναι πολύ μεγάλες, ο λόγος επιλογής των 3V σαν τάση λειτουργίας δεν έχει να κάνει με την αντοχή στην τάση ή το ρεύμα, αλλά με τη φορητότητα (λιγότερες μπαταρίες -> μικρότερος όγκος και βάρος). Μια δοκιμή θα σας πείσει - εγώ λόγω ενασχόλησης με τα ηλεκτρονικά (σαν νέος παλιά), έχω κανει πολλές.

transforman
03-05-11, 21:03
Να ρωτήσω κάτι, (τώρα που ύπατε μετασχηματιστή ) το κινητό μας έχει μετασχηματιστεί για να φορτίζει και βγάζει από 220ν 4.5ν για παράδειγμα, αν εκεί που βγάζει τα 4,5ν του δώσω ας πούμε 7ν τότε από την άλλη μεριά σε χτυπάει το ρεύμα σαν τους ηλεκτρονικούς αναπτήρες, τι ακριβώς είναι αυτό και γιατί συμβαίνει ?

tiffany
03-05-11, 21:49
Δεν ισχύει αυτό.
Θα καεί απο τα 4,5 V, κι' όχι απο τα 0.45 Α

Ισχύει αυτό που είπε ο tupolev.

Τα Αμπέρ κάνουν τη ζημιά. Ηλεκτρολόγος είμαι.
Θέμα είναι τι ρεύμα αντέχει η συσκευή και όχι τι τάση μπορείς να της δώσεις. Όσο περισσότερο ρεύμα πάρει τόσο θα ζεσταίνεται. Θέμα ανοχής υλικών.

........Auto merged post: tiffany πρόσθεσε 4 λεπτά και 9 δευτερόλεπτα αργότερα ........


Να ρωτήσω κάτι, (τώρα που ύπατε μετασχηματιστή ) το κινητό μας έχει μετασχηματιστεί για να φορτίζει και βγάζει από 220ν 4.5ν για παράδειγμα, αν εκεί που βγάζει τα 4,5ν του δώσω ας πούμε 7ν τότε από την άλλη μεριά σε χτυπάει το ρεύμα σαν τους ηλεκτρονικούς αναπτήρες, τι ακριβώς είναι αυτό και γιατί συμβαίνει ?

Λόγος μετασχηματισμού = Τάση εισόδου / Τάση εξόδου
220/4.5 = 49

Αν τώρα ξαναεφαρμόσεις τον τύπο και έχεις τάση εισόδου 7 Βολτ και τάση εξόδου 7*49 = 343 Βολτ >> 220 Βολτ

cranky
03-05-11, 21:59
Η συσκευή θα τραβήξει όσα Αμπέρ χρειάζεται.

Εξαίρεση μπορεί να υπάρξει μόνο σε ηλεκτροκινητήρα, αν του αυξήσεις το φορτίο, οπότε σ' αυτήν την περίπτωση θα τραβήξει παραπάνω Αμπέρ για να ανταποκριθεί στην αύξηση του φορτίου.
Μόνο σ' αυτή την περίπτωση καίγεται απο υπερθέρμανση.

Για το φορητό ραδιοφωνάκι του transforman, δεν μπαίνει θέμα αύξησης του φορτίου του.

stelios2
03-05-11, 22:33
Τα αμπερ τα οριζει η συσκευη ποσα θα τραβηξει! Αναλογως τ ισχυ της και το φορτιο της, το ζορι της δηλαδη. Σε καμια συσκευη δεν δινεις.. τοσα αμπερ! Τα βολτ κοιτας, αν παρεις Αμερικανικη συσκευη στ δικτυο μας θα τ καψεις.. Οι μπαταριες μονο παραλληλα μπορουν να συνδεθουν σωστα! Τωρα.. γιατι πρεπει να τ κανουμε θριλερ και να υποθεσουμε (το κουφο και παραδοξο και τρελο) οτι θα βαλει διαφορετικης χωρητικοτητας μπαταριες αυτο δεν μπορω να τ καταλαβω. Αλλα κ παλι η συσκευη θα δουλευει στ ταση της! Μονον ετσι θα δουλεψει σωστα η συσκευη, στην ονομαστικη ταση της! Στα βολτ που προοριζεται η λειτουργια της. Αλλιως τ ραδιακι η θα τσιριζει η θα καει..

tiffany
03-05-11, 23:07
Τα αμπέρ είναι η ροή ηλεκτρονίων σε ένα αγωγό. Με σταθερό τον αγωγό και μεγαλύτερη τάση έχουμε μεγαλύτερη ροή. Μεγαλύτερη ροή = Μεγαλύτερες συγκρούσεις ελευθέρων ηλεκτρονίων στους δεσμούς του μεταλλικού αγωγού = Μεγαλύτερη θερμότητα.

Οι συσκευές τραβάνε ότι τους δώσεις. Γι' αυτό έχουμε τις ασφάλειες.

@cranky Αν οι συσκευές τραβάνε ότι θέλουν τότε γιατί δεν τις συνδέουμε όλες στα 230V να τελειώνουμε. :whistle:

cranky
03-05-11, 23:17
Καλά, εντάξει, ό,τι πείς.

tiffany
03-05-11, 23:27
Σταθερή είναι μόνο η αντίσταση σε κάθε συσκευή. Ότι της δώσεις θα το φάει χωρίς "πρόβλημα". Σκέψου μια βρύση-μπαταρία και το λάστιχο-σύρμα. Όσο την ανοίγεις τόσο πίεση-ένταση θα υπάρχει μέχρι που θα σπάσει το λάστιχο-σύρμα.

Όσο για τους κινητήρες που αναφέρθηκε πιο πάνω έχουμε φαινόμενα ηλεκτρομαγνητισμού κάτι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με τα ηλεκτρονικά.

Απλά στον "πραγματικό" κόσμο βλέπουμε την πρίζα-μπαταρία που τροφοδοτεί και θεωρούμε ότι αυτό κάνει τη ζημιά και όχι το ρεύμα.

Anyway για περισσότερη αυτονομία οι μπαταρίες παράλληλα. Για περισσότερη ισχύ σε σειρά.

George_GPS
04-05-11, 00:56
Αν κάποια συσκευή έχει specs λειτουργίας 5V & 500mA και την βάλουμε σε μία παροχή ενέργειας 5V & 1000mA δε θα πάθει τίποτα, είναι όπως λες η αντοχή του λάστιχου-σύρματος και όχι της συσκευής. Toσα μπορεί να προσφέρει. Για παράδειγμα θα μπορούσε ταυτόχρονα να υποστηρίξει 2 συσκευές των 5V & 500mA.

Τώρα, αν βάλεις την ίδια συσκευή με specs λειτουργίας 5V & 500mA σε μια παροχή ενέργειας
12V & 500mA θα την καταστρέψεις καθώς τα κυκλώματα της είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν στα 5V.

Αυτό θα γίνει διότι εξ΄ορισμού η τάση στα άκρα ενός υλικού-ολοκληρωμένου στην συσκευή θα αυξηθεί και κατά συνέπεια το ρεύμα που θα το διαπεράσει θα είναι περισσότερο από αυτό που αντέχει.

transforman
04-05-11, 15:12
Λόγος μετασχηματισμού = Τάση εισόδου / Τάση εξόδου
220/4.5 = 49

Αν τώρα ξαναεφαρμόσεις τον τύπο και έχεις τάση εισόδου 7 Βολτ και τάση εξόδου 7*49 = 343 Βολτ >> 220 Βολτ

Ωραία δηλαδή αν του βάλω 4.5 θα γινει 4.5*49= 220ν
Και εγώ τώρα αν πάρω έναν πυκνωτή 220ν και τον φορτίσω με τόσα βολτ θα μπορέσει αυτός ο πυκνωτής να ανάψει μια λάμπα των 220ν έστω και για λίγο ?
Και αν ναι τότε αν κάνουμε τόσες αλλαγές συνέχεια στο κύκλωμα (κλειστό - ανοιχτό), τόσο γρήγορα που δεν τις προλαβαίνει το μάτι μας (όπως η τηλεόραση) θα ανάβει η λάμπα ? μια λάμπα των 220ν με 4.5ν ? :confused:

tiffany
04-05-11, 16:07
Στο πρώτο σκέλος της ερώτησης "θεωρητικά" θα ανάψει και θα αρχίσει να σβήνει όσο θα ελαττώνεται το ρεύμα. Πρακτικά χωρίς το κατάλληλο κύκλωμα θα δημιουργηθεί σπινθήρας και θα καεί η λάμπα.

Το δεύτερο σκέλος δεν το κατάλαβα.

http://dev.physicslab.org/Document.aspx?doctype=3&filename=DCcircuits_KirchhoffCapacitors.xml

transforman
04-05-11, 16:24
Το δεύτερο σκέλος δεν το κατάλαβα.


Ο πυκνωτής θα φορτίζεται και θα δίνει σταθερό ρεύμα 220ν όπου από εκεί θα τροφοδοτείται η λάμπα, αυτό αν επαναλαμβάνεται συνεχώς 100νταδες φορές το δευτερόλεπτο τότε θεωρικά η λάμπα θα αναβοσβήνει 100αδες φορές το δευτερόλεπτο, όμως το μάτι μας δεν θα μπορεί να τις δει αυτές της αναλαμπές, και θα φαίνεται σαν να είναι μόνιμα αναμμένη....
Κατάλαβες τώρα tiffany ?

Thomas8
04-05-11, 16:29
Και αν ναι τότε αν κάνουμε τόσες αλλαγές συνέχεια στο κύκλωμα (κλειστό - ανοιχτό), τόσο γρήγορα που δεν τις προλαβαίνει το μάτι μας (όπως η τηλεόραση) θα ανάβει η λάμπα ? μια λάμπα των 220ν με 4.5ν ? :confused:

Εννοείς για να κάνουμε το ρεύμα εναλλασσόμενο μάλλον.

Ναι, θεωρητικά γίνεται. Δε θες κλειστό-ανοικτό, αλλά αναποδογυρίσματα της μπαταρίας, δηλαδή θετικό-αρνητικό. Αν το κάνεις και για κάποιες ενδιάμεσες τιμές και με ρυθμό 50Hz, δηλαδή 50 πλήρεις κύκλους θετικό-αρνητικό-θετικό κάθε δευτερόλεπτο, δημιουργείται στην έξοδο ρεύμα παρόμοιας μορφής με αυτό του δικτύου της ΔΕΗ (ημιτονοειδές).
Όμως η ισχύς είναι αυτή της μπαταρίας (ενώ η ισχύς του δικτύου της ΔΕΗ φαίνεται πρακτικά άπειρη σε έναν οικιακό καταναλωτή). Δηλαδή η λάμπα δε θα ανάψει επειδή δεν μπορεί η μπαταρία να δώσει τα 50W που χρειάζεται μία λάμπα.

Cranky, αυτά που γράφει ο Tiffany ισχύουν.

George_GPS
04-05-11, 16:46
Πιστευω πως λέμε όλοι το ίδιο πράγμα, απλά το βλέπει ο καθένας απο διαφορετική γωνία.

........Auto merged post: George_GPS πρόσθεσε 13 λεπτά και 56 δευτερόλεπτα αργότερα ........


Σταθερή είναι μόνο η αντίσταση σε κάθε συσκευή. Ότι της δώσεις θα το φάει χωρίς "πρόβλημα".

H αντίσταση της συσκευής όπως λες και η τάση θα καθορίσουν τα πόσα Amber θα τραβήξει η συσκευή.

Thomas8
04-05-11, 16:56
Πιστευω πως λέμε όλοι το ίδιο πράγμα, απλά το βλέπει ο καθένας απο διαφορετική γωνία.

Ναι, εννοείται. Απλώς οι μισοί θεωρούν δεδομένο ότι έχουμε πάντα πηγή σταθερής τάσης και άπειρης ισχύος (επομένως το ρεύμα που διαπερνά τη συσκευή εξαρτάται μόνο από την τάση που βάζουμε στα άκρα της). Τυπικά, το ρεύμα είναι αυτό που κάνει τη ζημιά (λόγω της θέρμανσης), απλώς σε τέτοιου είδους κυκλώματα δεν μπορούμε να το ρυθμίσουμε εξωτερικά. Αν είχαμε πηγή ρεύματος, θα ίσχυαν τα αντίθετα.
Θεωρητικά αυτά, αλλά τσάμπα σπουδάζαμε 5 χρόνια? :p:p:p

Στα πρακτικά του αρχικού θέματος απάντησε σωστά ο nyannaco στην προηγούμενη σελίδα.

odys2008
04-05-11, 16:56
Καλά όλα αυτά που λέτε για αντιστάσεις αλλά οι ηλεκτρονικές συσκευές δεν πρέπει να λογίζονται ως τέτοιες μιας και έχουν διακοπτικους dc-dc μετατροπείς για να μετασχηματίζουν την dc τάση σε διαφορετικά επίπεδα των μπαταριών ΑΛΛΑ και να την διατηρούν σταθερή παρόλο που αυτή θα μειώνεται σταδιακά καθώς οι μπαταρίες θα εκφορτίζονται. Αυτοί λοιπόν οι μετατροπείς παρέχουν μια ανοχή στην τάση που μπορούν να δεχθούν, και ΝΑΙ καθορίζουν και το ρεύμα (ΑΜΠΕΡ) που θα τραβήξουν ανάλογα με την τάση εισόδου ώστε να ικανοποιείται η ισχύς που απαιτεί η συσκευή για την λειτουργία της. Δεν την καθορίζει η τάση εισόδου.

George_GPS
04-05-11, 17:10
Καλά όλα αυτά που λέτε για αντιστάσεις αλλά οι ηλεκτρονικές συσκευές δεν πρέπει να λογίζονται ως τέτοιες μιας και έχουν διακοπτικους dc-dc μετατροπείς για να μετασχηματίζουν την dc τάση σε διαφορετικά επίπεδα των μπαταριών ΑΛΛΑ και να την διατηρούν σταθερή παρόλο που αυτή θα μειώνεται σταδιακά καθώς οι μπαταρίες θα εκφορτίζονται. Αυτοί λοιπόν οι μετατροπείς παρέχουν μια ανοχή στην τάση που μπορούν να δεχθούν, και ΝΑΙ καθορίζουν και το ρεύμα (ΑΜΠΕΡ) που θα τραβήξουν ανάλογα με την τάση εισόδου ώστε να ικανοποιείται η ισχύς που απαιτεί η συσκευή για την λειτουργία της. Δεν την καθορίζει η τάση εισόδου.

Δεν την καθορίζει μέσα σε ένα λογικό πλαίσιο, δεν μπορεί μια συσκευή να λειτουργεί στα 5V και να της δώσεις 12V.

odys2008
04-05-11, 17:22
Ισχύει, γι αυτό και είπα ότι έχουν μια ανοχή, και δεν είπα λειτουργούν με όποια τάση τους δώσεις. Πρακτικά όμως αν αντικαταστήσεις 2 μπαταρίες μη επαναφόρτιζόμενες (3volt) με 3 επαναφορτιζόμενες (3.6volt) ,όπως ειπώθηκε, δεν θα πάθει τίποτα αν μιλάμε για τέτοια ηλεκτρονική συσκευή

Thomas8
04-05-11, 17:28
Καλά όλα αυτά που λέτε για αντιστάσεις αλλά οι ηλεκτρονικές συσκευές δεν πρέπει να λογίζονται ως τέτοιες μιας και έχουν διακοπτικους dc-dc μετατροπείς για να μετασχηματίζουν την dc τάση σε διαφορετικά επίπεδα των μπαταριών ΑΛΛΑ και να την διατηρούν σταθερή παρόλο που αυτή θα μειώνεται σταδιακά καθώς οι μπαταρίες θα εκφορτίζονται. Αυτοί λοιπόν οι μετατροπείς παρέχουν μια ανοχή στην τάση που μπορούν να δεχθούν, και ΝΑΙ καθορίζουν και το ρεύμα (ΑΜΠΕΡ) που θα τραβήξουν ανάλογα με την τάση εισόδου ώστε να ικανοποιείται η ισχύς που απαιτεί η συσκευή για την λειτουργία της. Δεν την καθορίζει η τάση εισόδου.

Και πάλι όμως (χωρίς να είμαι σίγουρος), το ρεύμα πρέπει να περνάει μέσα από τον μετατροπέα, ο οποίος στις ακραίες τιμές της τάσης εισόδου θα λειτουργεί περίπου ωμικά (μία δίοδος από την οποία πάντα περνάει ρεύμα). Απλώς εδώ το ρεύμα της συσκευής που θα βλέπουμε ως εξωτερικοί παρατηρητές είναι το ρεύμα το οποίο "φεύγει" μέσα από την αντίσταση της διόδου (ή του τρανζίστορ ή του όποιου κυκλώματος έχει ο μετατροπέας για να εξασφαλίζει τη σταθερή τάση στην έξοδό του).

Btw, χρησιμοποιούνται παντού τέτοιοι converters? Ακόμα και στις φθηνές ηλεκτρονικές συσκευές?

odys2008
04-05-11, 18:16
Δεν μας πειράζει αυτό αφού λειτουργούμε σε μεγάλες συχνότητες (10khz) και η μέση τιμή παραμένει μικρή, άλλωστε παρατηρώντας την τάση εξόδου, επιλέγουμε πόση ώρα θα είναι ανοιχτός ο διακόπτης, οπότε για υψηλότερη τάση εισόδου είναι μικρότερος ο χρόνος, ώστε το Vout να είναι το επιθυμητό. Για να πάρεις μια ιδέα πως λειτουργεί ένας πολύ απλός step up dc-dc converter (ανύψωσης τάσης) δες: http://en.wikipedia.org/wiki/Boost_converter

η ακόμη και ο buck-boost που είναι μικτός ( και ανεβάζει και κατεβάζει την τάση ανάλογα με την διακοπτική του λειτουργία) http://en.wikipedia.org/wiki/Buck-boost_converter

Οι converter αυτοί μην φανταστείς ότι είναι ογκώδης, έρχονται σε συσκευασία chip σε μικρές ισχύς 1x1 cm. Χρησιμοποιούνται δε ευρέως

Anyway, να ζητήσω συγνώμη από το παιδί που άνοιξε το θέμα, ξεφύγαμε. Πρακτικά αυτό που θα κάνει είναι να βάλει δύο εντελώς ίδιες (και παλαιότητας και μάρκας) μπαταρίες με τα ίδια volt με τις προηγούμενες αλλά με μεγαλύτερη χωρητικότητα (mAh)

stelios2
04-05-11, 22:48
Δεν διαβασα ολες τ απαντησεις, Τιφανι κατι μπερδευεις βαζουμε ασφαλεις για να προστατεψουμε τα καλωδια απο υπερθεμανση κ οχι τ συσκευες απο τα αμπερ. Σε πριζα με 20αρα ασφαλεια δηλαδη αν βαλουμε μιξερακι για φραπε θα παρει θελει δεν θελει αυτο 20 αμπερ?? Επι 220 ταση δηλαδη ποσα.. κιλοβατ θα γινει το μιξερακι? Αν βαλουμε στην ασφαλεια αυτη μηχανημα 6 κιλοβατ (ηλεκτροκοληση πχ) θα πεσει! Γιατι δεν αντεχει η γραμμη τοση ροη. Το ιδιο θα γινει σε περιπτωση βραχυκυκλωματος βεβαια. Αμπερ ουσιαστικα μπορουμε να πουμε την ποσοτητα του ρευματος.
Νινιανακο δικιο εχεις ετσι ειναι. Επεμενα γιατι θεωρησα θεμα το τι θα συμβει στ συσκευη.. Αν η συσκευη ειναι στην ταση της κανενα προβλημα σ αυτην αρκει να της φτανει το ρευμα, τα αμπερ δηλαδη.

tiffany
05-05-11, 10:03
Το μιξεράκι είναι ηλεκτροκινητήρας και όταν το σταματήσεις θα τραβήξει ρεύμα και θα καεί. Οι απλές ηλεκτρονικές συσκευές έχουν εντελώς διαφορετικό τρόπο λειτουργίας.

stelios2
05-05-11, 14:11
Το μιξεράκι είναι ηλεκτροκινητήρας και όταν το σταματήσεις θα τραβήξει ρεύμα και θα καεί. Οι απλές ηλεκτρονικές συσκευές έχουν εντελώς διαφορετικό τρόπο λειτουργίας.



Που κολαει τωρα αυτο το να το σταματησεις? Οτι μηχανη και να μπορεσεις να την σταματησεις ενω δουλευει θα καει. Δε ξερω παιδια πολυ λογιστικα τα μαθαινουν πλεον και χανεται η εννοια η ουσια η γνωση. Η αλγευρα και οι τυποι εργαλεια ειναι και τιποτ αλλο, 220 εχουμε στ σπιτια μας κ βαζουμε ολες τ συσκευες στ πριζα κ εφ οσον η ασφαλεια επαρκει δουλευουν μια χαρα ολες μικρες μεγαλες. Τιφανι κατι πιο εξειδικευμενο ισως σε μπερδευει νομιζω κ λες λαθος πραγματα.

nyannaco
05-05-11, 14:47
Για την ιστορία, η ΧΤ της ΔΕΗ είναι 230V εδώ και αρκετά χρόνια. Τα 220V είναι πλέον (σχετικά μακρινό) παρελθόν.

transforman
07-05-11, 09:53
Παιδιά για να μην ανοίξω άλλο θέμα, να ρωτήσω και κάτι άλλο, οι μπαταρίες από τα μηχανάκια και τα αυτοκίνητα διαφέρουν από τις άλλες μπαταρίες ? Άκουσα ότι αν τις μπαταρίες αυτές δεν τις δουλεύεις χαλάνε... ισχύει κάτι τέτοιο ? Και εγώ λέω πως χαλάνε ? αφού όταν είναι στα ράφια προς πώληση δεν λειτουργούν...

nyannaco
07-05-11, 14:43
Ναι, οι μπαταρίες μολύβδου - οξέος που έχουν τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια όντως χαλάνε από την αχρηστία. Στα ράφια έχουν περιορισμένο χρόνο ζωής, όχι άπειρο. Παλαιότερα δε οι κατασκευαστές τις διακινούσαν αφόρτιστες (σίγουρα) και, αν θυμάμαι καλά, και χωρίς ηλεκτρολύτη. Οταν ήταν να την τοποθετήσει το συνεργείο, (τη γέμιζε με ηλεκτρολύτη; και ) τη φόρτιζε. Τα τελευταία χρόνια οι νεότερες τεχνολογίες το ξεπέρασαν αυτό, αλλά η πτώση της απόδοσης με την αχρηστία παραμένει.

stelios2
07-05-11, 22:24
Εφ οσον τ θεμα μαλλον εξαντληθηκε να ρωτησω κ εγω κατι.. Οι μπαταριες αυτοκινητων (υγρα στοιχεια) αν διατηρουνται καλα φορτισμενες εχουν μεγαλυτερη διαρκεια ζωης? Αν υπαρχει υψηλη διαφορα δυναμικου δηλαδη ειναι μικροτερη η ηλεκτροληση, αρα κ η ζωη του μολυβδου η δεν ισχυει κατι τετοιο? Εχω ρωτησει κ ηλεκτρολογους κ μηχανικους κ σαφη απαντηση δεν εχω παρει, σαν να μην καταλαβαινουν τ ρωταω. Αμα ειναι παλια μου λενε πχ δε θα κρατησει κ τοσο η οτι αν δουλευει στχνα η μιζα και τετοια.. εγω αλλο ρωταω ομως..

nyannaco
08-05-11, 14:49
Δυστυχώς δεν το γνωρίζω, δεν έχω πολυασχοληθεί με το είδος.

fiorellitsa
08-05-11, 15:00
γιατι δε χρησιμοποιουν λιθιου στα αυτοκινητα που ειναι και πιο ελαφριες?

nyannaco
08-05-11, 18:09
Είναι πολύ ακριβότερες.

sdikr
08-05-11, 18:45
Τα αμπέρ είναι η ροή ηλεκτρονίων σε ένα αγωγό. Με σταθερό τον αγωγό και μεγαλύτερη τάση έχουμε μεγαλύτερη ροή. Μεγαλύτερη ροή = Μεγαλύτερες συγκρούσεις ελευθέρων ηλεκτρονίων στους δεσμούς του μεταλλικού αγωγού = Μεγαλύτερη θερμότητα.

Οι συσκευές τραβάνε ότι τους δώσεις. Γι' αυτό έχουμε τις ασφάλειες.

@cranky Αν οι συσκευές τραβάνε ότι θέλουν τότε γιατί δεν τις συνδέουμε όλες στα 230V να τελειώνουμε. :whistle:

Οι συσκευές τραβάνε ότι χρειάζονται, ΤΕΛΟΣ :p

john dubi
08-05-11, 19:08
Εφ οσον τ θεμα μαλλον εξαντληθηκε να ρωτησω κ εγω κατι.. Οι μπαταριες αυτοκινητων (υγρα στοιχεια) αν διατηρουνται καλα φορτισμενες εχουν μεγαλυτερη διαρκεια ζωης? Αν υπαρχει υψηλη διαφορα δυναμικου δηλαδη ειναι μικροτερη η ηλεκτροληση, αρα κ η ζωη του μολυβδου η δεν ισχυει κατι τετοιο? Εχω ρωτησει κ ηλεκτρολογους κ μηχανικους κ σαφη απαντηση δεν εχω παρει, σαν να μην καταλαβαινουν τ ρωταω. Αμα ειναι παλια μου λενε πχ δε θα κρατησει κ τοσο η οτι αν δουλευει στχνα η μιζα και τετοια.. εγω αλλο ρωταω ομως..

Απο αυτα που γνωριζω οι μπαταριες μετρανε τη ζωη τους με κυκλους. Φορτιση,ξεφορτιση. Η κατασκευαστες αναγραφουν ποσες χιλιαδες κυκλους εχει καθε μπαταρια.
Ενας ακομα σημαντικος παραγοντας ειναι η θερμοκρασια λειτουργιας. Στο πολυ κρυο η μπαταρια μπορει να χασει μεχρι και 40% απο την ενεργεια που εχει.
Η θερμοκρασια που αναπτυσει η μπαταρια ενω φορτιζει παιζει και αυτο ρολο για την ζωη της. Γι αυτο το λογο οι κλειστου τυπου μπαταριες θελουν αλλο φορτιστη απο του ανοιχτου με τα υγρα.


Ειναι πολλα που παιζουν ρολο.

alefgr
08-05-11, 19:47
Εφ οσον τ θεμα μαλλον εξαντληθηκε να ρωτησω κ εγω κατι.. Οι μπαταριες αυτοκινητων (υγρα στοιχεια) αν διατηρουνται καλα φορτισμενες εχουν μεγαλυτερη διαρκεια ζωης? Αν υπαρχει υψηλη διαφορα δυναμικου δηλαδη ειναι μικροτερη η ηλεκτροληση, αρα κ η ζωη του μολυβδου η δεν ισχυει κατι τετοιο? Εχω ρωτησει κ ηλεκτρολογους κ μηχανικους κ σαφη απαντηση δεν εχω παρει, σαν να μην καταλαβαινουν τ ρωταω. Αμα ειναι παλια μου λενε πχ δε θα κρατησει κ τοσο η οτι αν δουλευει στχνα η μιζα και τετοια.. εγω αλλο ρωταω ομως..

Οι μπαταρίες μολύβδου όταν είναι να τις αφήσουμε σε αχρηστία για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν πρέπει να πέφτουν κάτω από μία τάση που εξαρτάται από τα πόσα στοιχεία έχουν σε σειρά. Για παράδειγμα αν σε μιά μπαταρία των 12 Volts αφήσουμε να πέσει η τάση για μεγάλο διάστημα κάτω από τα 12 με 12,4V (περίπου, γιατί εξαρτάται από την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη), τότε αρχίζει με την πάροδο του χρόνου να εμφανίζεται ένα χημικό φαινόμενο στην επιφάνεια του μολύβδου που ονομάζεται θειίκωση και που έχει σαν αποτέλεσμα την σταδιακή καταστροφή της μπαταρίας. Γι' αυτό στο εμπόριο υπάρχουν συσκευές που αποκαλούνται συντηρητές μπαταριών μολύβδου. Δεν είναι φορτιστές αλλά το μόνο που κάνουν είναι να δίνουν σταθερά ένα μικρό ρεύμα συντήρησης και έτσι καταφέρνουν να διατηρούν σταθερή την τάση της.

stelios2
08-05-11, 22:26
Καπου ειχα δει παλια (48 ειμαι) οδηγιες για συντηρηση, αδειαζεις τα υγρα στεγνωνει τελειως σε ξηρη ατμοσφαιρα και τ ταπωνεις κανονικα σφραγιζοντας την κ με κερι ωστε να μην παρει καθολου υγρασια (η οσο γινεται λιγοτερη υγρασια τες πα) ειναι ομως δυσκολη διαδικασια κ ας φαινεται ευκολη, οξυ ειναι.. Εφαρμοζουν μαλλον αυτο που λες Alefgr πιο ευχρηστη μεθοδο.
Μια μπαταρια τετοια κλασικη υγρη, αδεια τελειως κ καινουρια, αν βαλουμε υγρα ανεβαζει απο μονη ταση χημικα. Παραγει ρευμα δηλαδη ξοδευοντας τ μολυβδο. Τελειωνει η ζωη της οταν ξοδευτει το υλικο.. Οταν εχει υψηλη ταση (με αυτην τ λογικη παντα μιλαω) δεν κανει ηλεκτροληση αρα δεν τρωει τ μολυβι. Παραλογο? Εν τελει εγω θελω να πω το εξης.. Αν τ κραταω φορτισμενη (μου ειναι πολυ ευκολο να τ φορτιζω που κ που) παρατεινω τ ζωη της η ειναι κοτσανα κ δεν εχει σχεση αυτο? Ισως θεμα χημικου ειναι η απαντηση.

alefgr
10-05-11, 17:43
Οταν εχει υψηλη ταση (με αυτην τ λογικη παντα μιλαω) δεν κανει ηλεκτροληση αρα δεν τρωει τ μολυβι. Παραλογο?

Υπάρχει ένα όριο σε πόση υψηλή τάση αναφέρεσαι. Όταν ανέβει η τάση πάνω από τα 14 Volts σε μια 12 άρα μπαταρία, αρχίζει ο ηλεκτρολύτης να "βράζει" και φυσικά αυτό έχει σαν άμεσο αποτέλεσμα την άνοδο της θερμοκρασίας των πλακών μολύβδου! Επειδή η μπαταρίες αυτοκινήτου είναι για να δίνουν για λίγο (κάτω των 30 δευτερολέπτων) μόνο ένα ισχυρό ρεύμα εκκίνησης, από αυτό συνεπάγεται ότι οι πλάκες είναι τύπου γκοφρέ για να αυξήσουν την συνολική επιφάνεια και άρα αρκετά λεπτές. Αυτό τις κάνει επιρρεπείς στις στρεβλώσεις λόγο μεγάλης θερμοκρασίας και άρα είναι επικίνδυνες να ακουμπίσουν οι αντίθετοι πόλοι μεταξύ τους και να δημιουργήσουν μόνιμο βραχυκύκλωμα...

stelios2
11-05-11, 00:59
Αναφερομαι στ 12 βολτ η τελος παντων οσα δινει ο φορτιστης. Αν φροντιζω λοιπον να ειναι σχετικα γεματη παρατεινεται η ζωη της η οχι?

alefgr
11-05-11, 13:38
Αναφερομαι στ 12 βολτ η τελος παντων οσα δινει ο φορτιστης. Αν φροντιζω λοιπον να ειναι σχετικα γεματη παρατεινεται η ζωη της η οχι?

Αν ο φορτιστής σου είναι αυτόματος, δηλαδή παρακολουθεί συνεχώς την τάση της μπαταρίας, μπορείς να τον αφήνεις άφοβα...

stelios2
11-05-11, 23:02
Ευχαριστω! Πετρελαιο ειναι τ δουλειας, καθε εβδομαδα θα τ φορτιζω κακο δε κανει, ο φορτιστης ειναι ενας φτηνος (χωρις οργανο καν) που απλα κλεινει οταν φορτιστει η μπαταρια.

Copyright © Keen Notion Co (2002-2014) Copyright Keen Notion Co.