EvilHawk
22-03-05, 19:59
|Κόσμος|Η Βουλγαρία εγκαινίασε τριετές πρόγραμμα το οποίο θα θέσει το σκηνικό της μετάβασης στην οικονομία της γνώσης που θα βοηθήσει τη χώρα να ευθυγραμμιστεί με την Δυτική Ευρώπη από άποψη νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας (ICT). Στόχος είναι η διασφάλιση ότι όλοι οι σπουδαστές θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν ψηφιακές ικανότητες και γνώσεις που θα τους παρέχουν τη δυνατότητα αναζήτησης και εξεύρεσης των πληροφοριών που χρειάζονται και να τις χρησιμοποιούν στη διαδικασία της εκπαίδευσης, πράγμα που θα τους καταστήσει πιο ανταγωνιστικούς όταν εισέλθουν στην αγορά εργασίας.
Η Βουλγαρία εγκαινίασε τριετές πρόγραμμα σύμφωνα με το οποίο όλα τα σχολεία της χώρας θα προμηθευτούν υπολογιστές και θα έχουν γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο. Το πρόγραμμα, αποκαλούμενο i-Class, αποτελεί μέρος της συνολικής προσπάθειας της χώρας να γεφυρώσει την ψηφιακή γραμμή που τη διαχωρίζει από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία πρόκειται να ενταχθεί τον Ιανουάριο του 2007.
Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός και υπουργός Συγκοινωνιών και Επικοινωνιών Νίκολαι Βασίλεφ ανακοίνωσε την επίσημη έναρξη του προγράμματος στις 7 Μαρτίου, λίγες μέρες μετά την ψήφιση από τους θεσμοθέτες της εθνικής στρατηγικής και του σχεδίου δράσης για την εισαγωγή των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας στο εκπαιδευτικό σύστημα της Βουλγαρίας.
Επιδίωξη της στρατηγικής δεν είναι απλώς η προμήθεια υπολογιστών σε όλα τα σχολεία και η παροχή πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όλους τους μαθητές, αλλά – το σημαντικότερο – να διασφαλιστεί ότι όλοι θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν ψηφιακές ικανότητες και γνώσεις. Ο απώτερος στόχος της στρατηγικής είναι η δημιουργία ενός ουσιαστικά νέου περιβάλλοντος στο οποίο οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν και εντοπίσουν τις πληροφορίες που χρειάζονται, να τις αναλύσουν και να τις χρησιμοποιήσουν στη διαδικασία της εκπαίδευσης, πράγμα που θα τους καταστήσει πιο ανταγωνιστικούς στην αγορά εργασίας.
Τα μέτρα που προβλέπονται στη στρατηγική περιλαμβάνουν και τη δημιουργία ενός πληροφοριακού δικτύου, μια εκπαιδευτική θύρα, πλατφόρμες μάθησης εξ’ αποστάσεως και βάση γνώσεων για όλους τους κλάδους καθώς και μαθήματα κατάρτισης για τους δασκάλους ως ένα βήμα για την ενσωμάτωση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών σε όλα τα σχολικά μαθήματα.
Κατά τα τέλη του Φεβρουαρίου, πέρυσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε την Έκθεση Προόδου του προγράμματος eEurope για το έτος 2004 που αφορά στα επιτεύγματα των χωρών μελών της ΕΕ καθώς και των υποψηφίων χωρών στην ανάπτυξη της κοινωνίας της πληροφορίας. Σύμφωνα με το υπουργείο στο οποίο προΐσταται ο Βασίλεφ, το γενικό συμπέρασμα ήταν ότι οι υποψήφιες προς ένταξη χώρες, Βουλγαρία και Ρουμανία, σημείωσαν την μικρότερη πρόοδο μεταξύ των χωρών που ερωτήθηκαν. Η έκθεση έδειξε επίσης ένα κρίσιμο κενό μεταξύ της Βουλγαρίας και της Ευρώπης που αφορά στη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Νέα έκθεση της ΕΕ, τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, τοποθετεί το ποσοστό χρηστών του διαδικτύου στο 19,2 τοις εκατό του συνόλου του πληθυσμού των 7,9 εκατ. στη χώρα – πίσω από όλες τις χώρες μέλη της ΕΕ, μπροστά όμως από την Τουρκία και τη Ρουμανία. Σύμφωνα με την έκθεση «Επιστροφή στην ηλεκτρονική ένταξη: Η τοπική διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας» η διείσδυση του διαδικτύου στους 25 της ΕΕ προσδιορίζεται κατά μέσον όρο στο 41,4 τοις εκατό του πληθυσμού της Ένωσης. Τα στοιχεία, ωστόσο, βασίζονται σε δημοσκόπηση της Eurobarometer που διεξήχθη τον Ιούλιο του 2003 και πολύ πιθανόν να έχουν αλλάξει από τότε.
«Εκπαίδευση, ηλικία και εισόδημα φαίνεται να είναι οι πλέον σημαντικοί μεταβλητοί παράγοντες βάσει του οποίου διαμορφώνεται η ψηφιακή διαχωριστική γραμμή. Παράγοντες που αφορούν στο φύλλο και τη γεωγραφία [διαχωρισμός αστικών/επαρχιακών περιοχών] δείχνουν μια συναφή αλλά σχετικά μικρότερη επίδραση όσον αφορά τον αποκλεισμό από τη χρήση του διαδικτύου» σημειώνει η έκθεση.
Η Βουλγαρία θα δαπανήσει γύρω στα 70 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση του 3ετούς προγράμματος i-Class, δήλωσε ο αναπληρωτής πρωθυπουργός και υπουργός Συγκοινωνιών και Επικοινωνιών Νίκολαι Βασίλεφ. [Αρχείο]
Επιδιώκοντας τη γεφύρωση του χάσματος που υφίσταται ανάμεσα στη Βουλγαρία και την ΕΕ, το υπουργείο συγκοινωνιών και επικοινωνιών εγκαινίασε ένα πανεθνικό πρόγραμμα, καλούμενο i-Bulgaria, τον Απρίλιο του 2004. Πρωταρχικός του στόχος ήταν η δημιουργία της βάσης για την ανάπτυξη των τριών βασικών πυλώνων της κοινωνίας της πληροφορίας: πρόσβαση σε τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας (ICT) για την πλειοψηφία των βουλγάρων πολιτών, εισαγωγή των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης και ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικού εθνικού τομέα ICT.
Ως μέρος του προγράμματος υλοποίησης, εγκαταστάθηκαν συνολικά 600 υπολογιστές σε 50 σχολεία κατά το 2004. Κατά τα τέλη του έτους, η κυβέρνηση παρείχε 5 εκατ. ευρώ για την αγορά άλλων 7,700 υπολογιστών οι οποίοι εγκαταστάθηκαν σε 750 σχολεία και περισσότεροι από 400,000 τους χρησιμοποιούν για τα μαθήματά τους.
Σύμφωνα με τον Βασίλεφ, η Βουλγαρία θα δαπανήσει περί τα 70 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση του τριετούς προγράμματος i-Class. Σχεδόν το ένα τρίτο έχει οριστεί για την αγορά 20,000 νέων επιτραπέζιων υπολογιστών κατά το τρέχον έτος, τη στιγμή που θα ανεγερθούν σχεδόν 2,500 νέες ειδικές αίθουσες για εκπαίδευση στους υπολογιστές, που ο καθένας θα είναι εξοπλισμένος και με διακομιστή, εκτυπωτή και σαρωτή. Περισσότερα εργαστήρια υπολογιστών θα εμφανιστούν κατά το 2006 και 2007.
Επιπλέον, σχεδόν το ένα τρίτο από τα 3,300 σχολεία της χώρας θα έχουν ταχεία πρόσβαση στο διαδίκτυο έως το τέλος του έτους και τα υπόλοιπα έως το τέλος του 2006. Το 2007, όλοι οι υπολογιστές των σχολείων θα διαθέτουν ταχύτητες πρόσβασης κατά μέσο όρο δύο φορές πιο γρήγορες από ότι σήμερα.
Το πρόγραμμα i-Class προβλέπει επίσης εξειδικευμένα προγράμματα κατάρτισης για περίπου 3,300 διευθυντές εργαστηρίων υπολογιστών και διδακτικό προσωπικό περί τους 90,000 προκειμένου να αποκτήσουν την απαιτούμενη γνώση και δεξιότητες για εξοικείωση με τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας στη διαδικασία της διδασκαλίας.
Η παροχή επαρκούς υποδομής και τεχνολογίας, ιδιαίτερα σε παραμελημένες ή απόμακρες περιοχές και ομάδες που διατρέχουν τον κίνδυνο αποκλεισμού είναι ένα από τα μέτρα που θεωρούν κρίσιμα οι ειδικοί της ΕΕ στη διασφάλιση των ευρωπαϊκών προτύπων για κοινωνική ένταξη και περιφερειακή συνοχή.
Απαιτείται ακόμη συντονισμένη δημόσια παρέμβαση σε όλα τα επίπεδα – Ευρωπαϊκό, εθνικό και τοπικό – καθώς και συνεχή δέσμευση των κυβερνήσεων, του ιδιωτικού τομέα και της κοινωνίας των πολιτών για να διασφαλιστεί η εξέλιξη προς μια πιο βιώσιμη και ενταξιακή κοινωνία της γνώσης, τονίζει επίσης η έκθεση του Φεβρουαρίου.
Μια βασική προϋπόθεση για την επιτυχία της ψηφιακής ενταξιακής στρατηγικής, τονίζουν οι ειδικοί της ΕΕ, είναι ότι στηρίζεται σε συγκειμενική προσέγγιση όπου οι σκοπούμενες ομάδες εξετάζονται μέσα στο γεωγραφικό, κοινωνικό και πολιτιστικό τους περιβάλλον.
ΠΗΓΗ: Της Σβέτλα Ντιμιτρόβα για τους Southeast European Times, Σόφια -- 21/03/05
Η Βουλγαρία εγκαινίασε τριετές πρόγραμμα σύμφωνα με το οποίο όλα τα σχολεία της χώρας θα προμηθευτούν υπολογιστές και θα έχουν γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο. Το πρόγραμμα, αποκαλούμενο i-Class, αποτελεί μέρος της συνολικής προσπάθειας της χώρας να γεφυρώσει την ψηφιακή γραμμή που τη διαχωρίζει από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία πρόκειται να ενταχθεί τον Ιανουάριο του 2007.
Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός και υπουργός Συγκοινωνιών και Επικοινωνιών Νίκολαι Βασίλεφ ανακοίνωσε την επίσημη έναρξη του προγράμματος στις 7 Μαρτίου, λίγες μέρες μετά την ψήφιση από τους θεσμοθέτες της εθνικής στρατηγικής και του σχεδίου δράσης για την εισαγωγή των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας στο εκπαιδευτικό σύστημα της Βουλγαρίας.
Επιδίωξη της στρατηγικής δεν είναι απλώς η προμήθεια υπολογιστών σε όλα τα σχολεία και η παροχή πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όλους τους μαθητές, αλλά – το σημαντικότερο – να διασφαλιστεί ότι όλοι θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν ψηφιακές ικανότητες και γνώσεις. Ο απώτερος στόχος της στρατηγικής είναι η δημιουργία ενός ουσιαστικά νέου περιβάλλοντος στο οποίο οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν και εντοπίσουν τις πληροφορίες που χρειάζονται, να τις αναλύσουν και να τις χρησιμοποιήσουν στη διαδικασία της εκπαίδευσης, πράγμα που θα τους καταστήσει πιο ανταγωνιστικούς στην αγορά εργασίας.
Τα μέτρα που προβλέπονται στη στρατηγική περιλαμβάνουν και τη δημιουργία ενός πληροφοριακού δικτύου, μια εκπαιδευτική θύρα, πλατφόρμες μάθησης εξ’ αποστάσεως και βάση γνώσεων για όλους τους κλάδους καθώς και μαθήματα κατάρτισης για τους δασκάλους ως ένα βήμα για την ενσωμάτωση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών σε όλα τα σχολικά μαθήματα.
Κατά τα τέλη του Φεβρουαρίου, πέρυσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε την Έκθεση Προόδου του προγράμματος eEurope για το έτος 2004 που αφορά στα επιτεύγματα των χωρών μελών της ΕΕ καθώς και των υποψηφίων χωρών στην ανάπτυξη της κοινωνίας της πληροφορίας. Σύμφωνα με το υπουργείο στο οποίο προΐσταται ο Βασίλεφ, το γενικό συμπέρασμα ήταν ότι οι υποψήφιες προς ένταξη χώρες, Βουλγαρία και Ρουμανία, σημείωσαν την μικρότερη πρόοδο μεταξύ των χωρών που ερωτήθηκαν. Η έκθεση έδειξε επίσης ένα κρίσιμο κενό μεταξύ της Βουλγαρίας και της Ευρώπης που αφορά στη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Νέα έκθεση της ΕΕ, τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, τοποθετεί το ποσοστό χρηστών του διαδικτύου στο 19,2 τοις εκατό του συνόλου του πληθυσμού των 7,9 εκατ. στη χώρα – πίσω από όλες τις χώρες μέλη της ΕΕ, μπροστά όμως από την Τουρκία και τη Ρουμανία. Σύμφωνα με την έκθεση «Επιστροφή στην ηλεκτρονική ένταξη: Η τοπική διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας» η διείσδυση του διαδικτύου στους 25 της ΕΕ προσδιορίζεται κατά μέσον όρο στο 41,4 τοις εκατό του πληθυσμού της Ένωσης. Τα στοιχεία, ωστόσο, βασίζονται σε δημοσκόπηση της Eurobarometer που διεξήχθη τον Ιούλιο του 2003 και πολύ πιθανόν να έχουν αλλάξει από τότε.
«Εκπαίδευση, ηλικία και εισόδημα φαίνεται να είναι οι πλέον σημαντικοί μεταβλητοί παράγοντες βάσει του οποίου διαμορφώνεται η ψηφιακή διαχωριστική γραμμή. Παράγοντες που αφορούν στο φύλλο και τη γεωγραφία [διαχωρισμός αστικών/επαρχιακών περιοχών] δείχνουν μια συναφή αλλά σχετικά μικρότερη επίδραση όσον αφορά τον αποκλεισμό από τη χρήση του διαδικτύου» σημειώνει η έκθεση.
Η Βουλγαρία θα δαπανήσει γύρω στα 70 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση του 3ετούς προγράμματος i-Class, δήλωσε ο αναπληρωτής πρωθυπουργός και υπουργός Συγκοινωνιών και Επικοινωνιών Νίκολαι Βασίλεφ. [Αρχείο]
Επιδιώκοντας τη γεφύρωση του χάσματος που υφίσταται ανάμεσα στη Βουλγαρία και την ΕΕ, το υπουργείο συγκοινωνιών και επικοινωνιών εγκαινίασε ένα πανεθνικό πρόγραμμα, καλούμενο i-Bulgaria, τον Απρίλιο του 2004. Πρωταρχικός του στόχος ήταν η δημιουργία της βάσης για την ανάπτυξη των τριών βασικών πυλώνων της κοινωνίας της πληροφορίας: πρόσβαση σε τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας (ICT) για την πλειοψηφία των βουλγάρων πολιτών, εισαγωγή των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης και ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικού εθνικού τομέα ICT.
Ως μέρος του προγράμματος υλοποίησης, εγκαταστάθηκαν συνολικά 600 υπολογιστές σε 50 σχολεία κατά το 2004. Κατά τα τέλη του έτους, η κυβέρνηση παρείχε 5 εκατ. ευρώ για την αγορά άλλων 7,700 υπολογιστών οι οποίοι εγκαταστάθηκαν σε 750 σχολεία και περισσότεροι από 400,000 τους χρησιμοποιούν για τα μαθήματά τους.
Σύμφωνα με τον Βασίλεφ, η Βουλγαρία θα δαπανήσει περί τα 70 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση του τριετούς προγράμματος i-Class. Σχεδόν το ένα τρίτο έχει οριστεί για την αγορά 20,000 νέων επιτραπέζιων υπολογιστών κατά το τρέχον έτος, τη στιγμή που θα ανεγερθούν σχεδόν 2,500 νέες ειδικές αίθουσες για εκπαίδευση στους υπολογιστές, που ο καθένας θα είναι εξοπλισμένος και με διακομιστή, εκτυπωτή και σαρωτή. Περισσότερα εργαστήρια υπολογιστών θα εμφανιστούν κατά το 2006 και 2007.
Επιπλέον, σχεδόν το ένα τρίτο από τα 3,300 σχολεία της χώρας θα έχουν ταχεία πρόσβαση στο διαδίκτυο έως το τέλος του έτους και τα υπόλοιπα έως το τέλος του 2006. Το 2007, όλοι οι υπολογιστές των σχολείων θα διαθέτουν ταχύτητες πρόσβασης κατά μέσο όρο δύο φορές πιο γρήγορες από ότι σήμερα.
Το πρόγραμμα i-Class προβλέπει επίσης εξειδικευμένα προγράμματα κατάρτισης για περίπου 3,300 διευθυντές εργαστηρίων υπολογιστών και διδακτικό προσωπικό περί τους 90,000 προκειμένου να αποκτήσουν την απαιτούμενη γνώση και δεξιότητες για εξοικείωση με τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας στη διαδικασία της διδασκαλίας.
Η παροχή επαρκούς υποδομής και τεχνολογίας, ιδιαίτερα σε παραμελημένες ή απόμακρες περιοχές και ομάδες που διατρέχουν τον κίνδυνο αποκλεισμού είναι ένα από τα μέτρα που θεωρούν κρίσιμα οι ειδικοί της ΕΕ στη διασφάλιση των ευρωπαϊκών προτύπων για κοινωνική ένταξη και περιφερειακή συνοχή.
Απαιτείται ακόμη συντονισμένη δημόσια παρέμβαση σε όλα τα επίπεδα – Ευρωπαϊκό, εθνικό και τοπικό – καθώς και συνεχή δέσμευση των κυβερνήσεων, του ιδιωτικού τομέα και της κοινωνίας των πολιτών για να διασφαλιστεί η εξέλιξη προς μια πιο βιώσιμη και ενταξιακή κοινωνία της γνώσης, τονίζει επίσης η έκθεση του Φεβρουαρίου.
Μια βασική προϋπόθεση για την επιτυχία της ψηφιακής ενταξιακής στρατηγικής, τονίζουν οι ειδικοί της ΕΕ, είναι ότι στηρίζεται σε συγκειμενική προσέγγιση όπου οι σκοπούμενες ομάδες εξετάζονται μέσα στο γεωγραφικό, κοινωνικό και πολιτιστικό τους περιβάλλον.
ΠΗΓΗ: Της Σβέτλα Ντιμιτρόβα για τους Southeast European Times, Σόφια -- 21/03/05