Επιστροφή στο Forum : Cisco 7912G SIP setup
Προμηθεύτηκα το Cisco 7912G (https://www.e-shop.gr/cisco-7912g-ip-phone-p-PER.614046) για να το λειτουργήσω ως απλό SIP τηλέφωνο με σύνδεση στην Omnivoice. Συνδέοντάς το στο router δεν είδα τις κλασσικές ρυθμίσεις όπως σε άλλες συσκευές που έχω ρυθμίσει (Gigaset A580, Linksys SPA 941 κλπ.). Είναι δυνατή η ρύθμισή του για σύνδεση με VoIP provider;
Μπήκες στα βαθιά!
Η σειρά 79xx των Cisco IP συσκευών, παίζουν σε 2 πρωτόκολλα. Το ανοικτό SIP (που μας ενδιαφέρει) και το δικό της κλειστό SCCP.
Και στα 2, η ρύθμιση της συσκευής γίνεται μέσω της δικιάς της εφαρμογής Cisco Unified CallManager. Ωστόσο μπορεί να γίνει και χωρίς αυτήν, αλλά μέσω κατάλληλων αρχείων ρύθμισης, συγκεκριμένων ανά συσκευή και οπωσδήποτε κάποιου TFTP server, μέσω του οποίου θα τα τραβήξει.
Καταρχήν θα πρέπει να περάσεις το SIP firmware, αν δεν το έχει ήδη. Και μετά ακολουθούν όλα τα άλλα.
Ελπίζω να έχεις το τροφοδοτικό της συσκευής, διαφορετικά θέλει να βρεις με ποιον τρόπο λειτουργεί το PoE, για να μην την καταστρέψεις.
Για αρχή ξεκινάς για πληροφορίες από εδώ (https://www.voip-info.org/cisco-79057912-ip-phones/), εδώ (https://www.voip-info.org/asterisk-phone-cisco-79xx/), εδώ (https://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/voice_ip_comm/cuipph/7905g_7912g/5_0/sip/english/administration/guide/5_0/LowPovr.html), εδώ (http://www.volkerroth.com/tecn-ciscophone.html) κι εδώ (https://www.pmctelecom.co.uk/media/attachment/file/pf947kqmv0-1352478621.pdf).
Επειδή ασχολούμαι την τελευταία εβδομάδα ιδιαιτέρως έντονα με αυτά τα τηλεφωνάκια εδώ θα βρεις οτιδήποτε χρειαστείς για να το γυρίσεις σε sip και να το κάνεις register στην omni.
http://usecallmanager.nz/
Τα έχω στην δουλειά.
Πολύ καλά τηλέφωνα.
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Έχω πολλά SIP phones, από τα παλιά Sipura μέχρι SPA 341, Gigaset A580 κλπ. Περίμενα οτι από ένα Web interface θα μπορούσα να το κάνω setup στην Omni. Από όσο καταλαβαίνω ούτε SIP firmware δεν μπορώ να βάλω χωρίς μελέτη ωρών. Ποιο είναι το πρόγραμμα που επικοινωνεί με το τηλ;
To ανέφερα παραπάνω. Είναι το Cisco Unified CallManager (CUCM), μέσα στο οποίο υπάρχει το User Options για τις σχετικές ρυθμίσεις των συσκευών. Αλλά χρειάζεται άδεια χρήσης με κόστος ανάλογα τον αριθμό των συσκευών. Δεν αξίζει στην περίπτωσή σου, οπότε δες τις ιστοσελίδες που προτάθηκαν.
H συσκευή μπορεί να ρυθμισθεί σε SIP αυτόνομα με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
α. Μέσω TFTP server, που είναι ο προτεινόμενος τρόπος, όπου δημιουργείς προφίλ για τις συσκευές που έχεις.
β. Μέσω των μενού της συσκευής, αλλά περιέχουν μόνο βασικές ρυθμίσεις.
γ. Μέσω του browser στην διεύθυνση που έχεις ορίσει στην συσκευή.
Βοηθός σου είναι ο οδηγός Administrator Guide (https://www.pmctelecom.co.uk/media/attachment/file/pf947kqmv0-1352478621.pdf).
Ευχαριστώ και πάλι jkoukos. Για πέρασμα SIP Firmware χρειάζεται απαραίτητα ο CUCM; Έχω Mac και ακόμα δεν τον εγκατέστησα... Εάν μπει το SIP Firmware, μπορώ να μπω από το menu και να βάλω τον VoIP Provider έστω και με τις απλές ρυθμίσεις;
Βρες ένα tftp server κι ένα dhcp server για το mac, όρισε το option 66 στον dhcp server τo url του tftp server, ρίξε το sip firmware στον tftp server, κλείσε το dhcp στο router σου και κάνε reboot το τηλέφωνο.
Τον call manager δεν τον χρειάζεσαι.
Νομίζω ότι για να περάσει το firmware θέλει και το SEPmacaddress.cnf.xml αρχείο με τα παρακάτω:
<device>
<loadInformation model="IP Phone 7912">sbin_file</loadInformation>
</device>
Όπου sbin_file είναι το παρακάτω (α) αρχείο χωρίς την κατάληξη, π.χ. CP7912080000SIP060111A
Βασικά χρειάζονται 2 αρχεία:
α. Το sbin του firmware που το τελευταίο είναι το CP7912080000SIP060111A.sbin
β. Το SEPmacaddress.cnf.xml, όπου macaddress είναι η MAC IP του 7912G σε κεφαλαία χωρίς τις άνω-κάτω τελείες.
Νομίζω ότι για να περάσει το firmware θέλει και το SEPmacaddress.cnf.xml αρχείο με τα παρακάτω:
<device>
<loadInformation model="IP Phone 7912">sbin_file</loadInformation>
</device>
Όπου sbin_file είναι το παρακάτω (α) αρχείο χωρίς την κατάληξη, π.χ. CP7912080000SIP060111A
Βασικά χρειάζονται 2 αρχεία:
α. Το sbin του firmware που το τελευταίο είναι το CP7912080000SIP060111A.sbin
β. Το SEPmacaddress.cnf.xml, όπου macaddress είναι η MAC IP του 7912G σε κεφαλαία χωρίς τις άνω-κάτω τελείες.
Έβαλα τον SolarWinds TFTP server και τα αρχεία CP7912080000SIP060111A.sbin του firmware και SEPSEP00176A6DC670.cnf.xml στο default TFTP-Root folder για να τα διαβάσει το 7912G.
Στα settings που παίρνει για τον TFTP server 1 παίρνει ως IP εκείνη του router μου, είναι σωστό;
Εάν το τηλέφωνο είναι σε σταθερή IP του router χρειάζομαι dhcp server;
Έχεις ρυθμίσει το dhcp option 66;
Έχεις ρυθμίσει το dhcp option 66;Επειδή είδα οτι: "Option 66 is an IEEE standard. Symptoms: Solution: For Cisco phones IP addresses can be assigned manually or by using DHCP. Devices also require access to a TFTP server that contains device configuration name files (.cnf file format), which enables the device to communicate with Cisco Call Manager." και επειδή το τηλέφωνο παίρνει από το router μου σταθερή IP, ήθελα να μάθω αν χρειάζομαι τη ρύμιση dhcp option 66 πριν τη βάλω.
Η συσκευή λογικά πάιρνει αυτόματα ΙΡ από τον DHCP του router.
Όμως δεν γνωρίζει σε ποια ΙΡ ακούει ο TFTP server. Λύσεις έχεις 2. Είτε τον ορίζεις χειροκίνητα (σύμφωνα με το εγχειρίδιο) από το μενού της, είτε με αυτό που έγραψε ο astbox.
Η συσκευή λογικά πάιρνει αυτόματα ΙΡ από τον DHCP του router.
Όμως δεν γνωρίζει σε ποια ΙΡ ακούει ο TFTP server. Λύσεις έχεις 2. Είτε τον ορίζεις χειροκίνητα (σύμφωνα με το εγχειρίδιο) από το μενού της, είτε με αυτό που έγραψε ο astbox.Σωστά, παίρνει IP αυτόματα από τον DHCP του router, αλλά πάντα την ίδια. Αυτό που δεν γνωρίζω είναι σε ποιά IP ακούει ο TFTP server. Είδα στο menu του τηλεφώνου οτι βλέπει τον TFTP server στην IP του router μου και γιαυτό ρώτησα πιο πάνω αν είναι λογικό, εάν πρέπει να δώσω εγώ κάπου στις ρυθμίσεις του TFTP server πού θα ακούει.
Η ΙΡ του TFTP server είναι αυτή της συσκευής στην οποία τον έχεις εγκαταστήσει.
Η ΙΡ που βλέπεις στην συσκευή, προφανώς είναι η default διότι συνήθως ο TFTP συνυπάρχει με τον router.
Το πως τον ορίζεις, σου έχουν δοθεί οι 2 λύσεις. Διάβασες καθόλου το pdf; Ρίξε μια ματιά στη σελίδα 47. Καλό είναι να το διαβάσεις όλο για να καταλάβεις την συσκευή σου και πως θα την ρυθμίσεις.
Σήμερα που ασχολήθηκα ξανά ...λόγω γιορτών, έτρεξε. Για όσους ενδιαφέρονται και με βάση τα προηγούμενα, έκανα απυθείας σύνδεση με καλώδιο PC<-->7912G. Με τη βοήθεια του TFTP server και του Open DHCP server διάβασε τα 2 αρχεία που λέει ο jkoukos και αναφέρω στο #10. Δε χρειάστηκα dhcp option 66. Η αλήθεια είναι οτι με ταλαιπώρησαν οι σωστές ρυθμίσεις της κάρτας δικτύου που έπρεπε να καρφώσω στο τηλέφωνο και τις οποίες όταν έλαβε το σωστό firmware μέσω Open DHCP άλλαξα για να πάρει τις σωστές του δικτύου από τον router. Στη συνέχεια αφού ξεκλείδωσα με **# τις ρυθμίσεις για SIP, τις έδωσα κατευθείαν από το τηλέφωνο. Μια χαρά λειτουργεί!
Δούλεψε αμέσως για τον απλό λόγο ότι οι DHCP και TFTP servers ήταν στην ίδια συσκευή (το PC) που προσωρινά είχε ρόλο router.
Στο είπαμε και πριν. Είχες τον router με DHCP server και ο TFTP ήταν στο PC. Οπότε η συσκευή δεν γνώριζε την ΙΡ του δεύτερου και περίμενε σχετική ενημέρωση, με ένα από τους 2 τρόπους που αναφέρθηκαν.
Αυτή ακριβώς είναι η δουλειά του option 66 σε ένα DHCP, όπως αντίστοιχα και άλλες εντολές (https://www.incognito.com/tutorials/dhcp-options-in-plain-english/), π.χ. του option 6 μέσω του οποίου ενημερώνει για την ΙΡ του DNS server.
Αγαπητέ jkoukos, με βοήθησε ακριβώς αυτό που έγραψες και για το λόγο αυτό προέβην και στις ενέργειες που προανέφερα. Το πιο βοηθητικό ήταν το #9. Ήθελα τον πιο απλό τρόπο ώστε να δουλέψει το τηλεφωνάκι των 25€, χωρίς κάποιος να έχει εξειδίκευση στα δίκτυα. Με το post μου ήθελα να ενημερώσω άλλους στο forum, πώς κοιτώντας διαγώνια τα 4 links που έδωσες στην αρχή καθώς και μόνο με τα πολύ βασικά από τις 238 σελίδες του administrator guide να έχουν το αποτέλεσμα που θέλουν.
Συνεχίζω το θέμα, γιατί έχω ένα πρόβλημα με συσκευές Cisco 7912G με sip firmware.
Το κέντρο τρέχει freeswitch και όλα λειτουργούν ωραία με μοναδικό πρόβλημα το ότι δεν υπάρχει αναγνώριση κλήσης σε αυτόν που καλεί, όταν δηλαδή καλώ από την 7912G προς ένα εσωτερικό νούμερο, δεν μου βγάζει στην οθόνη το όνομα αυτού που καλώ. Άλλες συσκευές στο ίδιο κέντρο εμφανίζουν το όνομα κανονικά, έτσι υποθέτω πως είναι μάλλον θέμα ρύθμισης της συσκευής.
Έχω κάνει διάφορες δοκιμές με τις επιλογές AutoLookUp, BlockCallerId ή ό,τι άλλο σχετικό βρήκα χωρίς αποτέλεσμα.
Έχει κάποιος αυτή τη συσκευή σε κέντρο sip; Εμφανίζεται το όνομα αυτού που καλείτε όταν κάνετε κλήση;
@ ADSLgr.com All rights reserved.