katafitos
07-10-06, 14:01
Πρώτη ήταν η Wal-Mart. Δεύτερη η Microsoft. Ετσι όπως προκύπτει από τα τελευταία γεγονότα, η Tesco έχει τις δυνάμεις να προκαλεί οποιονδήποτε γίγαντα. Η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικού εμπορίου στη Βρετανία δεν δρομολογεί μόνον επενδύσεις 250 εκατομμυρίων στερλινών για τη δημιουργία 150 σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ, αλλά σχεδιάζει και την κυκλοφορία δικών της προγραμμάτων λογισμικού. Με αυτήν την πρωτοβουλία έρχεται σε άμεση ανταγωνιστική σχέση με μια εταιρεία της οποίας τα λογισμικά ήδη εξοπλίζουν το 95% των υπολογιστών όλου του κόσμου.
Η Tesco στοχεύει να προσφέρει προγράμματα λογισμικού έναντι τιμής χαμηλότερης των 20 στερλινών. H τιμή ενός προγράμματος Microsoft Office ανέρχεται στα 300 δολάρια. H Tesco δικαίως μπορεί να καυχάται πως είναι η πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που είναι διατεθειμένη να εισχωρήσει στον κόσμο της τεχνολογίας, λανσάροντας τα δικά της προγράμματα με την ίδια άνεση που οι παντοπώλες εμπορεύονται τα φασόλια και τη σκόνη πλυντήριου. Στην πρώτη σειρά προϊόντων περιλαμβάνεται μια σουίτα προγραμμάτων, δύο προϊόντα για την προστασία υπολογιστών από ιούς, ένα εργαλείο διαχείρισης προσωπικών οικονομικών δεδομένων, μια συσκευή γραφής CD και DVD και ένα προϊόν επεξεργασίας φωτογραφιών.
Τα προγράμματα λογισμικού της Tesco θα πωλούνται από αυτόν τον μήνα σε περισσότερα από 100 καταστήματά της στη Βρετανία, σχεδιάζοντας μέσα στον επόμενο να καλύψει όλο το φάσμα του δικτύου της στη χώρα. Οι δραστηριότητες αυτές θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά με το ντεμπούτο της εταιρείας στην αγορά υπολογιστών. Επιπροσθέτως, η Tesco προσφέρει ήδη πλήρες πακέτο υποστήριξης μέσω του εξειδικευμένου δικτυακού τόπου Tescoftware.com, όπου θα πωλούνται και τα προϊόντα της.
Η Tesco καταλαμβάνει το 31,5% της βρετανικής αγοράς τροφίμων, ενώ στοχεύει να διπλασιάσει την παρουσία της στο εξωτερικό. Δραστηριοποιείται σε 12 χώρες εκτός της Βρετανίας, από την Ιρλανδία μέχρι τη Νότιο Κορέα. Το επόμενο έτος πρόκειται να εγκαινιάσει νέα σημεία πώλησης στην Καλιφόρνια και στη Νεβάδα των ΗΠΑ υπό την επωνυμία Fresh & Easy.
Στη Βρετανία η Tesco διαθέτει ήδη 1.300 σημεία πώλησης που ποικίλλουν από καταστήματα ειδών πρώτης ανάγκης μέχρι σούπερ μάρκετ μαμούθ. Η βελτίωση της κερδοφορίας της αποδίδεται κατά το μεγαλύτερο μέρος στο ότι έχει επεκταθεί στην αγορά ειδών ρουχισμού, ηλεκτρικών ειδών και επίπλων. Σημειωτέον πως οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων βρίσκονται στο στόχαστρο των αρχών ανταγωνισμού της χώρας, με τη βρετανική εγχώρια αγορά να πλησιάζει το στάδιο του κορεσμού. Επομένως, τα σούπερ μάρκετ διερευνούν νέους τρόπους για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.
Η μάρκα ρούχων της Tesco εμφανίζει τους ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης στην αγορά μόδας. Τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την πώληση επίπλων και ηλεκτρικών ειδών μέσω καταλόγου ή του Διαδικτύου, «ρίχνοντας το γάντι» στην κυρίαρχη Argos, δεδομένου ότι προσφέρει 8.000 προϊόντα από καναπέδες μέχρι εξοπλισμό του γκολφ.
Τα προγράμματα λογισμικού έχουν αναπτυχθεί από τη For-mnet του Κέιμπριτζ. Τα προϊόντα της Formjet, τα οποία βασίζονται κατά το μεγαλύτερο μέρος στο σύστημα Ability Office, θεωρούνται μια καλή προσπάθεια κλωνοποίησης της κυρίαρχης σουίτας προγραμμάτων της Microsoft και είναι συμβατά με τα συστήματα του αμερικανικού κολοσσού λογισμικού.
Από την άλλη πλευρά, οι περισσότεροι έχουν ήδη εγκαταστήσει τα προγράμματα της Microsoft στους υπολογιστές τους. Υψηλότερες προσδοκίες δημιουργούνται για τα συστήματα προστασίας στο Διαδίκτυο, όπου η αλυσίδα σούπερ μάρκετ μπορεί να ανταγωνιστεί ήδη καθιερωμένους παίκτες. Το ζήτημα της ασφάλειας του Διαδικτύου είναι πλέον ευρέως γνωστό – με την εξάπλωση ιών, το διαδικτυακό έγκλημα και το χάκινγκ. Παράλληλα, έχει δημιουργηθεί μια αντίστοιχη αγορά που αποτιμάται ετησίως στα 8 δισ. στερλίνες. Η Microsoft που κυκλοφόρησε πρόσφατα το OneCareLive θα είναι μια από τις εταιρείες που σαφώς θα επηρεαστεί από αυτήν την κίνηση της Τesco, όπως και άλλες εταιρείες όπως είναι η Symantec, η Kaspersky Lab και η McAfee.
Η είσοδος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην αγορά λογισμικού είναι η τελευταία ένδειξη μιας ευρύτερης τάσης που στοχεύει στην ανατροπή της κυριαρχίας της Microsoft. Αν και την τελευταία δεκαετία υπήρξαν στον κόσμο των προσωπικών υπολογιστών εναλλακτικές μορφές προγραμμάτων και υπηρεσιών της Microsoft, μόνον, τα τελευταία χρόνια κυκλοφόρησαν αντάξια «άλτερ έγκο» τους. Το πρόγραμμα ανάγνωσης ιστοσελίδων Firebox χρησιμοποιείται σήμερα μόνον από το 12% των χρηστών του Internet στον κόσμο, ενώ η Google φαίνεται πως ήδη βρίσκεται σε τροχιά δημιουργίας της δικής της σουίτας προγραμμάτων που είναι θα ελεύθερα προσβάσιμα από το Διαδίκτυο.
Ενα ακόμη αδύναμο σημείο του κολοσσού λογισμικού είναι πως δεν έχει αναγνωρίσει τις νέες τάσεις που ξετυλίγονται σήμερα. Στην αγορά ηλεκτρονικών παιχνιδιών, το Xbox εξακολουθεί να βρίσκεται ένα βήμα πίσω από το PlayStation της Sony. Εχασε ήδη από την Google στον τομέα εύρεσης ιστοσελίδων και προσπαθεί να ακολουθήσει την Αpple που πρωτοστατεί στην αγορά συσκευών ψηφιακης μουσικης με τα iPod.
The Guardian
www.kathimerini.gr (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyagor_1_07/10/2006_200514)
Η Tesco στοχεύει να προσφέρει προγράμματα λογισμικού έναντι τιμής χαμηλότερης των 20 στερλινών. H τιμή ενός προγράμματος Microsoft Office ανέρχεται στα 300 δολάρια. H Tesco δικαίως μπορεί να καυχάται πως είναι η πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που είναι διατεθειμένη να εισχωρήσει στον κόσμο της τεχνολογίας, λανσάροντας τα δικά της προγράμματα με την ίδια άνεση που οι παντοπώλες εμπορεύονται τα φασόλια και τη σκόνη πλυντήριου. Στην πρώτη σειρά προϊόντων περιλαμβάνεται μια σουίτα προγραμμάτων, δύο προϊόντα για την προστασία υπολογιστών από ιούς, ένα εργαλείο διαχείρισης προσωπικών οικονομικών δεδομένων, μια συσκευή γραφής CD και DVD και ένα προϊόν επεξεργασίας φωτογραφιών.
Τα προγράμματα λογισμικού της Tesco θα πωλούνται από αυτόν τον μήνα σε περισσότερα από 100 καταστήματά της στη Βρετανία, σχεδιάζοντας μέσα στον επόμενο να καλύψει όλο το φάσμα του δικτύου της στη χώρα. Οι δραστηριότητες αυτές θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά με το ντεμπούτο της εταιρείας στην αγορά υπολογιστών. Επιπροσθέτως, η Tesco προσφέρει ήδη πλήρες πακέτο υποστήριξης μέσω του εξειδικευμένου δικτυακού τόπου Tescoftware.com, όπου θα πωλούνται και τα προϊόντα της.
Η Tesco καταλαμβάνει το 31,5% της βρετανικής αγοράς τροφίμων, ενώ στοχεύει να διπλασιάσει την παρουσία της στο εξωτερικό. Δραστηριοποιείται σε 12 χώρες εκτός της Βρετανίας, από την Ιρλανδία μέχρι τη Νότιο Κορέα. Το επόμενο έτος πρόκειται να εγκαινιάσει νέα σημεία πώλησης στην Καλιφόρνια και στη Νεβάδα των ΗΠΑ υπό την επωνυμία Fresh & Easy.
Στη Βρετανία η Tesco διαθέτει ήδη 1.300 σημεία πώλησης που ποικίλλουν από καταστήματα ειδών πρώτης ανάγκης μέχρι σούπερ μάρκετ μαμούθ. Η βελτίωση της κερδοφορίας της αποδίδεται κατά το μεγαλύτερο μέρος στο ότι έχει επεκταθεί στην αγορά ειδών ρουχισμού, ηλεκτρικών ειδών και επίπλων. Σημειωτέον πως οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων βρίσκονται στο στόχαστρο των αρχών ανταγωνισμού της χώρας, με τη βρετανική εγχώρια αγορά να πλησιάζει το στάδιο του κορεσμού. Επομένως, τα σούπερ μάρκετ διερευνούν νέους τρόπους για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.
Η μάρκα ρούχων της Tesco εμφανίζει τους ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης στην αγορά μόδας. Τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την πώληση επίπλων και ηλεκτρικών ειδών μέσω καταλόγου ή του Διαδικτύου, «ρίχνοντας το γάντι» στην κυρίαρχη Argos, δεδομένου ότι προσφέρει 8.000 προϊόντα από καναπέδες μέχρι εξοπλισμό του γκολφ.
Τα προγράμματα λογισμικού έχουν αναπτυχθεί από τη For-mnet του Κέιμπριτζ. Τα προϊόντα της Formjet, τα οποία βασίζονται κατά το μεγαλύτερο μέρος στο σύστημα Ability Office, θεωρούνται μια καλή προσπάθεια κλωνοποίησης της κυρίαρχης σουίτας προγραμμάτων της Microsoft και είναι συμβατά με τα συστήματα του αμερικανικού κολοσσού λογισμικού.
Από την άλλη πλευρά, οι περισσότεροι έχουν ήδη εγκαταστήσει τα προγράμματα της Microsoft στους υπολογιστές τους. Υψηλότερες προσδοκίες δημιουργούνται για τα συστήματα προστασίας στο Διαδίκτυο, όπου η αλυσίδα σούπερ μάρκετ μπορεί να ανταγωνιστεί ήδη καθιερωμένους παίκτες. Το ζήτημα της ασφάλειας του Διαδικτύου είναι πλέον ευρέως γνωστό – με την εξάπλωση ιών, το διαδικτυακό έγκλημα και το χάκινγκ. Παράλληλα, έχει δημιουργηθεί μια αντίστοιχη αγορά που αποτιμάται ετησίως στα 8 δισ. στερλίνες. Η Microsoft που κυκλοφόρησε πρόσφατα το OneCareLive θα είναι μια από τις εταιρείες που σαφώς θα επηρεαστεί από αυτήν την κίνηση της Τesco, όπως και άλλες εταιρείες όπως είναι η Symantec, η Kaspersky Lab και η McAfee.
Η είσοδος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην αγορά λογισμικού είναι η τελευταία ένδειξη μιας ευρύτερης τάσης που στοχεύει στην ανατροπή της κυριαρχίας της Microsoft. Αν και την τελευταία δεκαετία υπήρξαν στον κόσμο των προσωπικών υπολογιστών εναλλακτικές μορφές προγραμμάτων και υπηρεσιών της Microsoft, μόνον, τα τελευταία χρόνια κυκλοφόρησαν αντάξια «άλτερ έγκο» τους. Το πρόγραμμα ανάγνωσης ιστοσελίδων Firebox χρησιμοποιείται σήμερα μόνον από το 12% των χρηστών του Internet στον κόσμο, ενώ η Google φαίνεται πως ήδη βρίσκεται σε τροχιά δημιουργίας της δικής της σουίτας προγραμμάτων που είναι θα ελεύθερα προσβάσιμα από το Διαδίκτυο.
Ενα ακόμη αδύναμο σημείο του κολοσσού λογισμικού είναι πως δεν έχει αναγνωρίσει τις νέες τάσεις που ξετυλίγονται σήμερα. Στην αγορά ηλεκτρονικών παιχνιδιών, το Xbox εξακολουθεί να βρίσκεται ένα βήμα πίσω από το PlayStation της Sony. Εχασε ήδη από την Google στον τομέα εύρεσης ιστοσελίδων και προσπαθεί να ακολουθήσει την Αpple που πρωτοστατεί στην αγορά συσκευών ψηφιακης μουσικης με τα iPod.
The Guardian
www.kathimerini.gr (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyagor_1_07/10/2006_200514)