PDA

Επιστροφή στο Forum : Πιο κοντά πλέον τα αυτοοδηγούμενα οχήματα



Σελίδες : [1] 2

anon
13-01-15, 09:56
Στην έκθεση CES2015 έγιναν πολλές παρουσιάσεις όσον αφορά τα αυτοοδηγούμενα οχήματα, και το μόνο που βγαίνει σαν συμπέρασμα είναι ότι είμαστε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ κοντά στο να τα δούμε σε ευρεία κυκλοφορία, σύμφωνα με εκτιμήσεις το ΠΟΛΥ σε 5 χρόνια (δηλαδή το 2020)... Για να καταλάβετε πόσο κοντά είμαστε, η Audi έστειλε ένα όχημά της απο την Silicon Valey στο Las Vegas όπου γινόταν η έκθεση, 560 μίλια δηλαδή. Καθοταν οδηγός, αλλά με μακριά τα χέρια! Το όχημα δεν είναι σαν αυτά τα φουτουριστικά που έχουμε δεί σε πειράματα ή πιλοτικές υλοποιήσεις, και φαίνεται σαν κανονικό αυτοκίνητο, και περνά απαρατήρητο (το ότι ειναι αυτοοδηγούμενο).

Το 2000 ακουγόταν σαν επιστημονική φαντασία κάποιο όχημα ναναι αυτοοδηγούμενο μέσα στις συνθήκες της επίγειας οδήγησης. Το 2004 σε διαγωνισμό απο το DAPRA, κανένα όχημα δεν μπόρεσε να κάνει παραπάνω απο 7 μίλια απο τα προγραμματισμένα 150, σε έρημο περιβάλλον. Και όμως, το 2007, μόλις τρία χρόνια μετά, η πλειοψηφία των ομαδων μπόρεσε να ολοκληρώσει τον διαγωνισμό σε πιο πολύπλοκο περιβάλλον μάλιστα.

Τα πρώτα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα λειτουργούν σε καθεστώς αυτόνομης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας κυρίως. Θα απαγορεύεται η αυτόνομη οδήγηση σε αστικό περιβάλλον, μιας και ακόμη υπάρχει ο φόβος πως θα λειτουργήσει η τεχνολογία σε ένα τόσο πολύπλοκο και απρόβλεπτο περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι θα βοηθήσει τουλάχιστον για τα μακρινά ταξίδια, αρχικά... Μάλιστα το πρωτότυπο της Mercedes έχει την θέση του οδηγού να μπορεί να γυρίσω πίσω, ώστε να απολαμβάνεις την συντροφιά των συνειδοπόρων σου στα μακρινά ταξίδια, χωρίς νασαι εγκλωβισμένος στην θέση του οδηγού απαραίτητα (ίσως ειναι απαραίτητα τα πολύ σκούρα φυμέ τζάμια όμως :p)

Προς το παρόν σύμφωνα με τις ανακοινώσεις διαφόρων εταιριών, όπως πχ Audi, Mercedes κλπ, το κόστος ενός τέτοιου συστήματος είναι μεγάλο, αλλά προβλέπουν σημαντικές μειώσεις του κόστους, λόγω προόδου της τεχνολογίας, αλλά και λόγω της μαζικής παραγωγής. Hδη σε πρώτη φάση βλέπουμε αυτοκίνητα με σύστημα να παρκάρουν τελείως μόνα τους, σημαντικό μέρος της νέας αυτής τεχνολογίας. Τα αυτοκίνητα αυτά έχουν ήδη έτοιμο ένα τεράστιο αγοραστικό κοινό (γυναίκες) και το μόνο θέμα για να γίνουν ανάρπαστα είναι το οικονομικό (αυτόματο κιβώτιο συν αυτόματο παρκάρισμα, τι αλλο να θέλουν; Μα φυσικά αυτόματη οδηγηση και μεγάλο καθρέπτη ώστε να μπορούν να βάφονται κατα την διάρκεια της μεταφοράς!!!!)

Πηγή: Extremetech (http://www.extremetech.com/extreme/197262-its-2015-self-driving-cars-are-more-than-a-promise)

Symos
13-01-15, 12:42
Τα αυτοκίνητα αυτά έχουν ήδη έτοιμο ένα τεράστιο αγοραστικό κοινό (γυναίκες) και το μόνο θέμα για να γίνουν ανάρπαστα είναι το οικονομικό (αυτόματο κιβώτιο συν αυτόματο παρκάρισμα, τι αλλο να θέλουν; Μα φυσικά αυτόματη οδηγηση και μεγάλο καθρέπτη ώστε να μπορούν να βάφονται κατα την διάρκεια της μεταφοράς!!!!)

Political correctness που σπάει κόκκαλα. Οι απόψεις αυτές αντικατοπτρίζουν τις επίσημες θέσεις του adslgr;

Nikiforos
13-01-15, 12:56
No drive, no fun.....αυτοκίνητα για συγκεκριμενες περιπτωσεις, προσωπικα ουτε μου αρεσουν, ουτε θα ηθελα κατι τετοιο. Δεν αντιλεγω ομως οτι δεν θα ειναι καλα για αρκετους που ειτε εχουν καποια προβληματα, ή πχ ηλικιωμενοι κτλ. Γενικα ειναι καλη κινηση και εξελιξη στην τεχνολογια του αυτοκινητου. Αρκει βεβαια να εχουν σωστες ταχυτητες και να μην πηγαινουν σαν "κοτες" δημιουργοντας προβληματα στους δρομους που θα κινουνται, ειδικα οταν γινουν πολλα.

anon
13-01-15, 13:02
Political correctness που σπάει κόκκαλα. Οι απόψεις αυτές αντικατοπτρίζουν τις επίσημες θέσεις του adslgr;

Oχι, του γράφοντα.... Φόρουμ ειναι, δεν είναι ειδησεογραφικό σάιτ....


Πέραν αυτών των ίσως για αστείο, κακό ίσως για μερικώς political correctly speaking, η χρήση των αυτοοδηγούμενων οχημάτων έχει πολύ βάθος όσον αφορά τις κοινωνικές συνέπειες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποσκοπούν σε τεράστια κέρδη, ΠΟΛΥ ΤΕΡΑΣΤΙΑ, πουλώντας την τεχνολογία αυτή πολύ ακριβά. Πού;

Μα φυσικά στον χώρο της επαγγελματικής χρήσης. το έχω ξαναγράψει και αλλού. Οι πρώτες, υλοποιήσεις θα γίνουν σε τομείς της επαγγελματικής οδήγησης, όπως πχ νταλίκες και γενικά φορτηγά μεταφοράς. Θα είναι, σιγά σιγά, αυτοοδηγούμενα, και παρόλο το υψηλό κόστος της τεχνολογίας, η δυνατότητα χρήσης των οχημάτων χωρίς οδηγό, ή έστω χωρίς οδηγό κατα το 90% της διαδρομής (πλην εντός αστικών κέντρων), θα μειώσει σημαντικό το κόστος χρήσης τους απο εταιρίες μεταφορών, ενώ θα δώσει την δυνατότητα χρήσης τους επι 24ώρου βάσεως. Θα δούμε επίσης χρήση σε επαγγελματικής χρήσης οχήματα σε εργοτάξια, όπου θαναι ίσως και πιο εύκολο μιας και το περιβάλλον ειναι συγκεκριμένο και η λειτουργία εξειδικευμένη. Στην συνέχεια μπορεί να το δούμε σε υλοποιήσεις όπως λεωφορεία και ταξί.

Με λίγα λόγια ένας τεράστιος τομέας της οικονομίας, και για να γίνω πιο συγκεκριμένος ένας τεράστιος τομέας εργατικού δυναμικού, οι επαγγελματίες οδηγοί, μετράνε μέρες. Οι επιχειρηματίες θα κερδίσουν πολλά, η κοινωνία μπορεί να κερδίσει απο κάποια πράγματα (πχ μικρότερα κόστη μεταφοράς, χαμηλότερα ποσοστά ατυχημάτων κλπ) αλλά θα έχουμε και σημαντική κοινωνική επίπτωση απο ένα τεράστιο αριθμό εργαζομένων στην ανεργία. Και μην μου πείτε ότι θα βρούν δουλειά στην συντήρηση/υποστήριξη των αυτοοδηγούμενων οχημάτων.

Και σίγουρα, ναι, ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων που αντιμετωπίζουν σοβαρο πρόβλημα στην οδήγηση και ειδικά στο παρκάρισμα θα βρούν την "υγειά" τους.... :p

Φιλόσοφος_Στ@ρχίδας
13-01-15, 13:04
No drive, no fun.....αυτοκίνητα για συγκεκριμενες περιπτωσεις, προσωπικα ουτε μου αρεσουν, ουτε θα ηθελα κατι τετοιο. Δεν αντιλεγω ομως οτι δεν θα ειναι καλα για αρκετους που ειτε εχουν καποια προβληματα, ή πχ ηλικιωμενοι κτλ. Γενικα ειναι καλη κινηση και εξελιξη στην τεχνολογια του αυτοκινητου. Αρκει βεβαια να εχουν σωστες ταχυτητες και να μην πηγαινουν σαν "κοτες" δημιουργοντας προβληματα στους δρομους που θα κινουνται, ειδικα οταν γινουν πολλα.
Αν πηγαίνουν όλα σε τάξη και χωρίς να κάνει ο καθένας τις ταρζανιές του, κανένα πρόβλημα δεν θα υπάρχει στους δρόμους.

Nikiforos
13-01-15, 13:05
Αν πηγαίνουν όλα σε τάξη και χωρίς να κάνει ο καθένας τις ταρζανιές του, κανένα πρόβλημα δεν θα υπάρχει στους δρόμους.

μαλλον δεν καταλαβες τι εννοω. Αν πχ ειναι σε εναν δρομο που δεν μπορει καποιος να προσπερασει και πανε με αργη ταχυτητα γιατι ακουσα οτι θα εχουν χαμηλες ταχυτητες τοτε θα γινεται ενας χαμος απο την κινηση. Αυτο εννοω και μονο.
http://www.neolaia.gr/2014/05/28/google-autokinoumeno-oxhma/ πχ εδω λεει μεγιστη 40χλμ!!!!!!!!! :down: κυκλοφοριακο χαος απλα!!

Φιλόσοφος_Στ@ρχίδας
13-01-15, 13:11
μαλλον δεν καταλαβες τι εννοω. Αν πχ ειναι σε εναν δρομο που δεν μπορει καποιος να προσπερασει και πανε με αργη ταχυτητα γιατι ακουσα οτι θα εχουν χαμηλες ταχυτητες τοτε θα γινεται ενας χαμος απο την κινηση. Αυτο εννοω και μονο.
Προσωπικά δεν βλέπω κανένα πρόβλημα με το να γίνεται η κίνηση όλων των αυτοκινήτων με τα όρια ταχύτητας.
Όπως βλέπεις τα πρώτα οχήματα θα βγουν για συνθήκες αυτοκινητοδρόμου, όπου το πρόβλημα που αναφέρεις δεν είναι και τόσο "πρόβλημα".

Και βασικά εφόσον ένα όχημα είναι αυτοδηγούμενο, δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνει "αργά", ίσα ίσα θα κινείται με την ιδανική ταχύτητα.

Symos
13-01-15, 13:12
Oχι, αποτελούν ελεύθερη απόδοση της πηγής του άρθρου....

Πόσο "ελεύθερη"; Δεν υπάρχουν τέτοια σχόλια στο αρχικό άρθρο.

Nikiforos
13-01-15, 13:12
Ιδανικη ταχυτητα ειναι τα 40χλμ? μαλλον μιλας για καποιο μελλοντικο με μεγαλυτερες ταχυτητες? υποθετω δεν ειδες το λινκ πρωτα.
Βεβαια αν κρινω απο μερικα ατομα που οδηγανε τα κανονικα αυτοκινητα μαλλον θα ειναι το ιδιο και το αυτο....:whistle:
φυσικα η υποδομη στην Ελλαδα δεν ειναι για τετοια αυτοκινητα.

anon
13-01-15, 13:14
Πόσο "ελεύθερη"; Δεν υπάρχουν τέτοια σχόλια στο αρχικό άρθρο.

το διόρθωσα ήδη αλλά με πρόλαβες...

- - - Updated - - -


Ιδανικη ταχυτητα ειναι τα 40χλμ? μαλλον μιλας για καποιο μελλοντικο με μεγαλυτερες ταχυτητες? υποθετω δεν ειδες το λινκ πρωτα.
Βεβαια αν κρινω απο μερικα ατομα που οδηγανε τα κανονικα αυτοκινητα μαλλον θα ειναι το ιδιο και το αυτο....:whistle:

Υπάρχει σχετικός φόβος για την χρήση της τεχνολογίας γιαυτό θα υπάρχουν αρχικά τόσοι περιορισμοί.... Για την επαγγελματική οδήγηση όμως που αποσκοπούν, αν και δεν το λένε, δεν υπάρχει πρόβλημα. Ούτως ή άλλως πρέπει να τηρούνται όρια ταχύτητας, και δεν τους πειράζει, και τόσο, να πηγαίνει με 40 μίλια την ώρα ή με 60, μιας και δεν πληρώνουν κάποιον οδηγό, με την ώρα ή με μηνιάτικο.

Tzitziloni
13-01-15, 13:15
το καλύτερο για το θέμα αυτό το δημοσίευσε το theregister:

http://www.theregister.co.uk/2015/01/11/ces_2015/

Διαβάστε το Νο3 για το πόσο βαρετό είναι το όλο θέμα. :yawn:

Φιλόσοφος_Στ@ρχίδας
13-01-15, 13:16
Ιδανικη ταχυτητα ειναι τα 40χλμ? μαλλον μιλας για καποιο μελλοντικο με μεγαλυτερες ταχυτητες? υποθετω δεν ειδες το λινκ πρωτα.
Βεβαια αν κρινω απο μερικα ατομα που οδηγανε τα κανονικα αυτοκινητα μαλλον θα ειναι το ιδιο και το αυτο....:whistle:

Ιδανική από άποψη ασφάλειας/efficiency.
Τεσπα, το πάμε σε off-topic οπότε :x

Nikiforos
13-01-15, 13:18
Ιδανική από άποψη ασφάλειας/efficiency.
Τεσπα, το πάμε σε off-topic οπότε :x

για μεσα σε πολη σε πολυ συγκεκριμενα σημεια ομως μπορει, γενικα οχι, θα γινει κυκλοφοριακο χαος παντου.
Βεβαια επειδη εδω λεμε για την μερσεντες μπορει να τα κανει με αλλες ταχυτητες οποτε οκ παω πασο τοτε, αλλα εδω ειναι και θεμα ασφαλειας γιατι μεγαλυτερη ταχυτητα, λαθος υπολογισμοι, αρα τρακαρισμα και βγαλε ακρη.
Πχ εθνικη με μεγιστη τα 120 αυτο θα παενει με 40? :down::rofl::rofl::rofl: οκ ας μην ειμαι οφτοπικ :lock:

Υ.Γ :lock: = σταματω να παρακολουθω ενα θεμα....

nothing
13-01-15, 13:20
μαλλον δεν καταλαβες τι εννοω. Αν πχ ειναι σε εναν δρομο που δεν μπορει καποιος να προσπερασει και πανε με αργη ταχυτητα γιατι ακουσα οτι θα εχουν χαμηλες ταχυτητες τοτε θα γινεται ενας χαμος απο την κινηση. Αυτο εννοω και μονο.

Κοιτα ειναι λιγο διαφορετικα τα πραγματα μιας και σε ενδιαφερει το τελικο αποτελεσμα θεωρητικα το οποιο ειναι σε ποση ωρα συνολικα θα φτασεις στον προορισμο σου και οχι ποσο γρηγορα θα σου φανει.
Το αναφερω αυτο διοτι οι ανθρωποι φταιμε για την κινηση και το πως δημιουργειται πολλες φορες.

πχ1 : Οταν περιμενεις στο φαναρι και αναβει πρασινο παιρνανε λιγοτερα αμαξια αποτι αν αυτα πηγαινουν αυτοματα , αφου το καθε αμαξι αντι να περιμενει το μπροστινο να ξεκινησει πρωτα και μετα αυτο και μετα το επομενο οπως συμβαινει τωρα που οδηγουμε εμεις θα μπορουν να ξεκινανε "σαν τρενο" που ξεκινανε ολα ταυτοχρονα.

πχ2 : Επισης οταν ολοι οι πανεξυπνοι ελληναρες οδηγοι πιστευουν οτι επειδη τους ανηκουν τα παντα , σε δρομο με πολυ κινηση εχουν την εντυπωση πως αν ειναι πρασινο το φαναρι ειναι λογικο να το περασουν και να μενουν στη μεση της διασταυρωσης για να μη χασουν τη σειρα τους (που κατα 99% και να μη περναγαν δεν θα χαναν παρα ενα δυο αμαξια) και ετσι να κοβουν την κυκλοφορια σε αλλα καθετα ρευματα χωρις να τους ενδιαφερει και πολυ αφου καταφεραν τον σκοπο τους.

πχ3 : σε οποιαδηποτε διαδρομη που μπορει να κανεις προσπερασεις και να νομιζεις πως πας πολυ γρηγοροτερα στον προορισμο σου αυτο ειναι λιγο placebo μιας και ας πουμε για Αθηνα τα χιλιομετρα που θα διανυσεις ειναι πρακτικα λιγα κατα μ.ο. ωστε να υπαρχουν αποκλισεις σημαντικες στο χρονο και απλα νομιζουμε οτι παμε πολυ πιο γρηγορα οδηγωντας νευρικα. (Σε μεγαλες αποστασεις και με μεγαλες ταχυτητες υπαρχει οντως διαφορα χρονου αυξανοντας εκθετικα τον κινδυνο ομως)


Ετσι καποιες σκορπιες σκεψεις σαν παραδειγματα.

sdikr
13-01-15, 13:22
Ιδανικη ταχυτητα ειναι τα 40χλμ? μαλλον μιλας για καποιο μελλοντικο με μεγαλυτερες ταχυτητες? υποθετω δεν ειδες το λινκ πρωτα.
Βεβαια αν κρινω απο μερικα ατομα που οδηγανε τα κανονικα αυτοκινητα μαλλον θα ειναι το ιδιο και το αυτο....:whistle:
φυσικα η υποδομη στην Ελλαδα δεν ειναι για τετοια αυτοκινητα.

Αν σκεφτείς οτι το όριο σε κατοικημένες περιοχές είναι τα 50χλμ μια χαρά είναι

DVader
13-01-15, 14:55
Τέλεια ...Εγώ λατρεύω τέτοια κόλπα ! Μπράβο ...

anon
13-01-15, 15:00
Αν σκεφτείς οτι το όριο σε κατοικημένες περιοχές είναι τα 50χλμ μια χαρά είναι

ακριβώς....
Επίσης σημαντική διαφορά κάνει το γεγονός ότι μπορούν να πηγαίνουν όλα μαζί, λόγω του ότι δεν είναι απο άνθρωπο οδηγούμενα, σαν τραινάκι. Το είχα δεί σε ντοκυμαντέρ, αλλά είναι έτσι πολύ ταχύτερο αλλά και πολύ πολύ πιο αποτελεσματικό. Ο άνθρωπος λόγω ταχύτητας αντανακλαστικών πρέπει να διατηρεί κάποια απόσταση ασφαλείας, πολύ μεγαλύτερη απο ότι θα απαιτείται απο ένα τέτοιο κονβοι οχημάτων. Το είχα δει σε ντοκυμαντέρ, και μειώνοντας την απόσταση ασφαλείας λόγω του ότι οι υπολογιστές μπορούν να ανταποκριθούν ταχύτερα και με γνώση του τι γίνεται απο προπορευόμενα οχήματα ακόμη, αυτό σημαίνει ότι σε δεδομένο μήκος δρόμου ταξιδεύουν περισσότερα οχήματα, μειώνοντας το μποτιλιάρισμα.

Επίσης για τα αστικά κέντρα, σε άλλο άρθρο διάβασα κάτι ενδιαφέρον. Με την είσοδο των αυτοοδηγούμενων οχημάτων, ετοιμάζονται για να προσφέρουν υπηρεσίες συνδρομητικού αυτοκινήτου. Σαν ταξί. Μοιραζόμενα οχήματα, πληρώνεις συνδρομή, και το έχεις εκεί που θέλεις να σε πάει όπου θέλεις, και αναλαμβάνουν (η εταιρία) όλα τα υπόλοιπα κόστη, συντήρηση, καθαριότητα κλπ. Αυτό σημαίνει ότι αλλάζει άρδην το τοπίο της αυτοκίνησης σε αστικά κέντρα, μιας και κάτι τέτοιο θα δώσει την δυνατότητα όχι μόνο σε οικονομικότερη αυτοκίνηση, αλλά και σε μικρότερο φόρτο στους δρόμους, και σχεδόν μηδενική ανάγκη πάρκινγ σε αστικά κέντρα, όπου το κόστος "γής" είναι μεγάλο, πόσο μάλλον να ξοδεύεται σε πάρκινγκ. Θα είναι πλέον η μεταφορά μια υπηρεσία, όπως το νερό ή το ηλεκτρικό ρεύμα. Απο την στιγμή που θα γίνει πιο ευρεία χρήση της τεχνολογίας δεν θα αργήσουμε να δούμε και αυτά, ειδικά σε πολύ μεγάλα αστικά κέντρα.

blade_
13-01-15, 15:04
καλη φαση.ελπιζω να περιοριστει η χρηση τους σε δρομους με τουλαχιστον 2 λωριδες ανα κατευθυνση και εκτος του αστικου κυκλου

tzelen
13-01-15, 15:25
Αυτόματο ταξί, χωρίς τον οδηγό.

Και ας πλήρωνα και premium.

:twisted:

Nikiforos
13-01-15, 16:55
Σορρυ απαντω ξανα γιατι γραφτηκαν ανακριβειες πολλες. Καταρχην τα ορια σε κατοικημενες περιοχες οπως σωστα ειπατε παραπανω ειναι 50χλμ (τα πραγματικα γιατι τα κοντερ λενε οτι νανε), ΑΛΛΑ οταν δεν υπαρχουν πινακιδες να οριζουν αλλη ταχυτητα! δλδ πχ σε Λεωφορους οπως Συγγρου (λεω ενα πχ) εχει μεγαλυτερες ταχυτητες σε πολλα σημεια της πχ 70χλμ στην πινακιδα. Στην Εθνικη Κηφισσο πχ απο Περιστερι να πας Κατω Πατησια εχει 80χλμ. Μπορει να εχει και λιγοτερα πχ πριν λιγο ειδα καπου να λεει 30. Συμφωνα με τον ΚΟΚ οπως και ειναι παρανομοι οι παραπανω ειναι και οι παρακατω και υπαρχει και προστιμο μαλιστα, για οσους δεν το ξερουν. Μεσα σε στενα δρομακια κτλ φυσικα ειναι μια χαρα τα 40χλμ (τοσο λενε οτι εχει της google) μπορει αλλες να τα εχουν με περισσοτερα, ομως οποιος τα παρει θα πηγαινει σε στενα μονο? εθνικη και σε μεγαλες λεοφορους οχι? δε νομιζω....αρα οχι δεν ειναι οκ αυτη η ταχυτητα. ΕΚΤΟΣ αν πηγαινουν μονο εκει που η ταχυτητα η επιτρεπομενη η μεγιστη ειναι αυτη που μπορουν να πανε. Και τα SMART ειναι πολης αλλα πανε και στην βορεια Ελλαδα καποιοι και νοτια κτλ.....ας μην λεμε οτι νανε λοιπον.
Εγώ ουδεποτε μιλησα για υπερβαση οριου ταχυτητας, ειπα μονο οτι θα γινει πολυ κινηση οταν αυτα γινουν πολλα! That's all.....

Kατα τα αλλα τωρα ειναι εξαιρετικη τεχνολογια, ηδη εχουν κανει λεωφορεια και εχει στα Τρικαλα εμαθα? http://www.naftemporiki.gr/story/803347/leoforeia-xoris-odigous-to-2015-sta-trikala
Τελειωνοντας να πω πως ειμαι επιφυλακτικος κυριως οσον αφορα την ασφαλεια δλδ πως θα αντιδρα σε κατι αποτομο, πχ πεταχτηκε ενα ζωο, ενα παιδακι, σταματησε καποιος αποτομα κτλ και για την μικρη ταχυτητα οταν κινουνται σε μεγαλους δρομους με ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ που επισης ανηκουν σε πολεις, γιατι θα δημιουργηθει πολυ μεγαλη κινηση οταν αυτα γινουν πολλα (βλεπε ποταμι ωρες αιχμης).
Φυσικα δεν ξερω τι θα γινει με οσους ανθρωπους χασουν δουλειες, πχ οδηγοι λεωφορειων, τρολευ, ταξι κτλ οταν γινουν και αυτα.

Και μη χειροτερα!!!!
Η εμφάνιση των οχημάτων αυτών στην πόλη των Τρικάλων αναμένεται στις αρχές του 2015, και θα είναι χωρητικότητας 4, 12 ή 15 επιβατών, τα οποία θα κινούνται στο δρόμο και όχι σε ράγες με ταχύτητες έως 20 χιλιόμετρα την ώρα αφού θα κινούνται σε διαδρομές με διασταυρώσεις και πεζούς.
Και εχω αδικο μετα.....οι κακομοιροι πως θα πανε στις δουλειες τους με 20χλμ???? ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ κλαιω απλα.....:rofl: εδω τωρα και πας του χρονου!που πανε του σκοτωμου ορισμενοι οδηγοι!
δυστυχως η τεχνολογια ειναι σε πρωιμα σταδια δεν επιτρεπει να σκεφτει ο υπολογιστης που εχουν γρηγορα, οπως και να το κανουμε, αλλο ανθρωπος, αλλο μηχανη!

sdikr
13-01-15, 17:04
Σορρυ απαντω ξανα γιατι γραφτηκαν ανακριβειες πολλες. Καταρχην τα ορια σε κατοικημενες περιοχες οπως σωστα ειπατε παραπανω ειναι 50χλμ (τα πραγματικα γιατι τα κοντερ λενε οτι νανε), ΑΛΛΑ οταν δεν υπαρχουν πινακιδες να οριζουν αλλη ταχυτητα! δλδ πχ σε Λεωφορους οπως Συγγρου (λεω ενα πχ) εχει μεγαλυτερες ταχυτητες σε πολλα σημεια της πχ 70χλμ στην πινακιδα. Στην Εθνικη Κηφισσο πχ απο Περιστερι να πας Κατω Πατησια εχει 80χλμ. Μπορει να εχει και λιγοτερα πχ πριν λιγο ειδα καπου να λεει 30. Συμφωνα με τον ΚΟΚ οπως και ειναι παρανομοι οι παραπανω ειναι και οι παρακατω και υπαρχει και προστιμο μαλιστα, για οσους δεν το ξερουν. Μεσα σε στενα δρομακια κτλ φυσικα ειναι μια χαρα τα 40χλμ (τοσο λενε οτι εχει της google) μπορει αλλες να τα εχουν με περισσοτερα, ομως οποιος τα παρει θα πηγαινει σε στενα μονο? εθνικη και σε μεγαλες λεοφορους οχι? δε νομιζω....αρα οχι δεν ειναι οκ αυτη η ταχυτητα. ΕΚΤΟΣ αν πηγαινουν μονο εκει που η ταχυτητα η επιτρεπομενη η μεγιστη ειναι αυτη που μπορουν να πανε. Και τα SMART ειναι πολης αλλα πανε και στην βορεια Ελλαδα καποιοι και νοτια κτλ.....ας μην λεμε οτι νανε λοιπον.
Εγώ ουδεποτε μιλησα για υπερβαση οριου ταχυτητας, ειπα μονο οτι θα γινει πολυ κινηση οταν αυτα γινουν πολλα! That's all.....


Μάλλον κάπου τα μπερδεύεις, δεν υπάρχει πρόστιμο για κάποιον που πάει κάτω απο το όριο, για αυτό το λένε όριο και όχι υποχρεωτική ταχύτητα

Φιλόσοφος_Στ@ρχίδας
13-01-15, 17:06
Η δική μου εμπειρία λέει ότι τα μποτιλιαρίσματα προκαλούνται από οδηγική συμπεριφορά που είτε είναι απρόσεκτη ώστε να οδηγεί σε ατυχήματα είτε σε συμπεριφορά του τύπου "μόνο εγώ βιάζομαι κι εσείς πάτε όλοι αργά και με καθυστερείτε" με παραδείγματα όπως αυτά στις διασταυρώσεις που αναφέρθηκαν προηγουμένως.

Nikiforos
13-01-15, 17:15
Μάλλον κάπου τα μπερδεύεις, δεν υπάρχει πρόστιμο για κάποιον που πάει κάτω απο το όριο, για αυτό το λένε όριο και όχι υποχρεωτική ταχύτητα

τιποτα δεν μπερδευω θες να σου βρω τον κοκ να δεις και την σελιδα που το γραφει? εκτος αν το αλλαξαν, μαλιστα ηταν 80 ευρω το προστιμο εντελως τυπικο χωρις τιποτα αλλο.
Αυτο αν θες βρισκω και τον ΚΟΚ σε pdf http://drivingschool.gr/nomothesia/paravaseis/poines03.htm
Βραδυπορεία από καθορισθέν κατώτατο όριο ταχύτητας (ν.2696/1999 αρθ.20 παρ.12)
80,00 Ευρω.


Η δική μου εμπειρία λέει ότι τα μποτιλιαρίσματα προκαλούνται από οδηγική συμπεριφορά που είτε είναι απρόσεκτη ώστε να οδηγεί σε ατυχήματα είτε σε συμπεριφορά του τύπου "μόνο εγώ βιάζομαι κι εσείς πάτε όλοι αργά και με καθυστερείτε" με παραδείγματα όπως αυτά στις διασταυρώσεις που αναφέρθηκαν προηγουμένως.

εχεις δικιο σε αυτο, και κυριως γιατι μιλανε παρα πολλοι στα κινητα! εχω προσεξει οτι οσοι κρατανε κινητα στα χερια και μιλανε ειναι αυτοι που κανουν την κινηση και το μποτιλιαρισμα.
εγω ομως μιλησα για πολυ συγκεκριμενα πραγματα, οταν τα αμαξια αυτα ειναι πολλα, οχι λιγα και ΑΝ κινουνται σε δρομους με μεγαλυτερα ορια ταχυτητας οπως πχ στον Κηφισσο που εχει 80χλμ οριο. Αν ειναι λιγα φυσικα δεν εχει προβλημα καθως και τωρα μερικοι πανε πολυ αργα για τον Α-Β λογο.

sdikr
13-01-15, 17:17
τιποτα δεν μπερδευω θες να σου βρω τον κοκ να δεις και την σελιδα που το γραφει? εκτος αν το αλλαξαν, μαλιστα ηταν 20 ευρω το προστιμο εντελως τυπικο χωρις τιποτα αλλο.

Αν μπορείς να μου βρεις λινκ για πρόστιμο για κάποιον που πάει κάτω απο το όριο ταχύτητας ναι γιατί όχι

Nikiforos
13-01-15, 17:21
Αν μπορείς να μου βρεις λινκ για πρόστιμο για κάποιον που πάει κάτω απο το όριο ταχύτητας ναι γιατί όχι

Εκανα λαθος με το προστιμο ειναι 80 δες ποιο πανω το εφτιαξα.
http://www.yme.gr/imagebank/categories/KOK_pdf.pdf σελιδα 191 ειναι. Αλλιμονο αμα δεν υπηρχε αυτο!!!! θα πηγαινε ο καθενας οσο ηθελε προς τα κατω και θα ειχαμε του κοσμου τα ατυχηματα απο προσπερασεις αλλων!

sdikr
13-01-15, 17:22
Εκανα λαθος με το προστιμο ειναι 80 δες ποιο πανω το εφτιαξα.

Ξαναδές το τότε, μιλάμε για ανώτατο όριο ταχύτητας (τα 50 σε κατοικημένη περιοχή, ή τα 70 στον κηφισσο)

Nikiforos
13-01-15, 17:25
Δεν καταλαβαινω τι λες, ειπαμε οτι τα αυτοκινουμενα πανε κατω απο το οριο ταχυτητας σε μεγαλους δρομους και εδειξα οτι ειναι παρανομο να πηγαινεις λιγοτερο και εχει προστιμο 80 ευρω.
Βραδυπορεία από καθορισθέν κατώτατο όριο ταχύτητας - προστιμο 80 ευρω. Αυτο τι σημαινει?
Α λες το κατωτατο και ποιο ειναι αυτο πχ οταν η πινακιδα λεει 80 ? τα 50 ειναι?

Φιλόσοφος_Στ@ρχίδας
13-01-15, 17:26
εχεις δικιο σε αυτο, και κυριως γιατι μιλανε παρα πολλοι στα κινητα! εχω προσεξει οτι οσοι κρατανε κινητα στα χερια και μιλανε ειναι αυτοι που κανουν την κινηση και το μποτιλιαρισμα.
εγω ομως μιλησα για πολυ συγκεκριμενα πραγματα, οταν τα αμαξια αυτα ειναι πολλα, οχι λιγα και ΑΝ κινουνται σε δρομους με μεγαλυτερα ορια ταχυτητας οπως πχ στον Κηφισσο που εχει 80χλμ οριο. Αν ειναι λιγα φυσικα δεν εχει προβλημα καθως και τωρα μερικοι πανε πολυ αργα για τον Α-Β λογο.
ΟΚ, παρόλα αυτά δεν καταλαβαίνω τι σε κάνει να πιστεύεις πως τα αυτοοδηγούμενα θα κινούνται με ταχύτητα υπέρ του δέοντως αργή όπως και το γιατί αν έχουμε αυτοοδηγούμενα οχήματα θα ανέβει και ο αριθμός των οχημάτων στους δρόμους :what:

- - - Updated - - -


Δεν καταλαβαινω τι λες, ειπαμε οτι τα αυτοκινουμενα πανε κατω απο το οριο ταχυτητας σε μεγαλους δρομους και εδειξα οτι ειναι παρανομο να πηγαινεις λιγοτερο και εχει προστιμο 80 ευρω.
Βραδυπορεία από καθορισθέν κατώτατο όριο ταχύτητας - προστιμο 80 ευρω. Αυτο τι σημαινει?
Γιατί το όριο που ανέφερες στο link είναι κατώτατο :p

nothing
13-01-15, 17:27
τιποτα δεν μπερδευω θες να σου βρω τον κοκ να δεις και την σελιδα που το γραφει? εκτος αν το αλλαξαν, μαλιστα ηταν 80 ευρω το προστιμο εντελως τυπικο χωρις τιποτα αλλο.
Αυτο αν θες βρισκω και τον ΚΟΚ σε pdf http://drivingschool.gr/nomothesia/paravaseis/poines03.htm
Βραδυπορεία από καθορισθέν κατώτατο όριο ταχύτητας (ν.2696/1999 αρθ.20 παρ.12)
80,00 Ευρω.



εχεις δικιο σε αυτο, και κυριως γιατι μιλανε παρα πολλοι στα κινητα! εχω προσεξει οτι οσοι κρατανε κινητα στα χερια και μιλανε ειναι αυτοι που κανουν την κινηση και το μποτιλιαρισμα.
εγω ομως μιλησα για πολυ συγκεκριμενα πραγματα, οταν τα αμαξια αυτα ειναι πολλα, οχι λιγα και ΑΝ κινουνται σε δρομους με μεγαλυτερα ορια ταχυτητας οπως πχ στον Κηφισσο που εχει 80χλμ οριο. Αν ειναι λιγα φυσικα δεν εχει προβλημα καθως και τωρα μερικοι πανε πολυ αργα για τον Α-Β λογο.

Εχεις μπερδεψει καποια πραγματα οπως το κατωτατο οριο ταχυτητας που στην Ελλαδα υπαρχει μονο στην Εθνικη οδο και αν δεν κανω καποιο λαθος ειναι τα 50km/h (το οριο μπορει να διαφερει δεν ειμαι 100% σιγουρος) και αυτο που αναφερει ο νομος ειναι οτι απαγορευεται να κυκλοφορουν οχηματα που ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να αναπτυξουν ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ τετοιες ταχυτητες και οχι αν πηγαινεις με τετοια ταχυτητα για αλλους λογους (πχ προβλημα).

Σε ολους τους υπολοιπους δρομους το μονο οριο που υπαρχει ειναι το ΑΝΩΤΑΤΟ επιτρεπτο.

Η οδηγικη συμπεριφορα που ανεφερα σε προηγουμενο post ειναι καταλυτης στη δημιουργια extra κινησης απο την αναμενομενη.

πχ Ακομη ενα χαρακτηριστικο : Οταν καποιος τρεχει στην Εθνικη οδο με αρκετα χιλιομετρα θα χρειαστει να φρεναρει αρκετα γρηγοροτερα ή αποτομα οποτε τα αμαξια που ακολουθουν φερονται και αυτα αντιστοιχα λογω αντιδρασης κατι που οδηγει σε αλυσιδωτο φρεναρισμα δεκαδων αμαξιων χωρις ισως να χρειαζεται να γινει τοσο αποτομα και ετσι δημιουργει ακινητοποιηση πολυ πιο ευκολα.

Nikiforos
13-01-15, 17:28
ΟΚ, παρόλα αυτά δεν καταλαβαίνω τι σε κάνει να πιστεύεις πως τα αυτοοδηγούμενα θα κινούνται με ταχύτητα υπέρ του δέοντως αργή όπως και το γιατί αν έχουμε αυτοοδηγούμενα οχήματα θα ανέβει και ο αριθμός των οχημάτων στους δρόμους :what:
Γιατί το όριο που ανέφερες στο link είναι κατώτατο :p

Καλα μην το δεσουμε και κομπο οτι θα ειναι 40χλμ αυτο ηταν το πρωτυπο αμαξακι της google οποτε ναι μπορει να αλλαξει.
Το οριο οντως δεν το καταλαβα λεει κατωτατο αλλα ποιο ειναι μαλλον τα 50. Αλλα αν πχ εχεις πινακιδα 120 (εθνικη) παλι 50 ειναι?

@nothing εχεις δικιο αλλα και οταν πηγαινουν πολυ αργα καποιοι το ιδιο γινεται. Anyway ξαναλεω οτι το αμαξι της google ειναι 40 μπορει τα αλλα να ειναι παραπανω οποτε τσαμπα τα λεμε.
Για τα λεωφορεια ομως θα υπαρχει πραγματικα προβλημα!
και δεν μιλαω για την κινηση μονο, αλλα και οι ανθρωποι για να πανε καπου θα αγανακτουν! για ρωτηστε οσους παιρνουν τραμ και ειναι ποιο γρηγορο. Τα λεωφορεια θελουν να τα φερουν και Αθηνα btw.
Kαι το χειροτερο οταν γινουν πολλα ή επεκταθουμε και στα ταξι, οτι θα αυξηθει η ανεργια!

Δειτε και αυτο http://www.newsbeast.gr/car/arthro/672981/pos-leitourgoun-ta-autokinoumena-ohimata-tis-google/
και http://www.gocar.gr/news/feed/10653,Tesla_Aytokinoymena_aytokinhta_to_2016.html
http://www.antenna.gr/news/tech/article/328839/epanastasi-stin-odiki-asfaleia-me-aytokinoymena-oximata
οπως βλεπουμε ολοι δουλευουν πυρετοδως για τα αυτοκινουμενα, τουλαχιστον να εχουν επιλογη για οδηγο!


καλη φαση.ελπιζω να περιοριστει η χρηση τους σε δρομους με τουλαχιστον 2 λωριδες ανα κατευθυνση και εκτος του αστικου κυκλου

στο μυαλο μου εισαι! :oneup: συμφωνω απολυτως.


Μάλλον κάπου τα μπερδεύεις, δεν υπάρχει πρόστιμο για κάποιον που πάει κάτω απο το όριο, για αυτό το λένε όριο και όχι υποχρεωτική ταχύτητα

τελικα εχεις δικιο, εχει προστιμο ομως για αυτους που πανε λιγοτερο απο το κατωτατο ομως ναι υπαρχουν και τετοιοι, πχ αρκετοι που μιλανε και σε κινητα στο χερι οπως προειπα.

anon
13-01-15, 20:17
οι πολύ μικρές ταχύτητες δεν είναι γιατί δεν μπορούν τα οχήματα αυτά να λειτουργήσουν με μεγαλύτερες. Αντιθέτως.
Τα όρια αυτά μπηκαν απο τον φόβο μην τυχόν και γίνει κανένα ατύχημα, λόγω νέας τεχνολογίας. οσο πιο μικρή η ταχύτητα, τόσο πιο πιθανό ειναι να μην υπάρχουν θύματα ή σοβαροί τραυματισμοί. Ειναι απολυτα σίγουρο ότι με την έναρξη χρήσης της τεχνολογίας αυτής θα ακουστούν τα μύρια όσα και κατηγόριες, οπότε οι υλοποιητές πρέπει ναναι προσεκτικοί όπως και οι νομοθέτες.
Οταν περάσει η "νηπιακή" ηλικία, και αποκτηθεί επαρκής εμπιστοσύνη, σίγουρα τα όρια θα ανέβουν καθώς και η χρήση τους και σε αστικο περιβάλλον.

EnDLess
13-01-15, 20:27
https://www.youtube.com/watch?v=jFbrvZqL2O4

Οβελίξ
13-01-15, 22:12
Μερικές διευκρινίσεις γιατί είναι εύκολο να γράφουμε ό,τι θέλουμε όταν δεν έχουμε στοιχεία.

Καταρχάς, η δουλειά του οδηγού φορτηγού είναι τόσο αντιδημοφιλής που στις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα γιατί δεν βρίσκουν πια οδηγούς, υπολογίζεται πως υπάρχει έλλειψη 30.000 έως 35.000 οδηγών
Πηγή εδώ (http://www.businessweek.com/articles/2013-11-14/2014-outlook-truck-driver-shortage) και εδώ (http://www.cnbc.com/id/101911407#.)
Συνεπώς η χρήση αυτόνομων οχημάτων μάλλον θα λύσει προβλήματα παρά θα δημιουργήσει.
Σημειώστε, ωστόσο, πως τα φορτηγά κινούνται σε όλα τα περιβάλλοντα (αστικά, εθνικές οδοί, λιμάνια κ.α), θα περάσουν πολλά χρόνια μέχρι η επίδρασή τους να γίνει αισθητή.

Αρχίσατε μερικοί να παραθέτετε σενάρια επί δρόμου και άρθρα του ΚΟΚ και ταχύτητες κίνησης για τεχνολογία που ακόμα δοκιμάζεται και για νομοθεσία που δεν έχει γραφτεί. Υπομονή. Όταν έρθουν τα οχήματα, με τις προδιαγραφές τους και τις προβλεπόμενες λειτουργίες τους, τότε και ο νόμος θα προσαρμοστεί ανάλογα. Στο μεταξύ απλώς αερολογούμε.

Στις ΗΠΑ μόνο τέσσερις πολιτείες έχουν επιτρέψει την κυκλοφορία αυτόνομων αυτοκινήτων και αυτό επειδή είχε φτάσει η ώρα οι εταιρείες που τα αναπτύσσουν να τα δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες, εκτός πίστας και εργαστηρίων δηλαδή. Στην Ευρώπη, από όσο ξέρω, έχει επιτραπεί σε Γερμανία, Ισπανία και Ολλανδία.

Πουθενά δεν προβλέπεται κίνηση οχήματος στο δρόμο χωρίς οδηγό (παρά μόνο όταν πχ ξεπαρκάρει και έρχεται σε σένα), πάντα μα πάντα ένας άνθρωπος θα βρίσκεται στη θέση του οδηγού. Τουλάχιστον αυτό είναι μέχρι τώρα το πλαίσιο ανάπτυξης, σε 20 χρόνια μπορεί να είναι διαφορετικά.

Πάμε στα πρακτικά
Φυσικά και θα έρθει σύντομα η ώρα που τα αυτοκίνητα θα κινούνται στην εθνική οδό με cruise control που θα περιλαμβάνει και το τιμόνι και τα φρένα. Το adaptive cruise control (με αυξομείωση της ταχύτητας, σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο και αυτόματο σταμάτα-ξεκίνα) υπάρχει στα αυτοκίνητα παραγωγής εδώ και δέκα χρόνια. Το να αποφασίζει το όχημα την πορεία μας συνδυάζοντας όλα τα στοιχεία (λωρίδες, πορεία προπορευόμενων, σήματα κλπ) έχει ήδη επιτευχθεί, τεχνολογικά έγινε. Απομένουν χιλιάδες ώρες δοκιμών και, όπως γράφει και ο anon, θα ενταχθούν σταδιακά στην κυκλοφορία με τον καλύτερο τρόπο.

guardianhelm
14-01-15, 06:10
Μετά από ατέλειωτες ώρες στο δρόμο και ακόμα περισσότερες στιγμές αγανάκτησης, θα ήθελα να συμπληρώσω πως όσοι αρέσκονται στο να οδηγούν χειροκίνητα τα αυτοκίνητά τους, καλά θα κάνουν να βρουν μια πίστα/αλάνα/whatever για να βγάζουν τα γούστα τους και να πάνε στην ευχή. Εμείς οι υπόλοιποι που χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο ως εργαλείο, ως μέσο μετακίνησης, (και όχι για να χαϊδεύουμε το δέρμα του τιμονιού που δονείται από τα μουγκρητά του κινητήρα και να νιώθουμε την αντίσταση του συμπλέκτη στη ραχοκοκκαλιά μας ενώ ταυτόχρονα κουμπώνει ο λεβιές στη νέα σχέση) σας ζητάμε προληπτικά να μη βάλετε την προσωπική σας ευχαρίστηση πάνω από τη δημόσια ασφάλεια. Ευχαριστούμε.

blade_
14-01-15, 10:40
Μετά από ατέλειωτες ώρες στο δρόμο και ακόμα περισσότερες στιγμές αγανάκτησης, θα ήθελα να συμπληρώσω πως όσοι αρέσκονται στο να οδηγούν χειροκίνητα τα αυτοκίνητά τους, καλά θα κάνουν να βρουν μια πίστα/αλάνα/whatever για να βγάζουν τα γούστα τους και να πάνε στην ευχή. Εμείς οι υπόλοιποι που χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο ως εργαλείο, ως μέσο μετακίνησης, (και όχι για να χαϊδεύουμε το δέρμα του τιμονιού που δονείται από τα μουγκρητά του κινητήρα και να νιώθουμε την αντίσταση του συμπλέκτη στη ραχοκοκκαλιά μας ενώ ταυτόχρονα κουμπώνει ο λεβιές στη νέα σχέση) σας ζητάμε προληπτικά να μη βάλετε την προσωπική σας ευχαρίστηση πάνω από τη δημόσια ασφάλεια. Ευχαριστούμε.

πολυ γλαφυρα τα περιγραφεις σαν καποιος που δε του αρεσει το τιμονι :p

Geros7
14-01-15, 11:51
Φυσικά και είναι βαρετό το όλο θέμα αλλά από την άλλη δε θα με χάλαγε το αμάξι μου όταν είμαι τύφλα τσι μεθιάς να με πηγαίνει σπίτι.. Και στο κρεβάτι δηλαδή αν μπορούσε ακόμα καλύτερα

DVader
14-01-15, 12:16
Μετά από ατέλειωτες ώρες στο δρόμο και ακόμα περισσότερες στιγμές αγανάκτησης, θα ήθελα να συμπληρώσω πως όσοι αρέσκονται στο να οδηγούν χειροκίνητα τα αυτοκίνητά τους, καλά θα κάνουν να βρουν μια πίστα/αλάνα/whatever για να βγάζουν τα γούστα τους και να πάνε στην ευχή. Εμείς οι υπόλοιποι που χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο ως εργαλείο, ως μέσο μετακίνησης, (και όχι για να χαϊδεύουμε το δέρμα του τιμονιού που δονείται από τα μουγκρητά του κινητήρα και να νιώθουμε την αντίσταση του συμπλέκτη στη ραχοκοκκαλιά μας ενώ ταυτόχρονα κουμπώνει ο λεβιές στη νέα σχέση) σας ζητάμε προληπτικά να μη βάλετε την προσωπική σας ευχαρίστηση πάνω από τη δημόσια ασφάλεια. Ευχαριστούμε.

Αρχικά σε κόβω 100% ότι δεν σου αρέσει το οδήγημα. Απλά θα υπενθυμίσω ότι και να γίνει το αυτό οδηγούμενο όχημα ακριβώς για την δημόσια ασφάλεια δεν θα πρέπει ποτέ να κινείτε μόνο του χωρίς οδηγό και μάλιστα αν υπάρχει οδηγός δεν θα πρέπει να κοιμάται κιόλας και να είναι σε εγρήγορση !

Έχεις σκεφτεί τι θα συμβεί αν έχει bug το software σε κάτι και ενώ τρέχει με 180 στην εθνική ξαφνικά φρενάρει ..ενώ εσύ ακούς χαλαρά μουσικούλα στο πίσω κάθισμα με τους 4 φίλους σου και χαζεύετε στο facebook ?
Έχεις σκεφτεί τι θα συμβεί αν με κάποιο τρόπο σπάσει το σύστημα από εξωτερικό εισβολέα και αλλάξει την πορεία ενώ κοιμάσαι ...? Και ξυπνώντας το πρωί αντί για Θεσσαλονίκη να βρεθείς στην Πάτρα ? Και εντάξει άντε να σε στείλει αλλού πάει και έρχεται αν προκαλέσει ατύχημα ? Και μη σκεφτείς ότι είναι απίθανο εδώ έχει γίνει επίθεση αν θυμάμαι καλά σε εργοστάσιο της ΔΕΗ στην Κίνα ...

Το Software μπορεί να έχει λάθη και όσες δοκιμές και να γίνουν πάντα θα υπάρχουν αυτές οι περιπτώσεις .... Αν θέλουμε να έχουμε δημόσια ασφάλεια τέτοια πράγματα δεν πρέπει να λέγονται ποτέ !

- - - Updated - - -

Πλάκα έχεις πάντως (Χωρίς παρεξήγηση) :rofl:

anon
14-01-15, 13:09
Φυσικά και είναι βαρετό το όλο θέμα αλλά από την άλλη δε θα με χάλαγε το αμάξι μου όταν είμαι τύφλα τσι μεθιάς να με πηγαίνει σπίτι.. Και στο κρεβάτι δηλαδή αν μπορούσε ακόμα καλύτερα

Oχι μόνο όταν είσαι τύφλα στο μεθύσι. Σκέψου πρωί πρωί να πηγαίνεις στην δουλειά, και να παίρνεις έναν ψιλουπνάκο για το μισάωρο με μια ώρα που τρώς σήμερα στο τιμόνι, και χωρίς να τσαντίζεσαι με τους άλλους οδηγούς. Το βάζεις σε όσο πιο χαλαρή οδήγηση, και ακόμα και εαν ξεκινήσεις και 20 λεπτά νωρίτερα, χαλαρώνεις... με απαλή μουσικούλα.... ένα απολαυστικό ξεκίνημα της ημέρας. Η΄μπορείς να προλάβεις να κάνεις πράγματα που δεν θα μπορούσες διαφορετικά (κακώς βέβαια), όπως ξύρισμα, βάψιμο για τις γυναίκες, να στείλεις κάποια email, να φάς το πρωινό κλπ. Kαι στην επιστροφη, μπορείς να χαλαρώσεις λιγάκι πάλι, σε αντιθεση με το να οδηγείς που σε στρεσάρει.

- - - Updated - - -


Έχεις σκεφτεί τι θα συμβεί αν έχει bug το software σε κάτι και ενώ τρέχει με 180 στην εθνική ξαφνικά φρενάρει ..ενώ εσύ ακούς χαλαρά μουσικούλα στο πίσω κάθισμα με τους 4 φίλους σου και χαζεύετε στο facebook ?
Έχεις σκεφτεί τι θα συμβεί αν με κάποιο τρόπο σπάσει το σύστημα από εξωτερικό εισβολέα και αλλάξει την πορεία ενώ κοιμάσαι ...? Και ξυπνώντας το πρωί αντί για Θεσσαλονίκη να βρεθείς στην Πάτρα ? Και εντάξει άντε να σε στείλει αλλού πάει και έρχεται αν προκαλέσει ατύχημα ? Και μη σκεφτείς ότι είναι απίθανο εδώ έχει γίνει επίθεση αν θυμάμαι καλά σε εργοστάσιο της ΔΕΗ στην Κίνα ...


Aυτοί, οι ευλογοι, προβληματισμοί είναι που έθεσαν ότι πρέπει να χρησιμοποιειται υπο περιορισμούς. Αλλά είναι άστοχο να θεωρούμε ότι θαναι κάτι τόσο πιθανό. Ολα ειναι με βάση την στατιστική. Οτι μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο δεν το θεωρώ διόλου απίθανο, αλλά εαν είναι με χρήση ανθρώπων ως οδηγούς όπως σήμερα να έχουμε πχ 20.000 θανάτους απο τροχαία ενώ, στατιστικά πάντα, με χρήση υπολογιστών λιγότερο απο πχ 2000, τότε ναι, το αυτόματο σύστημα είναι σαφώς καλύτερο.

Για τους λάτρεις της ταχύτητας, μέσα στη πόλη το όριο των 40 χλμ/ώρα δεν είναι μικρό. Κοιτάζω τον υπολογιστή ταξιδιού, και για τα τελευταία 4000 χλμ, ως επι το πλειστον μέσα σε πόλη, μου αναφέρει μέση ωριαία ταχύτητα, 26 χλμ/ώρα!!!!

Φιλόσοφος_Στ@ρχίδας
14-01-15, 13:30
Για τους λάτρεις της ταχύτητας, μέσα στη πόλη το όριο των 40 χλμ/ώρα δεν είναι μικρό. Κοιτάζω τον υπολογιστή ταξιδιού, και για τα τελευταία 4000 χλμ, ως επι το πλειστον μέσα σε πόλη, μου αναφέρει μέση ωριαία ταχύτητα, 26 χλμ/ώρα!!!!
Μήπως συνυπολογίζει τα φανάρια και τα σταμάτα-ξεκίνα; ;)

Για όσα είπε ο DVader, φαντάσου να φτιάχνουν botnets με αυτοκινούμενα. Εκεί να δεις DDDDoS! :mrgreen:

cranky
14-01-15, 13:38
Το Software μπορεί να έχει λάθη και όσες δοκιμές και να γίνουν πάντα θα υπάρχουν αυτές οι περιπτώσεις .... Αν θέλουμε να έχουμε δημόσια ασφάλεια τέτοια πράγματα δεν πρέπει να λέγονται ποτέ !
Ε, ας ζητήσουνε απ' την Apple να το σχεδιάσει.

Symos
14-01-15, 13:46
Πάντως για τεχνολογικό forum, μου κάνει εντύπωση ο φόβος και η άγνοια ορισμένων απέναντι στην τεχνολογία (καλά, για τον ΚΟΚ δεν το συζητάω).
Δηλαδή και από τα αεροπλάνα να αφαιρέσουμε τους υπολογιστές, τους αυτόματους πιλότους, το ILS, το fly-by-wire κλπ. γιατί υπάρχει ο κίνδυνος hacking και DDoS; Και εκεί μιλάμε για μεταφορά έως και 700 ανθρώπων, όχι 1 έως 5.

tzelen
14-01-15, 13:50
Μήπως συνυπολογίζει τα φανάρια και τα σταμάτα-ξεκίνα; ;)

Για όσα είπε ο DVader, φαντάσου να φτιάχνουν botnets με αυτοκινούμενα. Εκεί να δεις DDDDoS! :mrgreen:

:rofl::rofl:

blade_
14-01-15, 13:53
ε αλλο μεση ωριαια,αλλο να πηγαινεις με 50 συνεχεια..μη σου πω ειναι και αρκετα πιο κατω απο 20..

tzelen
14-01-15, 13:55
Το remote access θα αποκτήσει άλλη χάρη. Παίρνει ο άλλος το αυτόματο τουτού του, να πάει στη δουλειά, τον χακάρεις και τον τρολλάρεις ασύστολα, στέλνοντας τον από εδώ και από εκεί. :p

Φιλόσοφος_Στ@ρχίδας
14-01-15, 14:06
Πάντως για τεχνολογικό forum, μου κάνει εντύπωση ο φόβος και η άγνοια ορισμένων απέναντι στην τεχνολογία (καλά, για τον ΚΟΚ δεν το συζητάω).
Δηλαδή και από τα αεροπλάνα να αφαιρέσουμε τους υπολογιστές, τους αυτόματους πιλότους, το ILS, το fly-by-wire κλπ. γιατί υπάρχει ο κίνδυνος hacking και DDoS; Και εκεί μιλάμε για μεταφορά έως και 700 ανθρώπων, όχι 1 έως 5.
Εκεί δεν υπάρχει γιατί το πρόβλημα αναγνωρίστηκε νωρίς, γιατί το aviation είναι κρίσιμη υποδομή και γιατί οι κανόνες είναι πολύ πολύ αυστηροί. Όπως θα γίνει και με τα αυτοκινούμενα όσο θα αρχίσουν να κινούνται.

blade_
14-01-15, 15:00
Πάντως για τεχνολογικό forum, μου κάνει εντύπωση ο φόβος και η άγνοια ορισμένων απέναντι στην τεχνολογία (καλά, για τον ΚΟΚ δεν το συζητάω).
Δηλαδή και από τα αεροπλάνα να αφαιρέσουμε τους υπολογιστές, τους αυτόματους πιλότους, το ILS, το fly-by-wire κλπ. γιατί υπάρχει ο κίνδυνος hacking και DDoS; Και εκεί μιλάμε για μεταφορά έως και 700 ανθρώπων, όχι 1 έως 5.

Συγκρινεις ανομοια πραματα.το ιδιο ειναι,ενα αεροπλανο μονο του στον αερα ,με ελαχιστα εμποδια και στανταρ πορεια με την κινηση ενος αυτοκινητου στο κεντρο με χιλιαδες εξωγενεις παραγοντες?

Symos
14-01-15, 15:37
Συγκρινεις ανομοια πραματα.το ιδιο ειναι,ενα αεροπλανο μονο του στον αερα ,με ελαχιστα εμποδια και στανταρ πορεια με την κινηση ενος αυτοκινητου στο κεντρο με χιλιαδες εξωγενεις παραγοντες?

Φυσικά και δεν είναι το ίδιο. Γι'αυτό τα αεροπλάνα έχουν ήδη αυτά τα συστήματα ενώ τα αυτοκίνητα όχι, αλλά η τεχνολογία προχωράει.
Όταν λοιπόν η τεχνολογία αυτή γίνει καθημερινότητα σε κάποιες δεκαετίες, κανείς δεν θα την αμφισβητεί, όπως κανείς δεν την αμφισβητεί σήμερα στα αεροπλάνα.

Αυτό που λέω είναι πως μου κάνει εντύπωση σε ένα τεχνολογικό forum να ακούω απόψεις του τύπου "αυτό δεν θα γίνει ποτέ", "δεν θα είναι ασφαλές" κλπ.

Tiven
14-01-15, 16:07
Πάντως για τεχνολογικό forum, μου κάνει εντύπωση ο φόβος και η άγνοια ορισμένων απέναντι στην τεχνολογία (καλά, για τον ΚΟΚ δεν το συζητάω).
Δηλαδή και από τα αεροπλάνα να αφαιρέσουμε τους υπολογιστές, τους αυτόματους πιλότους, το ILS, το fly-by-wire κλπ. γιατί υπάρχει ο κίνδυνος hacking και DDoS; Και εκεί μιλάμε για μεταφορά έως και 700 ανθρώπων, όχι 1 έως 5.

Πράγματα σαν το fly by wire είναι δυστυχώς αναγκαία κακά, τίποτα καλύτερο.

guardianhelm
14-01-15, 16:10
Γενικά μου αρέσει η οδήγηση, αλλά υπό συνθήκες, μιας και στις μεγάλες ελληνικές πόλεις γίνεται κόλαση (αντικανονικές προσπεράσεις, μηχανάκια που χώνονται, οδηγοί που περνάνε με κόκκινο, δεν σταματάνε στα stop, πετάγονται από στενά, ταξιτζήδες που σταματάνε όπου γουστάρουν για να πάρουν/αφήσουν πελάτες) -όχι ότι στα χωριά με τα τρακτέρ χάρους είσαι ασφαλής... Έχω πει πολλές φορές ότι θέλω να πάω με το αμάξι σε μια πίστα για να το φτάσω στα όριά του. Απλά διαχωρίζω τις καταστάσεις.

Σε κάθε περίπτωση λοιπόν βρίσκω ανόητο το να πιστεύει κανείς ότι υπάρχουν καλοί οδηγοί. Δεν υπάρχουν οδηγοί που κάνουν σπάνια λάθη. Ένας βασικός λόγος που τα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα έχουν το manual override είναι για να πεισθεί το κομμάτι του πληθυσμού που δεν εμπιστεύεται την τεχνολογία, να νομίζει ο κόσμος ότι θα του δίνει ουσιαστική ασφάλεια. Τα σενάρια αποτυχίας των αυτόματων συστημάτων, τουλάχιστον στις δοκιμασμένες συνθήκες, γενικά είναι πολύ πιο απίθανα από τα λάθη των οδηγών (και βάζω κι εμένα μέσα προφανώς), γιατί σαν άνθρωπος μια στιγμή έλλειψης προσοχής αρκεί για να κάνεις την πατάτα. Αντίθετα, στα σωστά σχεδιασμένα αυτόματα συστήματα πάντα υπάρχει η έννοια του redundancy. Γι'αυτό το λόγο δεν θα κινούνται έτσι (https://www.youtube.com/watch?v=r7_lwq3BfkY).

Σκεφτείτε πόσους ξέρετε που έχουν οδηγήσει ενώ έχουν πιει (έστω και ένα ποτηράκι), μόνο και μόνο επειδή πιστεύουν ότι "το έχουν". Όσο καλοί οδηγοί κι αν πιστεύουμε ότι είμαστε, ΠΑΝΤΑ θα κάνουμε πιο συχνά λάθη από ένα τεχνολογικά εξελιγμένο μηχάνημα και θα είμαστε πολύ πιο επικίνδυνοι από αυτό στον δρόμο. Υπάρχουν κάποιες ειδικές συνθήκες (πχ χιόνια) κάτω από τις οποίες προς το παρόν δεν τα πηγαίνουν καλά οι αυτόματοι οδηγοί, αλλά ανυπομονώ να αντικατασταθούμε πλήρως στο τιμόνι.

tl;dr Καλά κάνει και αρέσει η οδήγηση σε όσους αρέσει, αλλά αυτό δεν είναι λόγος να επιμένουν στο δικαίωμά τους να οδηγούν χειροκίνητα, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο όλους τους υπόλοιπους, γιατί άσχετα από το αν πιστεύουν ότι είναι οδηγάρες, αυτό σε καμία περίπτωση δεν ισχύει.

Όπως και να'χει, μπράβο στην ομάδα του Google X και στον Sebastian Thrun που κάνανε την αρχή με τον Stanley. Σε κάποια χρόνια, όταν λέμε αυτοκίνητα θα εννοούμε ηλεκτροκίνητα και αυτοοδηγούμενα και αυτό με κάνει πολύ χαρούμενο.


Συγκρινεις ανομοια πραματα.το ιδιο ειναι,ενα αεροπλανο μονο του στον αερα ,με ελαχιστα εμποδια και στανταρ πορεια με την κινηση ενος αυτοκινητου στο κεντρο με χιλιαδες εξωγενεις παραγοντες?

Θεωρείς πως είναι πιο εύκολο να πιλοτάρεις αεροπλάνο από το να οδηγάς αυτοκίνητο; Δεν μου το είπες πιο νωρίς να στείλω βιογραφικά στην πολιτική αεροπορία :P

Πέρα από την πλάκα, η πραγματικότητα είναι πως είναι πιο κρίσιμα συστήματα τα αεροναυπηγικά και έχεις δίκιο στο ότι μόνο η πορεία στον αέρα είναι αυτόματη και ότι στην προσγείωση και στην απογείωση ο έλεγχος γίνεται χειροκίνητα. Βέβαια τα περισσότερα αεροπορικά ατυχήματα γίνονται στην προσγείωση, στην προσέγγιση στο αεροδρόμιο και στην απογείωση (~73%) (https://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety#Statistics).

techgirl
14-01-15, 16:51
Μια χαρά εξέλιξη μου φαίνεται. και ναι ειμαι γυναίκα και θέλω να βάφομαι και δεν ξέρω να παρκάρω :p

@ ADSLgr.com All rights reserved.