chrand
01-02-06, 13:38
Κινητικότητα επενδυτών λόγω «εσωστρέφειας» του ΟΤΕ
Η «εσωστρέφεια» του ΟΤΕ έχει «ανοίξει την όρεξη» σε επιχειρηματίες που επιδιώκουν να δημιουργήσουν σχήματα που θα καλύψουν το κενό. Ο ΟΤΕ για να στηρίξει τον ισολογισμό της μητρικής εταιρείας, έχει εμποδίσει επί πολύ καιρό την Cosmote να κάνει δικά της καταστήματα, για να εξυπηρετείται από τα OTEshop, που λειτουργούν όμως με συνθήκες δημόσιας υπηρεσίας. Η Cosmote άρχισε μόλις πρόσφατα να φτιάχνει κάποια μαγαζιά, αλλά η δημιουργία αλυσίδας αργεί πάρα πολύ, με αποτέλεσμα να έχει ένα μειονέκτημα απέναντι στους ανταγωνιστές της TIM, Vodafone, ακόμα και στην Q-Telecom, που έχει ισχυρό «συμπαραστάτη» τα καταστήματα της ACS.
Στην ίδια κατεύθυνση, κορυφαία στελέχη του ΟΤΕ προτείνουν την απορρόφηση της OTEnet, κάτι που δίνει μεγάλο πλεονέκτημα στους ανταγωνιστές Forthnet, HOL, Vivodi, ακόμα και στην Tellas. Η OTEnet είναι ο μεγαλύτερος παροχέας Internet και μάλιστα λειτουργεί με το 65 - 70% του προσωπικού ορισμένων ανταγωνιστών του. Η απορρόφηση της OTEnet δημιουργεί ένα κενό στην αγορά, που θα το καλύψουν οι σημερινοί ανταγωνιστές ή νέοι, πιο «ισχυροί» παίκτες, που θα προκύψουν από δύο τουλάχιστον επενδυτικά σχήματα, τα οποία παίρνουν «θέση μάχης» για να καλύψουν τις ευκαιρίες που δημιουργεί ο όμιλος του ΟΤΕ.
Οι αδύνατοι κρίκοι
Η αναδιάταξη των δυνάμεων του ΟΤΕ, δημιουργεί επιχειρηματικές ευκαιρίες και σε άλλους χώρους. Η εταιρεία που δημιούργησε την υπηρεσία τηλεφωνικού καταλόγου 11880, η Newsphone, παρόλο που έχει υποστεί νομικές «ήττες», από την αντίδραση του ΟΤΕ, επιμένει στην επένδυσή της. Χρεώνει πολύ υψηλότερα τις υπηρεσίες της, αλλά ποντάρει στο ότι η ανταγωνιστική υπηρεσία του ΟΤΕ, το 11888, δεν λειτουργεί με συνθήκες ιδιωτικού τομέα (καθυστέρηση στις απαντήσεις, ενίοτε δεν σηκώνουν το τηλέφωνο κ.λπ.). Ας σημειωθεί ότι η Newsphone είχε πολλά συμβόλαια με τον ΟΤΕ, αλλά προτίμησε να γίνει ανταγωνιστής του, επειδή θεωρεί ότι η υποβάθμιση της ποιότητας υπηρεσιών, που παρέχει ο Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών, δημιουργεί σημαντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Η Infote είναι ένας «κρίκος» του ΟΤΕ, που είναι ακόμα ισχυρός, αλλά υπάρχουν τάσεις αποδυνάμωσής του. Οι αντίστοιχες εταιρείες του εξωτερικού, του «Χρυσού Οδηγού», είναι από τις πιο κερδοφόρες για τους Οργανισμούς Τηλεπικοινωνιών όλων των χωρών. Ο ΟΤΕ, μπροστά στην αγωνία να αυξήσει τα έσοδά του, έχει κάνει κινήσεις που αποδυναμώνουν την Infote. Οι δύο εταιρείες, έχουν η κάθε μια, τη δική της υπηρεσία τηλεφωνικού καταλόγου, κάτι που δημιουργεί ανάγκες για διπλάσιο προσωπικό, άρα δεν αφήνει περιθώρια για επένδυση στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας. Ετσι, ενώ ο ΟΤΕ θα μπορούσε να αναπτύξει την υπηρεσία του 11811 της Infote, με μια μικρή επένδυση, προτίμησε να φτιάξει το δικό του 11888, κάτι που απαίτησε πολύ μεγάλο κεφάλαιο, ενώ θα μπορούσε να φέρει το έργο εις πέρας το ίδιο τηλεφωνικό κέντρο (call center). Με τον ίδιο τρόπο, λοιπόν, που ο ΟΤΕ επέτρεψε να δημιουργηθεί ισχυρός ανταγωνισμός στο 11888, αναμένεται να αναπτυχθούν δυναμικοί αντίπαλοι και σε άλλες υπηρεσίες, που μέχρι τώρα του έδιναν υψηλά κέρδη.
Οι ανταγωνιστές του ΟΤΕ και οι επενδυτές στο χώρο των τηλεπικοινωνιών διαπιστώνουν ότι ο Οργανισμός για να στηρίξει την πιο παραδοσιακή του δραστηριότητα (σταθερή τηλεφωνία), θα απομυζά κέρδη από τις πιο κερδοφόρες, κάτι που δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Ορισμένοι από τους διεθνείς τραπεζίτες, που προτείνουν στον ΟΤΕ την εξαγορά κατά 100% της Cosmote, υποστηρίζουν ότι υπό ορισμένες προϋποθέσεις, είναι δυνατόν να κινητοποιηθούν ξένα κεφάλαια για την κάλυψη του κενού που παρουσιάζει η αγορά, στον τομέα της παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. «Υπάρχει έλλειμμα ανταγωνισμού», σημειώνουν «και ο σημερινός ΟΤΕ δεν θα μπορεί για πολύ καιρό ακόμα να ελέγχει τη ζήτηση των καταναλωτών, που έχουν εντονότατη επιθυμία για νέα προϊόντα, καλύτερες υπηρεσίες και πιο αξιόπιστο σέρβις».
http://www.kerdos.gr/eC_Home.asp?nodetype=15&id=89359
Η «εσωστρέφεια» του ΟΤΕ έχει «ανοίξει την όρεξη» σε επιχειρηματίες που επιδιώκουν να δημιουργήσουν σχήματα που θα καλύψουν το κενό. Ο ΟΤΕ για να στηρίξει τον ισολογισμό της μητρικής εταιρείας, έχει εμποδίσει επί πολύ καιρό την Cosmote να κάνει δικά της καταστήματα, για να εξυπηρετείται από τα OTEshop, που λειτουργούν όμως με συνθήκες δημόσιας υπηρεσίας. Η Cosmote άρχισε μόλις πρόσφατα να φτιάχνει κάποια μαγαζιά, αλλά η δημιουργία αλυσίδας αργεί πάρα πολύ, με αποτέλεσμα να έχει ένα μειονέκτημα απέναντι στους ανταγωνιστές της TIM, Vodafone, ακόμα και στην Q-Telecom, που έχει ισχυρό «συμπαραστάτη» τα καταστήματα της ACS.
Στην ίδια κατεύθυνση, κορυφαία στελέχη του ΟΤΕ προτείνουν την απορρόφηση της OTEnet, κάτι που δίνει μεγάλο πλεονέκτημα στους ανταγωνιστές Forthnet, HOL, Vivodi, ακόμα και στην Tellas. Η OTEnet είναι ο μεγαλύτερος παροχέας Internet και μάλιστα λειτουργεί με το 65 - 70% του προσωπικού ορισμένων ανταγωνιστών του. Η απορρόφηση της OTEnet δημιουργεί ένα κενό στην αγορά, που θα το καλύψουν οι σημερινοί ανταγωνιστές ή νέοι, πιο «ισχυροί» παίκτες, που θα προκύψουν από δύο τουλάχιστον επενδυτικά σχήματα, τα οποία παίρνουν «θέση μάχης» για να καλύψουν τις ευκαιρίες που δημιουργεί ο όμιλος του ΟΤΕ.
Οι αδύνατοι κρίκοι
Η αναδιάταξη των δυνάμεων του ΟΤΕ, δημιουργεί επιχειρηματικές ευκαιρίες και σε άλλους χώρους. Η εταιρεία που δημιούργησε την υπηρεσία τηλεφωνικού καταλόγου 11880, η Newsphone, παρόλο που έχει υποστεί νομικές «ήττες», από την αντίδραση του ΟΤΕ, επιμένει στην επένδυσή της. Χρεώνει πολύ υψηλότερα τις υπηρεσίες της, αλλά ποντάρει στο ότι η ανταγωνιστική υπηρεσία του ΟΤΕ, το 11888, δεν λειτουργεί με συνθήκες ιδιωτικού τομέα (καθυστέρηση στις απαντήσεις, ενίοτε δεν σηκώνουν το τηλέφωνο κ.λπ.). Ας σημειωθεί ότι η Newsphone είχε πολλά συμβόλαια με τον ΟΤΕ, αλλά προτίμησε να γίνει ανταγωνιστής του, επειδή θεωρεί ότι η υποβάθμιση της ποιότητας υπηρεσιών, που παρέχει ο Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών, δημιουργεί σημαντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Η Infote είναι ένας «κρίκος» του ΟΤΕ, που είναι ακόμα ισχυρός, αλλά υπάρχουν τάσεις αποδυνάμωσής του. Οι αντίστοιχες εταιρείες του εξωτερικού, του «Χρυσού Οδηγού», είναι από τις πιο κερδοφόρες για τους Οργανισμούς Τηλεπικοινωνιών όλων των χωρών. Ο ΟΤΕ, μπροστά στην αγωνία να αυξήσει τα έσοδά του, έχει κάνει κινήσεις που αποδυναμώνουν την Infote. Οι δύο εταιρείες, έχουν η κάθε μια, τη δική της υπηρεσία τηλεφωνικού καταλόγου, κάτι που δημιουργεί ανάγκες για διπλάσιο προσωπικό, άρα δεν αφήνει περιθώρια για επένδυση στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας. Ετσι, ενώ ο ΟΤΕ θα μπορούσε να αναπτύξει την υπηρεσία του 11811 της Infote, με μια μικρή επένδυση, προτίμησε να φτιάξει το δικό του 11888, κάτι που απαίτησε πολύ μεγάλο κεφάλαιο, ενώ θα μπορούσε να φέρει το έργο εις πέρας το ίδιο τηλεφωνικό κέντρο (call center). Με τον ίδιο τρόπο, λοιπόν, που ο ΟΤΕ επέτρεψε να δημιουργηθεί ισχυρός ανταγωνισμός στο 11888, αναμένεται να αναπτυχθούν δυναμικοί αντίπαλοι και σε άλλες υπηρεσίες, που μέχρι τώρα του έδιναν υψηλά κέρδη.
Οι ανταγωνιστές του ΟΤΕ και οι επενδυτές στο χώρο των τηλεπικοινωνιών διαπιστώνουν ότι ο Οργανισμός για να στηρίξει την πιο παραδοσιακή του δραστηριότητα (σταθερή τηλεφωνία), θα απομυζά κέρδη από τις πιο κερδοφόρες, κάτι που δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Ορισμένοι από τους διεθνείς τραπεζίτες, που προτείνουν στον ΟΤΕ την εξαγορά κατά 100% της Cosmote, υποστηρίζουν ότι υπό ορισμένες προϋποθέσεις, είναι δυνατόν να κινητοποιηθούν ξένα κεφάλαια για την κάλυψη του κενού που παρουσιάζει η αγορά, στον τομέα της παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. «Υπάρχει έλλειμμα ανταγωνισμού», σημειώνουν «και ο σημερινός ΟΤΕ δεν θα μπορεί για πολύ καιρό ακόμα να ελέγχει τη ζήτηση των καταναλωτών, που έχουν εντονότατη επιθυμία για νέα προϊόντα, καλύτερες υπηρεσίες και πιο αξιόπιστο σέρβις».
http://www.kerdos.gr/eC_Home.asp?nodetype=15&id=89359