NeK
10-12-13, 03:32
132573Σύμφωνα με τα ντοκουμέντα του Snowden που διέρρευσαν, Αμερικανοί και Βρετανοί πράκτορες "εισέβαλλαν" στο World of Warcraft και στο Second Life. Σύμφωνα με τις αναφορές του The Guardian (http://www.theguardian.com/world/2013/dec/09/nsa-spies-online-games-world-warcraft-second-life) και του The New York Times (http://www.nytimes.com/2013/12/10/world/spies-dragnet-reaches-a-playing-field-of-elves-and-trolls.html?_r=0), ντοκουμέντα που χρονολογούνται από το 2008 δείχνουν ότι πράκτορες δημιούργησαν ανώνυμους χαρακτήρες μέσα και στα δύο παιχνίδια με σκοπό να παρακολουθήσουν ψεύτικους παίκτες.
Φαινομενικά ο λόγος που το κάναν είναι ότι άτομα μπλεγμένα στην παρανομία και άτομα που εμπλέκονταν με πιθανές τρομοκρατικές ενέργειες θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν αυτά τα παιχνίδια για να επικοινωνούν μυστικά, να σχεδιάζουν επιθέσεις, μέχρι και να ανταλλάσσουν χρήματα. Τα έγγραφα-ντοκουμέντα σκιαγραφούν συγκεκριμένα πράκτορες του FBI και της CIA να δραστηριοποιούνται για να "εισβάλλουν" στο Second Life, με την βοήθεια μίας "deconflication" ομάδας που τους βοηθούσε να ξεχωρίσουν τους συνάδελφους πράκτορες τους.
Επιπλέον της παρακολούθησης του WoW και του Second Life, αυτές οι ομάδες χρησιμοποιούσαν και το ανοιχτού κώδικα λογισμικού παρακολούθησης (packet-sniffing) της GCHQ (η βρετανική μυστική υπηρεσία) για να βλέπουν τις επικοινωνίες μέσα σε αυτά τα δίκτυα. Σύμφωνα με τα έγγραφα που διέρρευσαν, τα logs (οι καταγραφές) του προγράμματος αυτού "προωθήθηκαν στο GCHQ για επιπλέον ανάλυση, ανάπτυξη στόχων και εμπλουτισμό δικτυακής πληροφορίας".
Τα έγγραφα αναφέρουν ακόμα ότι η GCHQ ανακάλυψε πιθανές επιχειρήσεις "ταυτοποιώντας λογαριασμούς, χαρακτήρες και συντεχνίες (guilds) σχετικές με Ισλαμιστικές εξτρεμιστικές ομάδες, πυρηνική εξάπλωση και εμπόριο όπλων". Πέρα από αυτά φαίνεται ότι οι παίκτες του Xbox Live έχουν επίσης παρακολουθηθεί. Αμφότερα το NYTimes και το The Guardian αναφέρουν ότι ένα έγγραφο της GCHQ υποστηρίζει ότι πράκτορες κατάφεραν να υποκλέψουν επιτυχώς "συζητήσεις μεταξύ διαφορετικών παικτών στο Xbox Live".
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έγγραφα αυτά είναι πέντε χρονών, έτσι δεν είναι ξεκάθαρο το πόσο πολύ οι κυβερνητικές υπηρεσίες είναι ακόμα αναμεμιγμένες σε αυτά τα δίκτυα παιχνιδιών. Φαινομενικά οι υπηρεσίες αυτές ήταν καλά πληροφορημένες για την έξαρση των παιχνιδιών στα κινητά, πριν καν εμφανιστεί το App Store της Apple, έτσι είναι πιθανών πως και τα κινητά έχουν γίνει στόχος έκτοτε.
Πηγή: Techspot (http://www.techspot.com/news/54949-government-agents-reportedly-spied-on-world-of-warcraft-and-xbox-live-gamers.html)
Φαινομενικά ο λόγος που το κάναν είναι ότι άτομα μπλεγμένα στην παρανομία και άτομα που εμπλέκονταν με πιθανές τρομοκρατικές ενέργειες θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν αυτά τα παιχνίδια για να επικοινωνούν μυστικά, να σχεδιάζουν επιθέσεις, μέχρι και να ανταλλάσσουν χρήματα. Τα έγγραφα-ντοκουμέντα σκιαγραφούν συγκεκριμένα πράκτορες του FBI και της CIA να δραστηριοποιούνται για να "εισβάλλουν" στο Second Life, με την βοήθεια μίας "deconflication" ομάδας που τους βοηθούσε να ξεχωρίσουν τους συνάδελφους πράκτορες τους.
Επιπλέον της παρακολούθησης του WoW και του Second Life, αυτές οι ομάδες χρησιμοποιούσαν και το ανοιχτού κώδικα λογισμικού παρακολούθησης (packet-sniffing) της GCHQ (η βρετανική μυστική υπηρεσία) για να βλέπουν τις επικοινωνίες μέσα σε αυτά τα δίκτυα. Σύμφωνα με τα έγγραφα που διέρρευσαν, τα logs (οι καταγραφές) του προγράμματος αυτού "προωθήθηκαν στο GCHQ για επιπλέον ανάλυση, ανάπτυξη στόχων και εμπλουτισμό δικτυακής πληροφορίας".
Τα έγγραφα αναφέρουν ακόμα ότι η GCHQ ανακάλυψε πιθανές επιχειρήσεις "ταυτοποιώντας λογαριασμούς, χαρακτήρες και συντεχνίες (guilds) σχετικές με Ισλαμιστικές εξτρεμιστικές ομάδες, πυρηνική εξάπλωση και εμπόριο όπλων". Πέρα από αυτά φαίνεται ότι οι παίκτες του Xbox Live έχουν επίσης παρακολουθηθεί. Αμφότερα το NYTimes και το The Guardian αναφέρουν ότι ένα έγγραφο της GCHQ υποστηρίζει ότι πράκτορες κατάφεραν να υποκλέψουν επιτυχώς "συζητήσεις μεταξύ διαφορετικών παικτών στο Xbox Live".
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έγγραφα αυτά είναι πέντε χρονών, έτσι δεν είναι ξεκάθαρο το πόσο πολύ οι κυβερνητικές υπηρεσίες είναι ακόμα αναμεμιγμένες σε αυτά τα δίκτυα παιχνιδιών. Φαινομενικά οι υπηρεσίες αυτές ήταν καλά πληροφορημένες για την έξαρση των παιχνιδιών στα κινητά, πριν καν εμφανιστεί το App Store της Apple, έτσι είναι πιθανών πως και τα κινητά έχουν γίνει στόχος έκτοτε.
Πηγή: Techspot (http://www.techspot.com/news/54949-government-agents-reportedly-spied-on-world-of-warcraft-and-xbox-live-gamers.html)