Σελ. 6 από 29 ΠρώτηΠρώτη ... 45678111626 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση 76-90 από 435
  1. #76
    Το avatar του μέλους konenas
    Το μέλος konenas δεν είναι συνδεδεμένο Πρόβατα μην αυτοκτονείτε. Όλα στη σειρά. Ερχόμαστε
    Εγγραφή
    14-08-2007
    Περιοχή
    PIIGS
    Μηνύματα
    4.732
    Downloads
    4
    Uploads
    0
    Τύπος
    FTTH
    Ταχύτητα
    300 bps ή 300Mbps
    ISP
    Το άλλο Πάσχα
    Router
    OpenWrt
    Path Level
    Interleaved
    Τέλειο μέτρο.
    Όπως αυτό της κατάργησης των τεχνικών λυκείων

    Η ιδιωτική εκπαίδευση πρέπει να τονωθεί.
    Ειδικά η Μ$ πρέπει να δημιουργήσει κι άλλα "Ι ΣΙ ΝΤΙ ΕΛ" κέντρα
    Τώρα που χάνει από παντού, να την βοηθήσουμε.


    Γιατί το "Ι ΣΙ ΝΤΙ ΕΛ" είναι απαραίτητο για το δημόσιο; Δεν μπορεί κάποιος να πιστοποιείται για Open source εφαρμογές πχ LibreOffice?

    Ωχ! πάλι εκτός θέματος και θα μου βάλει κακό βαθμό η δασκάλα ... που δεν κατάργησαν ακόμα αλλά ετοιμάζονται.


    Εύγε gam..kefali mou_laka

    Άλλο το πώς γινόταν το μάθημα και άλλο το να καταργηθεί

    Σοβαρή πρόταση προς το υπουργείο: Να καθιερωθεί μάθημα WWW σε όλες τις βαθμίδες, ακόμα και πανεπιστημιακό
    Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι, θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία. Ανδρέας Κάλβος
    There is some shit, I will not eat. e.e.cummings
    30 Hours per Week

  2. #77
    Εγγραφή
    25-09-2008
    Ηλικία
    36
    Μηνύματα
    154
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    ISP
    Comcast
    Η δική μου προσωπική εμπειρία δε συμφωνεί με κάποιες από τις απόψεις που εκφράστηκαν παραπάνω. Έδωσα εξετάσεις από θετική κατεύθυνση πριν από 7 χρόνια (μαθηματικά x 2, φυσική, χημεία, βιολογία, έκθεση) και πέρασα σε σχολή ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών. Δεν ένιωσα ότι ήμουν πίσω στον προγραμματισμό σε σχέση με τους συμφοιτητές μου από τεχνολογική κατεύθυνση, αν και μέχρι τότε η μόνη μου ενασχόληση με το αντικείμενο ήταν από την πληροφορική της β' γυμνασίου. Μέσα σε ένα μήνα είχαμε καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της ύλης του μαθήματος αυτού. Η Χημεία έχω την αίσθηση ότι με βοήθησε στα μαθήματα Υλικών στο πανεπιστήμιο. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι τα μαθήματα Χημείας και Βιολογίας της Γ' Λυκείου είναι (ήταν?) σε αρκετά υψηλό επίπεδο, συγκρίσιμα ίσως με εισαγωγικά πανεπιστημιακά μαθήματα. Οπότε τώρα, χωρίς κάποια ιδιαίτερη ενασχόληση κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών μου σπουδών, έχω αρκετές γνώσεις για να παρακολουθ;v μεταπτυχιακά μαθήματα βιολογίας και χημείας.

    Αν μιλάμε για χρησιμότητα στο πανεπιστήμιο, τα πιο χρήσιμα μαθήματα που έχω κάνει είναι η ευκλείδεια και διανυσματική γεωμετρία (Α' και Β' λυκείου κυρίως) που μου χρειάστηκε σε πάμπολλα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, σε εργασίες και σε ερευνητικά project, ενώ δεν εξεταζόταν καν στις πανελλήνιες. Ή το κομμάτι των πινάκων στα μαθηματικά, που δε διδασκόταν καν.

    Δεν καταλαβαίνω πάντως γιατί περίμεναν μέχρι το λύκειο για ένα υποτυπώδες μάθημα προγραμματισμού. Ήδη μετά την πρώτη γυμνασίου (συναρτήσεις) οι μαθητές έχουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις μαθηματικών για να μπορούν να ξεκινήσουν να μαθαίνουν προγραμματισμό (πχ python). Και έχω την αίσθηση ότι ένα τέτοιο μάθημα θα ήταν χρήσιμο για όλους - ειλικρινά δεν καταλαβαίνω όσους λέτε ότι η χημεία είναι άχρηστη για μηχανικούς ή ότι ο προγραμματισμός είναι άχρηστος για γιατρούς.
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Thomas8 : 11-08-13 στις 10:31.

  3. #78
    Εγγραφή
    04-08-2010
    Μηνύματα
    207
    Downloads
    2
    Uploads
    0
    Ταχύτητα
    18μβιτ
    ISP
    Forthnet
    Path Level
    Interleaved
    Μη ψαχνετε μακρια το γιατι, οι λόγοι είναι οικονομικοί. Άλλωστε οι της πληροφορικής είναι σχεδόν όλοι ωρομίσθιοι... Σε αντιθεση με τους χημικούς
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Se7ev : 11-08-13 στις 11:11.

  4. #79
    Εγγραφή
    08-07-2006
    Μηνύματα
    3.212
    Downloads
    17
    Uploads
    0
    Τύπος
    ADSL2+
    Ασχετο αλλα αμα ο πληροφορικαριος περιμενει να διοριστει στο δημοσιο να κανει τετοιου τυπου μαθηματα ειναι αξιος της μοιρας του.
    Το ιδιο ισχυει και για τους χημικους τους φυσικους και τους μαθηματικους.

    Απο αυτες τις σχολες μπορεις να κανεις πολυ ποιο σοβαρα πραγματα απο μαθηματα στο σχολειο αμα εχεις πραγματικες ικανοτητες ομως και οχι εικονικο πτυχιο ...

  5. #80
    Εγγραφή
    13-12-2009
    Μηνύματα
    294
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από mpetou Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ασχετο αλλα αμα ο πληροφορικαριος περιμενει να διοριστει στο δημοσιο να κανει τετοιου τυπου μαθηματα ειναι αξιος της μοιρας του.
    Το ιδιο ισχυει και για τους χημικους τους φυσικους και τους μαθηματικους.

    Απο αυτες τις σχολες μπορεις να κανεις πολυ ποιο σοβαρα πραγματα απο μαθηματα στο σχολειο αμα εχεις πραγματικες ικανοτητες ομως και οχι εικονικο πτυχιο ...
    πιο! οχι ποιο.

  6. #81
    Εγγραφή
    28-01-2008
    Ηλικία
    53
    Μηνύματα
    2.585
    Downloads
    13
    Uploads
    0
    Τύπος
    VDSL2
    Ταχύτητα
    51200/5120
    ISP
    Vodafone
    Router
    Vodafone H-300s
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από mpetou Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ασχετο αλλα αμα ο πληροφορικαριος περιμενει να διοριστει στο δημοσιο να κανει τετοιου τυπου μαθηματα ειναι αξιος της μοιρας του.
    Το ιδιο ισχυει και για τους χημικους τους φυσικους και τους μαθηματικους.

    Απο αυτες τις σχολες μπορεις να κανεις πολυ ποιο σοβαρα πραγματα απο μαθηματα στο σχολειο αμα εχεις πραγματικες ικανοτητες ομως και οχι εικονικο πτυχιο ...
    Δεν ξέρω πολλές πιο σοβαρές ενασχολήσεις από το να διδάσκεις νέα παιδιά

  7. #82
    Εγγραφή
    08-07-2013
    Μηνύματα
    40
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    ISP
    ΟΤΕ Conn-x
    Router
    THOMSON TG585 v7
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από mpetou Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ασχετο αλλα αμα ο πληροφορικαριος περιμενει να διοριστει στο δημοσιο να κανει τετοιου τυπου μαθηματα ειναι αξιος της μοιρας του.
    Το ιδιο ισχυει και για τους χημικους τους φυσικους και τους μαθηματικους.

    Απο αυτες τις σχολες μπορεις να κανεις πολυ ποιο σοβαρα πραγματα απο μαθηματα στο σχολειο αμα εχεις πραγματικες ικανοτητες ομως και οχι εικονικο πτυχιο ...
    Ντάξει μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Θέλουμε καλούς καθηγητές και κάποιοι πρέπει να κάνουν και αυτή την δουλειά. Και εγώ να σου πω την αλήθεια δεν θα ήθελα να τέλειωνα μαθηματικό η πληροφορική και να καταλήξω να διδάσκω σε σχολείο γιατί έτσι όπως είναι σήμερα η διδασκαλία στα σχολεία, ένας που θελει να κάνει πραγματική δουλειά δεν έχει θέση

  8. #83
    Εγγραφή
    19-03-2011
    Ηλικία
    35
    Μηνύματα
    572
    Downloads
    3
    Uploads
    0
    Τύπος
    ADSL2+
    Ταχύτητα
    10383/979
    ISP
    HOL
    DSLAM
    HOL - ΠΕΙΡΑΙΑΣ
    Router
    Netgear DGND3700v2
    SNR / Attn
    5.1(dB) / 30.0(dB)
    Path Level
    Fastpath
    Παιδιά, δεν ξέρω σε ποιό σχολείο έχετε πάει εσείς, πάντως η πληροφορική που κάνουν, είναι εγκληματική. Πρώτον, μαθαίνει λάθος νοοτροπίες στα παιδιά, δεύτερον δεν είναι οντοκεντρική, γεγονός που δυσχεραίνει την προσαρμογή στο OO paradigm και τέλος τους μαθαίνουν και πράγματα που ισχύουν τα αντίθετα.

    Ακόμα και ο τρόπος επίλυσης που επιβάλλουν (γιατί είναι λάθος να αποκλίνεις, μιας και τα ζώα που διορθώνουν κάνουν ό,τι τους πει το βιβλίο), είναι πολλές φορές αθέμιτος στην πραγματικότητα, ή απλά λάθος με πολύ κακή και αμφιλεγόμενη διατύπωση των ερωτήσεων.

    GOOD. RIDDANCE.

  9. #84
    Εγγραφή
    02-04-2009
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    550
    Downloads
    2
    Uploads
    0
    Ταχύτητα
    10240/1024
    ISP
    Wind
    DSLAM
    ΟΤΕ - ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ
    Επειδή ακούω μεγάλες κουβέντες του στυλ...: τρόπος σκέψης, και εκμάθηση αλγορυθμικών (δεν ξέρω κι εγώ τι). Όλα αυτά είναι ΜΠΟΥΡΔΕς. Το τι βάλανε, το τι βγάλανε και ένα σωρό άσχετα. Αν θέλουν τα παιδιά μας να μάθουν να σκέφτονται ΣΩΣΤΑ, Βάλτε σκάκι στα σχολεία απο την πρώτη δημοτκού.

    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ

    Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετές μελέτες αναφορικά με την επίδραση του σκακιού στον άνθρωπο. Όλες αυτές οι μελέτες επιβεβαιώνουν τις ευεργετικές συνέπειες που έχει το σκάκι σε παιδιά και ενήλικες. Θα αναφέρω ενδεικτικά τις ακόλουθες δύο μελέτες:

    1) Μελέτη που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 4000 μαθητών στη Βενεζουέλα έδειξε ότι μετά από 4,5 μήνες ασχολίας με το σκάκι όλα τα παιδιά είχαν σημαντική αύξηση του δείκτη IQ ανεξάρτητα από το φύλο ή την οικονομική και κοινωνική κατάσταση στην οποία βρίσκονταν.To αποτέλεσμα αυτό εντυπωσίασε την κυβέρνηση της Βενεζουέλας, η οποία αποφάσισε να εισαγάγει το σκάκι σαν μάθημα σε όλα τα σχολεία την χρονιά 1988-89.

    2) Μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε διάρκεια ενός έτους από τον καθηγητή Stuart Mangulies στη Νέα Υόρκη το 1993 ερεύνησε την επίδραση του σκακιού στην αποδοτικότητα των παιδιών στο διάβασμα. Μαθητές δύο τάξεων από δέκα σχολεία πήραν μέρος στην έρευνα αυτή και χωρίστηκαν σε δύο ομάδες ίδιου μαθησιακού επιπέδου. Στην πρώτη ομάδα οι μαθητές ασχολούνταν συστηματικά με το σκάκι ενώ στη δεύτερη όχι. Το αποτέλεσμα της μελέτης έδειξε ότι η ομάδα των παιδιών που είχε ενασχόληση με το σκάκι είχε καλύτερες επιδόσεις στο διάβασμα από την άλλη ομάδα παιδιών.

    Όλα τα άλλα που ακούω εδω μέσα για το τι πρέπει και δεν πρέπει...

  10. #85
    Εγγραφή
    08-07-2006
    Μηνύματα
    3.212
    Downloads
    17
    Uploads
    0
    Τύπος
    ADSL2+
    πηγη για τις μελετες oτι το σκακι αυξανει το IQ ?
    Εγω δυσκολευομαι να το πιστεψω γιατι αν ειτανε ετσι θα το ειχανε ηδη βαλει σε σχολεια σε μονιμη βαση.
    Μιλαμε για διπλες τυφλες τυχαιοποημενες μελετες ή biased ?

  11. #86
    Εγγραφή
    09-09-2005
    Περιοχή
    Θεσσαλονίκη
    Ηλικία
    53
    Μηνύματα
    1.086
    Downloads
    32
    Uploads
    0
    Τύπος
    FTTH
    Ταχύτητα
    200Mbps/200Mbps
    ISP
    INALAN - OTE
    DSLAM
    ΟΤΕ - ΒΑΡΝΑΣ
    Router
    HAUWEI HG8546M
    Το ότι βελτιώνει το IQ δεν σημαίνει πως απαραίτητα θα πρέπει να εισαχθεί σαν μάθημα.


    Εγώ πιστεύω ότι γενικότερα η διαδικασία εισαγωγής στα πανεπιστημιακά ιδρύματα έχει πρόβλημα και όχι το μάθημα την πληροφορικής. Αυτός που θέλει να μάθει, θα μάθει, άσχετα με το τί πρέπει (χρήσιμο η άχρηστο) να διαβάσει για να περάσει σε κάποιο πανεπιστήμιο. Η οικονομία δεν θα έρθει με την μείωση των καθηγητών αλλά με την αποκοπή της εξαγωγής κεφαλαίων προς το εξωτερικό. Όταν εγώ, σαν άτομο, γνωρίζω τουλάχιστον 10 περιπτώσεις όπου παιδιά φεύγουν στο εξωτερικό να σπουδάσουν, φανταστείτε πόσο μεγάλο είναι αυτό το ποσοστό που πραγματικά φεύγει έξω για σπουδές. Προσπαθούν να κάνουν κάτι σωστό και εστιάζουν σε λάθος σημείο. Η πληγή δεν είναι το πλήθος των καθηγητών που υπάρχουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, αλλά η εκροή κεφαλαίων προς το εξωτερικό. Αυτή η πληγή πρέπει να επουλωθεί. Κράτα τις εξετάσεις εισαγωγής απλουστεύοντας το σύστημα, έστω και με αυτό το σχέδιο των 4άρων μαθημάτων και άνοιξε τις επί πληρωμή εγγραφές σε οποιοδήποτε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Όρισε και ένα χρονικό όριο σπουδών ανάλογα με την σχολή φοίτησης και καθαρίζεις. Και φυσικά κατάργηση των κομματικών συνδικάτων. Για όποιον θέλει να πολιτευτεί υπάρχει η βουλή.
    ουδέν μονιμότερο του προσωρινού

  12. #87
    Εγγραφή
    28-10-2012
    Περιοχή
    Βριλήσσια
    Μηνύματα
    151
    Downloads
    3
    Uploads
    0
    Τύπος
    VDSL2
    Ταχύτητα
    218405/22000
    ISP
    COSMOTE
    Router
    Speedport Smart
    SNR / Attn
    24.6(dB) / 9.6(dB)
    Path Level
    Fastpath
    Καλα .. ειναι απαραδεκτο να βγαλεις αυτο το μαθημα απο την τεχνολογικη Η/Υ .. και γιατι δεν βγαζουν την ηλεκτρολογια απο την αλλη τεχνολογικη;; Ειναι πιο αχρηστη απο το ΑΕΠΠ το οποιο μπορει να σου δωσει παραπανω μορια απο την χημεια... Δεν θελω να φανταστω ποσα θα εβγαζα φετος χωρις το 17αρι στο ΑΕΠΠ.. Και αμα ειναι ετσι να καταργησουν την τεχνολογικη και να αφησουν την θετικη.. Τι; επειδη εχει βιολογια αντι για ΑΟΔΕ; Το ΑΟΔΕ ειναι ΤΟ ΠΙΟ αχρηστο μαθημα ever!! Ενα κακογραμμενο παπαγαληστικο μαθημα...

  13. #88
    Εγγραφή
    15-03-2005
    Περιοχή
    Χαϊδάρι
    Ηλικία
    54
    Μηνύματα
    258
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Τύπος
    ADSL2+
    Ταχύτητα
    16384/1024
    ISP
    Conn-x OTE
    DSLAM
    ΟΤΕ - ΧΑΙΔΑΡΙ
    Router
    Thomson TG585 v7
    SNR / Attn
    10,5(dB) / 17(dB)
    Path Level
    Interleaved
    Κατα την γνώμη μου, πολύ φασαρία για το τίποτα. Ενα παιδί δεν χρειάζεται γνώσεις πληροφορικής για να δομήσει σωστό τρόπο σκέψης, να αποσυνθέτει τα προβλήματα σε απλούστερα κοκ. Με τον τρόπο αυτό τείνουμε να μυθοποιήσουμε ένα μάθημα, χρήσιμο δεν το αμφισβητώ, και να το θεωρήσουμε κορυφή στην εκπαιδευτική πυραμίδα. Δηλαδή, πριν την εισαγωγή του στο σχολείο, τα παιδιά και όσοι φόιτησαν σε θετικές/τεχνολογικές σχολές, αντιμετώπισαν δυσκολίες; Χάθηκαν οι έξυπνοι μαθητές;

    Η εισαγωγή του μαθήματος στο Γυμνάσιο σε συνδυασμό με τα μαθηματικά (πάνε πακέτο) είναι καλή. Για να δώσει ερίσματα στο παιδί και να τονώσει το ενδιαφέρον του για την πληροφορική, όχι όμως εις βάρος ουσιοστικότερων μαθημάτων που θα του δώσουν τις κατάλληλες βάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εκεί θα έχει την δυνατότητα να μάθει (και από το μηδέν) ότι χρείαζεται για την πληροφορική.

    Η Πληροφορική ακόμα και αν το θέλουμε, δεν μπορεί να απομονωθεί ως ένας κλάδος ανεξάρτητος. Έιναι ένα χρήσιμο εργαλείο για όλες τις επιστήμες και χρειάζεται, αυτός που το ασκεί, μια ευρεία γνώση. Είναι το κερασάκι στην τούρτα...

  14. #89
    Εγγραφή
    01-04-2003
    Μηνύματα
    1.053
    Downloads
    4
    Uploads
    0
    ISP
    Forthnet
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από mpetou Εμφάνιση μηνυμάτων
    Το μαθημα γλωσσα ειτανε μπουρδα γιατι δεν κανανε πραγματικα προγραματα ακομα και καποια πραγματικη scriptoγλωσσα να κανανε
    καλυτερο θα ειτανε αλλα βλεπεις επρεπε να κονομησουνε καποιοι που φτιαξανε τη γλωσσα ενω υπαρχουνε αμετρητες πραγματικες γλωσσες ετοιμες.
    Με αυτη την αλλαγη να μπορουσε να παραμεινει.Οχι ομως με τη σημερινη μορφη.Για τον απλουστατο λογο οτι ενα ατομο 18 χρονων δεν θελει ψευτικα οπλα για να μαθει σκοβολη θελει πραγματικα οπλα
    να κανει μπαμ και να κανουνε ζημια. Την ψευτικη γλωσσα να την πανε στο γυμνασιο η το δημοτικο..
    Τί εννοείς ακριβώς όταν λες "ψεύτικη γλώσσα"; Έχει compiler και μπορείς να τρέξεις κανονικά τα προγράμματα που γράφεις. Από ό,τι βλέπω υποστηρίζει και breakpoints κτλ για να μάθεις να κάνεις και debugging άμα λάχει. Προφανώς δεν έχει το πλήθος δυνατοτήτων που έχει μια "πραγματική" γλώσσα, αλλά για να μάθει τα βασικά ένας μαθητής Λυκείου μου φαίνεται ότι αρκεί.

  15. #90
    Εγγραφή
    02-04-2009
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    550
    Downloads
    2
    Uploads
    0
    Ταχύτητα
    10240/1024
    ISP
    Wind
    DSLAM
    ΟΤΕ - ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από mpetou Εμφάνιση μηνυμάτων
    πηγη για τις μελετες oτι το σκακι αυξανει το IQ ?
    Εγω δυσκολευομαι να το πιστεψω γιατι αν ειτανε ετσι θα το ειχανε ηδη βαλει σε σχολεια σε μονιμη βαση.
    Μιλαμε για διπλες τυφλες τυχαιοποημενες μελετες ή biased ?
    Ψάξε το στο ίντερνετ.

    Μην δυσκολεύεσαι να το πιστέψεις. Αν δεν έχεις παίξει ποτέ σου σκάκι, κάτσε και ασχολήσου για ένα χρόνο και μετά έλα να κάνουμε ξανά αυτή την κουβέντα. Θα δεις οτι θα έχεις τελείως διαφορετικά πράγματα να μου πεις.

    Μήπως τελικά για αυτό δεν το έχουν βάλει στα ελληνικά σχολεία. Γιατί απο ό,τι ξέρω στα ρώσικα υπάρχει ήδη... (σου λέει κάτι αυτό...

    Για όλες, επίσημες και μη...

    - - - Updated - - -

    Το όφελος του να παίζεις σκάκι

    Αναρτήθηκε από Andrew Kalenas // 14 Οκτωβρίου 2012 // info facts // 2 Σχόλια

    Παρ όλο που φαινομενικά το να παίζεις σκάκι τα οφέλη είναι διάφορα, στην πραγματικότητα είναι το εξής ένα. Αυξάνεις και ενεργοποιείς τους δενδρίτες. Όλα τα υπόλοιπα οφέλη προκύπτουν από αυτό. Δεν είναι τυχαίο που το σκάκι είναι γνωστό ως το παιχνίδι των βασιλιάδων, των μεγάλων στρατηγών, των παπών και γενικά των ανώτερων – θεωρητικά τουλάχιστον- ανθρώπων. Το σκάκι πάντα προσέλκυε τα μεγάλα μυαλά και κυρίως τους βασιλιάδες.

    Ίσως γιατί οι βασιλιάδες και αυτοκράτορες που έλεγχαν μεγάλες αυτοκρατορίες και στρατούς είδαν μέσα στο σκάκι την δυνατότητα να ακονίζουν το μυαλό τους στη στρατηγική, στο σχεδιασμό και την πρόβλεψη, πράγματα που χρειάζονται για να διοικήσεις μια αυτοκρατορία και ένα βασίλειο. Όσο η επιστήμη προχωρά, τόσο περισσότερα μαθαίνουμε για τον εγκέφαλο και βρίσκουμε νέα οφέλη του να παίζεις σκάκι σε αυτόν. Πόσο καλό κάνει στην σκέψη ενός ανθρώπου το να παίζει σκάκι; Ας διαβάσουμε παρακάτω τι λένε οι επιστήμονες για τα οφέλη του. Αλλά μην ξεχνάς πως σκάκι παίζεις για να αποκομίσεις τα εν λόγω οφέλη και όχι για να ικανοποιήσεις το ασήμαντο εγώ σου … ξέρεις του στυλ “εγώ κάνω αυτό και εγώ (το εγώ) μπλα-μπλα”.

    Επιπλέον το σκάκι πέρα από τα οφέλη στο εγκέφαλο που προσφέρει έχει και ένα τεράστιο μειονέκτημα, όλοι αγωνίζονται και πεθαίνουν για να σωθεί ο βασιλιάς και η βασίλισσα !!! Δεν θεωρώ πως χρειάζεται να επεκταθώ επ’ αυτού ! Όμως ας επικεντρωθούμε στα θετικά του.

    > Αναπτύσσει δενδρίτες στους νευρώνες του εγκεφάλου: Αυτό είναι σημαντικότατο και ο κύρια βασικός λόγος όλων των υπολοίπων ωφελειών. Οι δενδρίτες είναι μικρές διακλαδιζόμενες προεξοχές που βρίσκονται στην άκρη των νευρώνων του εγκεφάλου. Ο κάθε νευρώνας έχει πολλούς δενδρίτες με πολλές διακλαδώσεις στην άκρη του εγκεφάλου. Οι δενδρίτες είναι εξαιρετικά σημαντικοί καθώς αποτελούν το μέσο με ο νευρώνας προσλαμβάνει σήματα. Είναι με λίγα λόγια το μέσο με το οποίο σκεφτόμαστε και όσο περισσότεροι υπάρχουν τόσο καλύτερα/γρηγορότερα γίνεται η διαδικασία μεταβίβασης των μηνυμάτων μέσα στον εγκέφαλο. Το να παίζει κάποιος σκάκι τακτικά, κάνει τους δενδρίτες να πληθαίνουν και να αναπτύσσονται. Ένας άλλος τρόπος είναι η εκμάθηση ξένων γλωσσών και γενικότερα η εκμάθηση της άγνωστης γνώσης.

    > Αναπτύσσει την ικανότητα στρατηγικού σχεδιασμού και πρόβλεψης: Το σκάκι βοηθά φοβερά στην ανάπτυξη του τμήματος του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τον στρατηγικό σχεδιασμό και την πρόβλεψη, μιας και αυξάνει τους δενδρίτες. Το τμήμα αυτό είναι ο προμετωπιαίος φλοιός και είναι ακόμα υπεύθυνο για τον αυτοέλεγχο και την κριτική ικανότητα. Δεν είναι καθόλου περίεργο λοιπόν που οι έφηβοι πχ έχουν ελάχιστο αυτοέλεγχο, η κριτική τους ικανότητα είναι συνήθως κακή με λήψη ανώριμων αποφάσεων και δεν μπορούν να προγραμματίσουν τόσο καλά όσο οι ενήλικες. Όλα αυτά επειδή ο προμετωπιαίος φλοιός είναι από τα τελευταία τμήματα του εγκεφάλου που αναπτύσσεται πλήρως, πράγμα που γίνεται στα τελευταία στάδια της εφηβείας ή αρκετά αργότερα. Παίζοντας σκάκι όμως, βοηθά στην πρόωρη ανάπτυξη του προμετωπιαίου φλοιού και δείχνει στο άτομο όλα τα προαναφερθέντα, όπως καλύτερο αυτοέλεγχο, καλύτερες αποφάσεις, καλύτερη κριτική σκέψη και ικανότητα πρόβλεψης, αποτρέποντας έτσι από πιθανά λάθη και λανθασμένες επιλογές. …και επιπλέον κάνει τον εγκέφαλο να δουλεύει στρατηγικά.

    > Αυξάνει την νοημοσύνη: Το σκάκι πάντα θεωρούνταν ως ένα παιχνίδι για έξυπνους και για αυτούς με υψηλό δείκτη νοημοσύνης. Έτσι λοιπόν, πάντα υπήρχε η εξής ερώτηση. Οι έξυπνοι άνθρωποι στρέφονται προς το σκάκι ή μήπως παίζοντας το σκάκι έκανε τους σκακιστές να έχουν υψηλό δείκτη νοημοσύνης; Έρευνες έχουν δείξει ότι παίζοντας σκάκι και μετακινώντας τα αλογάκια, τους πύργους και όλα τα στρατεύματα του βασιλιά εδώ και εκεί, αυξάνεται ο δείκτης νοημοσύνης. Μια μελέτη του 2000, σε 4000 μαθητές στη Βενεζουέλα, έδειξε σημαντική αύξηση του IQ και στα αγόρια και στα κορίτσια μετά από 4 μήνες συστηματικής ενασχόλησης με το σκάκι.

    > Βοηθά στην πρόληψη κατά του αλτσχάιμερ: Επειδή ο εγκέφαλος λειτουργεί όπως ένας μυς, χρειάζεται εξάσκηση, όπως οι δικέφαλοι για να αναπτυχθούν και να μεγαλώσουν. Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό «The New England Journal of Medicine» βρήκε ότι τα άτομα που ασχολούνται με επιτραπέζια στρατηγικά παιχνίδια και ιδιαίτερα με το σκάκι, έχουν αρκετά μειωμένες πιθανότητες για να αναπτύξουν Αλτσχάιμερ μετά τα 75 έτη. Ο Δρ. Robert Freidland ισχυρίζεται ότι το σκάκι εξασκεί ιδιαίτερα την φαιά ουσία του εγκεφάλου, που συνήθως παραμένει σχετικά αδρανής και ότι η μη εξάσκηση της φαιάς ουσίας του εγκεφάλου αποτελεί μεγάλο πλήγμα για τον εγκέφαλο καθώς ελαττώνεται η ισχύς του. Είναι όπως αν μαθαίνεις ξένες γλώσσες σε μεγάλη ηλικία εξασκείς αυτόν τον μυ και είναι αδύνατον να πάθει αλτσχάιμερ.

    > Εξασκεί και τα 2 ημισφαίρια του εγκεφάλου: Σε μια μελέτη από την Γερμανία, ερευνητές έδειξαν σε ορισμένους καλούς και αρχάριους σκακιστές μια σειρά από απλά γεωμετρικά σχήματα καθώς και διάφορες θέσεις σκακιού όπου ακολουθούσε μια ερώτηση περί του γεωμετρικού σχήματος και της θέσης του σκακιού και μέτρησαν τις αντιδράσεις των υποκειμένων καθώς ο εγκέφαλος τους επεξεργάζονταν την ερώτηση. Ανέμεναν ότι το αριστερό ημισφαίριο, αυτό που επεξεργάζεται τις σκακιστικές θέσεις, θα είναι πιο δραστήριο από το δεξί στους έμπειρους σκακιστές. Αλλά, αυτό που είδαν είναι ότι και το δεξί ημισφαίριο αυτών των σκακιστών ήταν σχεδόν το ίδιο δραστήριο. Οι καλοί σκακιστές χρησιμοποιούσαν ταυτόχρονα και το δεξί και το αριστερό ημισφαίριο. Από την άλλη, στην αναγνώριση και την οπτική επεξεργασία των απλών γεωμετρικών σχημάτων και των καλών και των αρχάριων σκακιστών, ο εγκέφαλος έδειξε παρόμοια συμπεριφορά. Όσο πιο πολύ δηλαδή παίζει κανείς σκάκι και γίνεται καλύτερος, τόσο το δεξί του ημισφαίριο μαζί με το αριστερό θα λειτουργούν περισσότερο.

    > Αυξάνει την δημιουργικότητα: Μιας και το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου είναι υπεύθυνο για την δημιουργικότητα, δεν είναι έκπληξη ότι παίζοντας σκάκι, αυξάνεται και η δημιουργικότητα. Ειδικότερα το σκάκι αυξάνει σημαντικά την πρωτότυπη και εφευρετική σκέψη. Μια μελέτη χώρισε μαθητές 4 ετών σε διάφορα γκρουπ. Σε γκρουπ που τους διδάσκονταν και έπαιζαν σκάκι, σε γκρουπ που χρησιμοποιούσαν υπολογιστές, σε γκρουπ που δεν έκαναν τίποτα από ότι έκαναν τα άλλα γκρουπ, καθώς και γκρουπ με άλλες δραστηριότητες. Η όλη ενασχόληση του κάθε γκρουπ διήρκεσε 32 εβδομάδες. Έπειτα μετρήθηκαν οι επιδόσεις δημιουργικότητας, εφευρετικότητας και κρίσιμων αποφάσεων για κάθε γκρουπ. Τα παιδιά του γκρουπ σκακιού βρέθηκαν ανώτερα στα τεστ των κρίσιμων αποφάσεων και σε αυτά της δημιουργικότητας, αλλά εκεί που ήταν τελείως ανώτερα ήταν τα τεστ εφευρετικότητας. Η ενασχόληση με το σκάκι τους εκτόξευσε την εφευρετικότητα στα ύψη!

    > Βελτιώνει την μνήμη: Οι παίκτες σκακιού ξέρουν ότι παίζοντας σκάκι βελτιώνεται η μνήμη τους. Αλλά υπάρχουν και επιστημονικές μελέτες που το επιβεβαιώνουν. Σε μια μελέτη 2 ετών του 1985, νεαροί μαθητές άρχισαν να παίζουν σκάκι σε τακτά χρονικά διαστήματα και διαπιστώθηκε ότι η μνήμη τους βελτιώθηκε αισθητά.

    > Βελτιώνει την ικανότητα επίλυσης διαφόρων προβλημάτων: Ένα ματς σκακιού είναι σαν ένα μεγάλο πάζλ που προσπαθείς να το λύσεις πιο γρήγορα από τον αντίπαλο σου, που όμως έχει το στοιχείο του αβέβαιου καθώς ο αντίπαλος κάθε λεπτό αλλάζει τις παραμέτρους του προβλήματος. Σε μια μελέτη του 1992, 450 μαθητές χωρίστηκαν σε 3 γκρουπ. Το 1ο γκρουπ ήταν το κοντρόλ γκρουπ και είχε την κανονική του εκπαίδευση. Το 2ο γκρουπ μαζί με την κανονική εκπαίδευση, λάμβανε και μαθήματα σκακιού για λίγα χρόνια μετά την πρώτη τάξη. Ενώ στο 3ο γκρουπ γίνονταν ότι και στο 2ο γκρουπ ,αλλά άρχιζαν να μαθαίνουν σκάκι από την πρώτη τάξη. Στατιστικώς βρέθηκε ότι οι βαθμοί των μαθητών του τρίτου γκρουπ ανέβηκαν από 62% στο 81.2%, ενώ ήταν καλύτεροι κατά 21.46% από το 1ο γκρουπ.

    > Βελτιώνει την ικανότητα μελέτης: Σε μια έρευνα του 1991, ο Δρ Stuart Marguilies παρακολούθησε την ικανότητα μελέτης σε 53 μαθητές που συμμετείχαν σε ένα σκακιστικό πρόγραμμα και σύγκρινε τις επιδόσεις τους με μη-σκακιστές μαθητές. Τα αποτελέσματα ήταν κατηγορηματικά θετικά στο γεγονός, ότι παίζοντας σκάκι αυξάνονται οι επιδόσεις στην μελέτη.

    > Βελτιώνει την συγκέντρωση: Πολυάριθμες μελέτες σε Ρωσία, Κίνα, Η.Π.Α. και αλλού έχουν σχεδόν αποδείξει ότι η ικανότητα κάποιου να συγκεντρώνεται σε κάτι, ενισχύεται σημαντικά εάν παίζει σκάκι τακτικά. Ειδικά αν σκεφτούμε πως η έλλειψη προσοχής και συγκέντρωσης είναι η νούμερο ένα ατέλεια του σύγχρονου πολιτισμένου ανθρώπου μιας και οι δενδρίτες και οι συνάψεις είναι καμένες από τα ναρκωτικά (τροφές, ιδεοληψίες) που καταναλώνει. Ναρκωτικά … Ταϊζοντας τα Όντα του Αστρικού Πεδίου και Μαριχουάνα, Πρέπει Να Απαγορεύεται Αυστηρά

    Chess=terrapapers

    Μια φορά κι ένα καιρό, στην Ινδία ήταν ένας μαχαραγιάς ο Μπαλχάιτ που είχε πάθος με τα παιχνίδια – κυρίως τα επιτραπέζια. Έφτασε όμως μια μέρα που είχε παίξει και είχε βαρεθεί όσα παιχνίδια υπήρχαν. Διέταξε λοιπόν να του φτιάξουν ένα παιχνίδι με απλούς κανόνες, το οποίο όμως κάθε φορά που θα το έπαιζε να είναι διαφορετικό ώστε να μην βαρεθεί ποτέ. Όποιος κατάφερνε να του φτιάξει ένα τέτοιο παιχνίδι θα μπορούσε να ζητήσει οποιαδήποτε αμοιβή. Ο Σίσσα, ένας βραχμάνος στην Αυλή του Ινδού ηγέτη ΜΠΑΛΧΑΪΤ αποφάσισε να δημιουργήσει το σκάκι. Ο μαχαραγιάς ενθουσιάστηκε και του είπε «Ποια θες να είναι τώρα η αμοιβή σου; Μήπως θες να παντρευτείς την κόρη μου και να γίνεις ο διάδοχός μου στο θρόνο;»,

    -Όχι απάντησε ο σοφός “θέλω κάτι πιο απλό. Θέλω στο πρώτο από τα 64 τετράγωνα που έχει το σκάκι να βάλεις ένα κόκκο ρύζι, στο δεύτερο 2, στο τρίτο 4, στο τέταρτο 8 κ.ο.κ διπλασιάζοντας κάθε φορά τον αριθμό των κόκκων από ρύζι. Η αμοιβή μου θα είναι όλο το ρύζι που θα υπάρχει πάνω στη σκακιέρα». «Μόνο αυτό;» Είπε ο μαχαραγιάς και διέταξε να πληρώσουν αμέσως το σύμβουλο. Τελικά όμως το ρύζι που έπρεπε να δώσουν στο σύμβουλο ήταν τόσο πολύ που ο μαχαραγιάς έδωσε όλη την περιουσία του για να τον ξεχρεώσει…» πραγματικά πρόκειται για τεράστιο νούμερο… 18.446.744.073.709.551.615 ή, εάν προτιμάς τα κιλά, ο αντίστοιχος αριθμός είναι 977.677.436.907 τόνων! Ισούται δε με την καλλιέργεια όλης της γης 8 φορές (…σε κόκκους !!).

    Λένε πως το σκάκι κινδυνεύει να εξαντληθεί; Για τις παρτίδες μέχρι και 40 κινήσεις υπολογίζεται πως ο αριθμός των δυνατών παρτίδων είναι 10^120. Οι τρίχες όλων των ανθρώπων στον πλανήτη δεν ξεπερνάνε τις 10^18…Για κινήσεις άνω των 40 έχει υπολογιστεί από τον Ν. Πετρόβιτς ο αριθμός 10^18900.. Αριθμός που ένας ανθρώπινος εγκέφαλος δεν είναι σε θέση να συλλάβει. Πραγματικά, θεωρώ ότι ο δυνατός συνδυασμός θέσεων πάνω στην σκακιέρα, ακόμα και πεπερασμένος να είναι, σίγουρα είναι τεράστιος αριθμός! Γι’ αυτό καλύτερα αυτή την ερώτηση να την υποβάλουμε στο forum της παγκόσμιας ομοσπονδίας μαθηματικών, ίσως εκεί λάβουμε απάντηση, αν μας ενδιαφέρει!

    Όταν ο Βρετανός αρχαιολόγος Σερ Άρθουρ Έβανς πραγματοποιούσε ανασκαφές στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού στα τέλη του 19ου αιώνα, έμεινε έκθαμβος όταν αντίκρισε μια μεγάλη πλάκα από ελεφαντόδοντο και πέτρα χρώματος μπλε, με γυάλινη επικάλυψη και χρυσά φύλλα. Το εντυπωσιακό αυτό εύρημα ήταν το «Μέγα Ζατρίκιον» που συνοδευόταν από πέντε πιόνια από ελεφαντόδοντο και είχε διαστάσεις 104Χ61 εκατοστά. Το «Μέγα Ζατρίκιον» ήταν ένα βασιλικό παιχνίδι ανάλογο με το σύγχρονο σκάκι και γι’ αυτό ο χώρος που ανακαλύφθηκε ονομάστηκε «Διάδρομος του Ζατρικίου». Στην αρχική του μορφή απεικόνιζε ένα τέλειο ημερολόγιο με τέσσερα έτη, όπου οι 72 περιφερειακές γραμμές αντιστοιχούν σε 72 χρονικά διαστήματα των 20 λεπτών, δηλαδή μια 24ωρη μέρα (72Χ20 =1440 λεπτά = 24ώρες Χ 60 λεπτά = μία 24ωρη ημέρα).

    Μέχρι την εποχή του μεσαίωνα, το πνευματικό αυτό παιχνίδι σκέψης και αυτοσυγκέντρωσης εξακολουθούσε να ονομάζεται «Ζατρίκιον» και αποτελούσε μια από τις δημοφιλέστερες ψυχαγωγικές δραστηριότητες των βασιλικών οικογενειών, που το χρησιμοποιούσαν για να διδάξουν στα παιδιά τους ότι ο βασιλιάς είναι ανίσχυρος χωρίς το λαό του. Όπως και σήμερα, είχε 64 τετραγωνάκια, όπου καθένα αντιστοιχούσε σε μια ξεχωριστή περιοχή του βασιλείου. Όπως είναι φυσικό, ο βασιλιάς δεν έπρεπε με κανένα τρόπο να χάσει, έστω και μια περιφέρεια από το βασίλειό του, γιατί τότε πια θα έμενε μόνος κι έρημος, χωρίς καλλιεργήσιμη γη και υπηκόους.

    Ας πούμε πως σήμερα το σκάκι το παίζουμε όχι για να μην αφήσουμε τον βασιλέα χωρίς υπηκόους αλλά για να αυξήσουμε και να ενεργοποιήσουμε τους αδρανείς δενδρίτες. Σοβαρότατος και σημαντικότατος λόγος.

Σελ. 6 από 29 ΠρώτηΠρώτη ... 45678111626 ... ΤελευταίαΤελευταία

Παρόμοια Θέματα

  1. Μηνύματα: 5
    Τελευταίο Μήνυμα: 07-05-13, 00:56
  2. Μηνύματα: 14
    Τελευταίο Μήνυμα: 16-02-13, 18:03
  3. Μηνύματα: 16
    Τελευταίο Μήνυμα: 03-02-13, 11:33
  4. Μηνύματα: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 18-01-13, 11:04
  5. Μηνύματα: 90
    Τελευταίο Μήνυμα: 01-10-12, 23:35

Tags για αυτό το Θέμα

Bookmarks

Bookmarks

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας
  •  
  • Τα BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Το [IMG] είναι σε λειτουργία
  • Το [VIDEO] είναι σε λειτουργία
  • Το HTML είναι εκτός λειτουργίας