PDA

Επιστροφή στο Forum : Τρύπησε το λάστιχο του αυτοκινήτου μου. Τι κάνουμε τώρα;



dhmk
19-12-09, 16:45
Το πρωί ξεκίνησα αμέριμνος να πάνω για ψώνια και το αμάξι "τσούλαγε" με δυσκολία. Τελικά ανακάλυψα τον λόγο. Το πίσω λάστιχο ήταν κλαταρισμένο. Ο λόγος; Μια μυτερή λεπτή βίδα 12 χιλιοστών, με πολύ πλατύ κεφάλι, καρφωμένη πάνω στο πέλμα του ελαστικού.

Σε διάστημα 12 χρόνων πρώτη φορά μου συμβαίνει.

Έβαλα το εφεδρικό τροχό που είναι μόνο για προσωρινή χρήση και λογαριάζω την Δευτέρα να πάω σε βουλκανιζατέρ (φαντάσου, αυτό που είναι κοντά στο σπίτι μου, λόγω Χριστουγένων, να την έχουν κοπανήσει!).

Τι συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις; Επισκευάζουν το λάστιχο και μετά είναι ασφαλές όπως και πριν ή το αντικαθιστούν ή ακόμη χειρότερα αντικαθιστούν και τα τέσσερα;

Το αυτοκίνητο είναι μόλις ενός έτους.

treli@ris
19-12-09, 16:47
Το επισκευαζουν. Σε 10 λεπτα θα εισαι ετοιμος. Το πολυ 10€*

*Τιμη επαρχιας

MNP-10
19-12-09, 16:48
Κλεινουν την τρυπα στο 1 προβληματικο ελαστικο και εισαι οκ.

Gordito
19-12-09, 16:48
Aν ειναι μικρη η τρυπα, πατσαρεται ανετα το λαστιχο, χωρις προβλημα.

Αν ειναι μεγαλη, θα αλλαξεις τα 2 πισω λαστιχα.

Μου εχει τυχει μεγαλη τρυπα που να μην πατσαρεται.

zardoz
19-12-09, 16:50
Η τρυπα που εχεις είναι μικρή

Συνήθως βάζουν κόλλα και λουρίδες καουτσούκ + οξύ για να γίνει ένα σώμα.
Εγώ ποτέ δεν είχα πρόβλημα με αυτή τη λύση σε μικρές τρύπες.

Εσύ που σε βλέπω αγχωμένο ζήτησε να σου βγάλουν τη ρόδα από τη ζάντα,
να πάλουν patch (μπάλωμα) ΑΠΟ ΜΕΣΑ και να την ξαναβάλουν (με ζυγοστάθμιση).
Στη λύση αυτή πολλές φορές κάνουν και τα δύο (λωρίδες και patch μέσα).

freeman
19-12-09, 16:51
Αν είναι στο πέλμα, μάλλον επισκευάζεται. Θα σου πούνε στο βουλκανιζατέρ.
Αλλιώς, θα πρέπει να την αλλάξεις. Τώρα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα και τη φθορά που έχουν τα τωρινά λάστιχα στον ένα χρόνο που τα έχεις, μπορεί να χρειαστεί να αλλάξεις μόνο τα πίσω (2 λάστιχα) ή και όλα (4). Τα 4 ίσως είναι υπερβολή, αλλά τα δύο πίσω θα πρέπει σίγουρα να τα αλλάξεις. Με την ασφάλειά μας δε παίζουμε.

dhmk
19-12-09, 16:51
Και μετά είσαι απόλυτα ασφαλής;

subzer0
19-12-09, 16:52
Αν ήταν τελείως κλαταρισμένο το λάστιχο και έκανες μερικά μέτρα με την βίδα μέσα πιθανόν να σου έχει κάνει μεγάλη τρύπα που δεν επιδιορθώνεται (παθόν).
Αν είχε χάσει μόνο λίγο αέρα ισχύουν όλα τα παραπάνω που σου είπαν οι φίλοι.

dhmk
19-12-09, 17:07
Κινήθηκα περίπου 1 με 1.5 μέτρα με το λάστιχο εντελώς κλαταρισμένο. Μετά φούσκωσα το λάστιχο με τρόμπα ίσα-ίσα για να βάλω το αμάξι στην κανονική του θέση στο γκαράζ. Βρήκα την βίδα και την έβγαλα και αμέσως άκουσα ένα αρκετά ευδιάκριτο σσσσσσ. Πάντως δεν φάνηκε να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στο λάστιχο, η τρύπα δεν φαίνεται καν με γυμνό μάτι. Γενικά, ακόμη και με την βίδα βγαλμένη θα πάρει μερικές ώρες για να ξεφουσκώσει εντελώς.

Cris Director
19-12-09, 17:28
Μια χαρά θα στο φτιάξουν. Μην αγχώνεσαι.

voger
19-12-09, 18:13
Βρήκα την βίδα και την έβγαλα και αμέσως άκουσα ένα αρκετά ευδιάκριτο σσσσσσ.

Μέγα λάθος. Αν δεν βγάλεις την βίδα μπορεί να σε βγάλει και μέρα, μέχρι να πας να σου το φτιάξουν. Επειδή την έχω πάθει 2-3 φορές ούτε την ρεζέρβα δεν χρειάστηκε να βάλω.

dhmk
19-12-09, 18:25
Το κατάλαβα μετά αλλά η κίνηση της απομάκρυσης του... "κακού" ήταν αντανακλαστική. Με δυο τρία φουσκώματα θα κρατούσε μέχρι την Δευτέρα και τα κοντινά βουλκανιζατέρ.

Manolis_karas
19-12-09, 21:54
Μην βάλεις αφρό ο οποίος φράσσει προσωρινά την τρύπα γιατί υπάρχει πιθανότητα να μην πιάνει το μπάλωμα μετά, ρώτα τον υπάλληλο στο βουλκανιζατέρ πρώτα.

chat1978
19-12-09, 23:33
Αν το φουσκώνεις και μένει φουσκωμένο μέχρι να αρχίσει να τσουλάει εισαι κομπλέ για επισκευή.
Γενικά δεν επισκευάζεται το σκίσιμο του λάστιχου
Τρύπες από πρόκες μια χαρά

dhmk
20-12-09, 09:53
Βρήκα ενα eShop που πουλάει κιτ επισκευής με κορδόνι, εδώ (http://www.motoraid.eu/shop/product_info.php?products_id=649). 20 ευρώ και με αμπούλα CO2 για το φούσκωμα του ελαστικού.

Υπάρχουν και οδηγίες χρήσης σε pdf, εδώ (http://www.motoraid.eu/support/yp881.pdf), που χαρακτηρίζουν την λύση προσωρινή και να μην ξεπερνάς τα 80 χλμ. Μετά, συνιστά, ότι σύντομα πρέπει να πας σε βουλκανιζατέρ.

Από ότι διάβασα στο βιβλίο οδηγιών του αμαξιού μου (κάποια μοντέλα διατίθενται με κιτ επισκευής αφρού αντί ρεζέρβα), μετά την χρήση αφρού πρέπει να καθαριστεί το λάστιχο για μια πιο μόνιμη λύση (π.χ. κορδόνι ή μπάλωμα από μέσα φαντάζομαι) και η δε βαλβίδα να αντικατασταθεί γιατί θα αρχίσει να σκουριάζει, ή κάτι τέτοιο.

Οπότε θεωρώ ότι η λύση με αφρό είναι καλύτερα να αποφεύγεται. Όταν το αυτοκίνητο διαθέτει ρεζέρβα αυτή είναι προφανώς και η ενδεικνυόμενη λύση.

aglaisma
20-12-09, 14:17
Οπως ηδη αναφερθηκε, το λαστιχο φτιαχνεται και μια χαρα μαλιστα. Απλα πας στο βουλκανιζατερ και σου βαζει 'κορδονι' ή 'μακαρονι' οπως συνιθιζουν να το λενε. Τετοιες μικρες τρυπες φτιαχνονται χωρις να βγει ο τροχος. Υστερα δε θα ξερεις που ειχε τρυπησει το λαστιχο

Omega9
20-12-09, 14:41
Πλέον αυτά τα μπαλώματα που υπάρχουν από καουτσούκ κάνουν απίστευτη δουλειά, με 5-10 ευρώ. Το έπαθα σε καινούρια λάστιχα Michelin που είχα βάλει. Αν και μετά, είχα περάσει εκεί που τα έβαλα και μου είπαν ότι για τρύπες πρέπει να πηγαίνω στη Michelin μόνο για να βάζουν το δικό τους μπάλωμα, δεν ξέρω αν το εννούσαν ή απλά θέλουν πελάτες. Πάντως με το μπάλωμα του άσχετου (κοντινότερου) συνεργείου, δεν είχα άλλο πρόβλημα εδώ και πάνω από χρόνο!

Όπως σε όλα τα πράγματα καλύτερη είναι η πρόληψη. Εγώ την είχα πάθει από σκουριασμένο καρφί. Πως καταλήγουν αυτά στις άκρες των δρόμων; Λόγω ανευθυνότητας οικοδόμων και τεχνιτών σίγουρα. Όταν περνάς πχ με το αμάξι δίπλα από γιαπί ή νεοανεγειρόμενη οικοδομή ή μέρος που γίνονται τεχνικές εργασίες, διάφορα τέτοια υπολλείματα πολύ πιθανόν να περιμένουν στην άκρη του δρόμου το λάστιχό σου για να καρφωθούν μέσα. Είμαι σίγουρος ότι σε ευρωπαϊκές χώρες θα υπάρχουν κανόνες για τέτοιες εργασίες, πχ πλήρης καθαρισμός μετά το πέρας των εργασιών ή κάτι τέτοιο...

daywalker06
20-12-09, 15:18
Το κορδόνι είναι λύση ανάγκης,άσχετα αν και τα περισσότερα βουλκανιζατέρ το χρησιμοποιούν για λόγους ευκολίας και ταχύτητας.
Ειναι αρκετά γερό αλλά δεν συγκρίνεται με το μπάλωμα που κάνει το σωστό βουλκανιζατέρ εσωτερικά με "θερμοσυγκόλληση"

Omega9
20-12-09, 16:10
Το κορδόνι είναι λύση ανάγκης,άσχετα αν και τα περισσότερα βουλκανιζατέρ το χρησιμοποιούν για λόγους ευκολίας και ταχύτητας.
Ειναι αρκετά γερό αλλά δεν συγκρίνεται με το μπάλωμα που κάνει το σωστό βουλκανιζατέρ εσωτερικά με "θερμοσυγκόλληση"



Και όμως, το 'κορδόνι' του τυχαίου συνεργείου μου έχει κρατήσει εδώ και πάνω από χρόνο χωρίς ούτε καν περιοδική απώλεια αέρα. Αντίθετα όταν είχα αγοράσει το 2 ετών μεταχειρισμένο και είχα πάει για να ελέγξει τα λάστιχα λόγω αυξομειώσεων στην πίεση που παρατηρούσα, τα άνοιξε και βρήκε αρκετά εσωτερικά μπαλώματα που είχαν φύγει ή είχαν φθαρεί...

subzer0
20-12-09, 20:11
Αλήθεια αυτά τα βουλκανιζατέρ που διανυκτερεύουν , χρεώνουν παραπάνω για ένα απλό μπάλωμα?
Το λέω και για τον φίλο που άνοιξε το θέμα , μήπως και βιαζόταν να φτιάξει το αμάξι του.

geron
20-12-09, 23:33
Οι περισσότεροι μάστορες βουλκανιζατέρ όπως είπαν και παραπάνω, προτιμούν το κορδόνι (ή αλλιώς ένεση) για δική τους ευκολία και ταχύτητα. Η δε χρέωση είναι ίδια με το να σου βάλουν και ένα εσωτερικό μπάλωμα, το οποίο είναι μακράν πιο ανθεκτικό από την απλή ένεση.
Το λάστιχό σου κατά 90% δε θα έχει τόσο μεγάλο άνοιγμα που να απαιτεί αλλαγή ελαστικού, αλλά απλά επισκευή.
Από κει και πέρα, αν σου ξανατύχει κάτι τέτοιο (κάτι που απεύχομαι) μην ξαναβγάλει τη βίδα, μιας και ακόμα και με αυτή μέσα, έχεις περισσότερες πιθανότητες, να μη σου ξεφουσκώσει το λάστιχο ακόμα και για μέρες ούτως ώστε να είσαι σε θέση να το επισκευάσεις με την πρώτη ευκαιρία.
Τέλος, θα σου πρότεινα, να επιμείνεις στο μάστορα του βουλκανιζατέρ, να μη σου κάνει απλά ένεση, αλλά να σου βγάλει το λάστιχο και να σου κάνει εσωτερικό μπάλωμα...

dhmk
21-12-09, 19:36
Τελικά πήγα σε βουλκανιζατέρ σήμερα το πρωί. Μέσα σε 10 λεπτά ήμουν έτοιμος.

Ο υπάλληλος, ξένος, μάλλον Αλβανός, πήρε ένα σωληνωτό είδος λάστιχου το έβαλε πάνω από την τρύπα και το πάτησε μέσα με ένα σουβλί. Νομίζω ότι κάτι έριξε και με ένα σπρέι.

Τον ρώτησα αν θα έκανε εσωτερικό μπάλωμα και μου είπε ότι δεν χρειάζεται για μια τόσο μικρή τρύπα. Επίσης ότι το εσωτερικό μπάλωμα απαιτεί το τρίψιμο εσωτερικά του ελαστικού που το αδυνατίζει και το κάνει σαν "σαμπρέλα" και ήταν καλύτερα να αποφευχθεί ειδικά για ένα καινούργιο λάστιχο.

Κόστος 6 ευρώ.

Μετά από κάποιες ώρες μέτρησα την πίεση του ελαστικού, που ήδη είχα φουσκώσει στα 230 και το βρήκα 220. Μάλλον υπάρχουν απώλειες. Θα το παρακολουθήσω.

intech
21-12-09, 20:02
Βρήκα ενα eShop που πουλάει κιτ επισκευής με κορδόνι, εδώ (http://www.motoraid.eu/shop/product_info.php?products_id=649). 20 ευρώ και με αμπούλα CO2 για το φούσκωμα του ελαστικού.

Υπάρχουν και οδηγίες χρήσης σε pdf, εδώ (http://www.motoraid.eu/support/yp881.pdf), που χαρακτηρίζουν την λύση προσωρινή και να μην ξεπερνάς τα 80 χλμ. Μετά, συνιστά, ότι σύντομα πρέπει να πας σε βουλκανιζατέρ.

Από ότι διάβασα στο βιβλίο οδηγιών του αμαξιού μου (κάποια μοντέλα διατίθενται με κιτ επισκευής αφρού αντί ρεζέρβα), μετά την χρήση αφρού πρέπει να καθαριστεί το λάστιχο για μια πιο μόνιμη λύση (π.χ. κορδόνι ή μπάλωμα από μέσα φαντάζομαι) και η δε βαλβίδα να αντικατασταθεί γιατί θα αρχίσει να σκουριάζει, ή κάτι τέτοιο.

Οπότε θεωρώ ότι η λύση με αφρό είναι καλύτερα να αποφεύγεται. Όταν το αυτοκίνητο διαθέτει ρεζέρβα αυτή είναι προφανώς και η ενδεικνυόμενη λύση.

Κάνε το απλούστερο... Ρεζερβα, Βουλκανιζατέρ.....10 λεπτά ...και το πολύ 10 Ευρώ.:D

yiannismark
21-12-09, 21:15
Μετά από κάποιες ώρες μέτρησα την πίεση του ελαστικού, που ήδη είχα φουσκώσει στα 230 και το βρήκα 220. Μάλλον υπάρχουν απώλειες. Θα το παρακολουθήσω.
Για να μην ανησυχείτε χωρίς λόγο, να καταθέσω και εγώ τον οβολό μου:
Είναι φυσικό η πίεση να δείχνει λίγο πεσμένη. Πήγατε στο βουλκανιζατέρ, άρα κινήθηκε το αμάξι. Επειδή η επισκευή έγινε με το κορδόνι, έμεινε μέσα ο ζεστός αέρας και έτσι μετρήθηκε η πίεση. Σήμερα είχε ηλιοφάνεια (παρά τη δροσιά) και η άσφαλτος θα ήταν σχετικά ζεστή. Ακόμη και ένα χιλιόμετρο να κινηθεί το αμάξι, οι πιέσεις αλλάζουν, επειδή ο περιεχόμενος αέρας ζεσταίνεται. Αργότερα που το μετρήσατε, είχε πέσει η θερμοκρασία των ελαστικών, ιδίως αν είχατε παρκάρει σε κάποια δροσερή σκιά. Σημειωτέον ότι το λάστιχο θεωρείται κρύο όταν έχει μείνει ακίνητο για τουλάχιστον 3 ώρες, σε ομοιόμορφη σκιά.

Σε έναν ιδανικό κόσμο, οι πιέσεις των ελαστικών μας πρέπει να μετρώνται με τα λάστιχα πάντα κρύα: ιδανικά, νωρίς το πρωί, πριν κινηθεί το αμάξι και πριν το δει ήλιος από τη μία πλευρά. Έπειτα, συγκρίνουμε την επόμενη μέρα, υπό τις ιδιες συνθήκες. Λίγη προσοχή, όμως: επειδή έχουμε κάνει τον καιρό σαν τα μούτρα μας και δεν είναι σπάνιο να έχουμε διαφορές αρκετών βαθμών από τη μία μέρα στην άλλη, μην ξεγελαστείτε αν π.χ. αύριο ψυχράνει και άλλο και δείτε διαφορές πάνω από 2-3 psi σε σχέση με σήμερα...
Δικά μου στοιχεία δείχνουν:
Λάστιχα Yokohama 195-55-15-> διαφορά 1,3 psi ανά 5C μεταβολή της θερμοκρασίας περιβάλλοντος.
Λάστιχα Michelin Energy 165-65-13-> διαφορά 3 psi (!) ανά 6C μεταβολή της θερμοκρασίας περιβάλλοντος.
Μην εμπιστεύεστε μετρητές βενζινάδικων ή του βουλκανιζατέρ. Αν δεν έχετε δικό σας, ή δεν μπορείτε να βρείτε έναν φτηνό μετρητή χειρός σε κάποιο σχετικό κατάστημα, συνιστάται να μετράτε πάντοτε στο ίδιο βενζινάδικο, αν και δεν είναι καλή λύση, επειδή το λάστιχο δεν θα είναι ζεστό όταν μετρηθεί και, επίσης, επειδή ο μετρητής του βενζινάδικου με τον καιρό θα χάνει σε ακρίβεια.

dhmk
21-12-09, 23:32
Αυτά που λες είναι σωστά.

Το λάστιχο το φούσκωσα στα 230 kPA σε υπόγειο γκαράζ σουπερμάρκετ όπου είχε μείνει καμιά 40ριά λεπτά. Η επόμενη μέτρηση έγινε μετά από ώρες που το αμάξι είχε μείνει στο ήλιο. Τα άλλα λάστιχα που τα είχα φουσκώσει στα 230 πριν μια μέρα (όλες οι μετρήσεις με δικό μου ηλεκτρονικό μετρητή) έδειχναν 235. Γιαυτό λέω ότι πρέπει να υπάρχει κάποια διαρροή. Αλλά θα δω και τις επόμενες ημέρες τι συμπεριφορά θα έχει το λάστιχο.

@ ADSLgr.com All rights reserved.