PDA

Επιστροφή στο Forum : Η Τεχνητή Νοημοσύνη που "οδηγεί" τα οχήματα της Google, αναγνωρίζεται σαν οδηγός στις ΗΠΑ



Σελίδες : 1 [2] 3

iLLiCiT
15-02-16, 23:54
Η ενσωμάτωση τέτοιων τεχνολογιών στην ανθρώπινη καθημερινότητα θα γίνει σ-τ-α-δ-ι-α-κ-ά. Όσο ώριμη και να είναι η τεχνολογία, η εμπιστοσύνη είναι κάτι που χτίζεται και μετά κερδίζεται. Και ο οικονομικός παράγοντας θα επιβραδύνει την υιοθέτηση. .

Μάλλον δεν διάβασες καθόλου αυτό που ανέφερα σχετικά με την δοκιμή-πείραμα που πραγματοποίησε η google.
Έβαλε άτομα -δικούς της υπαλλήλους- που δεν είχαν σχέση με το project να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Σε αυτό, όχι μόνο την εμπιστεύτηκαν, αλλά πρόλαβαν και την συνήθησαν.

We saw human nature at work: people trust technology very quickly once they see it works.

Tzitziloni
16-02-16, 12:32
Μάλλον δεν διάβασες καθόλου αυτό που ανέφερα σχετικά με την δοκιμή-πείραμα που πραγματοποίησε η google.
Έβαλε άτομα -δικούς της υπαλλήλους- που δεν είχαν σχέση με το project να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Σε αυτό, όχι μόνο την εμπιστεύτηκαν, αλλά πρόλαβαν και την συνήθησαν.

το διάβασα αλλά τέτοιοι άνθρωποι της τεχνολογίας (και πόσο μάλλον υπάλληλοι της google που προφανώς είναι λάτρεις της τεχνολογίας) δεν μπορούν να συγκριθούν και ούτε αντιπροσωπεύουν τους απλούς ανθρώπους.

Φανερός Πράκτωρ
16-02-16, 13:21
Πάντως η τεχνολογία (αυτοματισμοί) δεν είναι και σε λίγα μέσα στο αμάξι. Π.χ.
- φρένα (abs)
- επιτάχυνση (traction control, ηλεκτρονικό γκάζι, limits σε ταχύτητα, αυξομειούμενη ταχύτητα από το τιμόνι)
κλπ

Αν πάνε τα παραπάνω λάθος, πάμε χαλαρά για φούντο.
Βέβαια τα παραπάνω είναι "ψίχουλα" από άποψη AI & σχεδίαση software σε σχέση με τον "αυτόματο πιλότο".

nnn
16-02-16, 14:08
Πάντως η τεχνολογία (αυτοματισμοί) δεν είναι και σε λίγα μέσα στο αμάξι. Π.χ.
- φρένα (abs)
- επιτάχυνση (traction control, ηλεκτρονικό γκάζι, limits σε ταχύτητα, αυξομειούμενη ταχύτητα από το τιμόνι)
κλπ

Αν πάνε τα παραπάνω λάθος, πάμε χαλαρά για φούντο.
Βέβαια τα παραπάνω είναι "ψίχουλα" από άποψη AI & σχεδίαση software σε σχέση με τον "αυτόματο πιλότο".

Άλλος ένας αυτοματισμός είναι ο αερόσακος, μέσα σε 20-30 σε ms πρέπει "να αποφασίσει" αν θα ενεργοποιηθεί, συγκρίνοντας σήματα από διαφορετικούς αισθητήρες και έχοντας απειροελάχιστο χρόνο για go or no go.

mrsaccess
16-02-16, 15:40
Σημαντική εξέλιξη για τη χώρα των δικηγόρων. Αναμένεται πλημμύρα μηνύσεων όταν τα αυτόνομα αυτοκίνητα μπουν μαζικά στην κυκλοφορία. Ο κάθε πικραμένος που θα έχει ενα μικροατύχημα με google-άμαξο θα κάνει μήνυση εκατομμυρίων στη google για ψυχική οδύνη για να εξασφαλίσει το μέλλον του.

Αυτό το περιμένω πως και πως. Τα SDV θα έχουν πλήθος από κάμερες και αισθητήρες. Στο δικαστήριο θα παίζουν το ατύχημα σε UltraHD, 3D, 360° view και μετρήσεις με ακρίβεια χιλιοστού του δευτερολέπτου. Όποιος τολμάει ας δοκιμάσει... :twisted:


Άλλο όμως αυτό και άλλο ο κοινωνικός δαρβινισμός που υποστηρίζουν τόσο σθεναρά ορισμένοι λες και είμαστε στη ζούγκλα. Οι στρατιές ανέργων, η φτώχια και η εξαθλίωση που έρχονται θα πρέπει να αντιμετωπιστούν κάπως και το να γενικεύουμε με αφορισμούς τύπου "evolve or die" δεν νομίζω ότι μας τιμά αν θέλουμε να λεγόμαστε πολιτισμένα όντα.

Η λύση όμως δεν είναι να πολεμούμε την τεχνολογία για ένα κοινωνικό φαινόμενο. Αυτό γίνεται φανερό αν εφαρμόσουμε την ίδια λογική σε άλλες περιπτώσεις. Ακραίο ίσως παράδειγμα, η ιατρική· αυξάνει το προσδόκιμο της ζωής και έτσι καταστρέφεται το συνταξιοδοτικό. Άλλο παράδειγμα είναι πως για να έχουμε εμείς δουλειές γραφείου, οι προκάτοχοί μας (πχ αγρότες, εργάτες) έμειναν άνεργοι κάποτε.


Απο την άλλη, δεν έχω δει software χωρίς bugs. Ή μήπως είμαστε έτοιμοι να συγχωρήσουμε το λάθος της μηχανής περισσότερο απ' οτι το ανθρώπινο λάθος;
Έχει σημασία από που προέρχεται το λάθος ή το πόσα λάθη κάνουμε; Αν η μηχανή κάνει 1 λάθος και ο άνθρωπος 10; Επίσης ο άνθρωπος δεν κάνει μόνο λάθη όπως ειπώθηκε αλλά και εγκλήματα, πχ οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, οδήγηση με χρήση κινητού τηλεφώνου, ενσυνείδητη παράβαση σηματοδότη, ορίων ταχύτητας κλπ.

WAntilles
17-02-16, 23:06
Απο την άλλη, δεν έχω δει software χωρίς bugs. Ή μήπως είμαστε έτοιμοι να συγχωρήσουμε το λάθος της μηχανής περισσότερο απ' οτι το ανθρώπινο λάθος;

Πέρα από το ανθρώπινο λάθος, υπάρχει και η ανθρώπινη βλακεία.

Και οι μηχανές δεν κάνουν βλακείες.

Π.χ. αποκλείεται να σταματήσουν στην μεσαία λωρίδα της παραλιακής, επάνω στο σημείο καμπής της στροφής (που είναι και η ελάχιστη εκατέρωθεν ορατότητα), για να ψάξουν να βρουν κάτι στην τσάντα τους.

Ή αποκλείεται να κάνουν όπισθεν στον αυτοκινητόδρομο, επειδή έχασαν μια έξοδο.

Ή αποκλείεται να πάνε να περάσχουν τη Συγγρού, στο κομμάτι που είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος και έχει υπόγειες διαβάσεις, πηδώντας τις μπαριέρες.

badweed
17-02-16, 23:16
Πέρα από το ανθρώπινο λάθος, υπάρχει και η ανθρώπινη βλακεία.

Και οι μηχανές δεν κάνουν βλακείες.

Π.χ. αποκλείεται να σταματήσουν στην μεσαία λωρίδα της παραλιακής, επάνω στο σημείο καμπής της στροφής (που είναι και η ελάχιστη εκατέρωθεν ορατότητα), για να ψάξουν να βρουν κάτι στην τσάντα τους.

Ή αποκλείεται να κάνουν όπισθεν στον αυτοκινητόδρομο, επειδή έχασαν μια έξοδο.

Ή αποκλείεται να πάνε να περάσχουν τη Συγγρού, στο κομμάτι που είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος και έχει υπόγειες διαβάσεις, πηδώντας τις μπαριέρες.

δεν ειναι φτιαγμενες απο θεο οι μηχανες , και οσο πιο πολυπλοκες ειναι , τοσο πιο απιθανα προβληματα παρουσιαζουν .
πχ σκεψουν ενα critical error και επανεκινηση του λειτουργικου του αυτοκινητου την στιγμη που κινεισαι με 120 χιλιομετρα σε μια εθνικη η που αλλαζει πορεια για προσπεραση .
η ενα προβλημα δυκτιου σε εναν κοσμο που τα αυτοκινητα επικοινωνουν μεσω αυτου μεταξυ τους .
η ακομη και ενα hack .

Brainstorm389
18-02-16, 02:55
δεν ειναι φτιαγμενες απο θεο οι μηχανες , και οσο πιο πολυπλοκες ειναι , τοσο πιο απιθανα προβληματα παρουσιαζουν .
πχ σκεψουν ενα critical error και επανεκινηση του λειτουργικου του αυτοκινητου την στιγμη που κινεισαι με 120 χιλιομετρα σε μια εθνικη η που αλλαζει πορεια για προσπεραση .
η ενα προβλημα δυκτιου σε εναν κοσμο που τα αυτοκινητα επικοινωνουν μεσω αυτου μεταξυ τους .
η ακομη και ενα hack .

Ακομα και ετσι οι πιθανοτητες ειναι απειροελαχιστες σε σχεση με τα ανθρωπινα λαθη.

EnDLess
18-02-16, 12:30
δεν μπαινω καν στον κόπο να απαντήσω με επιχειρήματα στους τεχνοφοβικούς... καθίστε όπως είστε και αν βγει μη το αγοράσετε...

badweed
18-02-16, 12:42
δεν μπαινω καν στον κόπο να απαντήσω με επιχειρήματα στους τεχνοφοβικούς... καθίστε όπως είστε και αν βγει μη το αγοράσετε...
αφου συνθεσες κοτζαμ χαρακτηρισμο , γιατι δεν συνθετεις και κανα επιχειρημα ;
:p

EnDLess
18-02-16, 14:28
τι επιχειρημα??

ο ένας λεει θα χαθούν δουλειες, ο άλλος δεν εχει δει software χωρίς bug και ο τρίτος "αν πέσει το δίκτυο ή critical error στο OS;;"

αν δεν μπορούν να αντιληφθουν τα αυτονόητα... απλά προσπερνάς...

badweed
18-02-16, 14:31
τι επιχειρημα??

ο ένας λεει θα χαθούν δουλειες, ο άλλος δεν εχει δει software χωρίς bug και ο τρίτος "αν πέσει το δίκτυο ή critical error στο OS;;"

αν δεν μπορούν να αντιληφθουν τα αυτονόητα... απλά προσπερνάς...

μα προκειται για μια μηχανη με σκοπο να μεταφερει και ανθρωπους υπο το βαρος των πολυπλοκων φυσικων συνθηκων και της κυκλοφοριας διαφορων μεσων . υπαρχει καποιο δειγμα αναλογης μηχανης και χρησης ;

mezger
18-02-16, 14:42
μα προκειται για μια μηχανη με σκοπο να μεταφερει και ανθρωπους υπο το βαρος των πολυπλοκων φυσικων συνθηκων και της κυκλοφοριας διαφορων μεσων . υπαρχει καποιο δειγμα αναλογης μηχανης και χρησης ;

Πάρε το αρχικό μήνυμά σου, αντικατέστησε το αυτοοδηγούμενο με αεροπλάνο, και θα καταλάβεις γιατί ο EnDless έχει 100% δίκιο.
Έχουμε στείλει ανθρώπους στο διάστημα και φοβάσαι ότι δεν έχει προβλέψει κανείς τι θα συμβεί αν το όχημά σου χάσει το δίκτυο?

EnDLess
18-02-16, 14:46
ηδη αν βρέξει δεν γυρνανε οι καθαριστήρες??? ήδη αν νυχτώσει δεν ανοίγουν μόνα τους τα φώτα??? ήδη δεν υπάρχει ρανταρ παρκαρίσματος και κάμερες??? δεν παρκάρουν ήδη μόνα τους???

το γκάζι ηλεκτρονικό δεν είναι??? από ότι ξέρω έχει καταργηθεί η ντίζα... λες να πετάξει critical error???

τελικά πολύ παπάρας αυτός ο δήμαρχος στα Τρίκαλα... δεν μας αξίζουν τέτοια πράγματα...

sweet dreams
18-02-16, 15:32
Eυτυχώς που στην ζωή δεν είναι όλα άσπρο ή μαύρο αλλά υπάρχουν και άλλα χρώματα.
Το να θεοποιήσουμε τις μηχανές και να "βλακοποιήσουμε" (αδόκιμος όρος αλλά ταιριάζει στην περίσταση) τους ανθρώπους δεν μας φέρνει και ποιο κοντά στην τεχνολογία, ούτε φυσικά από την άλλη είναι σωστό να αφορίζουμε ότι τεχνολογική καινοτομία υπάρξει προσπαθώντας να βρούμε ψεγάδια και ατέλειες.
Οι μηχανές θα πρέπει να μείνουν στο επίπεδο να μας βοηθούν όταν δεν μπορούμε μόνοι μας να κάνουμε κάτι και όχι να μας αντικαταστήσουν πλήρως. Βέβαια η οπτική γωνία του καθενός είναι διαφορετική στο συγκεκριμένο θέμα αλλά η παγκόσμια κοινότητα χε@@@κε για το τι θέλουμε εσύ κι' εγώ.
Ο ερχομός μιας άλλης εποχής κάποια στιγμή θα έρθει θέλουμε δεν θέλουμε, η φύση κάποια στιγμή θα εκδικηθεί θέλουμε δεν θέλουμε, ο πλανήτης θα κάνει επανεκκίνηση θέλουμε δεν θέλουμε, αλλά όταν μπουτάρει μάλλον δεν θα είμαστε πάνω του γιατί θα κάνει Format για να απαλλαγεί από τους ιούς (εμάς) και να αρχίσει πάλι από την αρχή την πορεία του.

........ και ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα........

badweed
18-02-16, 16:39
Πάρε το αρχικό μήνυμά σου, αντικατέστησε το αυτοοδηγούμενο με αεροπλάνο, και θα καταλάβεις γιατί ο EnDless έχει 100% δίκιο.
Έχουμε στείλει ανθρώπους στο διάστημα και φοβάσαι ότι δεν έχει προβλέψει κανείς τι θα συμβεί αν το όχημά σου χάσει το δίκτυο?

αυτοοδηγουμενο αεροπλανο ; που κουβαλαει κοσμο ; μαλον τα στρατιωτικα drone λες ... αχμμ τα drones εχουν επιγειους πιλοτους (χειριστες )

επισης , εχει πεζους στον αερα ; εχει παγο ή διαφορετικη προσφρυση ; εχει κινηση στον αερα ; εχει διαδρομες στον αερα που αν φυγει 1 μετρο πιο περα θα φυγει εκτος δρομου ;
στον αερα εχει 3 αξονες που μπορεις να κινηθεις χωρις περιορισμους , οσο για τα εμποδια , εχουν προβλεψει οι κινητηρες αλλα και το υπολοιπο το σκαφος να μην σταματανε απο οτι ζωντανο μπορει να συναντησει στον αερα .. για σκεψου την επιγεια εκδοχη ...
carmagedon ...




ηδη αν βρέξει δεν γυρνανε οι καθαριστήρες??? ήδη αν νυχτώσει δεν ανοίγουν μόνα τους τα φώτα??? ήδη δεν υπάρχει ρανταρ παρκαρίσματος και κάμερες??? δεν παρκάρουν ήδη μόνα τους???

το γκάζι ηλεκτρονικό δεν είναι??? από ότι ξέρω έχει καταργηθεί η ντίζα... λες να πετάξει critical error???

τελικά πολύ παπάρας αυτός ο δήμαρχος στα Τρίκαλα... δεν μας αξίζουν τέτοια πράγματα...

αλλο η ντιζα , αλλο το γκαζι , αλλο η ντιζα και το γκαζι και το φρενο και οι στροφες και η κυκλοφορια και το φλας και τα φωτα και οι σκιες και τα αντικειμενα και η βαρυτητα και η προσφρυση (και ποσα ακομη ) και να τα συνδεσεις ολα μαζι και να λειτουργουνε αψογα . ενας παραγοντας να μην συμπεριληφθει η κατι να χαλασει , θα υπαρξει προβλημα που μαλον δεν θα ηθελες να εισαι φορτιο του .

Brainstorm389
18-02-16, 17:02
αυτοοδηγουμενο αεροπλανο ; που κουβαλαει κοσμο ; μαλον τα στρατιωτικα drone λες ... αχμμ τα drones εχουν επιγειους πιλοτους (χειριστες )

επισης , εχει πεζους στον αερα ; εχει παγο ή διαφορετικη προσφρυση ; εχει κινηση στον αερα ; εχει διαδρομες στον αερα που αν φυγει 1 μετρο πιο περα θα φυγει εκτος δρομου ;
στον αερα εχει 3 αξονες που μπορεις να κινηθεις χωρις περιορισμους , οσο για τα εμποδια , εχουν προβλεψει οι κινητηρες αλλα και το υπολοιπο το σκαφος να μην σταματανε απο οτι ζωντανο μπορει να συναντησει στον αερα .. για σκεψου την επιγεια εκδοχη ...
carmagedon ...


Πες μου οτι αστειευεσαι σε παρακαλω πολυ. :)

Στον αερα εχει τετοια θερμοκρασια που και για να πεταξει κατι πρεπει να ειναι φτιαγμενο αναλογα.
Εχει καταιγιδες και καιρο που μπορουν να διαλυσουν 100 αεροπλανα μαζι.
Εχει κεραυνους.
Εχει κινηση ΝΑΙ. Δεν πετανε οπου θελουν τα αεροπλανα.
Αν το αεροπλανο παρεκκλινει απο την πορεια του για αρκετη ωρα για διαφορους λογους, πχ καιρος, μπορει να του τελειωσουν τα καυσιμα και να πεσει.
Απειρες φορες εχουν γινει αναγκαστικες προσγειωσεις επειδη πουλι εσκασε πανω σε αεροπλανο.

Επισης, το αεροπλανο πρακτικα παει στον αυτοματο πιλοτο και τον ελεγχο τον εχει ο χειριστης, για προφανεις λογους. Σε 50 χρονια απο τωρα θα ειναι και αυτα αυτοοδηγουμενα, ισως και σε λιγοτερο καιρο.

Κοινως : Δεν ξερεις τι λες.

EnDLess
18-02-16, 17:17
https://www.flightradar24.com/52.24,12.36/4

badweed
18-02-16, 17:25
Πες μου οτι αστειευεσαι σε παρακαλω πολυ. :)

Στον αερα εχει τετοια θερμοκρασια που και για να πεταξει κατι πρεπει να ειναι φτιαγμενο αναλογα.
Εχει καταιγιδες και καιρο που μπορουν να διαλυσουν 100 αεροπλανα μαζι.
Εχει κεραυνους.
Εχει κινηση ΝΑΙ. Δεν πετανε οπου θελουν τα αεροπλανα.
Αν το αεροπλανο παρεκκλινει απο την πορεια του για αρκετη ωρα για διαφορους λογους, πχ καιρος, μπορει να του τελειωσουν τα καυσιμα και να πεσει.
Απειρες φορες εχουν γινει αναγκαστικες προσγειωσεις επειδη πουλι εσκασε πανω σε αεροπλανο.

Επισης, το αεροπλανο πρακτικα παει στον αυτοματο πιλοτο και τον ελεγχο τον εχει ο χειριστης, για προφανεις λογους. Σε 50 χρονια απο τωρα θα ειναι και αυτα αυτοοδηγουμενα, ισως και σε λιγοτερο καιρο.

Κοινως : Δεν ξερεις τι λες.

φυσικα και δεν αστειευομαι ( δεν εβαλα και την αντιστοιχη φατσουλα εξαλου )

δεν υπονοησα οτι δεν υπαρχουν αντιξοοτητες στον αερα ( αν προσεξες τι εγραψα με εξαιρεση την προσφυση ) αλλα οι αντιξοοτητες του εδαφους και του τι κυκλοφορει εκει , ειναι με πολυ διαφορετικες συνεπειες και με πολυ μικροτερο ευρος λαθους .

- - - Updated - - -


https://www.flightradar24.com/52.24,12.36/4

ναι , αυτη ειναι η ευρωπη , και εχει οσα αεροπλανα , οσα αυτοκινητα ειναι σε 500 μετρα τωρα στην κηφισιας (ουτε καν δηλαδη την διαφορα υψους που κινουνται αυτα τα αεροπλανα )

sdikr
18-02-16, 17:27
φυσικα και δεν αστειευομαι ( δεν εβαλα και την αντιστοιχη φατσουλα εξαλου )

δεν υπονοησα οτι δεν υπαρχουν αντιξοοτητες στον αερα ( αν προσεξες τι εγραψα με εξαιρεση την προσφυση ) αλλα οι αντιξοοτητες του εδαφους και του τι κυκλοφορει εκει , ειναι με πολυ διαφορετικες συνεπειες και με πολυ μικροτερο ευρος λαθους .

- - - Updated - - -



ναι , αυτη ειναι η ευρωπη , και εχει οσα αεροπλανα , οσα αυτοκινητα ειναι σε 500 μετρα τωρα στην κηφισιας (ουτε καν δηλαδη την διαφορα υψους που κινουνται αυτα τα αεροπλανα )


Ναι αλλα ενα αεροπλάνο πιάνει κάτι τι παραπάνω απο ένα αμάξι και σε κόσμο και σε όγκο

guardianhelm
18-02-16, 17:37
https://www.flightradar24.com/52.24,12.36/4

Αυτά τα έβαλες για πολλά;


Πες μου οτι αστειευεσαι σε παρακαλω πολυ. :)

Στον αερα εχει τετοια θερμοκρασια που και για να πεταξει κατι πρεπει να ειναι φτιαγμενο αναλογα.
Εχει καταιγιδες και καιρο που μπορουν να διαλυσουν 100 αεροπλανα μαζι.
Εχει κεραυνους.
Εχει κινηση ΝΑΙ. Δεν πετανε οπου θελουν τα αεροπλανα.
Αν το αεροπλανο παρεκκλινει απο την πορεια του για αρκετη ωρα για διαφορους λογους, πχ καιρος, μπορει να του τελειωσουν τα καυσιμα και να πεσει.
Απειρες φορες εχουν γινει αναγκαστικες προσγειωσεις επειδη πουλι εσκασε πανω σε αεροπλανο.

Επισης, το αεροπλανο πρακτικα παει στον αυτοματο πιλοτο και τον ελεγχο τον εχει ο χειριστης, για προφανεις λογους. Σε 50 χρονια απο τωρα θα ειναι και αυτα αυτοοδηγουμενα, ισως και σε λιγοτερο καιρο.

Κοινως : Δεν ξερεις τι λες.

Βασικά κανείς δεν λέει ότι το να πετάει ένα αεροπλάνο με αυτόματο πιλότο είναι εύκολο ενώ το να οδηγάει αυτοκίνητο είναι δύσκολο. Μάλλον και τα δύο δύσκολα τα λες, απλά είναι διαφορετικά. Ακόμα όμως και αν θεωρήσουμε δεδομένο ότι τα προβλήματα του ενός έχουν λυθεί, δεν σημαίνει ότι και του άλλου είναι το ίδιο εύκολα.



Τη δεκαετία του 60 το MIT είχε ξεκινήσει το εξής summer project (https://dspace.mit.edu/handle/1721.1/6125), με αντικείμενο την επίλυση του computer vision. Μετά από 50 χρόνια και πάρα πολλή έρευνα, ακόμα δεν θεωρείται λυμένο.

Ή πχ εμείς βλέπουμε μία μόνο εικόνα και μπορούμε να αφηγηθούμε μια ιστορία σχετικά με αυτή. Ο υπολογιστής ακόμα είναι στο στάδιο που για να την "καταλάβει", πρέπει να έχει πάρα πολλά παραδείγματα στη διάθεσή του.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ορισμένα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται (http://xkcd.com/1425/).


Ναι αλλα ενα αεροπλάνο πιάνει κάτι τι παραπάνω απο ένα αμάξι και σε κόσμο και σε όγκο

Ισχύει, αλλά μην τρελαθούμε κιόλας. Στον αέρα έχει πολύ λιγότερη κίνηση από κάθε άποψη :P

mezger
18-02-16, 18:28
Badweed η αρχική σου απορία ήταν τι θα γίνει αν κρασάρει το σύστημα (θα αναλάβει το backup σύστημα, όπως σε ένα αεροπλάνο), τι θα γίνει αν χάσει την επικοινωνία (θα βασιστεί στα δικά του όργανα, όπως ένα αεροπλάνο), αν χακαριστεί (που δεν έχει γίνει ποτέ σε αεροπλάνο, παρότι είναι νούμερο 1 στόχος κάθε τρελού στον πλανήτη εδώ και πολλά χρόνια).

Αυτοοδηγούμενο αεροπλάνο που να κουβαλάει ανθρώπους δεν έχει ιδιαίτερο νόημα γιατί θα θυσιάσεις ένα πολύ σημαντικό failsafe (τον άνθρωπο) μόνο για (λίγα σχετικά) χρήματα. Στο αυτοκίνητο έχεις τεράστιο κέρδος σε ζωές και σε χρόνο, και έχεις ήδη το απόλυτο failsafe - αν ΟΛΑ τα συστήματά αποτύχουν ταυτόχρονα ΚΑΙ δεν έχεις ανθρωπο να αναλάβει (σενάριο 1 στο εκατομμύριο δηλαδή), alarm, ελεγχόμενο φρένο και τέλος.

WAntilles
18-02-16, 18:55
δεν ειναι φτιαγμενες απο θεο οι μηχανες , και οσο πιο πολυπλοκες ειναι , τοσο πιο απιθανα προβληματα παρουσιαζουν .
πχ σκεψουν ενα critical error και επανεκινηση του λειτουργικου του αυτοκινητου την στιγμη που κινεισαι με 120 χιλιομετρα σε μια εθνικη η που αλλαζει πορεια για προσπεραση .
η ενα προβλημα δυκτιου σε εναν κοσμο που τα αυτοκινητα επικοινωνουν μεσω αυτου μεταξυ τους .
η ακομη και ενα hack .

Υπάρχουν 2 ή 3 απολύτως ανεξάρτητα μεταξύ τους backup systems.

Πάρε παράδειγμα από τα commercial airliners.

- - - Updated - - -


αυτοοδηγουμενο αεροπλανο;

Ναι. Όλα τα airliners εδώ και 25 χρόνια τουλάχιστο.

- - - Updated - - -


επισης , εχει πεζους στον αερα ; εχει παγο ή διαφορετικη προσφρυση ; εχει κινηση στον αερα ; εχει διαδρομες στον αερα που αν φυγει 1 μετρο πιο περα θα φυγει εκτος δρομου ;
στον αερα εχει 3 αξονες που μπορεις να κινηθεις χωρις περιορισμους , οσο για τα εμποδια , εχουν προβλεψει οι κινητηρες αλλα και το υπολοιπο το σκαφος να μην σταματανε απο οτι ζωντανο μπορει να συναντησει στον αερα .. για σκεψου την επιγεια εκδοχη ...
carmagedon ...

Έχει 10 χιλιάδες και βάλε πτήσεις ημερησίως.

Έχει το RVSM airspace όπου έχεις κατακόρυφο διαχωρισμό 300μ.

Και για το airspace σε μία ακτίνα σχετικά λίγων μιλίων γύρω από μεγάλα αεροδρόμια, ας μη μιλήσουμε καλύτερα για το πόσο congested είναι.

- - - Updated - - -


δεν υπονοησα οτι δεν υπαρχουν αντιξοοτητες στον αερα ( αν προσεξες τι εγραψα με εξαιρεση την προσφυση ) αλλα οι αντιξοοτητες του εδαφους και του τι κυκλοφορει εκει , ειναι με πολυ διαφορετικες συνεπειες και με πολυ μικροτερο ευρος λαθους .

Μάλιστα.

2 παράλληλοι διάδρομοι επιτρέπονται να χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα για προσεγγίσεις ή απογειώσεις, αν απέχουν τουλάχιστο 1500μ.

Ένα τυπικό αεροπλάνο έχει μία τυπική ταχύτητα προσέγγισης ας πούμε στα 270 km/h.

Ακόμα και με μια μικρή συνιστώσα κάθετης ταχύτητας (στην ευθεία προσέγγισης), βάλε μολύβι και χαρτί κάτω, να δεις πόσο γρήγορα και εύκολα καλύπτονται αυτά τα 1500μ.

Αν δε έχεις και μειωμένη ορατότητα και συνθήκες κατηγορίας 2 ή 3...

badweed
18-02-16, 20:09
οταν ελεγα αυτοοδηγουμενο αεροπλανο ,εννουσα χωρις πιλοτο , παραολα αυτα , ειχα αγνοια για μερικους αυτοματισμους που εχουν τα αεροπλανα οπως το autoland που κατα την (φτωχη ) γνωμη μου ειναι η πιο απαιτητικη διαδικασια του αεροπλανου

στα 270 χμω αντιστοιχει , 75 μετρα το δεπτερολεπτο , ενω στα 120 χμω του αυτοκινητου , 33 μετρα το δεπτερολεπτο .


αν και σε πολα που εγραψα , με αυτα που παραθεσατε , αρχισα να ειμαι πιο επιφυλακτικος , εξακολουθω να πιστευω οτι το αυτοδηγουμενο αυτοκινητο ειναι ακομη μακρινο ονειρο για ευρεια χρηση .


---------------------------------------------------------------------------------------------------

να προσθεσω και μια αλλη πτυχη της γνωμης μου , δεν πιστευω στην τεχνολογια , οτι ειναι η λυση για μια καλυτερη ζωη , αν και απο μικρο παιδι με συγκινει και με απασχολει , εχω καταληξει (προς το παρων ) οτι η ποιοτητα της σκεψης μας και ο τροπος που αξιοπουμε και αξιολογουμε τις αναγκες μας εναντι των "Ευκαιριων" (που αναμεσα σε αυτες τις ευκαιριες μπορει να ειναι και η τεχνολογια της εποχης μας ) ειναι πολυ σημαντικοτερος απο καθε εφευρεση .
η γνωμη μου επισης ειναι οτι οι ανεσεις που μας προσφερουν ενα ανετο "τωρα" ειναι και αυτο που στο μελλον θα μας σταματησει να υπαρχουμε. ηδη ειμαστε πολυς κοσμος στην γη επανω , με εντονες επιπτωσεις στο περιβαλον μας , και χαρη των μεσων πολλαπλασιαζεται η επιδραση της υπαρξης μας εις βαρος του οικοσυστηματος που μας φιλοξενει αναμεσα σε αμετρητα ειδη .

νομιζω οτι οσο πιο απλη ειναι η ζωη μας και συνυφασμενη με το φυσικο πριβαλον , τοσο πιο κοντα στην ουσια της υπαρξης μας ειμαστε .
οσο απομακρυνομαστε , τοσο αεροβατουμε συγκινημενοι απο τις ιδεες μας .

iLLiCiT
19-02-16, 15:24
Τη δεκαετία του 60 το MIT είχε ξεκινήσει το εξής summer project (https://dspace.mit.edu/handle/1721.1/6125), με αντικείμενο την επίλυση του computer vision. Μετά από 50 χρόνια και πάρα πολλή έρευνα, ακόμα δεν θεωρείται λυμένο.


Εννοείς ότι δεν θεωρείται λυμένο, ούτε με αυτό; https://cloud.google.com/vision/

Περίεργο...

Helene
20-02-16, 14:47
Τα αυτοοδηγούμενα έχουν με μεγαλύτερη ασφάλεια μεγαλύτερες μέσες ταχύτητες. Επίσης όταν συνεννοούνται μεταξύ τους, μπορούν να έχουν περισσότερα οχήματα ανά επιφάνεια σε σχέση με οδηγούμενα από ανθρώπους. Ο μόνος λόγος που οι μέγιστες ταχύτητες των αυτοοδηγούμενων είναι μικρότερες είναι ότι δεν τα αφήνουμε να οδηγούν τόσο επικίνδυνα όσο εμείς :).

Σμφωνώ μαζί σου. Για καλό το έγραψα ότι δεν αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες :)

techgirl
22-02-16, 15:06
Από μένα πάντως είναι σίγουρα καλοδεχούμενα. Κάνεις τις δουλέιες σου όσο σε πηγαίνουν, δεν ανυσηχείς μην πιεις το βράδυ-όσοι βέβαια ανυσυχούν- κ.ο.κ. ;)

ArchAngel
01-03-16, 12:19
Έσπασε και η παρθενιά
Αυτόνομο όχημα της Google τα κατάφερε: Συγκρούστηκε με λεωφορείο (http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500061761)

sweet dreams
01-03-16, 12:29
Πάει Έλληνας πραγματογνώμονας και βγάζει πόρισμα ότι έφταιγε η υπερβολική ταχύτητα. :p Ωραίος ήταν ο οδηγός δοκιμών, περίμενε να σταματήσει ο άλλος, μάλλον θα τον είχε πάρει ο ύπνος με τέτοια ταχύτητα. :p

minas
01-03-16, 13:06
Πάει Έλληνας πραγματογνώμονας και βγάζει πόρισμα ότι έφταιγε η υπερβολική ταχύτητα. :p Ωραίος ήταν ο οδηγός δοκιμών, περίμενε να σταματήσει ο άλλος, μάλλον θα τον είχε πάρει ο ύπνος με τέτοια ταχύτητα. :p

Απ' ότι κατάλαβα πήγε να αλλάξει λωρίδα και νόμιζε ότι το λεωφορείο σταματάει. Ο αλγόριθμος του χωσίματος μάλλον είναι ήταν "τσαμπουκαλίδικος", αλλιώς δεν θα περνούσε ποτέ :).

sweet dreams
01-03-16, 13:41
Απ' ότι κατάλαβα πήγε να αλλάξει λωρίδα και νόμιζε ότι το λεωφορείο σταματάει. Ο αλγόριθμος του χωσίματος μάλλον είναι ήταν "τσαμπουκαλίδικος", αλλιώς δεν θα περνούσε ποτέ :).

Kάνουν δοκιμές για να τον εφαρμόσουν στην Αιθιοπία (https://www.youtube.com/watch?v=8XUH4RE5RQo)αλλά δεν τους κάθισε :p εκεί θα τα μετατρέψει σε συγκρουόμενα η Google. :lol:

nnn
02-03-16, 14:45
http://news.stanford.edu/news/2016/february/shelley-safer-driving-022916.html


https://www.youtube.com/watch?v=joIsgP9StAY

mrsaccess
03-03-16, 00:30
Πριν μερικά χρόνια είχε φέρει η BWM ένα SDV στο Top Gear. Έκανε βόλτα τον Clark στην πίστα με μεγάλες ταχύτητες.

Φανερός Πράκτωρ
03-03-16, 00:36
Πάντως ελπίζω η google να προγραμματίζει καλύτερα από την volvo... :p


https://www.youtube.com/watch?v=aNi17YLnZpg

https://www.youtube.com/watch?v=_8nnhUCtcO8

nnn
12-03-16, 11:25
Skynet will be online in 364 D, 23 H, 59 M, 59 S and counting



Virtuoso Go-playing AI AlphaGo has secured victory against 18-time world champion Lee Se-dol by winning the third straight game of a five-game match in Seoul. AlphaGo is now 3-0 up in the series, but there's no mercy rule here — the remaining games on Sunday and Tuesday will still be played out. AlphaGo is a program developed by DeepMind, a British AI company acquired by Google two years ago.

iLLiCiT
13-03-16, 02:16
Το θέμα είναι μην φτάσουμε ποτέ στο σημείο να δούμε το αυτοκίνητο να υπολογίζει κόστος ζωής. Πχ να βγάλει απόφαση ότι είναι καλύτερο να χτυπήσει ένα παιδάκι αντί για 5 ενήλικες σε περίπτωση που δεν μπορεί να αποφύγει το ατύχημα.

euri
13-03-16, 10:38
Στο ίδιο σενάριο, αν αυτήν την απόφαση την πάρει οδηγός-άνθρωπος είναι διαφορετικά;

guardianhelm
13-03-16, 14:28
Στο ίδιο σενάριο, αν αυτήν την απόφαση την πάρει οδηγός-άνθρωπος είναι διαφορετικά;

Αν είναι άνθρωπος, οι συγγενείς του θύματος θα ξέρουν ποιον να εκδικηθούν :P

Πέρα από την πλάκα, έχουμε ένα αυτόνομο σύστημα που στην απόλυτη πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι πιο ασφαλές από τον άνθρωπο-οδηγό και που εξακολουθεί να βελτιώνεται, αλλά ψάχνουμε τα 2-3 σενάρια στα οποία καμία επιλογή δεν επιφέρει ικανοποιητικό αποτέλεσμα, παρά το γεγονός ότι και ο άνθρωπος θα είχε το ίδιο πρόβλημα.

Με άλλα λόγια ορισμένοι δεν πρόκειται να το δεχτούν μέχρι να δώσει 100% ασφάλεια, κάτι που δεν θα γίνει ποτέ, γιατί υπάρχουν και οι νόμοι της φυσικής.

Στη βάση του το δίλημμα είναι φιλοσοφικό νομίζω. Έχουμε τους ανθρώπους Α, Β, Γ, Δ. Με έναν άνθρωπο-οδηγό οι Α,Β,Γ θα χάσουν τη ζωή τους, αλλά με έναν άλλο μόνο το άτομο Δ. Για κάποιους μπορεί να καταλήγει σε ποσοτικά κριτήρια (3 vs 1) και η επιλογή να είναι εύκολη, αλλά για πολλούς δεν είναι, επειδή δεν είναι αντικειμενικά συγκρίσιμη η αξία δύο διαφορετικών ζωών (αν ήταν Α,Β,Γ vs Γ, ίσως να ήταν διαφορετικά). Πόσο μάλλον όταν στη δεύτερη περίπτωση, με το ένα θύμα, ο οδηγός είναι μηχανή. Δεν θα είναι εύκολο να παραχωρήσουμε τέτοια δύναμη σε μια μηχανή, ακόμα και αν αυτή δεν έχει πραγματικά συνείδηση του τι κάνει, άρα καμία ικανότητα να πει ψέματα.

euri
13-03-16, 15:06
Μέχρι οι μηχανές να αποκτήσουν πραγματική νοημοσύνη και συνείδηση και να δρουν εντελώς αυτόνομα, όλες οι αποφάσεις τους προκύπτουν από τους αλγορίθμους "σκέψης" που ο εκάστοτε άνθρωπος-δημιουργός-σχεδιαστής-κατασκευαστής έχει συνθέσει. Επομένως η απόφαση προέρχεται πάλι από άνθρωπο. Η διαφορά είναι το πλαίσιο στο οποίο καθορίζεται και λαμβάνεται αυτή η απόφαση.

Στο υποθετικό παράδειγμα παραπάνω, αυτό που αλλάζει είναι ότι στη μεν περίπτωση οδηγού-μηχανής η απόφαση θα είναι πάντα η ίδια, ενώ στην περίπτωση οδηγού-ανθρώπου η απόφαση μπορεί να είναι κάθε φορά διαφορετική, ανάλογα με την κατάσταση του οδηγού (νηφαλιότητα, κούραση, κλπ) και φυσικά ανάλογα με το πώς θα εκδηλωθούν οι ενστικτώδεις αντιδράσεις.

Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι στους ανθρώπους υπάρχει και το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Σε συνθήκες ατυχήματος, για παράδειγμα, όπου τυχόν απόφαση δεν είναι απαραίτητα προϊόν λογικής επεξεργασίας αλλά ενστικτώδους αντίδρασης, κανείς δεν εγγυάται ότι ο οδηγός του οχήματος θα προτιμήσει να θυσιάσει τον εαυτό του για να σωθούν Χ άλλοι άνθρωποι. Είναι αρκετά πιθανό ότι προκειμένου να επιζήσει ο ίδιος να επιλέξει (ενστικτωδώς) το θάνατο άλλων.

guardianhelm
13-03-16, 15:31
Μέχρι οι μηχανές να αποκτήσουν πραγματική νοημοσύνη και συνείδηση και να δρουν εντελώς αυτόνομα, όλες οι αποφάσεις τους προκύπτουν από τους αλγορίθμους "σκέψης" που ο εκάστοτε άνθρωπος-δημιουργός-σχεδιαστής-κατασκευαστής έχει συνθέσει. Επομένως η απόφαση προέρχεται πάλι από άνθρωπο. Η διαφορά είναι το πλαίσιο στο οποίο καθορίζεται και λαμβάνεται αυτή η απόφαση.

Δεν είναι τόσο απλό, γιατί στο deep learning το οποίο πλέον είναι ο στάνταρ τρόπος για να φτιάξεις AI, δεν είναι ξεκάθαρο γιατί το σύστημα ενεργεί με τον τρόπο που το κάνει. Για παράδειγμα, το AlphaGo που νίκησε τον παγκόσμιο πρωταθλητή στο Go, έκανε ορισμένες κινήσεις τη λογική των οποίων ο άνθρωπος δεν μπορεί να αντιληφθεί. Εν προκειμένω, έκανε μια επιλογή που ακόμα και στους επαγγελματίες φαινόταν αδύναμη, αλλά μακροπρόθεσμα του έδωσε πλεονέκτημα, αλλά σήμερα, δυο μέρες μετά, νομίζω πως εξακολουθεί να μην είναι ξεκάθαρος ο λόγος.

Είναι μαύρο κουτί. Επειδή δεν προγραμματίζεις απευθείας τις ενέργειες, αλλά του δίνεις έναν αφαιρετικό τρόπο να μαθαίνει από παραδείγματα, ναι μεν μαθαίνει να αντιμετωπίζει άγνωστες περιπτώσεις, και πολύ καλά μάλιστα, αλλά δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να το φτιάξουμε να σου εξηγεί τους λόγους για τους οποίους έκανε κάτι. Νομίζω ότι είναι αρκετά ενδιαφέρον όμως.

Προς τα εκεί κατευθυνόμαστε, δηλαδή σε κάποιο βαθμό είμαστε αναγκασμένοι να εμπιστευτούμε την κρίση του ρομπότ, γιατί βλέπει κάποια πράγματα που ο άνθρωπος δεν μπορεί. Παρ'όλα αυτά προφανώς δεν υφίσταται ακόμα η έννοια της "συνείδησης".



Στο υποθετικό παράδειγμα παραπάνω, αυτό που αλλάζει είναι ότι στη μεν περίπτωση οδηγού-μηχανής η απόφαση θα είναι πάντα η ίδια

Δεν είναι βέβαιο, όταν o χώρος αναζήτησης είναι πολύ μεγάλος δεν προλαβαίνει να εξετάσει όλες τις περιπτώσεις, οπότε μπορεί να χρειαστεί να κάνει μια μη βέλτιστη επιλογή από ένα υποσύνολο όλων των ενεργειών, το περιεχόμενο του οποίου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Επιπλέον, αν δυο πιθανές ενέργειες δίνουν ίδιο σκορ, δεν προτιμάει δηλαδή τη μία από την άλλη, αναγκαστικά διαλέγει τυχαία, που σημαίνει διαφορετική ενέργεια κάθε φορά (στην πραγματικότητα εξαρτάται από την υλοποίηση, δεν ξέρω πώς το κάνει η google).


ενώ στην περίπτωση οδηγού-ανθρώπου η απόφαση μπορεί να είναι κάθε φορά διαφορετική, ανάλογα με την κατάσταση του οδηγού (νηφαλιότητα, κούραση, κλπ) και φυσικά ανάλογα με το πώς θα εκδηλωθούν οι ενστικτώδεις αντιδράσεις.

Πράγματι.



Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι στους ανθρώπους υπάρχει και το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Σε συνθήκες ατυχήματος, για παράδειγμα, όπου τυχόν απόφαση δεν είναι απαραίτητα προϊόν λογικής επεξεργασίας αλλά ενστικτώδους αντίδρασης, κανείς δεν εγγυάται ότι ο οδηγός του οχήματος θα προτιμήσει να θυσιάσει τον εαυτό του για να σωθούν Χ άλλοι άνθρωποι. Είναι αρκετά πιθανό ότι προκειμένου να επιζήσει ο ίδιος να επιλέξει (ενστικτωδώς) το θάνατο άλλων.

Ναι και αυτό είναι πολύ σημαντικό, δεν το είχα υπολογίσει.

euri
13-03-16, 15:59
Ενδιαφέρουσα η μίνι-ανάλυση, ευχαριστώ! :oneup:

Από αυτά που αναφέρεις, συνάγω το συμπέρασμα, ότι ακόμη και να μην είμαστε σε θέση να εξηγήσουμε/καταλάβουμε την απόφαση της μηχανής, δεν παύει να είναι ντετερμινιστική. Σε κάθε περίπτωση θα βασίζεται στην επεξεργασία παραγόντων και σε λογικές αρχές που έχουν καθοριστεί από τους σχεδιαστές (ανθρώπους). Είναι όμως πολύ ενδιαφέρουσα η παρατήρησή σου για το τι γίνεται σε περίπτωση που δυο (ή παραπάνω) πιθανές αποφάσεις μοιράζονται το ίδιο σκορ...

Αυτό στο οποίο θέλω να καταλήξω είναι ότι όσο μαύρο κουτί κι αν είναι η διαδικασία λήψης απόφασης από μια μηχανή, αν οι παράγοντες και οι συνθήκες είναι πάντα ίδιες, η απόφαση θα είναι η ίδια.

guardianhelm
13-03-16, 17:05
Από αυτά που αναφέρεις, συνάγω το συμπέρασμα, ότι ακόμη και να μην είμαστε σε θέση να εξηγήσουμε/καταλάβουμε την απόφαση της μηχανής, δεν παύει να είναι ντετερμινιστική. Σε κάθε περίπτωση θα βασίζεται στην επεξεργασία παραγόντων και σε λογικές αρχές που έχουν καθοριστεί από τους σχεδιαστές (ανθρώπους). Είναι όμως πολύ ενδιαφέρουσα η παρατήρησή σου για το τι γίνεται σε περίπτωση που δυο (ή παραπάνω) πιθανές αποφάσεις μοιράζονται το ίδιο σκορ...

Αυτό στο οποίο θέλω να καταλήξω είναι ότι όσο μαύρο κουτί κι αν είναι η διαδικασία λήψης απόφασης από μια μηχανή, αν οι παράγοντες και οι συνθήκες είναι πάντα ίδιες, η απόφαση θα είναι η ίδια.

Ναι, ένα αυτόνομο σύστημα και ο πανομοιότυπος κλώνος του σε δύο απολύτως πανομοιότυπα περιβάλλοντα λογικά θα φερθούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο την ίδια χρονική στιγμή. Δεν ξέρω κατά πόσο έχει όμως αξία αυτή η παρατήρηση, γιατί πανομοιότυπα περιβάλλοντα δεν υπάρχουν (κάποιες από τις εκατομμύρια παραμέτρους θα έχουν διαφορετικές τιμές) και η συνεισφορά του κάθε παράγοντα κατά τη λήψη απόφασης του ρομπότ δεν μας είναι απόλυτα κατανοητή.

Ίσως είναι λίγο παγίδα να σκεφτόμαστε με όρους απόλυτου ντετερμινισμού/τυχαιότητας, μπορούμε όμως να πούμε με βεβαιότητα ότι είναι πολύ λιγότερο τυχαία αυτά τα συστήματα από την ανθρώπινη κρίση, που πρακτικά είναι ισοδύναμη δήλωση.


Ενδιαφέρουσα η μίνι-ανάλυση, ευχαριστώ! :oneup:

Έχουν γραφτεί βιβλία και βιβλία πάνω σε αυτά. Όπως καταλαβαίνεις τα λέω λίγο απλουστευμένα, αλλά προσπάθησα να μην πω πολλές ανακρίβειες.

Το field της τεχνητής νοημοσύνης είναι εξαιρετικά ευρύ και είναι αδύνατον να ξέρει κανείς τα πάντα. Για όποιον ενδιαφέρεται να διαβάσει κάτι παραπάνω, αρκετά πλήρες είναι το Artificial Intelligence: A Modern Approach (http://aima.cs.berkeley.edu/), των Russell και Norvig (τον Norvig τον γνωρίζω από MOOC σχετικό με σχεδίαση αλγορίθμων και κάποιες ομιλίες του και είναι μορφή). Παρ'όλα αυτά, ενώ αγγίζει κάποια βασικά πράγματα για τα νευρωνικά δίκτυα, δεν εμβαθύνει στις σύγχρονες μεθόδους του deep learning. Γι'αυτόν το σκοπό είναι πιο κατάλληλο το Deep Learning Book (http://www.deeplearningbook.org/) (o Yoshua Bengio είναι μεγάλο όνομα στο deep learning).

Οι τιμές τσούζουν αρκετά βέβαια, αλλά μιλάμε για επιστημονικά συγγράμματα ακαδημαϊκού επιπέδου άνω των 1000 σελίδων... Πάντως κάποιος που δεν έχει να διαθέσει τα χρήματα ή προτιμά να το ψάξει μόνος του μπορεί να πάρει κάποιες κατευθυντήριες γραμμές από τα περιεχόμενα.

guardianhelm
15-03-16, 18:40
Self-Driving Cars Won’t Work Until We Change Our Roads—And Attitudes (http://www.wired.com/2016/03/self-driving-cars-wont-work-change-roads-attitudes/)

beatnick
15-03-16, 19:26
όταν πας στη γκόμενα με το αμάξι, μην ξεχάσεις το google ανοιχτό στο pc που δουλεύει η γυναίκα.

beatnick
23-03-16, 11:42
Επίσης αναρωτιέμαι τι κάνει το όχημα αν η διευθυνσή που πάω είναι λάθος ή δεν υπάρχει στο google maps, τι γίνεται σε περίπτωση που μου τελειώσουν τα MB στη SIM του αυτοκινήτου, αν αποφεύγει τς λακκούβες, κι αν στην εθνική κοιτάει τις ταμπέλες 120.
Για πιο λόγο να μην προτιμήσω Tesla car, που εκτός από 0 ατυχήματα, διατηρώ τον έλεγχο του αυτοκινήτου, τα προσωπικά μου δεδομένα, και τη φύση καθαρή.
Εκτός κι αν μου φαίνεται τόσο δύσκολο να πατάω το κουμπιά cruse control, αυτόματης εναλλαγής λωρίδας, και αυτόματου παρκαρίσματος.

minas
23-03-16, 12:18
Επίσης αναρωτιέμαι τι κάνει το όχημα αν η διευθυνσή που πάω είναι λάθος ή δεν υπάρχει στο google maps, τι γίνεται σε περίπτωση που μου τελειώσουν τα MB στη SIM του αυτοκινήτου, αν αποφεύγει τς λακκούβες, κι αν στην εθνική κοιτάει τις ταμπέλες 120.
Για πιο λόγο να μην προτιμήσω Tesla car, που εκτός από 0 ατυχήματα, διατηρώ τον έλεγχο του αυτοκινήτου, τα προσωπικά μου δεδομένα, και τη φύση καθαρή.
Εκτός κι αν μου φαίνεται τόσο δύσκολο να πατάω το κουμπιά cruse control, αυτόματης εναλλαγής λωρίδας, και αυτόματου παρκαρίσματος.

Μα δεν είναι αμοιβαίως αποκλειόμενες τεχνολογίες - τουλάχιστον όχι ακόμα. Δεν υπάρχει ακόμα τελικό πρότυπο βάσει του οποίου θα κατασκευάζονται τα μελλοντικά αυτοοδηγούμενα οχήματα και όταν υπάρχει υποθέτω ότι θα είναι πιο κοντά στα Tesla παρά σε αυτό που περιγράφεις εσύ για τα googlάμαξα.
Εξάλλου, η τεχνολογία της Google δεν είναι απλά ένα κανονικό αυτοκίνητο μέ ένα χάρτη google maps, όπως το κάνεις να φαίνεται!

Brainstorm389
23-03-16, 12:43
Επίσης αναρωτιέμαι τι κάνει το όχημα αν η διευθυνσή που πάω είναι λάθος ή δεν υπάρχει στο google maps, τι γίνεται σε περίπτωση που μου τελειώσουν τα MB στη SIM του αυτοκινήτου, αν αποφεύγει τς λακκούβες, κι αν στην εθνική κοιτάει τις ταμπέλες 120.
Για πιο λόγο να μην προτιμήσω Tesla car, που εκτός από 0 ατυχήματα, διατηρώ τον έλεγχο του αυτοκινήτου, τα προσωπικά μου δεδομένα, και τη φύση καθαρή.
Εκτός κι αν μου φαίνεται τόσο δύσκολο να πατάω το κουμπιά cruse control, αυτόματης εναλλαγής λωρίδας, και αυτόματου παρκαρίσματος.

Την φύση καθαρή πως την κρατάς; Επειδή δεν καις βενζίνη ή diesel;

Τα υβριδικά ή τα ηλεκτρικά αμάξια, σε όλο τον κύκλο της ζωής τους, διαφέρουν ελάχιστα από τα συμβατικά, σε θέματα ρύπανσης του περιβάλλοντος.

guardianhelm
23-03-16, 12:48
Επίσης αναρωτιέμαι τι κάνει το όχημα αν η διευθυνσή που πάω είναι λάθος ή δεν υπάρχει στο google maps

Η διεύθυνση που πας είναι λάθος; Τι εννοείς; Δεν θα την ελέγξεις πριν ξεκινήσεις τη διαδρομή; Η πλοήγηση είναι ό,τι πιο εύκολο, για τις πιο δύσκολες περιπτώσεις που του δίνεις μια διεύθυνση αλλά δεν καταλαβαίνει πού θες να πας, είναι ό,τι πιο απλό να βάλεις στίγμα στον πλοηγό. Ακόμα και στα κινητά μας γίνεται...


τι γίνεται σε περίπτωση που μου τελειώσουν τα MB στη SIM του αυτοκινήτου

Μάλλον κάτι δεν κατάλαβες εδώ... Ποια ΜΒ να τελειώσουν; Το σκέφτεσαι σαν ένα μεγάλο smartphone με τιμόνι και ρόδες, ενώ δεν είναι έτσι.


αν αποφεύγει τς λακκούβες

Σε κάποιο βαθμό το κάνει.


κι αν στην εθνική κοιτάει τις ταμπέλες 120.

Τις ταμπέλες μπορεί να τις κοιτάει, αλλά στην Ελλάδα περισσότερα graffiti βλέπεις παρά αριθμούς :p Επιπλέον από τη στιγμή που έχει περασμένους τους χάρτες, μπορείς να πάρεις τα όρια ταχύτητας από εκεί.

Η όραση ακόμα δεν είναι λυμένο πρόβλημα, αλλά είναι πολύ ενεργό πεδίο. Ορισμένες φορές κάθε βδομάδα βγαίνει και κάτι που ξεπερνάει την προηγούμενη καλύτερη μέθοδο. Από πέρυσι τέτοιο καιρό έχει προχωρήσει πάρα πολύ.

Να θυμίσω ότι προς το παρόν τρέχει πιλοτικά, επομένως δεν είναι έτοιμο σύστημα. Σε καμια εικοσαετία που θα έρθει και εδώ θα θεωρείται πλέον τετριμμένο και όλοι θα το έχουν αποδεχτεί...



Για πιο λόγο να μην προτιμήσω Tesla car, που εκτός από 0 ατυχήματα, διατηρώ τον έλεγχο του αυτοκινήτου, τα προσωπικά μου δεδομένα, και τη φύση καθαρή.
Εκτός κι αν μου φαίνεται τόσο δύσκολο να πατάω το κουμπιά cruse control, αυτόματης εναλλαγής λωρίδας, και αυτόματου παρκαρίσματος.

Ε όχι και 0 ατυχήματα. Το model s είναι καταπληκτικό αυτοκίνητο, αλλά 3-4 έχουν πάρει φωτιά (με ευθύνη του οδηγού και χωρίς θύματα βέβαια, είναι όντως πάρα πολύ ασφαλές). Σε μια πιθανή σύγκρουση με άλλο όχημα ή με πεζό, είναι πολύ πιθανό να έχουν διαφορετική έκβαση. Καλή η υποβοήθηση, αλλά όσο παραμένει ο ανθρώπινος παράγοντας θα υπάρχουν πολλά δυστυχήματα.

Επίσης τα tesla είναι (ακόμα) πανάκριβα, οπότε θα είναι ένα πολύ πολύ μικρό κομμάτι της αγοράς, ενώ συστήματα όπως αυτό της google θα μπορούν μελλοντικά να μπουν και σε αυτοκίνητα για κοινούς θνητούς.

Σκέψου το λίγο, δεν θα ήταν καλύτερο να έχεις τη δυνατότητα να κάνεις κάτι άλλο μέσα στο αμάξι αντί να οδηγάς; Φαντάσου ένα οδικό ταξίδι στο οποίο θα μπορείς να περνάς την ώρα με την οικογένειά σου ή να διαβάζεις, να παρατηρείς τη φύση, να βγάζεις φωτογραφίες ή και να κάνεις σεξ :p αντί να οδηγάς. Κι εμένα θα μου λείψει η οδήγηση αν τη στερηθώ τελείως, αλλά είναι πολύ θετική εξέλιξη.

Πάντως και η Tesla έχει αυτόματο πιλότο πλέον. Προσωπικά κάπως έτσι φαντάζομαι τα μελλοντικά αυτοκίνητα. Hardware επιπέδου Tesla και κάποιο ανοιχτό πρότυπο ai για software. Αν ο κόσμος εξακολουθήσει να κινείται ομαλά, μάλλον θα πάμε σε πόλεις με smart grid και με αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα κοινής χρήσης (κάτι σαν δημόσια ταξί). Αλλά ειδικά μετά τις πρόσφατες εξελίξεις μάλλον διαφορετικά θα εξελιχθούν τα πράματα...


Την φύση καθαρή πως την κρατάς; Επειδή δεν καις βενζίνη ή diesel;

Τα υβριδικά ή τα ηλεκτρικά αμάξια, σε όλο τον κύκλο της ζωής τους, διαφέρουν ελάχιστα από τα συμβατικά, σε θέματα ρύπανσης του περιβάλλοντος.

Όπα, αυτό είναι άλλη ιστορία που έχει να κάνει με τον τρόπο παραγωγής ενέργειας. Ας γίνουν τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά (άρα με μηδέν άμεσους ρύπους) και μετά βλέπουμε πώς θα δώσουμε κίνητρα στην παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και αντικίνητρα στα εργοστάσια πχ λιγνίτη.

8anos
23-03-16, 16:05
Θα ήταν οτι πρέπει για ταξίδια μακρινών αποστάσεων. Ταξίδια στα οποία θα ήθελες να κάνεις μερικές στάσεις στο ενδιάμεσο για να επισκεφτείς νέους τόπους.

Google κατέβασε με στην Ελλάδα, πρώτη στάση Βερολίνο :p

Brainstorm389
24-03-16, 03:29
Όπα, αυτό είναι άλλη ιστορία που έχει να κάνει με τον τρόπο παραγωγής ενέργειας. Ας γίνουν τα αυτοκίνητα ηλεκτρικά (άρα με μηδέν άμεσους ρύπους) και μετά βλέπουμε πώς θα δώσουμε κίνητρα στην παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και αντικίνητρα στα εργοστάσια πχ λιγνίτη.

Καθόλου άλλη ιστορία.

Δεν κάνεις ξαφνικά καλό στο περιβάλλον επειδή δεν καις καύσιμο. Η ρύπανση δεν υφίσταται μόνο με το που ανάψουμε τον κινητήρα.

Όταν γίνουν ηλεκτρικά και όταν είναι πολύ λιγότερο ρυπογόνα από όσο θέλουν να μας παρουσιάσουν, και φυσικά φτηνότερα, το ξανασυζητάμε.

@ ADSLgr.com All rights reserved.