Επιστροφή στο Forum : Ευρωπαϊκή οδηγία για τα θρησκευτικά
Το ξέρω οτι το φόρουμ είναι φορτισμένο, με τις διαμάχες για τη θρησκεία κτλ,
αλλά 1ον πιστεύω είναι μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη (την οποία δεν ήξερα, την έμαθα από το ιντυμίντια)
2ον θα με ενδιέφερε να διαβάσω τις απόψεις και των 2 πλευρών πάνω στο θέμα της εκπαίδευσης αναφορικά με τη θρησκεία.
Φυσικά αν θεωρείτε το θρέντ, άσκοπο ή (ακόμα χειρότερα) προβοκατόρικο παρακαλώ διαγράψτε το :oops:
here goes:
Ο τρόπος που μαθαίνουν τα Eλληνόπουλα Θρησκευτικά θα αλλάξει δραματικά με την εφαρμογή νέας ευρωπαϊκής οδηγίας
Οδηγία με την οποία καλεί τα ευρωπαϊκά κράτη να προσαρμόσουν τον τρόπο διδασκαλίας των Θρησκευτικών στα σχολεία τους έτσι ώστε να περιλαμβάνει και τις θρησκείες άλλων λαών, ενέκρινε χθες η Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης στο Στρασβούργο.
Έτσι, την ώρα που η χώρα μας κάνει Πανεπιστήμια τις Ιερατικές Σχολές και διδάσκει στα σχολεία τα Θρησκευτικά δίνοντας έμφαση στην Ορθοδοξία, η Ευρώπη ζητά να διδάσκονται και άλλα δόγματα και να γίνεται σεβαστή ακόμα και η επιλογή του αθεϊσμού, ώστε οι μαθητές να μην παρασύρονται από θρησκευτικό φανατισμό. H οδηγία (1720/05) δεν είναι δεσμευτική, όμως ενδέχεται να γίνει αργότερα, όταν συζητηθεί στο Συμβούλιο Υπουργών, κάτι που θα σημαίνει ότι η χώρα μας θα κληθεί να προσαρμόσει το μάθημα των Θρησκευτικών σε αυτά τα δεδομένα.
H Κοινοβουλευτική Συνέλευση τόνισε με έμφαση ότι η θρησκεία κάθε ατόμου, συμπεριλαμβανομένης και της επιλογής να μη θρησκεύεται, είναι αυστηρά προσωπική του υπόθεση. Ωστόσο, αυτό δεν είναι ασύμβατο με τη θεώρηση ότι η καλή γενική γνώση των θρησκειών, και με στόχο την ανοχή, είναι σημαντικό στοιχείο για την άσκηση των δημοκρατικών δικαιωμάτων του πολίτη.
Χαρακτηριστικά, στην οδηγία επισημαίνεται: «H πολιτική και η θρησκεία οφείλουν να διαχωρίζονται. Παρά ταύτα, οι έννοιες της δημοκρατίας και της θρησκείας δεν πρέπει να είναι ασύμβατες. Μάλιστα, θα πρέπει να συνεργάζονται αρμονικά στην προσπάθεια για το κοινό καλό. H εκπαίδευση είναι πολύ σημαντική για την αντιμετώπιση της άγνοιας, των στερεοτύπων και των παρεξηγήσεων που δημιουργούνται μεταξύ των θρησκειών».
H βουλευτής - μέλος Πολιτικού Συμβουλίου ΠΑΣΟΚ κ. Μαρία Δαμανάκη, που ήταν μέλος της αντιπροσωπείας της Ελλάδας στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης, τονίζει ότι «πρέπει να επιμείνουμε στη συγκριτική γνώση των θρησκειών και όχι στη διδασκαλία μίας μόνο θρησκείας. Να κάνουμε σαφές ότι το σχολείο είναι ένας τόπος μάθησης και όχι προσευχής. Οι μαθητές που θέλουν να προσευχηθούν μπορούν να επισκέπτονται την εκκλησία ή τον τόπο λατρείας της επιλογής τους».
Τα νέα κριτήρια διδασκαλίας
Οι θρησκευτικές σπουδές στα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Σχολεία θα πρέπει:
1. Να ενθαρρύνουν τους μαθητές να ανακαλύπτουν τις θρησκείες των άλλων χωρών - κυρίως των γειτονικών -, να συνειδητοποιούν ότι όλοι έχουν το ίδιο δικαίωμα να πιστεύουν πως η δική τους θρησκεία αποτελεί την αληθινή πίστη και ότι οι άνθρωποι που πιστεύουν σε διαφορετικές θρησκείες - ή που δεν έχουν θρησκεία - δεν έχουν διαφορετική υπόσταση ως υπάρξεις.
2. Να αντιμετωπίζουν με πλήρη αμεροληψία την ιστορία των σημαντικότερων θρησκειών [U]καθώς και την επιλογή του αθεϊσμού.
3. Να μην υπερβαίνουν τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στον πολιτισμό και τη θρησκευτική λατρεία, ακόμα και στις χώρες όπου υπάρχει μία επικρατούσα θρησκεία.
4. Οι διδάσκοντες τα Θρησκευτικά χρειάζεται να έχουν ειδική κατάρτιση. Θα πρέπει να είναι εκπαιδευτικοί προερχόμενοι από τομείς ανθρωπιστικών ή φιλολογικών σπουδών. Εντούτοις και ειδικοί από άλλον τομέα θα μπορούσαν να αναλάβουν τη διδασκαλία των Θρησκευτικών.
Νίκος Μάστορας, «Τα Νέα» , 07/10/2005
Πραγματικά ελπίζω να μην έχει ξανασυζητηθεί (υπέθεσα οτι αν είχε όντως θα ήταν σίγουρα στην πρώτη σελίδα :D)
Να πω επίσης οτι εγώ συμφωνώ με την οδηγία. Ασχέτως των προσωπικών πιστεύω του καθενός μια σφαιρική εκπαίδευση είναι οτι καλύτερο για να αναπτύξει ένα παιδί μια ολοκληρωμένη άποψη για το συγκεκριμένο θέμα (και άλλα φυσικά) (IMHO πάντα ε?)
1) η οδηγία δεν είναι δεσμευτική. Το ελληνικό κράτος πιθανότερα δεν θα την εφαρμόσει
2) προυποθέτει τη κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών όπως είναι σήμερα και την μετεκπαιδευση θεολόγων που έχουν μάθει στο αλάνθαστο της ΧΟ θρησκείας. Αυτό και αν είναι δύσκολο.
Τόσα χρόνια στην ΕΕ, δεν πήρες πρέφα πώς γίνεται;
Στην αρχή σου λέει «δεν είναι δεσμευτική»
Μετά σου λέει «αυτές οι παράγραφοι ΕΙΝΑΙ δεσμευτικές»
Μετά σου δίνει συγκεκριμένο ορίζοντα προσαρμογής
Μετά κουτσά στραβά όλοι κάτι εφαρμόζουν
Μετά βγάζει μία νομοθεσία «εξομάλυνσης»
(Η Ελλάδα εντωμεταξύ δεν έχει κάνει ΤΙΠΟΤΑ)
Και κάποια στιγμή έρχεται με τα ΠΡΟΣΤΙΜΑ
(Η Ελλάδα δε κάνει τίποτα και τα πληρώνει - σιγά, τόσα πληρώνουν οι φορολογούμενοι!)
Μετά έρχεται με το συμψηφισμό με τα χρηματοδοτικά προτόκολλα, οπότε αυτοί που θα τα τρώγαν σου λένε «ρε μα... αυτά τα λεφτά θα τα έπαιρνα εγώ, δεν τα πληρώνει ο φορολογούμενος» και τότε γίνεται εφαρμογή τη οδηγίας.
Κατά πάσα πιθανότητα η οδηγία θα εφαρμοστεί ώστε το 2015 ο τότε διευθυντής της Ιντρακομ να μπορεί να απορροφήσει κεφάλαια του IP9 ώστε να ... (διαλέχτε: βίλα, κότερο, Maybach (ποιος τις μαμεί τις mercedes!))
Όταν θα αρχίσουν οι προσφυγές στο Ευρωπαίκο Δικαστήριο και φυσικά θα αρχίσουν να οι καταδίκες της Ελλάδας θα γίνει υποχρεωτικό!
Το Υπουργείο Παιδείας το ξέρει και κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα!
Ευχονται να μπορούσαν να το παραδώσουν σε επόμενη κυβέρνηση ..... :haha
απλά για να μην άνοιγα νέο τόπικ.αν θές μετέφερε το.
Μπα προτιμώ να τα σβήσω!
Όταν θα αρχίσουν οι προσφυγές στο Ευρωπαίκο Δικαστήριο και φυσικά θα αρχίσουν να οι καταδίκες της Ελλάδας θα γίνει υποχρεωτικό!
Το Υπουργείο Παιδείας το ξέρει και κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα! Ευχονται να μπορούσαν να το παραδώσουν σε επόμενη κυβέρνηση ..... :haha
πως το θές????
όπως το πρόστιμο για τα επαγγελματικά δικαιώματα αει-τει ?το ξέρετε οτι πληρώνουμε κάθε μήνα 27 εκ δρχ εδώ κ πάρα πολλά χρόνια??
δεν έχει σχέση με ΕΕ.ειναι καθαρά θέμα του υπουργείου..
το πολύ πολύ να πληρώνουμε πρόστιμα..
Πολλά παιδιά που βγάινουν απο θεολογικές είναι αρκετά ενημερωμένα σχετικά με διαφορετικές θρησκείες, κυρίως αυτές βέβαια που έχουν σχετιστεί - συνυπάρξει με τον χριστιανισμό...κι είναι σε θεση να ανταποκριθούν σε αυτές τις απαιτησεις...
...ήδη γίνονται βήματα σ' αυτό τον τομέα, αλλά χρειάζεται πολύς χρόνος για να επιτευχθεί η επιστημονική προσέγγιση της θρησκείας, όπως γίνεται στη Γερμανία πχ...σκούρα θα τα βρούν περισσότερο οι παλαιότεροι καθηγητές...
...σιγουρα πάντως δεν είναι αυτή μια απόφαση που θα την λαβει εύκολα ή καθόλου η παρούσα κυβερνηση...
πως το θές????
όπως το πρόστιμο για τα επαγγελματικά δικαιώματα αει-τει ?το ξέρετε οτι πληρώνουμε κάθε μήνα 27 εκ δρχ εδώ κ πάρα πολλά χρόνια??
δεν έχει σχέση με ΕΕ.ειναι καθαρά θέμα του υπουργείου..
το πολύ πολύ να πληρώνουμε πρόστιμα..
Εδώ θα είμαστε, στην αντιπροσωπεία της Ελλάδας στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης υπήρχαν φυσικά και κυβερνητικά στελέχη που κατανοώντας το τι θα γίνει έκαναν δηλώσεις και προετοιμάζουν ψυχολογικά το έδαφος απο τώρα! :haha
Εγώ πιστύω ότι αυτά είναι χαζομάρες.
Όποιο παιδί βαφτίζεται χριστιανό ορθόδοξο, ΠΡΕΠΕΙ να μάθει ΠΡΩΤΑ τη θρησκία του και μετά τις άλλες.
Ας μην ξεχνάμε ότι πριν την ενηκίωσή του δεν μπορεί να κρίνει ποιό δρόμο θα ακολουθήσει. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι ένς ανήλικος θα δεχτεί ότι είναι άθεος και το κράτος θα τον απαλλάξει από αυτό το μάθημα.
Εγώ απ' ότι ξέρω στη Β' λυκείου μαθαίνονται οι άλλες θρησκείες στα παιδιά!
Εγώ πιστύω ότι αυτά είναι χαζομάρες.
Όποιο παιδί βαφτίζεται χριστιανό ορθόδοξο, ΠΡΕΠΕΙ να μάθει ΠΡΩΤΑ τη θρησκία του και μετά τις άλλες.
Ας μην ξεχνάμε ότι πριν την ενηκίωσή του δεν μπορεί να κρίνει ποιό δρόμο θα ακολουθήσει. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι ένς ανήλικος θα δεχτεί ότι είναι άθεος και το κράτος θα τον απαλλάξει από αυτό το μάθημα.
Εγώ απ' ότι ξέρω στη Β' λυκείου μαθαίνονται οι άλλες θρησκείες στα παιδιά!Μήπως έτσι απλά του στερείς το υπόβαθρο για να επιλέξει όταν θα έχει την οριμότητα??? ;)
Από τη μια θα πέσει πολύ γέλιο με τη "Δεξιά του κυρίου" που θα πανικοβληθεί.
Από την άλλη, δυστυχώς και πάλι δεν θα τολμήσει να πει όχι στα αφεντικά της τους κοιλαράδες, και πάλι τη νύφη - τα πρόστιμα - θα τα πληρώσουν οι έλληνες φορολογούμενοι.
Εγώ πιστύω ότι αυτά είναι χαζομάρες.
μέχρι τώρα ο διάλογος σε αυτό το νήμα ήταν κόσμιος. οχι πια
Όποιο παιδί βαφτίζεται χριστιανό ορθόδοξο, ΠΡΕΠΕΙ να μάθει ΠΡΩΤΑ τη θρησκία του και μετά τις άλλες.
Αυτό μπορεί να το αναλάβει η ίδια η εκκλησία με τα κατηχητικά της.
Το σχολείο το πληρώνουνε όλοι για να δίνει μόρφωση
Ας μην ξεχνάμε ότι πριν την ενηκίωσή του δεν μπορεί να κρίνει ποιό δρόμο θα ακολουθήσει. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι ένς ανήλικος θα δεχτεί ότι είναι άθεος και το κράτος θα τον απαλλάξει από αυτό το μάθημα.
υπάρχουν παιδιά που δεν είναι ορθόδοξα ή που είναι μέλη άθεων οικογενειών όπως εγώ.
Δεν είναι ο κόσμος στην ελλάδα ΧΟ, ουτε στο 90%
Εγώ απ' ότι ξέρω στη Β' λυκείου μαθαίνονται οι άλλες θρησκείες στα παιδιά!
όταν πήγαινα εγώ όχι. υπήρχε απλά αναφορά των άλλων θρησκειών και συμπέρασμα της ανωτερότητας της ΧΟ θρησκείας από τον συγγραφέα- καθηγητή
Από την που η κοινωνία, οι παραδόσεις και οι θεσμοί της και ειδικά η οικογένεια μεταφέρουν ιδέες σε ένα άδειο μυαλό ενός παιδιου χωρίς δυνατότητα κρίσης και απόριψης έχουμε θρησκευτικό προσηλιτισμό. Δεν ξέρω αν το εξέφρασα καλά, αλλά για παράδειγμα και μόνο ότι μας επιλέγετε για θρησκεία αυτή των γονιών μας, στην ηλικία που μόνο κλάματα βάζουμε παραβιάζουμε βασικά δικαιώματα ενός ατόμου.
Και βέβαια αυτό δεν γίνεται μόνο στο θέμα της θρησκείας.
Συνεπώς όταν κάποιες ιδέες είναι σιδερωμένες δύσκολα μετά μπορείς να κερδίσεις κάτι! Αναφέρομαι στην θρησκευτική παιδαγώγηση.
Και για να μην παραξηγηθώ, στο συγκεκριμένο θέμα βλέπω το λάθος αλλά ειλικρινά δεν βρίσκω μια λύση ούτε σε στοιχειώδη ιδέα!
Και άθρησκο να το μεγαλώσεις το παιδί σου πάλι κάνεις την επιλογή για αυτό
παιδιά να το ξανάπω, η εκκλησια δεν έχει θέση (ακόμα ) εδώ
Εγώ πιστύω ότι αυτά είναι χαζομάρες.
Εγώ πιστεύω ότι εσύ λες μπαρουφαρλουμποκουταμάρες.
Εξηγώ γιατί:
Όποιο παιδί βαφτίζεται χριστιανό ορθόδοξο, ΠΡΕΠΕΙ να μάθει ΠΡΩΤΑ τη θρησκία του και μετά τις άλλες.
Τι μας λές; Σοβαρά;
Το παιδί το ρώτησες που το βάφτισες;
Ας μην ξεχνάμε ότι πριν την ενηκίωσή του δεν μπορεί να κρίνει ποιό δρόμο θα ακολουθήσει.
Ακριβώς.
Γι' αυτό δεν θα επιλέξει τίποτα -> άθρησκος -> σαν το λευκό στην ψήφο.
Από την που η κοινωνία, οι παραδόσεις και οι θεσμοί της και ειδικά η οικογένεια μεταφέρουν ιδέες σε ένα άδειο μυαλό ενός παιδιου χωρίς δυνατότητα κρίσης και απόριψης έχουμε θρησκευτικό προσηλιτισμό. Δεν ξέρω αν το εξέφρασα καλά, αλλά για παράδειγμα και μόνο ότι μας επιλέγετε για θρησκεία αυτή των γονιών μας, στην ηλικία που μόνο κλάματα βάζουμε παραβιάζουμε βασικά δικαιώματα ενός ατόμου.
Συνεπώς όταν κάποιες ιδέες είναι σιδερωμένες δύσκολα μετά μπορείς να κερδίσεις κάτι!
Ωραιότατα το έκφρασες. Δεν θα μπορούσα να το πω καλύτερα.
Και για να μην παραξηγηθώ, στο συγκεκριμένο θέμα βλέπω το λάθος αλλά ειλικρινά δεν βρίσκω μια λύση ούτε σε στοιχειώδη ιδέα!
Πολύ απλή η λύση -> αυτή που περιέγραψα παραπάνω.
Καμμία επιλογή μέχρι την ενηλικίωση.
Υποχρεωτικά μέχρι τότε κάποιος -> άθρησκος.
Να σας ξαναπώ
Τα νέα κριτήρια διδασκαλίας
Οι θρησκευτικές σπουδές στα Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Σχολεία θα πρέπει:
* 1. Να ενθαρρύνουν τους μαθητές να ανακαλύπτουν τις θρησκείες των άλλων χωρών - κυρίως των γειτονικών -, να συνειδητοποιούν ότι όλοι έχουν το ίδιο δικαίωμα να πιστεύουν πως η δική τους θρησκεία αποτελεί την αληθινή πίστη και ότι οι άνθρωποι που πιστεύουν σε διαφορετικές θρησκείες - ή που δεν έχουν θρησκεία - δεν έχουν διαφορετική υπόσταση ως υπάρξεις.
* 2. Να αντιμετωπίζουν με πλήρη αμεροληψία την ιστορία των σημαντικότερων θρησκειών [u]καθώς και την επιλογή του αθεϊσμού.
* 3. Να μην υπερβαίνουν τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στον πολιτισμό και τη θρησκευτική λατρεία, ακόμα και στις χώρες όπου υπάρχει μία επικρατούσα θρησκεία.
* 4. Οι διδάσκοντες τα Θρησκευτικά χρειάζεται να έχουν ειδική κατάρτιση. Θα πρέπει να είναι εκπαιδευτικοί προερχόμενοι από τομείς ανθρωπιστικών ή φιλολογικών σπουδών. Εντούτοις και ειδικοί από άλλον τομέα θα μπορούσαν να αναλάβουν τη διδασκαλία των Θρησκευτικών.
Ξεχάστε αυτά που ξέρατε, ναι θα αλλάξουν εφόσον θέλουμε να μείνουμε στην ΕΕ, δεν βάζει στην άρκη την επικρατουσα θρησκεία, απλά βάζει και τις άλλες στην εξίσωση.
Εγω απλα θα πώ οτι ειναι αναμενόμενο.
Τώρα θα βγουν οι γνωστοι να πουν οτι ολα αυτά ειναι εργα αυτών που κατεργάζονται την καταστροφή της ορθοδοξίας κλπ.. ξεχνόντας οτι αυτή δεν είναι οδηγίας για την Ελλάδα -μόνο- αλλά και για όλα τα κράτη. Κοινώς και για την Ιταλία (για παράδειγμα) (δες Καθολικισμό), για την Αγγλία (δες Προτεσταντισμό) κλπ.
Απλα, κάποια στιγμή θα πρέπει κάποιοι να καταλαβουν αυτό που πολλά παιδιά λένε εδώ , οτι το γεγονός οτι κάποιοι βαπτίζουν τα παιδιά τους Χ.Ο. χωρίς καν να τα ρωτήσουν, τα παν στα σχολεία οπου υπάρχει ένα μάθημα που λέγετε ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ (θα έπρεπε να λέγεται θεωρεία Χ.Ο), και κάπου εκει ξεχνιεται οτι υπάρχουν συμπολίτες και άλλων θρησκειών, αυτό πρέπει να τελειώνει.
Είναι τόσο απλό..
Εγώ πιστύω ότι αυτά είναι χαζομάρες.
Όποιο παιδί βαφτίζεται χριστιανό ορθόδοξο, ΠΡΕΠΕΙ να μάθει ΠΡΩΤΑ τη θρησκία του και μετά τις άλλες.
Ας μην ξεχνάμε ότι πριν την ενηκίωσή του δεν μπορεί να κρίνει ποιό δρόμο θα ακολουθήσει. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι ένς ανήλικος θα δεχτεί ότι είναι άθεος και το κράτος θα τον απαλλάξει από αυτό το μάθημα.
Εγώ απ' ότι ξέρω στη Β' λυκείου μαθαίνονται οι άλλες θρησκείες στα παιδιά!
Μου αρέσει αυτή η συλλογιστική:
α) το παιδί που είναι ανήλικο, δεν μπορεί να αποφασίσει για το δρόμο που θα ακολουθήσει, όμως
β) ο δρόμος αυτός πρέπει να του υποδειχτεί με την υποχρεωτική βάπτισή του και με την υποχρεωτική βαθμολόγησή του στον τομέα της θρησκείας που... του υποδεικνύεται να ακολουθήσει στην... υποχρεωτική εκπαίδευση
Αλλιώς τα είπε ο Χριστός μας. Τα υπόλοιπα, είναι εκ του πονηρού, για να τρώνε αυτοί που έχουν ρημάξει την Εκκλησία.
mrwireless
31-10-05, 00:42
1. Να ενθαρρύνουν τους μαθητές να ανακαλύπτουν τις θρησκείες των άλλων χωρών - κυρίως των γειτονικών -, να συνειδητοποιούν ότι όλοι έχουν το ίδιο δικαίωμα να πιστεύουν πως η δική τους θρησκεία αποτελεί την αληθινή πίστη και ότι οι άνθρωποι που πιστεύουν σε διαφορετικές θρησκείες - ή που δεν έχουν θρησκεία - δεν έχουν διαφορετική υπόσταση ως υπάρξεις.
Δηλαδη θα μπορουμε να κριτικαρουμε και να καταδικαζουμε αυτους που πχ πιστευουν οτι ειναι ο εκλεκτος λαος του Θεου, και ολοι οι υπολοιποι ειναι κατωτεροι, και θα "σωθουν" μονο αν αναγνωρισουν τον Θεο των εκλεκτων - και ενω τους εκλεκτους θα τους δικαζουν τα δικα τους δικαστηρια (μαλλον θρησκευτικα), οι αλλοι θα υπακουουν στους "νομους του Νωε" η καποιο αλλο καθεστως?
2. Να αντιμετωπίζουν με πλήρη αμεροληψία την ιστορία των σημαντικότερων θρησκειών καθώς και την επιλογή του αθεϊσμού
Οποτε τη γλυτωνουν οι παραπανω - οτι και να λενε τα "ιερα" τους βιβλια, απαγορευεται να ειμαστε "μη αμεροληπτοι" μαζι τους ...ετσι λυνεται το προβλημα...
Ετοιμαστητε επιπλεον να αντιμετωπισετε και το Χριστοδουλο και τους "δολοφονους των τελευταιων 1700 χρονων" με "πληρη αμεροληψια"...αλλιως θα καταδικαζεστε απο τα διεθνη δικαστηρια...
Όπως είπε και ο sdikr, δεν βάζει στην άκρη τη ορθόδοξη θεώρηση απλά δείχνει στο παιδί όλους τους δρόμους που μπορεί να διαλέξει (συμπεριλαμβανομένου του αθεϊσμού). Ούτε το καλεί να αποφασίσει, αυτό μπορεί να το κάνει αργότερα στη ζωή του (αλλά τότε σε αντίθεση με τώρα θα έχει όλα τα δεδομένα)
Και για το φίλο που είπε οτι στη Β' Λυκείου διδασκόμαστε όλες τις θρησκείες, να πω οτι όταν πήγαινα εγώ σχολείο (όχι πολύ παλιά) όντως διδασκόμασταν όλες τις θρησκείες.
Απλά η διδασκαλία (αλλά και η μορφή του βιβλίου) ήταν του τύπου -> Αυτή είναι η "άλλη" θρησκεία και αυτά είναι τα ελαττώματα της σε σχέση με το χριστιανισμό (+ ένα εμβόλιμο κεφάλαιο σε κάθε θρησκεία που εξηγούσε γιατί πρέπει να προτιμήσουμε το χριστιανισμό έναντι της "άλλης" θρησκείας)
Αυτό μόνο σφαιρική και αντικειμενική εκπαίδευση δεν θυμίζει.
Φυσικά φοβάμαι και εγώ οτι δεν θα εφαρμοστεί σύντομα (αν εφαρμοστεί ποτέ). Κρίμα και θα ήταν ένα βήμα.
.
Οι δυνάμεις του σκότους έρχονταιαιαιαιαιαιαι....
Μετανοείτεεεεε...
ουουουουου ΕΧΙ-ΕΧΙ-ΕΧΙ ουουουουου ΕΧΙ-ΕΧΙ-ΕΧΙ...
.
Εγώ πιστύω ότι αυτά είναι χαζομάρες.
Όποιο παιδί βαφτίζεται χριστιανό ορθόδοξο, ΠΡΕΠΕΙ να μάθει ΠΡΩΤΑ τη θρησκία του και μετά τις άλλες.
Ας μην ξεχνάμε ότι πριν την ενηκίωσή του δεν μπορεί να κρίνει ποιό δρόμο θα ακολουθήσει. Δεν μπορώ να δεχτώ ότι ένς ανήλικος θα δεχτεί ότι είναι άθεος και το κράτος θα τον απαλλάξει από αυτό το μάθημα.
Εγώ απ' ότι ξέρω στη Β' λυκείου μαθαίνονται οι άλλες θρησκείες στα παιδιά!
Πέρα απο τη διδασκαλία των θρησκευτικών στο σχολείο - που δεν μπορεί να περιορίζεται σε μια θρησκεία - υπάρχουν κι οι εκδηλώσεις εκτός σχολείου, τις οποίες στην Ελλάδα μονοπωλεί η επίσημη θρησκεία του κράτους, που μπορούν να εμφυσήσουν την πίστη σε μια θρησκεία και σ' αυτή τη περίπτωση η επιλογή είναι στα χέρια των γονιών του κάθε παιδιού κι αυτό τους επιτρέπει να το μεγαλώσουν όπως αυτοί κρίνουν...
...αν μπορεί να έχει κάποιος αυτή την επιλογή πέρα απο το ίδιο το παιδί - κι οποιονδήποτε άνθρωπο - αυτός είναι ο οικογενειακός/κοινωνικός/πολιτιστικός του κύκλος...
...αυτό είτε το θεωρεί κανείς κακό ή όχι, συμβαίνει αναγκαστικά...καθένας καθορίζεται σε κάποιο βαθμό από αυτές τις συνιστώσες..ευτυχώς η διάνοιά μας μάς επιτρέπει να υπερβαίνουμε αυτά τα πλαίσια που υφίστανται σε κάθε τόπο και κάθε εποχή...κι αυτό δεν αφορά μόνο τη θρησκευτική πίστη...
Η οδηγία αυτή υποστηρίζει τη γνωριμία με άλλους πολιτισμούς και μάλιστα ως προς έναν τομέα τους που συνήθως δημιουργεί χάσματα μεταξύ των ανθρώπων...
...γιατί ως προς άλλους πολιτισμικούς τομείς μπορεί κανείς, ενδεχομενως, να αποδεχθεί την αλληλεπίδραση του εθνικού του με άλλους πολιτισμους, άρα και την ιστορικότητά του...ότι δεν υπάρχουν απόλυτα όρια μεταξύ πχ του πολιτισμου των Ελλήνων και των Αράβων ή των Εβραίων...όμως πολύ δύσκολα θα αποδεχθεί τη σχετικότητα και την ιστορικότητα της πίστης του...
η κατά το δυνατόν επιστημονική -κάθετη και οριζόντια- ιστορική κι εσωτερική (ως προς το περιεχόμενο) μελέτη των διαφόρων θρησκευτικών αντιλήψεων θα βοηθήσει στη γεφύρωση αυτού χάσματος...
...για τη σταθερότητα των μελλοντικών κοινωνιών αυτό αποτελεί συνθήκη...
Θα μ' άρεσε πολύ όταν ήμουν μαθητής να επισκεπτόμασταν και ναούς άλλων θρησκειών και να είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με αυτους τους ανθρώπους...
Δεν πιστεύω πως υπάρχει κανείς που δεν είχε ποτέ περιέργεια να μάθει γι άλλες θρησκείες και δεν βλέπω το λόγο γιατί δεν θα έπρεπε αυτό να γίνεται στο σχολείο...αν μή τι άλλο είναι ο πιο ενδεδειγμένος χώρος...κι ελεγχόμενος γι αυτούς που ανησυχούν...αλλά εφόσον υπάρχει μάθημα θρησκευτικών θα πρέπει να αφορά όλες τις θρησκείες από την αρχή...
Δηλαδη θα μπορουμε να κριτικαρουμε και να καταδικαζουμε αυτους που πχ πιστευουν οτι ειναι ο εκλεκτος λαος του Θεου, και ολοι οι υπολοιποι ειναι κατωτεροι, και θα "σωθουν" μονο αν αναγνωρισουν τον Θεο των εκλεκτων - και ενω τους εκλεκτους θα τους δικαζουν τα δικα τους δικαστηρια (μαλλον θρησκευτικα), οι αλλοι θα υπακουουν στους "νομους του Νωε" η καποιο αλλο καθεστως?
Δεν καταλαβαίνω που το είδες αυτό. Πάντως αυτη τη στιγμή στην εκπαίδευση, το ανάποδο συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό, με δικαιολογία το επίσημο της Χ.Ο.
@ ADSLgr.com All rights reserved.