PDA

Επιστροφή στο Forum : Δείκτης ΕΕΤΤ Β01: Ταχύτητα Μετάδοσης Δεδομένων



fox13
22-02-09, 20:17
Ο Δείκτης Β01 (Ταχύτητα Μετάδοσης Δεδομένων στο Τμήμα Συγκέντρωσης του Δικτύου Πρόσβασης και στο Δίκτυο Κορμού) ορίζεται ως ο ρυθμός μετάδοσης δεδομένων που επιτυγχάνεται κατά τη μεταφορά αρχείων μέσω εφαρμογής Πρωτοκόλλου Μεταφοράς Αρχείων (File Transfer Protocol, FTP) μεταξύ PC-Δοκιμής (Test PCs) και Εξυπηρετητή-Δοκιμής (Test Server). Τα PC-Δοκιμής εγκαθίστανται σε ένα αντιπροσωπευτικό αριθμό Τοπικών Κέντρων (Local Exchanges) (TK) ενώ ο Εξυπηρετητής-Δοκιμής είναι εγκατεστημένος στις κεντρικές εγκαταστάσεις του υπόχρεου παρόχου υπηρεσιών.

Ο Δείκτης Ποιότητας Β01 εκφράζεται με τέσσερα μεγέθη, τα οποία μετρώνται σε Kbit ανά δευτερόλεπτο (Kbps) ως εξής:

i. Το υψηλότερο 95% της ταχύτητας μετάδοσης που επιτυγχάνεται
ii. Το χαμηλότερο 5% της ταχύτητας μετάδοσης που επιτυγχάνεται
iii. Η μέση τιμή της ταχύτητας μετάδοσης
iv. Η τυπική απόκλιση της ταχύτητας μετάδοσης

Ο Δείκτης Ποιότητας Β01 υπολογίζεται χωριστά για την κατεύθυνση λήψης δεδομένων [μεταφορά αρχείων δοκιμής σε Test PCs από Test Server (download)] και την κατεύθυνση αποστολής δεδομένων [μεταφορά αρχείων δοκιμής από Test PCs σε Test Server (upload)].

Για υπηρεσίες που διατίθενται σε περισσότερες από μία ονομαστικές ταχύτητες μετάδοσης δεδομένων στη ροή καθόδου (downstream speed) ή/και περισσότερες από μία ονομαστικές ταχύτητες μετάδοσης δεδομένων στη ροή ανόδου (upstream speed), ο Δείκτης Ποιότητας Β01 υπολογίζεται χωριστά για τους ακόλουθους δύο συνδυασμούς (πακέτα σύνδεσης/πρόσβασης) :

i. χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων στη ροή καθόδου και στη ροή ανόδου
ii. υψηλότερη ονομαστική ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων στη ροή καθόδου και στη ροή ανόδου

Υπόχρεοι Παροχής του Δείκτη Ποιότητας Β01
Υπόχρεοι παροχής του Δείκτη Ποιότητας Β01 είναι οι πάροχοι ηλεκτρονικών επικοινωνιών που παρέχουν ευρυζωνικές υπηρεσίες σε σταθερές θέσεις μέσω ενσύρματων δικτύων τεχνολογιών xDSL.

Απλοί μεταπωλητές υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών δεν υποχρεούνται να πραγματοποιούν μετρήσεις και να δημοσιοποιούν αποτελέσματα δεικτών ποιότητας υπηρεσιών.

Εικονικοί πάροχοι και γενικότερα μεταπωλητές που λειτουργούν υπό καθεστώς Γενικής Άδειας δεν υποχρεούνται να πραγματοποιούν μετρήσεις δεικτών ποιότητας υπηρεσιών αλλά υποχρεούνται να δημοσιοποιούν το γεγονός αυτό, το όνομα/ονόματα των άλλων παρόχων των οποίων τις υποδομές χρησιμοποιούν καθώς και τα αποτελέσματα των δεικτών ποιότητας των παρόχων αυτών.

Συχνότητα Δημοσιοποίησης του Δείκτη Ποιότητας Β01
Ο Δείκτης Ποιότητας Β01 μετράται και παρουσιάζεται ανά εξάμηνο. Πιο συγκεκριμένα, η παρουσίασή του γίνεται στο πρώτο πενθήμερο του Φεβρουαρίου και του Αυγούστου κάθε έτους.

Η δημοσίευση των πρώτων αποτελεσμάτων του Δείκτη Ποιότητας Β01 θα πραγματοποιηθεί το Φεβρουάριο του 2009.

πιστεύω ότι θα χει μεγάλο ενδιαφέρον ... (αν δημοσιοποιηθεί ποτέ τελικά :rolleyes:)

Lagman
22-02-09, 20:36
ειδικά ftp υπάρχουν αρκετές διαμαρτυρίες στην FORTHnet για υπερβολικά χαμηλές ταχύτητες ...
θα έχει ενδιαφέρον όταν δημοσιοποιηθεί...

DaveMurray
22-02-09, 22:37
O φεβρουάριος πάντως, κοντεύει να τελειώσει..... Για να δούμε......

Λες και είναι MS με τις καθυστερήσεις η ΕΕΤΤ :p

Sovjohn
23-02-09, 00:27
Και ο Β01 και ο Β02 θα έχουν ενδιαφέρον...Αλλά από την άλλη, η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται σε αυτόν (και άλλους) δείκτες είναι πολύ "θεωρητική" - Καλύτερο θα ήταν να έδιναν όλοι οι πάροχοι live κατάσταση δικτύου και graphs, (που ήδη υπάρχουν), παρά...αυτό.

Lagman
23-02-09, 01:30
Καλύτερο θα ήταν να έδιναν όλοι οι πάροχοι live κατάσταση δικτύου και graphs, (που ήδη υπάρχουν), παρά...αυτό.

ποιος πάροχος δίνει ;

MNP-10
23-02-09, 01:37
Εδινε παλια η HOL μεχρι που τους ζαλισαν οι χρηστες και το κατεβασαν.

DaveMurray
23-02-09, 03:00
Ναι, αλλά δουλειά όμως δεν γίνεται, αν δεν υπάρχει και αυτό....

Πολύ κακώς το κατέβασαν, ακόμα και αν τους ζάλισαν οι ΠΕΛΑΤΕΣ τους..... Για αυτό είναι εκεί.... Για να τους ζαλίζουμε.....

Και στο κάτω κάτω, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να υπάρχει live live κατάσταση δικτύου και graphs από τον κάθε ΠΑΡΟΧΟ, για να ξέρουμε τι πατάτες πάμε και αγοράζουμε... :evil:

emeliss
23-02-09, 03:02
Πολύ κακώς το κατέβασαν, ακόμα και αν τους ζάλισαν οι ΠΕΛΑΤΕΣ τους..... Για αυτό είναι εκεί.... Για να τους ζαλίζουμε.....
Θα δεχόσουν αύξηση 10% στις τιμές για να μπει κάτι τέτοιο;

DaveMurray
23-02-09, 03:03
Φυσικά και όχι... Πληρώνω ήδη αρκετά την πατάτα που έχω πάρει.... (κακής ποιότητας πατάτα για τα λεφτά που έχει αγοραστεί...)

emeliss
23-02-09, 03:04
Και θες να στολίσουν την πατάτα με φρου-φρου, αρώματα και κορδέλες και να μην αλλάξει η τιμή της;

DaveMurray
23-02-09, 03:07
Να στολίσουν την πατάτα με φρου φρου και αρώματα, για να μπορώ εγώ, να βλέπω και να αποφασίζω για την ποιότητα της πατάτας, και όχι να διαλέγω στα τυφλά :)

emeliss
23-02-09, 03:09
Στην ίδια τιμή όμως τα θέλεις όλα αυτά. Δεν ξέρω αν κάτι τέτοιο είναι δυνατό. Από την άλλη οι δείκτες και μια εικόνα δίνουν και το κόστος τους είναι σχετικά μικρό.

DaveMurray
23-02-09, 03:12
Λάθος το θέτεις και βάζεις την τιμή.... Θα έπρεπε ΗΔΗ να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ τους, και αν δεν το έκαναν από μόνοι τους, κάποιος να τους υποχρεώσει με το ζόρι.... η τιμή δεν έχει καμιά δουλειά από την υποχρέωση μια εταιρείας, να γνωστοποιεί αναπάσα στιγμή τι προιόντα αγοράζουν οι πελάτης της, να μπορούν οι πελάτες να διακρίνουν το τι παίρνουν....... Εταιρική υποχρέωση είναι, και εύχομαι να γίνει και υποχρέωση από νόμους του Ελληνικού Κράτους...

Υ.Γ: Σαν να μου λένε, πάω σε κάποιο κατάστημα να αγοράσω κάτι, και πρέπει να το δώ στο ράφι, να δω τι παίρνω, και οταν αποφασίσω, ΡΑΦΙΑ στο κατάστημα δεν υπάρχουν, δεν βλέπω.... Θα έπρεπε δλδ να αυξήσουν την τιμή του προιόντος που θέλω να πάρω, για να το εμφανίσουν στο ράφι, για να μπορώ να το δω πρώτα πριν το αγοράσω....; Χμ χμ χμ....

Billmg81
23-02-09, 03:13
Είναι κάτι που είναι υποχρεωμένοι -κατά την ταπεινή μου γνώμη πάντοτε!- να κάνουν οι πάροχοι -ασχέτως που μας έχουν γραμμένους στα @@ τους!- οπότε δεν νομίζω να τίθεται θέμα αύξησης της τιμής ούτε 1%! :nono:

emeliss
23-02-09, 03:18
Που είναι υποχρεωμένοι ρε παιδιά; Ποιος τους υποχρέωσε; Που το είδατε γραμμένο;

Εδώ αμήν κάνουν κάποιοι να γίνει το πρώτο βήμα με τους δείκτες. Πόσο για live στατιστικά δικτύου.

Όσο για την τιμή, εγώ το θεωρώ σημαντικό παράγοντα. Λίγο άστοχο το παράδειγμα.

DaveMurray
23-02-09, 03:20
Μπορεί να μην είναι, αλλά ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να είναι..... Καθόλου άστοχο το παράδειγμα, ξαναδιάβασε το....

Πουλάς κάτι, κρύβοντας το, και για να το..... "εμφανίσεις" για να βλέπει ο πελάτης τι παίρνει ζητάς και αύξηση τιμής....;

Πας στην λαική, και θέλεις να πάρεις καλής ποιότητας χμ χμ πχ πατάτες, που πρέπει να τις δεις με το μάτι, και να αποφασίσεις, αλλά ο παραγωγός, σου τις κρύβει για να μην πιάσουν "κακό μάτι"...;

Αμε, λογικά πράγματα ακούμε....

emeliss
23-02-09, 03:23
Αυτό που πουλάς είναι ζωντανός οργανισμός. Αν είναι να παίρνεις συνέχεια ακτινογραφίες για να δεις πως είναι από μέσα και να έχεις 100 ανθρώπους στο τηλέφωνο να απαντάνε σε ερωτήσεις "τι είναι αυτό το μαύρο κάτω από τον πνεύμονα", ναι η αύξηση της τιμής είναι δεδομένη.

Εξακολουθώ πάντως να λέω πως οι δείκτες είναι ένα θετικό βήμα.

DaveMurray
23-02-09, 03:25
Για αυτό υπάρχουν και τα site για FAQ..... Ας κάτσουν να φτιάξουν tutorials, για το πως θα..... διαβάζεται... Δεν απασχολεί τον πελάτη κάτι άλλο....

Billmg81
23-02-09, 03:25
Φυσικά & είναι σημαντικός παράγοντας emeliss γιατί ως γνωστόν όλοι προσπαθούν να βγάλουν από την μύγα ξίγκι αλλά πόσο ξίγκι να βγάλει πια αυτή η ρημαδομύγα (?) και συμφωνώ με τον DaveMurray που έγραψε παραπάνω :

"Υ.Γ: Σαν να μου λένε, πάω σε κάποιο κατάστημα να αγοράσω κάτι, και πρέπει να το δώ στο ράφι, να δω τι παίρνω, και οταν αποφασίσω, ΡΑΦΙΑ στο κατάστημα δεν υπάρχουν, δεν βλέπω.... Θα έπρεπε δλδ να αυξήσουν την τιμή του προιόντος που θέλω να πάρω, για να το εμφανίσουν στο ράφι, για να μπορώ να το δω πρώτα πριν το αγοράσω....; Χμ χμ χμ...."

fox13
23-02-09, 03:46
Δυστυχώς η αλήθεια είναι ότι ΔΕΝ φταίνε οι πάροχοι για την κατάσταση που επικρατεί. Επιχειρήσεις είναι και όχι κοινωφελή ιδρύματα και επομένως φυσικό είναι να κοιτάζουν το συμφέρον τους (κοντόφθαλμα βέβαια καθώς ζούμε στην Ελλάδα της αρπαχτής ...).

Το φταίξιμο ανήκει πρώτα από όλα στην ΕΕΤΤ και στο αρμόδιο υπουργείο που δεν έχουν ψηφίσει ένα νομικό πλαίσιο που να αναγκάζει τους παρόχους να συμμορφώνονται με κάποια ποιοτικά κριτήρια:


-ελάχιστο όριο στις "εως και Χ Mbps" τύπου συνδέσεις (κοινώς να μπει επιτέλους και ένα "από")
-μέγιστο αποδεκτό όριο καθυστερήσεων στην κίνηση εντός του δικτύου του κάθε ISP (κοινώς τα pings)
-μέγιστο όριο συνδρομητών xDSL ανά Gbps του ISP τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και συνολικά (κοινώς ένας φραγμός στο ανελέητο overbooking)
-σαφείς ποινές και υποχρεώσεις σε περίπτωση παραβίασης των παραπάνω (πρόστιμα, αναστολή άδειας λειτουργίας, "πάγωμα" λογαριασμών)

Αν σας φαίνονται ουτοπικά όλα αυτά δείτε τι γράφει ο φίλος για την εγγύηση ποιότητας στην παρεχόμενη υπηρεσία στη Σουηδία (http://www.adslgr.com/forum/showpost.php?p=2654806&postcount=8).

DaveMurray
23-02-09, 03:49
-σαφείς ποινές και υποχρεώσεις σε περίπτωση παραβίασης των παραπάνω (πρόστιμα, αναστολή άδειας λειτουργίας, "πάγωμα" λογαριασμών)


Ειδικά αυτό..... ουυυυ τι να σου πω.... Τόσα πρόστιμα έχει ρίξει η ΕΕΤΤ, και αν έχεις εσύ δεί ότι πληρώθηκαν θα πάω να γίνω παπάς σαν τον εφραίμ.... Ήδη δεν τα πληρώνουν και γράφουν στα παπούτσια τους μια αρχή, ΝΟΜΙΜΗ, που στηρίζεται στους νόμους του Κράτους...... θα τα πληρώσουν αν γίνει και ΝΟΜΟΣ ψηφισμένος από..... "βολευτές" μπαρτόν, βουλευτές ήθελα να πω.... Οι νόμοι στη ελλάδα την μια μέρα φτιάχνονται και την άλλη καταπατούνται η απλώς δεν εφαρμόζονται ΠΟΤΕ....

fox13
23-02-09, 04:02
Αν γινόταν όμως νόμος που να έδινε στον καταναλωτή τη δυνατότητα να μπορεί να καταγγέλλει τη σύμβασή του και για το διάστημα που δεν του παρέχονται τα συμφωνημένα να μην πληρώνει πάγιο? ;)

DaveMurray
23-02-09, 04:05
Οποιοςδήποτε νόμος που είναι υπερ των καταναλωτών είναι ευπρόσδεκτος....

Εγώ απλώς κρατώ μεγάλες επιφυλλάξεις.... Γιατί, ας μην ξεχνάμε.... στην Ρημαδο Ελλάδα ζούμε.... Και η ελλάδα, στους νόμους και την τήρηση τους, είναι αρκετά επιρρεπής....

Sovjohn
23-02-09, 09:55
Δυστυχώς η αλήθεια είναι ότι ΔΕΝ φταίνε οι πάροχοι για την κατάσταση που επικρατεί. Επιχειρήσεις είναι και όχι κοινωφελή ιδρύματα και επομένως φυσικό είναι να κοιτάζουν το συμφέρον τους (κοντόφθαλμα βέβαια καθώς ζούμε στην Ελλάδα της αρπαχτής ...).

Το φταίξιμο ανήκει πρώτα από όλα στην ΕΕΤΤ και στο αρμόδιο υπουργείο που δεν έχουν ψηφίσει ένα νομικό πλαίσιο που να αναγκάζει τους παρόχους να συμμορφώνονται με κάποια ποιοτικά κριτήρια:

-ελάχιστο όριο στις "εως και Χ Mbps" τύπου συνδέσεις (κοινώς να μπει επιτέλους και ένα "από")
-μέγιστο αποδεκτό όριο καθυστερήσεων στην κίνηση εντός του δικτύου του κάθε ISP (κοινώς τα pings)
-μέγιστο όριο συνδρομητών xDSL ανά Gbps του ISP τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και συνολικά (κοινώς ένας φραγμός στο ανελέητο overbooking)
-σαφείς ποινές και υποχρεώσεις σε περίπτωση παραβίασης των παραπάνω (πρόστιμα, αναστολή άδειας λειτουργίας, "πάγωμα" λογαριασμών)Αν σας φαίνονται ουτοπικά όλα αυτά δείτε τι γράφει ο φίλος για την εγγύηση ποιότητας στην παρεχόμενη υπηρεσία στη Σουηδία (http://www.adslgr.com/forum/showpost.php?p=2654806&postcount=8).


Δηλαδή στη Σουηδία (που είναι ο Ευρωπαικός παράδεισος του internet) τους έχουν SLA για τις ταχύτητες? Αμφιβάλλω ιδιαίτερα (πιο πιθανό είναι να τους επιστρέφεται καμιά μέρα στο πάγιο αν αποδεδειγμένα π.χ. έχουν ταχύτητα 1024 για ώρες).

Το ζήτημα είναι πολυσύνθετο, παιδιά, και δυστυχώς κάποιος που δεν γνωρίζει εύκολα αξιώνει τα παραπάνω...Αλλά τα παραπάνω δεν γίνονται!

1) Δεν έχω δει πουθενά να λέει ότι η σύνδεση είναι "από 512 μέχρι 8192" ας πούμε...Στην Αγγλία λένε ότι ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΥΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ να δίνουν τουλάχιστον 512, αλλά μέχρι εκεί.

Ωραία. Οπότε, αν εδώ ο κάθε ISP έλεγε ότι "ναι, η ταχύτητα σας θα είναι τουλάχιστον 256 Kbps" σε όλες τις συνδέσεις του, θα λυνόταν κάτι? Ούτως ή άλλως, αν η σύνδεση δεν πιάνει ούτε καν 32 KB/s (και δεν μιλάω για απλό download, συμπεριλαμβάνω το multiple connection), για πέταμα είναι...

2) :rofl::rofl::rofl::lol::lol::lol: Αυτό ούτε σε μισθωμένα δεν υπάρχει...Από τους carrier που δίνουν διασύνδεση με εξωτερικό, μόνο η Verizon δίνει SLA για αυτό το πράγμα, οι άλλοι σου λένε "τα pings είναι best effort κύριε"...Δεν πρόκειται να υπάρξει αυτό.

(Εκτός πάλι αν βάλουμε όριο για Ευρώπη >400 ms και για Αμερική >600, που και πάλι δεν είναι κάτι που βοηθάει...)

3)Ο δείκτης Β02 αυτό μετράει (την αναλογία πελατών ανά Gbps), αλλά δε νομίζω να επιβληθούν...τιμωρίες αν είναι κακό το ratio. Κατ' αρχάς, στον κάθε συνδρομητή θα αντιστοιχεί το 0.00ΧΧ% του δικτύου ούτως ή άλλως (απλά για τις μικρότερες εταιρίες θα είναι π.χ. 0.025 και για τις μεγαλύτερες 0.00025). Από κει και πέρα, αντί για "δείκτης" κτλ θα έπρεπε να υπήρχε απλούστατα ένα σετ από graphs (a la MRTG) που να δείχνει πόση συνολική διασύνδεση χρησιμοποιείται.

Γιατί οι 50.000 πελάτες που απλά έχουν double play για τηλέφωνο και browsing μπορεί να έχουν μεγάλη διαφορά από 10.000 premium rapidshare downloaders / torrent guys. Αλλά μεγάλη όμως.

4) Ναι, τα πρόστιμα βλέπω έχουν φτιάξει πολύ την αγορά...Στην κινητή ειδικά, τα πρόστιμα "έσπασαν το καρτέλ" :lol:

Είναι απλό παιδιά...Οι μετρήσεις πρέπει στο μέλλον να αντικατασταθούν από άλλες, πρακτικότερες...Δηλαδή, και ΤΩΡΑ που υπάρχουν οι δείκτες ποιότητας (όσο λίγοι κι αν είναι) στις σελίδες ΟΛΩΝ των εταιριών...

Πόσοι ξέρουν ότι η forthnet έχει ανακοινώσει 70% αναπάντητες κλήσεις στο τμήμα βλαβών / τεχνικής υποστήριξης?

Πόσοι ξέρουν ότι η tellas έχει δημοσιοποιήσει το μεγαλύτερο μέσο χρόνο αναμονής για το τεχνικό τμήμα της?

Πόσοι ξέρουν ότι η on και η netone έχουν τα χαμηλότερα νούμερα αναμονής?

Καλές οι μετρήσεις, απλά πρέπει να είναι σε λίγο πιο usable μορφή...;)

emeliss
23-02-09, 14:05
Αν σας φαίνονται ουτοπικά όλα αυτά δείτε τι γράφει ο φίλος για την εγγύηση ποιότητας στην παρεχόμενη υπηρεσία στη Σουηδία (http://www.adslgr.com/forum/showpost.php?p=2654806&postcount=8).
Μπορείς να βρεις κάτι αντίστοιχο πουν να αφορά την υπηρεσία adsl; Υπάρχει τεραααααάστια διαφορά από την ίνα.

MNP-10
24-02-09, 02:09
Πρεπει να ξερετε οτι εφοσον μπει ενα "εγγυημενο ΑΠΟ" speed, τοτε οι τιμες οχι θα αυξηθουν, αλλα θα πολλαπλασιαστουν.

Πχ ADSL 24 Mbps => πανω απο 100Ε.

Οποτε ας ειμαστε προσεκτικοι στο τι ζηταμε.

@ ADSLgr.com All rights reserved.