Μιας κι έχουμε περάσει ενεργά στη χρήση εναλλακτικών καναλιών διαχείρισης τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών, ανοίγω αυτό το νήμα για να συζητούμε τα θέματα που αφορούν στο mobile banking, το phone banking και το sms banking.
Το e-banking έχει δικό του νήμα, όπως επίσης χρεωστικές κάρτες και το PayPal, λόγω αυξημένης κίνησης στα παραδοσιακά μέσα.
Όποιος έχει εμπειρία (καλή ή κακή) χρήσης κάποια υπηρεσίας, θα μπορούσε να τη μοιραστεί με την κοινότητα ή να εκφράσει τις απορίες του. Αν στο μέλλον προκύψει ιδιαίτερη κίνηση σε κάποιο από τα επιμέρους κανάλια στα οποία αναφέρεται το παρόν νήμα, θα γίνει ο απαιτούμενος διαχωρισμός.
Εμφάνιση 1-14 από 14
-
29-11-10, 18:34 Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #1Προπληρωμένες κάρτες ........... 2 savings 4 safety
Τι εστί IBAN, BIC, OUR, SHA, BEN;
"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present."
-
29-11-10, 21:23 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #2
Ας ξεκινήσω κάνοντας μία σύντομη περιγραφή του SMS banking.
Η υπηρεσία SMS banking χρησιμοποιείται από σχετικά λίγες τράπεζες στην Ελλάδα και με περιορισμένες υπηρεσίες. Συνήθως επιτρέπει μόνο την ερώτηση υπολοίπου και τις κινήσεις των λογαριασμών, καθώς και την παθητική λειτουργία των ειδοποιήσεων για τις κινήσεις καρτών και λογαριασμών.
Το SMS banking της Τράπεζας Πειραιώς που χρησιμοποιώ, έχει ελαφρώς περισσότερες λειτουργίες και συγκεκριμένα περιλαμβάνει (εκτός των alerts που είναι παθητική λειτουργία) τις ακόλουθες:
- Ανανέωση χρόνου ομιλίας κινητής τηλεφωνίας με χρέωση καταθετικού λογαριασμού (μόνο για το τηλέφωνο που έχετε ορίσει να συνδέεται στην υπηρεσία)
- Μεταφορά χρημάτων μεταξύ των λογαριασμών σας (όχι εμβάσματα ή μεταφορές σε τρίτους)
- Ερώτηση υπολοίπου των λογαριασμών σας
- Πληροφόρηση για τις κινήσεις των λογαριασμών σας
Η ενεργοποίηση της υπηρεσίας απαιτεί επίσκεψη σε υποκατάστημα της τράπεζας για την υπογραφή της ξεχωριστής σύμβασης για το SMS banking, υπόθεση λίγων λεπτών. Αφού έχετε ενεργοποιήσει την υπηρεσία και έχετε δηλώσει τον αριθμό του τηλεφώνου που θα χρησιμοποιείτε για το SMS banking, μπορείτε να στείλετε τις ακόλουθες εντολές.
Σημαντικό είναι να έχετε ορίσει φιλικές ονομασίες για τους λογαριασμούς σας. Π.χ. στο λογαριασμό μισθοδοσίας μπορείτε να ορίσετε φιλική ονομασία "mis", στο λογαριασμό που είναι συνδεδεμένος με την κάρτα μπορείτε να αντιστοιχίσετε το "karta" ή οτιδήποτε άλλο σας φαίνεται πιο εύκολο ή περισσότερο διακριτικό.
Τα τηλέφωνα στα οποία μπορείτε να στείλετε SMS για την υπηρεσία είναι δύο: 6945 100300 και 6937 100300, οπότε μπορεί κάποιος να επιλέξει την εταιρεία προς την οποία έχει δωρεάν μηνύματα για να μην επιβαρύνεται με τη χρέωση του SMS που αποστέλλει (το εισερχόμενο είναι δωρεάν).
Θεωρώντας ότι έχουμε δύο καταθετικούς λογαριασμούς με φιλικές ονομασίες "misthos", "karta" οι εντολές που δίνουμε είναι οι ακόλουθες:
1. Έλεγχος υπολοίπου λογαριασμού:
Αποστολή κενού μηνύματος ή με κείμενο: ΥΠ
2. Ενημέρωση για τις X τελευταίες κινήσεις του λογαριασμού (έως 10 τελευταίες κινήσεις):
ΚΙΝ misthos Χ
ή
ΚΙΝ karta Χ
3. Μεταφορά από το λογαριασμό μισθοδοσίας στο λογαριασμό της χρεωστικής:
ΜΕΤ mishtos karta 200
όπου 200 είναι το ποσό σε ευρώ που θέλουμε να μεταφερθεί μεταξύ των λογαριασμών μας.
4. Ανανέωση Χρόνου Ομιλίας:
Για βοήθεια στέλνουμε: ΑΧΟ
ΧΧ ΥΥ misthos
Όπου ΧΧ ο κωδικός του παρόχου (Vodafone: VO, Cosmote: Co, Wind: WI, Q-telecom: Q, Frog: FR), YY το ποσό που θέλουμε να προσθέσουμε στον αερόχρονο και misthos ο λογαριασμός από τον οποίον θα αφαιρεθούν τα χρήματα.
Π.χ.:
VO 10 misthos
ώστε να προσθέσουμε 10€ στο καρτοκινητό Vodafone (αναγκαστικά το ίδιο με αυτό που χρησιμοποιούμε το SMS banking).
Δε χρειάζεται να ξέρουμε απ' έξω τις εντολές. Σε περίπτωση που δε θυμόμαστε τις εντολές ή τις φιλικές ονομασίες μπορούμε να στείλουμε SMS, ώστε να λάβουμε άμεσα οδηγίες, με το ακόλουθο κείμενο:
HELPΤελευταία επεξεργασία από το μέλος ipo : 01-12-10 στις 18:59.
Προπληρωμένες κάρτες ........... 2 savings 4 safety
Τι εστί IBAN, BIC, OUR, SHA, BEN;
"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present."
-
29-11-10, 21:36 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #3
Συνήθως το κάνω μέσω web banking (data πακέτο στο κινητό) πότε μου δεν σκέφτηκα τα sms (αν και δεν τα πάω καλά μαζί τους)
-
29-11-10, 21:40 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #4
Το SMS banking, έχοντας περιορισμένες δυνατότητες, δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιείται, αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε με ασφάλεια mobile banking ή e-banking.
Π.χ. χρειάζεται αν είμαστε στο δρόμο και δεν έχουμε smartphone (για mobile banking) ή πρόσβαση σε ασφαλή υπολογιστή.
Προσωπικά με έχει βολέψει πολύ στο 2 savings 4 safety. Η χρεωστική κάρτα μου είναι μονίμως άδεια από χρήματα και αποκτά ποσό με ένα SMS λίγο πριν την αγορά ή την ανάληψη από ΑΤΜ.
Αν κάποιος έχει εμπειρία από τη χρήση SMS banking ή mobile banking άλλης τράπεζας, αν θέλει, μπορεί να τη μοιραστεί μαζί μας.Προπληρωμένες κάρτες ........... 2 savings 4 safety
Τι εστί IBAN, BIC, OUR, SHA, BEN;
"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present."
-
30-11-10, 12:57 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #5
Καταρχήν μράβο για ένα πολύ ενδιαφέρον και χρήσιμο νήμα.
Έχω χρησιμοποιήσει εναλλακτικές υπηρεσίας 3 διαφορετικών τραπεζών, κατά κύριο λόγο όμως της Eurobank, γι'αυτό και θα μιλήσω για αυτήν.
SMS
Προσωπικά δεν βρίσκω - πλέον - την υπηρεσία χρηστική. Στα πρώιμα στάδια ανάπτυξης των εναλλακτικών μέσων, χωρίς να έχουμε 3G δίκτυα, υψηλές ταχύτητες και smartphones, είχε πολύ περισσότερο νόημα, απ' ό,τι τώρα.
Και τότε και τώρα, για χρήση της υπηρεσίας θα έπρεπε να θυμάσαι/έχεις σημειωμένα/γραμμένα τις εντολές (όπως στα παραδείγματα που έγραψε παραπάνω ο ipo - για εμένα δεν ήταν βολικό ή/και γρήγορο.
Mobile
Οι τεχνολογίες είναι πλέον ώριμες, πιστεύω, για "βαριά" χρήση. Σε κατάστημα τράπεζας έτσι και αλλιώς πηγαίνω σπανίως. Ο συνδιασμός του iphone app και του 3G τολμώ να πω ότι με "αναγκάζει" να μην χρησιμοποιώ καν το ebanking.
Το σύνολο σχεδόν των βασικών συναλλαγών μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω του application. Ακόμη και πιο "εξεζητημένες" συναλλαγές, όπως εμβάσματα, μπορύν να εκτελεστούν (με την προϋπόθεση βέβαια ότι μέσω ebanking έχετε καταχωρήσει σε σχετικό ευρετήριο τα στοιχεία του λογαριασμού)
Εννοείται ότι πληροφορίες όπως υπόλοιπα λογαριασμών, καρτών, δανείων, ακόμη και χαρτοφυλακίων μπορούν να παρακολουθηθούν.
Πρόσθετο χαρακτηριστικό και ίσως πιο σημαντικό, κατ' εμέ, απ'όλα είναι ότι (με εξαίρεση τα εμβάσματα, τα οποία βέβαια εκ προοιμίου γνωρίζουμε ότι δεν είναι online συναλλαγές και δεν ευθύνεται το μέσο για αυτό) οι συναλλαγές είναι άμεσες. Τόσο σε δικά σας προϊόντα, όσο και σε αντίστοιχα τρίτων.
Πολλές φορές έχω επαναφορτίσει την προπληρωμένη κάρτα που έχω και άμεσα την έχω χρησιμοποιήσει.
Αν κάποιος φίλος επιθυμεί πρόσθετες λεπτομέρειες, ας απαντήσει εδώ/στείλει προσωπικό μήνυμα (να μην κουράζουμε και με σεντονοποστ)
-
30-11-10, 15:53 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #6Προπληρωμένες κάρτες ........... 2 savings 4 safety
Τι εστί IBAN, BIC, OUR, SHA, BEN;
"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present."
-
30-11-10, 16:10 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #7
Χμ...ενδιαφέρον...Φαντάζομαι ότι αντίστοιχη επιλογή/δυνατότητα θα υπάρχει και αλλού. Απλά για εμένα το SMS είναι πιο οδυνηρό και από το να δω παιγνίδι του Παναθηναϊκού
EDIT:
Από το site της Eurobank τώρα βλέπω ότι οι επιλογές που έδινε για SMS, όπως τις ήξερα πριν κάποια χρόνια, παραμένουν οι ίδιες. Κατ' εμε ορθώς. Μάλιστα, οι παρεχόμενες επιλογές είναι πολύ λίγες (αντιγράφω από το site τους):
Στείλτε γραπτό μήνυμα σας στο 6944-180000 ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες:
Υπόλοιπο Λογαριασμού : Υ#Αρ.λογ/σμού
Κινήσεις Λογαριασμού : Κ#Αρ.λογ/σμού
Υπόλοιπο Κάρτας : ΥΚ#Αρ. ΚάρταςΤελευταία επεξεργασία από το μέλος tzelen : 30-11-10 στις 16:24.
-
30-11-10, 16:13 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #8
Το είχα διαβάσει κι εγώ. Δε βολεύει της Eurobank, αφού πρέπει να θυμάσαι αριθμό λογαριασμού και κάρτας.
Προπληρωμένες κάρτες ........... 2 savings 4 safety
Τι εστί IBAN, BIC, OUR, SHA, BEN;
"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present."
-
01-12-10, 19:21 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #9
Το phone banking δεν σας ανησυχει απο αποψη privacy?Ξερω οτι περνανε και στο συστημα αυτα που κανεις αλλα αλλο να προστατευονται νομοθετικα ως περιοχενα της βασης και αλλο να τα βλεπει ενας υπαλληλος...εκανα προσφατα αλλα τωρα που ειδα το νημα το σκεφτηκα.
Hold my breath as I wish for death...Oh please God wake me
-
02-12-10, 12:52 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #10
Αν και φανατικός χρήστης web banking, δεν πολυεμπιστεύομαι τα άλλα εναλλακτικά κανάλια, λόγω δυσχρηστίας ακόμα. Με ενδιαφέρει πιο πολύ να γλιτώσω την επίσκεψη στο κατάστημα και την τυχόν αναμονή σε ουρές παρά να γίνει η όποια συναλλαγή τώρα αμέσως. Έχω χρησιμοποιήσει κάμποσες φορές το phone banking, της eurobank περισσότερο και της millenium και Πειραιώς λιγότερο. Μία φορά και της σιτιμπάνκ. Το πιο εκνευριστικό στη eurobank ειδικά είναι οι πολλές φορές τεράστιοι χρόνοι αναμονής, κάποιες φορές η αναποτελεσματικότητά τους. Το λιγότερο εκνευριστικό, ότι προσπαθούν μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής να πουλήσουν διάφορα προϊόντα από το τηλέφωνο, στις παραπάνω τουλάχιστον πλην Πειραιώς. Ειδικά όταν υπάρχουν και μεγάλοι χρόνοι αναμονής, το θεωρώ τραγικό γιατί έτσι τους μεγαλώνουν ακόμα περισσότερο.
hnesne
-
02-12-10, 16:09 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #11
συνεχεια του αλλου thread
να επιβεβαιωσω τα λεγομενα του ipo οτι απαιτειται οπωσδηποτε επισκεψη σε υποκαταστημα για να λειτουργησει η υπηρεσια. Κατι τετοιο βεβαια θα επρεπε να αναγραφεται στο winbank sms και στο site της πειραιως και να μην προσπαθει ο πελατης να μυρισει τα νυχια του.
Μιλησα με 5 διαφορετικους υπαλληλους μηπως και μπορει να ενεργοποιηθει η υπηρεσια τηλεφωνικα μετα την επιβεβαιωση των στοιχειων μου απο τη στιγμη μαλιστα που οι κλησεις καταγραφονται. Δυστυχως οι 4 απο αυτους μου ελεγαν οτι μπορουν να το ενεργοποιησουν και απο εκει και οτι δεν απαιτειται να παω σε καταστημα. Παρολα αυτα οτι αλλαγες και να εκαναν δεν λειτουργουσε. Το μονο που εκαναν ειναι να βαζουν τα τηλεφωνα στη διαχειριση τηλεφωνων και να αλλαζουν τις συντομογραφιες, πραγματα που μπορουσα να κανω και εγω μεσω της winbank. Ευτυχως με τον 5ο (να ναι καλα το παλικαρι) μου ειπε οτι πρεπει να παω στο καταστημα για να ενεργοποιηθει
Εχω συνηθισει να πεφτω σε ανενημερωτους υπαλληλους αλλα και 1 στους 5 παρα παει για τετοια υπηρεσια.
-
02-12-10, 20:55 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #12
Για να σε καθυσηχάσω, να σου πω ότι σε γενικές γραμμές, ένα τμήμα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης είναι πολύ πιο ασφαλές σε σχέση με το κατάστημα, για πολλούς λόγους. Ο πιο σημαντικός είναι ότι στα καταστήματα αναπτύσσεται φιλική σχέση, πολλές φορές, μεταξύ του πελάτη και του υπαλλήλου: αν πας σε κατάστημα τράπεζας για κάποια πιο σύνθετη δουλειά από το να πληρώσεις ένα λογαριασμό και μείνεις ικανοποιημένος από την εξυπηρέτηση πελατείας, αν στο μέλλον χρειαστείς κάτι άλλο, θα πας "συστημένος" στον ίδιο υπάλληλο. Με τον καιρό αυτό μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις, πχ να παίρνεις απλά τον υπάλληλο τηλέφωνο "Γιώργο κάνε μου μια μεταφορά, βγάλε μου μπλοκ επιταγών, κτλ" αντί νας πας εκεί, όπως οφείλεις (και να υπογράψεις τα σχετικά έντυπα).
Πρόσθετα σε ένα Phone banking όλες οι συνομιλίες καταγράφονται, εκτός φυσικά από τις συστημικές κινήσεις του υπαλλήλου, οπότε δεν χωράει περιθώριο αμφιβολίας. Σε ενδεχόμενη αμφισβήτηση, μπορεί να γίνει απομαγνητοφώνηση, όπου ξεκάθαρα θα φανεί τί ζήτησε ο πελάτης και τί έγινε. Στο κατάστημα πώς θα αποδείξεις το δίκιο, που θεωρείς ότι έχεις; Δεν μπορείς να πεις "είπα του υπαλλήλου" - το μόνο ντοκουμέντο που υπάρχει είναι η υπογραφή σου σε κάποιο παραστατικό.
Προσέξτε ότι πουθενά μέχρι τώρα στο παρόν ποστ δεν έχω αναφέρει συγκεκριμένη τράπεζα, και σκοπίμως, για να μην θεωρηθεί ότι προπαγανδίζω υπέρ κάποιας. Τυγχάνει όμως να προέρχομαι από τον χώρο των εναλλακτικών δικτύων, οπότε είμαι σε θέση να γνωρίζω πράγματα με λεπτομέρειες.
Προσωπικά, με το χέρι στην φωτιά θα πρότεινα σε κάποιον να εμπιστευθεί τα εναλλακτικά δίκτυα. Και σε θέματα ασφάλειας.
-
03-12-10, 23:50 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #13
Δεν μιλαω για θεμα ασφαλειας.Το ξερω οτι καταγραφονται και μαλιστα με ενημερωσε και ο υπαλληλος και ενα αυτοματο μηνυμα.Ας πουμε οτι καποιος μεγαλος επιχειρηματιας που συμπτωματικα
εχω τα λεφτα μου εδω και οχι στην Ελβετια.
Ποσο ασφαλες ειναι να ξερει ο υπαλληλος τι κινησεις κανω?Βεβαια θα μου πεις αν ησουν μεγαλοεπιχειρηματιας θα στα εκανε απευθειας η διευθυνση και δεν θα ειχες phone banking αλλα ας πουμε οτι μια φορα πεφτω στην αναγκη του.Ξερω οτι ειναι τραβηγμενο το παραδειγμα αλλα εχω καποια concerns με τετοια θεματα.Hold my breath as I wish for death...Oh please God wake me
-
09-12-10, 23:21 Απάντηση: Απόψεις κι ερωτήσεις για mobile banking, phone banking, sms banking #14
Πλεον το sms banking της Πειραιως μπορει να ενεργοποιηθεί/απενεργοποιηθεί μεσω της winbank και χωρις την επισκεψη σε καποιο υποκαταστημα. Στο winbank sms γραφει αν ειναι ενεργη ή οχι η υπηρεσια. Μπραβο στα παιδια
Bookmarks