Επιστροφή στο Forum : Πως λειτουργούν τα φανάρια?
DSLaManiaC
26-09-09, 21:18
Πάντα την είχα την απορία..
Ξέρει κανείς? :p
πανω στον ΚΟΚ ειναι βασισμενος ο αυτοματισμος τους...Και βασικα υπαρχουν και αισθητηρες που δινουν κατα καποιον τροπο περισσοτερο χρονο στις μεγαλες οδους.
πανω στον ΚΟΚ ειναι βασισμενος ο αυτοματισμος τους...Και βασικα υπαρχουν και αισθητηρες που δινουν κατα καποιον τροπο περισσοτερο χρονο στις μεγαλες οδους.
Δεν ξέρεις πόσο τους μισώ αυτους τους αισθητήρες, που δεν καταλαβαίνουν το βάρος απο ενά μηχανάκι :evil:
Με χρονοδιακοπτες νομιζω.
Δεν ξέρεις πόσο τους μισώ αυτους τους αισθητήρες, που δεν καταλαβαίνουν το βάρος απο ενά μηχανάκι :evil:
Για το μηχανάκι ή για τους αισθητήρες δεν μπορώ να κάνω κάτι, αλλά άμα θέλεις αρχίζουμε να πλακωνόμαστε στους Πρασσάδες και θα σε καταλαβαίνουν μία χαρά μετά από λίγο καιρό. :p
Για το μηχανάκι ή για τους αισθητήρες δεν μπορώ να κάνω κάτι, αλλά άμα θέλεις αρχίζουμε να πλακωνόμαστε στους Πρασσάδες και θα σε καταλαβαίνουν μία χαρά μετά από λίγο καιρό. :p
Μπα δεν καταλαβαίνουν, θέλουν τουλάχιστον matiz για να σε καταλάβει,
λίγο δύσκολο να φτάσω τα 800 κιλά :p
Ε μη μασάς θα κάνουμε δικάβαλο. :p
Δεν είναι όλοι οι αισθητήρες ευαίσθητοι στο βάρος. Υπάρχουν και επαγωγικοί...
Οι οποίοι επίσης δύσκολα πιάνουν τα δίκυκλα :)
Τα φανάρια ρυθμίζονται από εταιρίες και δεν έχουν αισθητήρα να βλέπουν κίνηση ή να καταλαβαίνουν βάρος.
Υπάρχουν και τέτοιου είδους φανάρια αλλά χρησιμοποιούνται σε ειδικές περιστάσεις. Η συντριπτική πλειοψηφία είναι προγραμματισμένα εκ των προτέρων. Της Θεσσαλονίκης που ξέρω τα έχει ρυθμίσει ζήμενς.
Γενικά τα ρυθμίζουν με βάση την μελέτη των συγκοινωνιολόγων και ένα φανάρι μπορεί στην διάρκεια της ημέρας να έχει πολλές ζώνες διαφορετικής λειτουργίας ως προς το χρόνο.
Αυτό που θα έπρεπε να υπάρχει και είναι πολύ χρήσιμο είναι οθόνη με τα υπολοιπόμενα δευτερόλεπτα μέχρι να γίνει κόκκινο-πράσινο .Αν το έχετε συναντήσει είναι πολύ χρήσιμο.
Για μοτοσυκλετες υπαρχει αυτο (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SIGNAL-LIGHT-TRIGGER-motorcycle-green-red-controller_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem4145807f97QQitemZ280338923415QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5f Accessories).
Προσωπικα δεν εχω δει ποτε αισθητηρες για φαναρια που να λειτουργουν με βαρος.
Παντως η ευκολη και οικονομικοτερη λυση ειναι προγραμματισμος χρονου για τα φαναρια. Η καλυτερη ειναι με αισθητηρες.
Audie_Murphy
27-09-09, 11:33
καταρχάς λειτουργούν φανάρια στην ελλάδα?:p
Αυτό που θα έπρεπε να υπάρχει και είναι πολύ χρήσιμο είναι οθόνη με τα υπολοιπόμενα δευτερόλεπτα μέχρι να γίνει κόκκινο-πράσινο .Αν το έχετε συναντήσει είναι πολύ χρήσιμο.
Δυστυχώς έχω δεί πολλά τέτοια, και "δυστυχώς" λέω γιατί σε αυτό το είδος φαναριού όταν ο χρόνος φτάσει στο 1 τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν ήδη ξεκινήσει παρότι το φανάρι είναι ακόμα κόκκινο :nono:
Σε Αγγλία, Ιταλία πολλά φανάρια απο κόκκινο γίνονται πορτοκαλί και μετά πράσινο.... Οι απολίτιστοι Ευρωπαίοι περιμένουν να γίνει πράσινο για να περάσουν... Ελλάδα που τους χρειάζεται :p
Audie_Murphy
27-09-09, 12:38
Σε Αγγλία, Ιταλία πολλά φανάρια απο κόκκινο γίνονται πορτοκαλί και μετά πράσινο.... Οι απολίτιστοι Ευρωπαίοι περιμένουν να γίνει πράσινο για να περάσουν... Ελλάδα που τους χρειάζεται :p
ποσο καιρό έχεις οδηγήσει στην ιταλία αδερφέ?.......:p:worthy:
ποσο καιρό έχεις οδηγήσει στην ιταλία αδερφέ?.......:p:worthy:
1 χρόνο, τι χάλασαν και αυτοί :p:p
συνηθως εχουν 2 ζωνες λειτουργιες οπου η μια ειναι ολη την ημερα και αναλογα με τον προγραμματισμο που εχει γινει μετα τη 1 το βραδυ και αναλογα με μισαωρα γινονται τα περασματα στο "βραδυνο" προγραμμα...
τοσο που εχω κυκλοφορησει βραδια τοσα χρονια εχω καταλαβει την λειτουργια τους και μαλιστα να ενημερωσω πως σε οσους εχουν συνηθισει να λειτουργουν αυτοματοποιημενα προσοχη γιατι υπαρχει και διαχωρισμος σε καοκαιρι-υπολοιπο χρονο...
ειναι καθαρα εμπειρικα αυτα που λεω αλλα συμβαινουν με μαθηματικη ακριβεια οποτε πλεον τα θεωρω δεδομενα.
ps: εχω πετυχει φαναρι με λειτουργια "βαρους" αλλα δε θυμαμαι που ηταν καθως πανε πολλα χρονια που το ειχα πετυχει και μαλιστα επειδη ειχε τυχει να περασω καποιες φορες και το δοκιμαζα.
ps: φυσικα ο προγραμματισμος τους εχει βγει απο μελέτες μετρησης ροης αυτοκινητων και αλγοριθμους απο τους συγκωνιολογους...(με τα θετικα και αρνητικα του παντα)
(φυσικα δεν ισχυει για ολα τα φαναρια καθως υπαρχουν πολλα σε βασικες αρτηριες τα οποια λειτουργουν συγκεκριμενα οποιαδοποτε στιγμη ημερας/ετους)
@sdikr: Έχεις δοκιμάσει αυτό (http://www.youtube.com/watch?v=8GAacxGiV4A);
ps: εχω πετυχει φαναρι με λειτουργια "βαρους" αλλα δε θυμαμαι που ηταν καθως πανε πολλα χρονια που το ειχα πετυχει και μαλιστα επειδη ειχε τυχει να περασω καποιες φορες και το δοκιμαζα.
Συνήθως είναι μεμονωμένες πειραματικές υλοποιήσεις από εκπαιδευτικά ιδρύματα σε συνεργασία με τους δήμους.
Ολοκληρωμένη "έξυπνη" λύση δεν νομίζω να έχει υλοποιηθεί πουθενά στην Ελλάδα.
DSLaManiaC
27-09-09, 13:46
Και πως υποστηρίζονται παιδιά?
Θέλω να πω υπάρχει σύστημα σα τα Α/Κ του ΟΤΕ πχ ανα περιοχή?
Και πως υποστηρίζονται παιδιά?
Θέλω να πω υπάρχει σύστημα σα τα Α/Κ του ΟΤΕ πχ ανα περιοχή?
Εννοεις αν ισχυει καποιο traffic control?
DSLaManiaC
27-09-09, 13:56
Εννοεις αν ισχυει καποιο traffic control?
Καλά αυτό σίγουρα δεν ισχύει γιατί δεν υπάρχουν αισθητήρες.
Εννοώ το πως ελέγχονται. Που υπάρχει το κέντρο ελέγχου τους.
Υπάρχουν κέντρα ελέγχου για κάθε πόλη, κάποιες φορές άδεια από προσωπικό.
DSLaManiaC
27-09-09, 14:01
Δηλαδή για όλη την Αθήνα υπάρχει ένα κέντρο ελέγχου?
Που είναι? :p
Θα ρωτήσεις τη ΔΕΣΕ Αττικής.
Αυτό που θα έπρεπε να υπάρχει και είναι πολύ χρήσιμο είναι οθόνη με τα υπολοιπόμενα δευτερόλεπτα μέχρι να γίνει κόκκινο-πράσινο .Αν το έχετε συναντήσει είναι πολύ χρήσιμο.
Στα Γιαννιτσά σχεδόν όλα τα φανάρια είναι με μετρητή δευτερολέπτων και πραγματικά είναι πάρα πολύ χρήσιμο...
Στα Γιαννιτσά σχεδόν όλα τα φανάρια είναι με μετρητή δευτερολέπτων και πραγματικά είναι πάρα πολύ χρήσιμο...
Αν γινει ποτε αυτο στην Αθηνα θα εχουμε και επισημο χρονομετρο για κοντρες στα φαναρια , πραγματικα δεν ειναι ολοι οι Ελληνες ετοιμοι για τετοια αλλαγη.Απο τωρα φανταζομαι μαρσαρισματα στο 3 , 2 , 1 GO!!!
DSLaManiaC
27-09-09, 16:00
Αν γινει ποτε αυτο στην Αθηνα θα εχουμε και επισημο χρονομετρο για κοντρες στα φαναρια , πραγματικα δεν ειναι ολοι οι Ελληνες ετοιμοι για τετοια αλλαγη.Απο τωρα φανταζομαι μαρσαρισματα στο 3 , 2 , 1 GO!!!
Εννοείται.
Audie_Murphy
27-09-09, 16:35
1 χρόνο, τι χάλασαν και αυτοί :p:p
ποτε ήταν σωστοί έπρεπε να λες.. εκτος και άμα οδηγούσες στα βόρεια σύνορα της ιταλίας:p
Συνήθως είναι μεμονωμένες πειραματικές υλοποιήσεις από εκπαιδευτικά ιδρύματα σε συνεργασία με τους δήμους.
Ολοκληρωμένη "έξυπνη" λύση δεν νομίζω να έχει υλοποιηθεί πουθενά στην Ελλάδα.
ναι το πιστευω απλα το παρεθεσα σαν εμπειρια...
η αληθεια ειναι πως δεν μου εχει τυχει ξανα καπου.
........Auto merged post: nothing πρόσθεσε 4 λεπτά και 1 δευτερόλεπτα αργότερα ........
και μια παρακληση προς τους συγκωνιολογους μιας και ξερουμε τουλαχιστον εναν που μας διαβαζει...
αν δεν σας κανει κοπο κοιταχτε λιγο την Βεικου (Γαλατσι) με Τραλλεων γιατι οποιος το εχει ρυθμισει μαλλον εκανε λαθος (μην πω κατι πιο χοντρο...).
(ειδικα τωρα που για καποιο ανεξηγητο λογο αλλαξανε κατευθυνση σε ακομα ενα στενο απο το οποιο εφευγες απο βεικου και πλεον βγαζει βεικου και αυτο και ολα τα αυτοκινητα αναγκαστικα πρεπει να περασουν απο τον κεντρικο. απορω με τα μυαλα ορισμενων....)
Αν γινει ποτε αυτο στην Αθηνα θα εχουμε και επισημο χρονομετρο για κοντρες στα φαναρια , πραγματικα δεν ειναι ολοι οι Ελληνες ετοιμοι για τετοια αλλαγη.Απο τωρα φανταζομαι μαρσαρισματα στο 3 , 2 , 1 GO!!!
Πέρα από την πλάκα που κάνουμε εδώ μέσα, είναι πάρα πολύ χρήσιμο.
Μπορείς να δεις από μακρυά τον χρόνο που απομένει και ανάλογα να φρενάρεις ή να επιταχύνεις, χωρίς να εύχεσαι να μην γίνει κόκκινο στα 50m και ενώ πηγαίνεις με 120 km/h.
Πέρα από την πλάκα που κάνουμε εδώ μέσα, είναι πάρα πολύ χρήσιμο.
Μπορείς να δεις από μακρυά τον χρόνο που απομένει και ανάλογα να φρενάρεις ή να επιταχύνεις, χωρίς να εύχεσαι να μην γίνει κόκκινο στα 50m και ενώ πηγαίνεις με 120 km/h.
Σε δρόμο που ταχύτητες 120 km/h είναι νόμιμες, αν υπάρχει φανάρι, το κίτρινο θα διαρκεί αρκετά παραπάνω (πχ 5 δευτερόλεπτα), ώστε να έχεις τον απαιτούμενο χρόνο να σταματήσεις εγκαίρως.
Σε δρόμους όπου τα 120 km/h είναι πολύ παραπάνω από το νόμιμο όριο, τα 3 δευτερόλεπτα του κίτρινου ναι, δε φτάνουν για να προλάβεις να σταματήσεις στο επερχόμενο κόκκινο. :twisted:
Όπως και να έχει όμως, με 120 km/h δε θα προλάβεις να διαβάσεις τις ενδείξεις του χρονομέτρου...
Audie_Murphy
27-09-09, 19:21
Σε δρόμο που ταχύτητες 120 km/h είναι νόμιμες, αν υπάρχει φανάρι, το κίτρινο θα διαρκεί αρκετά παραπάνω (πχ 5 δευτερόλεπτα), ώστε να έχεις τον απαιτούμενο χρόνο να σταματήσεις εγκαίρως.
Σε δρόμους όπου τα 120 km/h είναι πολύ παραπάνω από το νόμιμο όριο, τα 3 δευτερόλεπτα του κίτρινου ναι, δε φτάνουν για να προλάβεις να σταματήσεις στο επερχόμενο κόκκινο. :twisted:
Όπως και να έχει όμως, με 120 km/h δε θα προλάβεις να διαβάσεις τις ενδείξεις του χρονομέτρου...
άσε που στο πορτοκαλι θα βγει ο schumacher από μέσα σου θα κατεβάσεις και θα γκαζώσεις χωρίς αύριο η το φανάρι η εγώ:p:twisted:
freemannnn
27-09-09, 19:28
Τα φανάρια ρυθμίζονται από εταιρίες και δεν έχουν αισθητήρα να βλέπουν κίνηση ή να καταλαβαίνουν βάρος.
Υπάρχουν και τέτοιου είδους φανάρια αλλά χρησιμοποιούνται σε ειδικές περιστάσεις. Η συντριπτική πλειοψηφία είναι προγραμματισμένα εκ των προτέρων. Της Θεσσαλονίκης που ξέρω τα έχει ρυθμίσει ζήμενς.
Γενικά τα ρυθμίζουν με βάση την μελέτη των συγκοινωνιολόγων και ένα φανάρι μπορεί στην διάρκεια της ημέρας να έχει πολλές ζώνες διαφορετικής λειτουργίας ως προς το χρόνο.
Αυτό που θα έπρεπε να υπάρχει και είναι πολύ χρήσιμο είναι οθόνη με τα υπολοιπόμενα δευτερόλεπτα μέχρι να γίνει κόκκινο-πράσινο .Αν το έχετε συναντήσει είναι πολύ χρήσιμο.
τετοια φαναρια με υπολοιπόμενα δευτερόλεπτα ειδα στην ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ. μηπως ειμαστε πισω???
ποτε ήταν σωστοί έπρεπε να λες.. εκτος και άμα οδηγούσες στα βόρεια σύνορα της ιταλίας:p
Ε γιαυτό, Μιλάνο το περισσότερο καιρό ήμουν ;)
Audie_Murphy
27-09-09, 19:38
Ε γιαυτό, Μιλάνο το περισσότερο καιρό ήμουν ;)
είναι ακριβώς όπως εδώ
κάτω από την κατερίνη όλοι είναι παναγια βοηθα
αλλα στον ευρώ που είχα πάει δεν pa να ήμουν 2 χλμ μακρυά έτσι και πατούσα κάτω σταματούσαν ενώ αθηνα θα με είχαν πατήσει και θα με έβριζαν κιόλας:p
Αν γινει ποτε αυτο στην Αθηνα θα εχουμε και επισημο χρονομετρο για κοντρες στα φαναρια , πραγματικα δεν ειναι ολοι οι Ελληνες ετοιμοι για τετοια αλλαγη.Απο τωρα φανταζομαι μαρσαρισματα στο 3 , 2 , 1 GO!!!
Launch control ftw! :p
Για μοτοσυκλετες υπαρχει αυτο (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SIGNAL-LIGHT-TRIGGER-motorcycle-green-red-controller_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem4145807f97QQitemZ280338923415QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5f Accessories).
Προσωπικα δεν εχω δει ποτε αισθητηρες για φαναρια που να λειτουργουν με βαρος.
Παντως η ευκολη και οικονομικοτερη λυση ειναι προγραμματισμος χρονου για τα φαναρια. Η καλυτερη ειναι με αισθητηρες.
Ευχαριστώ !!! ποτέ μου δεν το είχα ψάξει
@sdikr: Έχεις δοκιμάσει αυτό (http://www.youtube.com/watch?v=8GAacxGiV4A);
:oneup:
Και να φανταστείς τόσο καιρό χοροπηδούσα στο φανάρι μπας και με καταλάβει :p :oops:
Φανάρια με αντίστροφη χρονομέτρηση είδα στο Αϊβαλί στη Τουρκία το 2000 που είχα πάει μονοήμερη εκδρομή.
Audie_Murphy
27-09-09, 21:57
σύμφωνα με άκρως έγκυρες πηγες μετά από προτροπή του adslgr τα φανάρια θα αλλάξου με αυτά
http://www.eaglespeed.de/images_ampel/ampel_description.jpg
Φαναρια με αντιστροφη χρονομετρηση και για το κοκκινο και για το πρασινο ειδα σε πολλα σημεια φετος στην Τουρκια. Ειναι σχεδον καθεστος. Πολυ εξυπηρετικα ειδικα οταν περιμενεις το πρασινο. Επισης ολα μα ολα εχουν πορτοκαλι και πριν το πρασινο.
Ετσι δεν περιμενεις τους πρωτους ποτε θα συνηδειτοποιησουν οτι αναψε παρασινο να βαλουν ταχυτητα και να ξεκινησουν.
alwaysalone
27-09-09, 22:11
Επισης ολα μα ολα εχουν πορτοκαλι και πριν το πρασινο.
Ετσι δεν περιμενεις τους πρωτους ποτε θα συνηδειτοποιησουν οτι αναψε παρασινο να βαλουν ταχυτητα και να ξεκινησουν.
Πολύ χρησιμό αυτό. Αν και οι ελληνες οδηγοι, εχουν εντρυφήσει σε αυτο το κομματι, και μολις δουν τον ανθρωπακι για τους πεζους να γινει κοκκινο με τη μια βαζουν ταχυτητα και περιμένουν. Βεβαιως αν δεν ξεκινησεις το δευτερολεπτο πριν αναψει πρασινο, ακους το κορναρισμα της ζωης σου, που ούτε αυτο ειναι καλό βέβαια.:p΄
Πώς περιμενουν σε αγώνες στίβου οι αθλητες σε βαθύ καθισμα και μολις ακουστει ο πυροβολισμος έχουν βρεθει 50 μετρα μπροστα... Ε κάπως ετσι ειναι για τους ελληνες η αλλαγή απο το κοκκινο φαναρι στο πρασινο :p :p :p
Επισης ολα μα ολα εχουν πορτοκαλι και πριν το πρασινο.
Αυτό υπάρχει σε πολλές ευρωπαΐκές χώρες.
Ευτυχώς που δεν υπάρχει στην ελλάδα, γιατί τότε θα θρηνούσαμε πολλά θύματα -> πεζούς.
alwaysalone
27-09-09, 22:30
Αυτό υπάρχει σε πολλές ευρωπαΐκές χώρες.
Ευτυχώς που δεν υπάρχει στην ελλάδα, γιατί τότε θα θρηνούσαμε πολλά θύματα -> πεζούς.
ΣΩΣΤΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΣ! :worthy::respekt:
(αυτό δεν το ειχα σκεφτει, εχεις απόλυτο δικιο. Εδω δε σεβονται το κοκκινο....Πολυ σωστος, δικιο εχεις).
Δηλαδή πονάει χέρι-κόβει χέρι!
Μήπως θα έπρεπε να υπάρχει μεν το πορτοκαλί αλλά να υπάρχει να αυστηρότατος έλεγχος των σχολών οδηγών, όπως και να υπάρχει κεντρική ρύθμιση των φαναριών (όπως το σύστημα του L.A.);
Δεν είναι δικαιολογίες αυτές. Κάποια στιγμή να σταματήσουμε να είμαστε παλιοεγωιστικά ζώα εμείς οι Έλληνες και να γίνουμε άνθρωποι.
Aκόμα και στη Βουλγαρία α φανάρια είναι με χρονόμετρο και πορτοκαλί πριν το πράσινο. Ακόμα υπάρχει και το λίγο αναχρονιστικό κουβούκλιο στη γωνία του δρόμου όπου αν χρειαστεί ΄μπένει μέσα ο ρυθμιστής όπου έχει πινάκα ελέγχου και ρυθμίζει αυτοβούλος την λειτουργία των φαναριών.
Επίσης καυταντζογλού και πατησιών υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Αν ο μπροστά ξίσει τα @@ του περνάνε δε περνάνε 3-4 αυτοκίνητα όταν η ουρά στη μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας είναι 20-25.
etsouk2000
28-09-09, 13:49
Τα φαναρια στην Ελλαδα λειτουργουν με προρυθμισμενο χρονοδιακοπτη. Δυστυχως. Αυτο εχει το μειονεκτημα οτι το φαναρι δεν "αισθανεται" την κινηση του δρομου αλλα λειτουργει προκαθορισμενα. Σαφως και υπαρχουν ωραρια (πρωινα, απογευματικα κλπ) με διαφορετικους χρονους διαρκειας του καθε φαναριου που εχουν προκυψει απο στατιστικη μελετη της καθε διασταυρωσης, αλλα και παλι αυτο δεν ειναι αρκετο, θα μπορουσε να ειναι καλυτερα.
Το καλυτερο ειναι τα φαναρια να λειτουργουν με αισθητηρα. Ο αισθητηρας βεβαια δεν ειναι αισθητηρας βαρους (ελεος, εχετε δει καμια ζυγαρια στο οδοστρωμα;!;!;!; :stunned::stunned::stunned:) αλλα αισθητηρας επαγωγης ρευματος. Εχουν γδαρει/σκαψει λιγο την ασφαλτο και εχουν βαλει ενα συρμα σε σχημα ορθογωνιο/τετραγωνο που λειτουργει ως ενα μεγαλο πηνιο. Οταν περνα απο πανω η μπαταρια του οχηματος, το ηλεκτρικο πεδιο της προκαλει μεταβαλλομενο μανγητικο πεδιο που επαγει ρευμα στο πηνιο και δινει σημα στο φαναρι. Το φαναρι με αισθητηρα εχει το προφανες πλεονεκτημα οτι "αισθανεται" την κινηση και προσαρμοζεται αναλογα, σε αντιθεση με το φαναρι προκαθορισμενου χρονου. Ετσι, πχ, σε μια αδεια διασταυρωση, αμεσως μολις φτανεις, αναβει το πρασινο και περνας. Αντιθετα, στο φαναρι με τον χρονοδιακοπτη, καθεσαι και περιμενεις ασκοπα να περασει ο προκαθορισμενος χρονος, ακομα κι αν δεν υπαρχει κανενα αλλο οχημα στην διασταυρωση.
Στην Αθηνα δεν νομιζω οτι υπαρχει ουτε ενα φαναρι με αισθητηρα. Οι αισθητηρες εχουν τοποθετηθει αλλα οχι για να ελεγχουν τη λειτουργια τοου φαναριου, αντιθετα ελεγχουν την πυκνοτητα της ροης και προβαλλον του αποτελεσμα στις ηλεκτρονικες πινακιδες ενημερωσης (αυτες που λενε "ομονοια 10 λεπτα, χιλτον 7 λεπτα" κλπ στους κεντρικους αξονες).
Στην Αμερικη ολα τα φαναρια εχουν αισθητηρα, ακομα και στην τελευταια γειτονια της τελευταιας κωμοπολης. Μολις φτανεις στην διασταυρωση, αναβει το πρασινο σου και φευγεις. Οι αισθητηρες χρησιμοποιουνται και για να ελεγχουν τη ροη αυτοκινητων που μπαινουν στους αυτοκινητοδρομους. Σε καθε εισοδο αυτοκινητοδρομου υπαρχει φαναρι. Γενικα ειναι παντα πρασινο και μπαινεις ανετα. Οταν ομως εχει πυκνη ροη ο αυτοκινητοδρομος αναβει πρασινο/κοκκινο εκ περιτροπης και ετσι μειωνει τον ρυθμο εισοδου νεων αυτοκινητων στον ηδη κορεσμενο αυτοκινητοδρομο. Επισης χρησιμοποιουνται και για την εξαγωγη στατιστικων/ενημερωσεων σε ηλεκτρονικες πινακιδες, οπως και στην Αθηνα.
Στην Λεωφόρο Μαραθώνος σε κάποια σημεία υπάρχουν φανάρια σε πολύ κοντινές αποστάσεις που ανάβουν κόκκινο σε (φαινομενικά) άσχετες περιόδους το ένα με το άλλο. Αποτέλεσμα αυτού είναι να υπάρχει μποτιλιάρισμα καθ' όλη την διάρκεια της ημέρας ακόμη και όταν δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κίνηση καθώς τα οχήματα αναγκάζονται να σταματούν κάθε λίγα μέτρα. Εγώ για παράδειγμα έχω μετρήσει 10 και 15 λεπτά καθυστέρηση ενώ είμαι σχεδόν μόνος μου στο δρόμο γιατί περιμένω συνέχεια ανά 20 ή 30 μέτρα να ανάψει πράσινο. Αυτό είναι λογικό να υπάρχει και αν ναι τι σχέδιο εξυπηρετεί;
όσοι ανεβαίνουν την βάρης-κορωπίου ξέρουν τί ακριβώς κάνουν όλοι μέρα οι υπάλληλοι μας στο υπουργείο συγκοινωνιών.
απολύτως τίποτα.
Το καλυτερο ειναι τα φαναρια να λειτουργουν με αισθητηρα. Ο αισθητηρας βεβαια δεν ειναι αισθητηρας βαρους (ελεος, εχετε δει καμια ζυγαρια στο οδοστρωμα;!;!;!; :stunned::stunned::stunned:) αλλα αισθητηρας επαγωγης ρευματος. Εχουν γδαρει/σκαψει λιγο την ασφαλτο και εχουν βαλει ενα συρμα σε σχημα ορθογωνιο/τετραγωνο που λειτουργει ως ενα μεγαλο πηνιο. Οταν περνα απο πανω η μπαταρια του οχηματος, το ηλεκτρικο πεδιο της προκαλει μεταβαλλομενο μανγητικο πεδιο που επαγει ρευμα στο πηνιο και δινει σημα στο φαναρι. Το φαναρι με αισθητηρα εχει το προφανες πλεονεκτημα οτι "αισθανεται" την κινηση και προσαρμοζεται αναλογα, σε αντιθεση με το φαναρι προκαθορισμενου χρονου.
δεν το γνωριζα καθολου ειχα αλλη εντυπωση...
ευχαριστω για την πληροφηση!!:oneup:
Δηλαδή πονάει χέρι-κόβει χέρι!
Μήπως θα έπρεπε να υπάρχει μεν το πορτοκαλί...
Σαφώς και όχι.
Όσο σε αυτή τη χώρα ΔΕΝ υπάρχει αυστηρότατη αστυνόμευση, και υπάρχει περίσσια οδηγική γαϊδουριά, σαφώς και όχι.
Γιατί θα σκοτωθούν άνθρωποι, και πολλοί μάλιστα.
@ ADSLgr.com All rights reserved.