PDA

Επιστροφή στο Forum : Υπουργείο Παιδείας : Φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία



nnn
09-08-10, 16:31
Στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης Πράξης «Πρόγραμμα πιλοτικής εισαγωγής ηλεκτρονικών υπολογιστών και συναφούς εξοπλισμού σε δημοτικά σχολεία για μία ψηφιακά υποστηριζόμενη διδασκαλία», τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν δέκα φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptops), ένα ερμάριο για την αποθήκευσή τους και εγκατάσταση τοπικού δικτύου σε αίθουσες διδασκαλίας τους.

Μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του δικτύου θα διασφαλίζεται η αποτελεσματική σύνδεση στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), προκειμένου ο εκπαιδευτικός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να έχει πρόσβαση στο κατάλληλο εκπαιδευτικό ψηφιακό υλικό, κατά την διδακτική διαδικασία.

Με εγκύκλιο που εστάλη από τη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης της χώρας, οι Σχολικές Επιτροπές καλούνται να υποβάλουν Τεχνικό Δελτίο Προτεινόμενης Πράξης στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης (ΕΥΔ) του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Υπουργείου και όλα τα συνοδευτικά έγγραφα για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, έως 20/09/2010.

Υπουργείο Παιδείας (http://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1030:09-08-10----------&catid=80:2010-02-17-11-16-29&lang=el)

geopapath23
09-08-10, 16:38
Καλή κίνηση αρκεί να υπάρχει το κατάλληλο εκπαιδευμένα προσωπικό που θα μπορέσει να αξιοποιήσει όλη αυτή την υποδομή
Γενικά αν περιμένουμε από δασκάλους πενήντα χρόνων να αξιοποιήσουν τα λαπτοπ τότε χαθήκαμε
Τα παιδια βέβαια πιστεύω πως θα το χαρουν. άντε να δούμε τα αποτελέσματα

mixlis
09-08-10, 17:44
αυτο δεν ειναι αναδημοσιευση....

harris
09-08-10, 17:50
αυτο δεν ειναι αναδημοσιευση....

Είναι ανακοίνωση στο site του Υπουργείου :)

alekan
09-08-10, 18:01
Τραγικοτητες, όμοιες με τα νετμπουκ της 1ης γυμνασιου περισυ.

siakattack
09-08-10, 18:10
Μη με πειτε οπισθοδρομικο,αλλα πιστευω οτι ειναι "καψιμο" να ασχολουνται τα παιδια απο τοσο μικρη ηλικια με τα πισι.
Αφηστε τα να μαθουν να γραφουν με το χερι πρωτα,να παιξουν στις αλανες γιατι αν μαθουν με τα πισι απο τοσο μικρη ηλικα θα χαθουν αυτα,τουλαχιστον το ομαδικο παιχνιδι στις πλατειες και στις αλανες.

harris
09-08-10, 18:13
Τα laptops αυτά δεν είναι για τα παιδιά, αλλά για τους καθηγητές, ώστε να μπορούν να εμπλουτίζουν τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων τους. Αρκεί φυσικά να γνωρίζουν να το κάνουν :)

mixlis
09-08-10, 18:16
Τα laptops αυτά δεν είναι για τα παιδιά, αλλά για τους καθηγητές, ώστε να μπορούν να εμπλουτίζουν τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων τους. Αρκεί φυσικά να γνωρίζουν να το κάνουν :)
πειτε μας οτι κανονικα πρεπει να βαλουν ipad ,μα καλα πως δεν το σκεφτηκαν τα σαΐνια στο υπουργειο ?
:worthy:

harris
09-08-10, 18:17
Δεν κατάλαβα την ειρωνεία σου ακριβώς; :hmm:

leasedline
09-08-10, 18:19
ωραία το λύσαμε το πρόβλημα ....

grayden
09-08-10, 18:20
Τα laptops αυτά δεν είναι για τα παιδιά, αλλά για τους καθηγητές, ώστε να μπορούν να εμπλουτίζουν τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων τους. Αρκεί φυσικά να γνωρίζουν να το κάνουν :)
Αν βρεθούν πάνω από 5-10 καθηγητές ανά περιφέρεια εμένα να με φτύσετε.

Αντί να εφαρμόσουν καμιά αξιολόγηση μπας και ξεκουμπιστούν μερικοί καθηγητές/σχεδόν εγκληματίες κάθονται και ασχολούνται πάλι με τον και καλά εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας.

mixlis
09-08-10, 18:24
Δεν κατάλαβα την ειρωνεία σου ακριβώς; :hmm:
λεω, οι προισταμενοι στο υπουργειο δεν εχουν δει το πρωτο μαγικο προιον του κοσμου

nnn
09-08-10, 19:24
λεω, οι προισταμενοι στο υπουργειο δεν εχουν δει το πρωτο μαγικο προιον του κοσμου
μην τρολάρετε, αν έχετε κάτι επί του θέματος γράψτε το

........Auto merged post: nnn πρόσθεσε 1 λεπτά και 0 δευτερόλεπτα αργότερα ........


Αν βρεθούν πάνω από 5-10 καθηγητές ανά περιφέρεια εμένα να με φτύσετε.

Αντί να εφαρμόσουν καμιά αξιολόγηση μπας και ξεκουμπιστούν μερικοί καθηγητές/σχεδόν εγκληματίες κάθονται και ασχολούνται πάλι με τον και καλά εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας.
Μιλάνε για δημοτικά και αν δεν κάνω λάθος έχεουν βγει πολλοί νέοι δάσκαλοι/δασκάλες που κάνουν κάποιον χρόνο στην περιφέρεια, δεν νομίζω να είναι τόσο δύσκολο να έχουν βασική γνώση υπολογιστή.

grayden
09-08-10, 19:36
δεν νομίζω να είναι τόσο δύσκολο να έχουν βασική γνώση υπολογιστή.
Δύσκολο δεν είναι να ξέρουν αλλά να εφαρμόσουν (σωστά) αυτά που ξέρουν.

siakattack
09-08-10, 20:00
Τα laptops αυτά δεν είναι για τα παιδιά, αλλά για τους καθηγητές, ώστε να μπορούν να εμπλουτίζουν τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων τους. Αρκεί φυσικά να γνωρίζουν να το κάνουν :)

α οκ τοτε,πάω πάσο :sorry:

anon
09-08-10, 20:03
Eγώ παρακολούθησα την ενημέρωση του σχολικού συμβούλου μιας και το δημοτικό που πάνε τα δυο μεγαλύτερα παιδιά μου συμμετέχει στο πιλοτικό ολοήμερο αυτό σχολείο. Εκει ο σχολικός σύμβουλος, πριν δυο μήνες περίπου έγινε αυτό, ανέφερε ότι μέσα στο πλαίσιο των νέων μαθηματων για τα παιδιά του δημοτικού είναι και κάποιες ώρες για πληροφορική, και επειδή δεν έχουν όλα τα σχολεία την ίδια υποδομή (η επιλογή σχολείων στο πρόγραμμα αυτό μάλλον έγινε με τυχαίο τρόπο, και ίσως καλύτερα έτσι) γιαυτό θα έδιναν κάποια χρηματοδότηση απο τα ΕΣΠΑ (να ένας τρόπος να μην κοστίσει και τίποτα και να φαγωθούν τα λεφτά της κοινότητας), και αυτό για μερικά λαπτοπς ανα σχολείο. Παρόλες τις ενστάσεις μας για το πόσο λογικό είναι να πάρουν λαπτοπς σε σχολεία, η απόφαση μάλλον ήταν ήδη ελλειμένη, και μάλιστα με τον αριθμό των 10 λαπτοπς ανα σχολείο... Τώρα πως θα διδάξουν πληροφορική με δεκα λαπτοπς (το ένα θα το χει δάσκαλος μάλλον άρα 9) σε 24 -26 παιδιά, δεν γνωρίζω... Οι ώρες διδασκαλίας πληροφορικής σύμφωνα με το πρόγραμμα που μας έδωσαν δεν ήταν πολλές για να πεί κανείς ότι θα αποβλακωθούν απο τους υπολογιστές. οσο για τις αλάνες, δώστε μου αλάνες ελεύθερους απο μανιακούς οδηγούς αυτοκινήτων και μηχανών και ασφαλείς απο διάφορους και εγώ μαζί σας... .

TLG
09-08-10, 21:34
Καποιοι υπευθυνοι ειδαν δηλαδη οτι ειχε επιτυχια το περσινό παρομοιο προγραμμα και αποφασισαν να το επεκτεινουν ??
Μας δουλευουν ?

Οι γονεις των παιδιων της Α' Γυμνασιου ξερουν καλυτερα απ'ολους οτι τα παιδια τους ΔΕΝ χρησιμοποιησαν καθολου επι της ουσιας τα netbook που απλοχερα το χρεωκοπημενο ελληνικο κρατος τους χάρισε , για τους δικους του λογους φυσικα ..:whistle:

spartak
09-08-10, 21:47
Να ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα γιατί υπάρχει σύγχυση γύρω από αυτό το θέμα.

1) Τα λαπτοπ προκειται να δωθούν σε 800 δημοτικά σχολεία, όχι σε γυμνάσια ή σε λύκεια.

2) Θα δωθούν στα σχολεία όχι στους μαθητές όπως πέρσι με τα λαπτοπ της Α γυμνασίου

3) Θα είναι περιουσία του σχολείου και όχι κάποιου δασκάλου

4) Η απόφαση να δωθούν σχετίζεται με το ότι στα 800 αυτά δημοτικά σχολεία θα ξεκινήσει από το Σεπτέμβρη διδασκαλία πληροφορίκης 2 ώρες την εβδομάδα από την πρωτη δημοτικού ως την εκτη δημοτικού. Πολλά από τα σχολεία αυτά δεν είχαν υπολογιστές.

5) Το μάθημα της Πληροφορικής στο δημοτικό προβλέπεται να το κάνουν καθηγητές πληροφορικής της δευτεροβάθμιας

6) Δυστυχώς η πρωτοβουλία του υπουργείου είναι σε λάθος κατεύθυνση γιατί αντι να διδάξει αλφαβητισμό στους υπολογιστές (πραγμα που δε συνηθίζεται διεθνώς στα δημοτικά) θα έπρεπε να δώσει έμφαση στο να γίνουν οι υπολογιστές εργαλεία μάθησης

7) Εκτιμώ ότι θα 'δεσει΄ περαιτέρω τα παιδια και μάλιστα από τρυφερή ηλικία με το λογισμικό της Microsoft για προφανείς λόγους....Αντε μετά να τους μιλησεις για open source κλπ κλπ

konenas
09-08-10, 23:08
Καποιοι υπευθυνοι ειδαν δηλαδη οτι ειχε επιτυχια το περσινό παρομοιο προγραμμα και αποφασισαν να το επεκτεινουν ??
Μας δουλευουν ?

Οι γονεις των παιδιων της Α' Γυμνασιου ξερουν καλυτερα απ'ολους οτι τα παιδια τους ΔΕΝ χρησιμοποιησαν καθολου επι της ουσιας τα netbook που απλοχερα το χρεωκοπημενο ελληνικο κρατος τους χάρισε , για τους δικους του λογους φυσικα ..:whistle:

Τα φωνάζαμε, αλλά και τότε υπήρχαν υπέρμαχοι της άποψης του να μάθουν τα παιδιά.
Έμαθαν όλα τα παιδιά να παίζουν, αφού δεν υπήρχε σχεδιασμός.
Τα άρπαξαν οι γνωστοί και άντε γεια.

harris
10-08-10, 01:02
Καποιοι υπευθυνοι ειδαν δηλαδη οτι ειχε επιτυχια το περσινό παρομοιο προγραμμα και αποφασισαν να το επεκτεινουν ??
Μας δουλευουν ?

Οι γονεις των παιδιων της Α' Γυμνασιου ξερουν καλυτερα απ'ολους οτι τα παιδια τους ΔΕΝ χρησιμοποιησαν καθολου επι της ουσιας τα netbook που απλοχερα το χρεωκοπημενο ελληνικο κρατος τους χάρισε , για τους δικους του λογους φυσικα ..:whistle:

Διάβασες την είδηση; Ή απλά γράφεις αυτό που θέλεις; :hmm:


Τα φωνάζαμε, αλλά και τότε υπήρχαν υπέρμαχοι της άποψης του να μάθουν τα παιδιά.
Έμαθαν όλα τα παιδιά να παίζουν, αφού δεν υπήρχε σχεδιασμός.
Τα άρπαξαν οι γνωστοί και άντε γεια.

Αυτό που λέγαμε πέρσι ήταν ότι ήταν καλό αυτό που γινόταν, αρκεί να έβρισκε αντίκρυσμα... για μία ακόμα φορά δεν βρήκε, και (έχεις δίκιο) απλά τα φάγανε τα μαγαζιά...

Το μέτρο σαν μέτρο δεν ήταν κακό, η υλοποίηση πάτωσε ;)

redfever7
10-08-10, 03:12
το κατάλληλο software υπάρχει ή είναι στη διαδικασία να δημιουργηθεί για να αξιοποιηθεί αυτός ο εξοπλισμός ; ( και όχι μόνο των 10 laptops/school)

Άντε και τα πήραν, πόσο εύκολο είναι να αξιοποιηθούν στα σχολεία, google it & wiki ή επιτέλους κάποιος ασχολήθηκε να φτιάξει μια εφαρμογή που θα παρουσιάζει ως multimedia τα σημαντικότερα κομμάτια της Ιστορίας ή της Φυσικής πχ ;

konenas
10-08-10, 07:39
Διάβασες την είδηση; Ή απλά γράφεις αυτό που θέλεις; :hmm:



Αυτό που λέγαμε πέρσι ήταν ότι ήταν καλό αυτό που γινόταν, αρκεί να έβρισκε αντίκρυσμα... για μία ακόμα φορά δεν βρήκε, και (έχεις δίκιο) απλά τα φάγανε τα μαγαζιά...

Το μέτρο σαν μέτρο δεν ήταν κακό, η υλοποίηση πάτωσε ;)

Μα αυτό είπα. Αν υπάρχει σχεδιασμός θα δρέψεις καρπούς.
Επειδή δεν έβλεπα κάτι τέτοιο από τον αχρείο Κωστίκα, έλεγα πως ήταν άλλο ένα μέτρο για τους ημετέρους.

Έδωσαν έναν υπολογιστή χωρίς να έχουν καθορίσει που θα τους χρησίμευε.
Το ίδιο και τώρα.

Αν και η Διαμαντοπούλου με εξέπληξε θετικότατα όταν μίλησε για ολοήμερα σχολεία, όσο περνάει ο καιρός βλέπω πως χωρίς πρόγραμμα και εξειδικευμένους καθηγητές ή δάσκαλους θα γίνουν «άλλη μια φούσκα».

Οι καθηγητές πληροφορικής της μέσης εκπαίδευσης ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Η πληροφορική δεν είναι απλά η χρήση των γουίντοουζ ούτε το ΝΤΟΣ και ο κομπάιλερ της Μπέισικ.

mitron
10-08-10, 08:09
Οι καθηγητές πληροφορικής της μέσης εκπαίδευσης ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Η πληροφορική δεν είναι απλά η χρήση των γουίντοουζ ούτε το ΝΤΟΣ και ο κομπάιλερ της Μπέισικ.


ξέρουν και λίγο pascal και ελάχιστη C (ελάχιστη όμως) :p:p:p


γενικά πολύ θεωρία σε πολύ κακή μετάφραση, και ελάχιστη σε πρακτική !!!

anon
10-08-10, 11:52
Η πληροφορική είναι τεράστιος τομέας... Και ο καθένας νομίζει ότι αναλόγως του τομέα του έχει και τις δικές του πεποιθήσεις του τι πρέπει να διδαχθεί.

Ομως δεν είναι έτσι. Τα παιδιά πρέπει να διδαχθούν πρώτα απο όλα την δυνατότητα χρήσης, και όχι προγραμματισμό απαραίτητα (αυτό ειναι το 1ο λάθος). Επειτα αλλάζουν και οι απαιτήσεις. Κάποιος ακόμα και το 2000 δεν θα μπορούσε να έχει σαν πιθανότητα σε ύλη να διδάξει διαδικτυακές υπηρεσίες, υπήρχαν, αλλά δεν ήταν στο βαθμό του σήμερα και στην σημερινή διείσδυση.

Δεν γνωρίζω την διδακτέα ύλη, σίγουρα χρειάζεται να διδαχθούν κάποια χειριστικά όσον αφορά το hardware, γιατί όσοι ασχολούνται γνωρίζουν τι εστί DB9 ή VGA port, οι άλλοι δεν έχουν ιδέα, πολλές φορές καν το κουμπί του power και του reset. Δεν χρειάζεται εκπαίδευση σε βάθος σε αυτά τα πράγματα, αλλα κατα αναλογία πχ με το αυτοκίνητο, θα πρέπει να ξέρεις πέντε πράγματα, όχι πως να λύσεις μια μηχανή. Χειριστικά επίσης όσον αφορά λογισμικό, λειτουργικό σύστημα, υποχρεωτικά δυο διαφορετικά (windows, linux) ώστε να αποκτήσουν το κατάλληλο abstraction στο μυαλό τους, και να μπορούν να δουλέψουν και άλλα (macosx) ή νεώτερες εκδώσεις που αλλάζουν πολύ (πχ η μετάβαση απο XP σε 7 ή απο Word2000 σε Word2007 παρόλο που ήταν όλα Microsoft ήταν πολιτισμικό σοκ απο την εμπειρία μου με εργαζόμενους στην εταιρία, γιατί είχαν συνηθήσει σε ένα συγκεκριμένο πράγμα που το είχαν μάθει με μηχανιστικές κινήσεις και όχι με την λειτουργικότητά του), και ομοίως δυο πλατφόρμες εφαρμογών γραφείου (πχ office & open office), λοιπές εφαρμογες όπως διαχείρηση φωτογραφιών, ήχου, βίντεο (όχι προχωρημένα πράγματα), και φυσικά διαδίκτυο με πολλή στόχευση σε πως να αναζητάμε πληροφορίες, και πολύ σημαντικό ίσως και το 30% του χρόνου εκπαίδευσης συνολικά, σε θέματα ασφάλειας (virus, worms, spyworms, bots, keyloggers, phissing, scams, spam, θέματα προστασίας σε φόρουμς, ανωνυμία, επικίνδυνες πρακτικές (πειρατία κλπ) ) και οτιδήποτε ώστε να μην φοβούνται στο μέλλον το διαδίκτυο και μην πέφτουν θύματα.

Αυτά ειναι τα βασικά που πρέπει να ξέρουν όλοι. Προγραμματισμό δεν χρειάζεται να ξέρουν όλοι. Ισως σαν επέκταση της επεξεργασίας κειμένου, να διδαχθεί κάποιο βασικό επίπεδο HTML/CSS, μιας και η ανάρτηση σελίδων είναι πλέον μια διαδικασία προσβάσιμη σε όλον τον κόσμο. Ομως δεν θα γίνουν όλοι προγραμματιστές, και δεν νομίζω ότι πρέπει ο σκοπός του μαθήματος της πληροφορικής να πρέπει να προσανατολιστεί προς τα εκει. Για όσους έχουν την όρεξη και το ταλέντο, και επιθυμούν, μπορούν να μάθουν ούτως ή άλλως μόνοι τους με βοήθεια απο το διαδίκτυο, μιας και ακόμη και σε πανεπιστημιακό επίπεδο απλά δίδονται κάποιες αρχικές γνώσεις και δεν "παράγουν" έτοιμους προγραμματιστές.

spartak
10-08-10, 12:13
Η συζήτηση αυτή έχει ενδιαφέρον. Η πληροφορική μπορεί να είναι τεράστιο πεδίο αλλά η πληροφορική στην εκπαίδευση (καλύτερα οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών-ΤΠΕ) είναι πολύ πιο συγκεκριμένο.

Πολύ συνοπτικά, να σημειώσω ότι υπάρχουν τρία μοντέλα για την εισαγωγή των ΤΠΕ στα σχολεία.

1) Το απομονωμένο. Η πληροφορική εισάγεται για να διδαχθεί αλφαβητισμός στους υπολογιστές, βασικές δεξιότητες χρήσης και τίποτα παραπέρα. Στο δημοτικό ένα τέτοιο μοντέλο είναι καταδικασμένο σε αποτυχία και γιαυτό έχει εγκαταλειφθεί διεθνώς (στις χώρες της ΕΕ, στις ΗΠΑ, Καναδά κλπ)

2) Το ολοκληρωμένο. Η πληροφορική αξιοποιείται ως γνωστικό εργαλείο, ως εργαλείο μάθησης. Οι ΤΠΕ χρησιμοποιούνται προκειμένου τα παιδιά να μάθουν και διαμεσολαβούν τις καθημερινές μαθησιακές δραστηριότητες. Προάγουν τη διερευνητική μάθηση, μέσω και των νεώτερων εργαλείων διερεύνησης, αναστοχασμού κλπ κλπ

3) Το μεικτό. Συνδυασμός του 1 και 2

Στην Ελλάδα υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας των ΤΠΕ στο Δημοτικό το οποίο είναι συμβατό με το δεύτερο μοντέλο (το ολοκληρωμένο). Παρόλαυτα το ΥΠΕΠΘ με τη διδασκαλία της πληροφορικής στα 800 δημοτικά γράφει στα παλιά του τα παπούτσια τη νομοθεσία και τη διεθνή εμπειρία και εισάγει την πληροφορική στα δημοτικά σαν απομονωμένο γνωστικο αντικείμενο.

Να σημειώσω ότι σε αρκετά δημοτικά, όπου υπήρχε εργαστήριο πληροφορικής, οι δάσκαλοι αξιοποιούσαν τις ΤΠΕ για να κάνουν το μάθημα τους. Τώρα με την υποχρεωτική διεξαγωγή του μαθήματος από καθηγητές πληροφορικής το εργαστήριο θα είναι κατειλλημένο σχεδόν για όλη την εβδομαδα, με συνέπεια να μην υπάρχει η δυνατότητα να αξιοποιηθούν οι ΤΠΕ όπως ορίζει η νομοθεσία και η θεωρία

Ενώ το ΥΠΕΠΘ θα πανηγυρίζει για την επανάσταση του, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θα θρηνούν άλλη μια χαμένη ευκαιρία με αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας και όχι των εκπαιδευτικών που καλούνται να υλοποιήσουν ακόμα μια ΄μεταρρύθμιση' για την οποία δε ρωτήθηκαν, δεν έγινε καμιά διαβούλευση κλπ


Υ.Γ. Η μέχρι τώρα εμπειρία από την πληροφορική στα ολοήμερα σχολεία (όπου δίδασκαν καθηγητές πληροφορικής) είναι ότι τα παιδιά έπαιζαν με cd τύπου Πέρης και Κάτια στην καλύτερη περίπτωση

mpapouts
10-08-10, 13:55
Ποσο δικιο εχεις...

button
10-08-10, 14:12
Τραγικοτητες, όμοιες με τα νετμπουκ της 1ης γυμνασιου περισυ.

άσε ο μικρός ήταν που ήταν άσχετος μετά από 1 χρόνο τπτ δεν έμαθαν για netbook



Τα laptops αυτά δεν είναι για τα παιδιά, αλλά για τους καθηγητές, ώστε να μπορούν να εμπλουτίζουν τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων τους. Αρκεί φυσικά να γνωρίζουν να το κάνουν :)

Και στα ΕΠΑ.Λ θα μας δώσουν κάνα Η/Υ προκοπής το σχολείο δεν έχει πάρει ΛΕΦΤΑ εδω και 10 χρονιά . Έχουμε κατι σαράβαλα που έχουν 128 RAM 600MHz επεξεργαστή και βάλε ...

konenas
10-08-10, 18:13
Πριν από χρόνια η εκπαίδευση ήταν λίγα μαθηματικά, γλώσσα, αρχαία, ιστορία κλπ
Τώρα πρέπει να προσθέσουμε τα πάντα;
Η γνώμη μου είναι, απερίφραστα ναι.
Αλλά, μην τα τρελάνουμε τα παιδάκια με γουίντοουζ και προγραμματισμό.

Οι καθηγητές πληροφορικής είναι τελείως ανεκπαίδευτοι.
Εξάλλου δεν χρειάζονται σε μια τάξη που το παν είναι να φέρουμε στο σχολείο το παιχνίδι.
Τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας. Αν δεν είναι παιχνίδι η πληροφορική δεν θα τη μάθουν.

Στην Γαλλία από το 1980 υπάρχει ειδικότητα πληροφορικής στο σχολείο.
Ας στείλουμε κάποιον εκεί να μας φέρει τα φώτα τους.
Ή καλύτερα ας ρωτήσουμε τον Σιφάκη. :)
Βέβαια στην Γαλλία λειτουργεί και ακαδημία της γλώσσας που μεταφράζει τους τεχνικούς όρους. ...
Γιατί τα αγγελοπούλεια παιδιά μας θα ξέρουν τέλεια αγγλικά, αλλά λίγα ελληνικά.

grayden
10-08-10, 20:23
Βέβαια στην Γαλλία λειτουργεί και ακαδημία της γλώσσας που μεταφράζει τους τεχνικούς όρους. ...
Είπαμε να τους μοιάσουμε αλλά μην το χ3σ0υμ3 κιόλας...

arak
10-08-10, 20:28
Τραγικοτητες, όμοιες με τα νετμπουκ της 1ης γυμνασιου περισυ.

πεστα.

leasedline
10-08-10, 22:13
Η συζήτηση αυτή έχει ενδιαφέρον. Η πληροφορική μπορεί να είναι τεράστιο πεδίο αλλά η πληροφορική στην εκπαίδευση (καλύτερα οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών-ΤΠΕ) είναι πολύ πιο συγκεκριμένο.

Πολύ συνοπτικά, να σημειώσω ότι υπάρχουν τρία μοντέλα για την εισαγωγή των ΤΠΕ στα σχολεία.

1) Το απομονωμένο. Η πληροφορική εισάγεται για να διδαχθεί αλφαβητισμός στους υπολογιστές, βασικές δεξιότητες χρήσης και τίποτα παραπέρα. Στο δημοτικό ένα τέτοιο μοντέλο είναι καταδικασμένο σε αποτυχία και γιαυτό έχει εγκαταλειφθεί διεθνώς (στις χώρες της ΕΕ, στις ΗΠΑ, Καναδά κλπ)

2) Το ολοκληρωμένο. Η πληροφορική αξιοποιείται ως γνωστικό εργαλείο, ως εργαλείο μάθησης. Οι ΤΠΕ χρησιμοποιούνται προκειμένου τα παιδιά να μάθουν και διαμεσολαβούν τις καθημερινές μαθησιακές δραστηριότητες. Προάγουν τη διερευνητική μάθηση, μέσω και των νεώτερων εργαλείων διερεύνησης, αναστοχασμού κλπ κλπ

3) Το μεικτό. Συνδυασμός του 1 και 2

Στην Ελλάδα υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας των ΤΠΕ στο Δημοτικό το οποίο είναι συμβατό με το δεύτερο μοντέλο (το ολοκληρωμένο). Παρόλαυτα το ΥΠΕΠΘ με τη διδασκαλία της πληροφορικής στα 800 δημοτικά γράφει στα παλιά του τα παπούτσια τη νομοθεσία και τη διεθνή εμπειρία και εισάγει την πληροφορική στα δημοτικά σαν απομονωμένο γνωστικο αντικείμενο.

Να σημειώσω ότι σε αρκετά δημοτικά, όπου υπήρχε εργαστήριο πληροφορικής, οι δάσκαλοι αξιοποιούσαν τις ΤΠΕ για να κάνουν το μάθημα τους. Τώρα με την υποχρεωτική διεξαγωγή του μαθήματος από καθηγητές πληροφορικής το εργαστήριο θα είναι κατειλλημένο σχεδόν για όλη την εβδομαδα, με συνέπεια να μην υπάρχει η δυνατότητα να αξιοποιηθούν οι ΤΠΕ όπως ορίζει η νομοθεσία και η θεωρία

Ενώ το ΥΠΕΠΘ θα πανηγυρίζει για την επανάσταση του, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θα θρηνούν άλλη μια χαμένη ευκαιρία με αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας και όχι των εκπαιδευτικών που καλούνται να υλοποιήσουν ακόμα μια ΄μεταρρύθμιση' για την οποία δε ρωτήθηκαν, δεν έγινε καμιά διαβούλευση κλπ


Υ.Γ. Η μέχρι τώρα εμπειρία από την πληροφορική στα ολοήμερα σχολεία (όπου δίδασκαν καθηγητές πληροφορικής) είναι ότι τα παιδιά έπαιζαν με cd τύπου Πέρης και Κάτια στην καλύτερη περίπτωση


Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια (http://pekap.blogspot.com/2010/06/blog-post_15.html)


Η εποχή της παγκοσμιοποίησης έχει ως βασικό συστατικό και ουσιαστικό της στοιχείο τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Η πρόσβαση, διαχείριση και αξιοποίηση της πληροφορίας είναι απαραίτητη για το σύγχρονο πολίτη. Ως εκ τούτου, η εκπαίδευση οφείλει όχι μόνο να ενσωματώσει αλλά να εστιάσει στις ΤΠΕ, προκειμένου να προετοιμάσει τον αυριανό πολίτη για τις προ(σ)κλήσεις και απαιτήσεις των καιρών μας.


Όλοι σήμερα αναγνωρίζουν ότι η Πληροφορική έχει τεράστιες πρακτικές εφαρμογές που αγγίζουν κάθε εκπαιδευτική και οικονομική ανθρώπινη δραστηριότητα μέσα από τις ΤΠΕ. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η Πληροφορική ταυτίζεται με τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση όπως πολλοί θέλουν να παρουσιάσουν. Η πληροφορική δεν είναι η χρήση ενός εκπαιδευτικού λογισμικού ούτε το πάτημα κάποιων πλήκτρων.


Το κομβικής σημασίας μάθημα της Πληροφορικής, το οποίο αποτελεί ανεξάρτητο γνωστικό αντικείμενο, απαιτεί εξειδικευμένους καθηγητές με βαθιά γνώση τόσο του γνωστικού αντικειμένου, όσο και των παιδαγωγικών προεκτάσεων, προσεγγίσεων και χρήσεών του. Οι εξειδικευμένοι καθηγητές θα αποτελέσουν εχέγγυο για στέρεα μαθησιακά αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα αυτά θα μεγιστοποιηθούν όταν ο μαθητής εισαχθεί στην έννοια και τις εφαρμογές ΤΠΕ από τα πρώτα του χρόνια στο σχολείο, αλλά και θα συνεχίσει μετά την ολοκλήρωση του υποχρεωτικού κύκλου εκπαίδευσης, όπως επιβάλλεται στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, καθώς και στη χορήγηση του κρατικού πιστοποιητικού χρήσης υπολογιστών.


Για το λόγο αυτό συμφωνούμε με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την εισαγωγή της Πληροφορικής σαν ανεξάρτητο μάθημα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ως Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚαΠ) θεωρούμε πολύ θετικό βήμα τη διδασκαλία των ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και στη διάχυση της Πληροφορικής σε όλα τα μαθήματα. Η διάχυση αυτή είναι συμπληρωματική στο εκπαιδευτικό έργο του Πληροφορικού και μάλιστα ο καθηγητής Πληροφορικής στο Δημοτικό μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη προς αυτήν την κατεύθυνση, συντονίζοντας τους άλλους εκπαιδευτικούς.

http://pekap.blogspot.com/2010/06/blog-post_15.html

ludist
11-08-10, 00:12
Hardware χωρίς software* = τρύπα στο νερό. Αυτά για την 1η ημέρα, την 2η χρειάζεται υποστήριξη.

(είναι προφανής ο λόγος που είναι καλοδεχούμενη η είδηση από την ένωση καθηγητών πληροφορικής).

Ο Η/Υ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αμέτρητες χρήσεις, (π.χ. κειμενογράφος, μαθηματικά, ήχο, εικόνα, video, σχεδίαση, πληροφόρηση) αλλά καμμία δεν εφαρμόζεται στα σχολεία, τα έχουν 98% ως e-book reader.

Άθλιοι όπως πάντα.

Το μόνο θετικό, είναι ότι αν υπάρχει κάποιο τσακαλάκι στην τάξη ίσως έχει την ευκαιρία του (αναφέρομαι στα Γυμνασιόπαιδα).

Από πληροφορικάριους που «συντονίζουν» χορτάσαμε. Αν έχουν ωρομίσθιους των 200-300 ευρώ δεν έχουν (δικαιολογημένα) όρεξη να «συντονίσουν» και οι υπόλοιποι κάαααααθονται. Ο συντονισμός θα έπρεπε να γίνει από το Υπουργείο, αλλά εδώ γελάμε (βλ. διαδραστικός πίνακας).

* εννοείται πως διδακτικά το Open Source είναι μονόδρομος.

leasedline
11-08-10, 10:35
Hardware χωρίς software* = τρύπα στο νερό. Αυτά για την 1η ημέρα, την 2η χρειάζεται υποστήριξη....

* εννοείται πως διδακτικά το Open Source είναι μονόδρομος.

Προσθέτω: Hardware + software + το τι θα κάνουμε με όλα αυτά.

@ ADSLgr.com All rights reserved.