Δεν ισχύει αυτό. Η ανακύκλωση των μπαταριών λιθίου ιόντων είναι τεχνικά εφικτή αν και όχι ακόμα ιδιαίτερα διαδεδομένη.
Δες στο ακόλουθο video το εργοστάσιο ανακύκλωσης μπαταριών της VW στο Salzgitter.
https://www.youtube.com/watch?v=GeHMZ29ddoc
Τυγχάνει να το έχω δει και από κοντά και είναι ιδιαίτερα αξιόλογη προσπάθεια.
Εμφάνιση 16-26 από 26
-
29-09-24, 10:56 Απάντηση: Η Samsung δοκιμάζει την πρώτη μικρή μπαταρία στερεάς κατάστασης στον κόσμο #16
-
29-09-24, 14:39 Απάντηση: Η Samsung δοκιμάζει την πρώτη μικρή μπαταρία στερεάς κατάστασης στον κόσμο #17
Είναι λίγο χοντρό να λέμε ότι απλώς βάζοντάς το σε μια μπαταρία αφαιρούμε από τον πλανήτη ένα από τα τρία στοιχεία που δημιουργήθηκαν με το Big Bang. 14 δισεκατομμύρια χρόνια άντεξε κάθε λογής φυσικοχημικές διεργασίες για να βρίσκεται εδώ σήμερα και η Samsung κατάφερε να το εξαϋλώσει μέσα σε λίγες δεκαετίες;
Είναι ιδιαίτερα ανακυκλώσιμο (>96%), ενώ και άλλα στοιχεία των μπαταριών είναι ακόμη περισσότερο (~99%). Και η χημεία δεν είναι ιδιαίτερα σύνθετη. Απλά είναι κοστοβόρο και -ανάλογα με την τεχνική- ρυπογόνο να γίνεται σε βιομηχανική κλίμακα. Για την ώρα είναι πιο συμφέρον να βρίσκουν καινούριο.Τελευταία επεξεργασία από το μέλος acct : 30-09-24 στις 10:27. Αιτία: typo
¯\_(ツ)_/¯
-
29-09-24, 18:01 Απάντηση: Η Samsung δοκιμάζει την πρώτη μικρή μπαταρία στερεάς κατάστασης στον κόσμο #18
-
29-09-24, 20:25 Απάντηση: Η Samsung δοκιμάζει την πρώτη μικρή μπαταρία στερεάς κατάστασης στον κόσμο #19
Όπως ανέφερα παραπάνω, αυτό είναι λάθος. Ο ρυθμός παραγωγής του πετρελαίου μετριέται σε εκατομμύρια χρόνια, το οποίο σημαίνει πρακτικά ότι η παραγωγή είναι ΜΗΔΕΝ για τα 100+ χρόνια που το εξορύσσουμε.
Formation of Petroleum
The geological conditions that would eventually create petroleum formed millions of years ago, when plants, algae, and plankton drifted in oceans and shallow seas. These organisms sank to the seafloor at the end of their life cycle. Over time, they were buried and crushed under millions of tons of sediment and even more layers of plant debris.
Eventually, ancient seas dried up and dry basins remained, called sedimentary basins. Deep under the basin floor, the organic material was compressed between Earth’s mantle, with very high temperatures, and millions of tons of rock and sediment above. Oxygen was almost completely absent in these conditions, and the organic matter began to transform into a waxy substance called kerogen.
With more heat, time, and pressure, the kerogen underwent a process called catagenesis, and transformed into hydrocarbons. Hydrocarbons are simply chemicals made up of hydrogen and carbon. Different combinations of heat and pressure can create different forms of hydrocarbons. Some other examples are coal, peat, and natural gas.
-
30-09-24, 10:19 Απάντηση: Η Samsung δοκιμάζει την πρώτη μικρή μπαταρία στερεάς κατάστασης στον κόσμο #20
Με 100+ εκατομμύρια τόνους reserves και εξόρυξη 180.000 τόνους πέρυσι, δύσκολο να τελειώσει σε 10 χρόνια, η διαίρεση δίνει 555 χρόνια. Ακόμα κι αν υπολογίσουμε μέση αύξηση 25% κάθε χρόνο (από το 2021 στο 22 ήταν 35%, από το 22 στο 23 ήταν 23%), σε 15 χρόνια θα έχουμε εξορύξει 20 εκατομμύρια τόνους, δηλαδή το 20%. Δε νομίζω όμως πως θα φτάσουμε τόσο ψηλά, τώρα έχουμε μεγάλη αύξηση λόγω της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αν όλα τα αυτοκίνητα στο πλανήτη γίνουν ηλεκτρικά με μία μέση χωρητικότητα 60 KWh, κάθε αυτοκίνητο θα θέλει περίπου 10 κιλά λίθιο. Έχουμε περίπου 1,5 δις αυτοκίνητα, άρα μιλάμε για 15 εκατομμύρια τόνους. Τόσο θα χρειαζόμαστε κάθε 12 με 15 χρόνια περίπου που ολοκληρώνεται ένας πλήρης κύκλος αντικατάστασης οχημάτων - δηλαδή 1 εκατομμύριο τόνους το χρόνο για αυτοκίνητα + τους 50 με 100 χιλιάδες τόνους που είχαμε πριν ξεκινήσει η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Οπότε πολύ μακροπρόθεσμα θα έχουμε πρόβλημα αν δε γίνεται ανακύκλωση, όμως δεν είναι κάτι που θα το δούμε τα επόμενα 30 με 45 χρόνια.
Για τις μπαταρίες για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μάλλον θα πάμε σε Νατρίου, ήδη υπάρχουν εμπορικά προϊόντα και θα εξελίσσονται όσο περνάει ο χρόνος. Οπότε από εκεί δεν έχουμε πρόβλημα κατανάλωσης λιθίου.
https://pubs.usgs.gov/periodicals/mc...24-lithium.pdf
https://www.statista.com/statistics/...on-of-lithium/Τελευταία επεξεργασία από το μέλος malakudi : 30-09-24 στις 10:24.
---
mp
-
30-09-24, 12:08 Απάντηση: Η Samsung δοκιμάζει την πρώτη μικρή μπαταρία στερεάς κατάστασης στον κόσμο #21
Μεγάλο ψέμα ότι το λίθιο ουσιαστικά το πετάς στο τέλος της ζωής της μπαταρίας. Είναι ακριβό υλικό και η ανακύκλωση του μπορεί να είναι επικερδής επιχείρηση, με μεγάλα ποσοστά ανάκτησης, ήδη λειτουργούν τέτοιες εγκαταστάσεις. Επίσης υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι εξόρυξη λιθίου με μεγάλους ρυθμούς θα χρειάζεται για 30 χρόνια περίπου γιατί μετά αρκεί να ανακυκλώνεται το υπάρχον. Και το νάτριο που ήδη αναφέρθηκε είναι καλή λύση που ήδη χρησιμοποιειται και θα εμφανιστεί σε άλλες εφαρμογές, όπως αποθήκευση ενέργειας σε σταθμούς, όπου δεν χρειάζεται μεγάλη πυκνότητα Wh/kg, π.χ. για να μην πηγαίνει χαμένη ενέργεια που παράγουν αιολικά πάρκα και φωτοβολταϊκά και δεν μπορεί να απορροφήσει το δίκτυο σε περιόδους χαμηλής ζήτησης. Το πετρέλαιο από την άλλη πρώτον όταν καεί εξαφανίζεται και δεύτερον ουσιαστικά δεν παράγεται, όπως γράφτηκε ήδη. Αλλά και τους ρύπους που πάνε στην ατμόσφαιρα και τους εισπνέουμε όλοι τους έχουμε ξεχάσει φαίνεται. Βασικά όλο αυτό το σκηνικό όπου εντελώς τυχαία μόνο ότι βασίζεται σε πετρέλαιο θα συνεχίζει να υφίσταται και οτιδήποτε άλλο θα εξαφανιστεί οφείλεται στο η ενεργειακή μετάβαση είναι μεγάλη, τα λεφτά είναι πάρα πολλά, οπότε η προπαγάνδα που παίζει είναι πολύ μεγάλη.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος mcde : 30-09-24 στις 12:52.
-
30-09-24, 13:37 Απάντηση: Η Samsung δοκιμάζει την πρώτη μικρή μπαταρία στερεάς κατάστασης στον κόσμο #22
Είμαι σίγουρος ότι και σε αυτοκίνητα θα δούμε μπαταρίες νατρίου. Αν για παράδειγμα πρέπει να αλλάξεις τη μπαταρία και η μπαταρία νατρίου έχει το 1/5 της τιμής από αυτή του λιθίου και κάνεις ακόμα και τα μισά χιλιόμετρα, σε πολλούς μπορεί να ταιριάζει καλύτερα και να μη τους δημιουργεί πρόβλημα η μειωμένη χωρητικότητα. Επίσης φαίνεται οι μπαταρίες νατρίου να είναι λίγο ελαφρύτερες. Οπότε κατα πάσα πιθανότητα το λίθιο θα περιοριστεί σε mobile συσκευές, και σε εφαρμογές υψηλής αυτονομίας.
FYI: https://en.wikipedia.org/wiki/Sodium-ion_batteryΤελευταία επεξεργασία από το μέλος Slammer : 30-09-24 στις 13:52.
-
01-10-24, 03:21 Απάντηση: Η Samsung δοκιμάζει την πρώτη μικρή μπαταρία στερεάς κατάστασης στον κόσμο #23
-
01-10-24, 09:22 Απάντηση: Η Samsung δοκιμάζει την πρώτη μικρή μπαταρία στερεάς κατάστασης στον κόσμο #24
Είναι πολύ μικρή ακόμα η ποσότητα λιθίου που είναι διαθέσιμη για ανακύκλωση. Μιλάμε για ελάχιστα αυτοκίνητα τύπου Nissan Leaf και Tesla Model S που φτιάχθηκαν πριν 10-12 χρόνια. Ανακύκλωση από μπαταρίες κινητών κτλ μιας και είναι ελάχιστη η ποσότητα (αν θυμάμαι καλά κάθε 5000aH μπαταρία έχει κάτω από 2 γραμμάρια λιθίου) δε ξέρω αν έχει νόημα.
Η ανακύκλωση μπαταριών BEV θα ανθήσει σε 10-15 χρόνια από τώρα.---
mp
-
01-10-24, 09:24 Απάντηση: Η Samsung δοκιμάζει την πρώτη μικρή μπαταρία στερεάς κατάστασης στον κόσμο #25
Σχετική περίπτωση: https://electrek.co/2024/09/19/bmw-n...ery-recycling/
-
01-10-24, 09:30 Απάντηση: Η Samsung δοκιμάζει την πρώτη μικρή μπαταρία στερεάς κατάστασης στον κόσμο #26
Ήδη έχει βγει ένα μικρό κινέζικο με sodium ion, το JAC Yiwei 3, με 23,2 KWh. Τέτοιες μπαταρίες είναι μόνο για κίνηση στην πόλη. Το ίδιο αυτοκίνητο σε LFP έχει 40 KWh. Η διαφορά στη τιμή είναι 1-2 χιλιάρικα στο σύνολο της αξίας του αυτοκινήτου. Οπότε δε νομίζω πως θα δούμε πολλά τέτοια οχήματα με sodium ion. Αντιθετα είναι άψογες τέτοιες μπαταρίες για χρήση με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για χρήση σε σταθμούς φόρτισης αυτοκινήτων όπου φορτίζουν αργά από το δίκτυο και εκφορτίζουν γρήγορα όταν πρέπει να φορτίσει ένα αυτοκίνητο κτλ.
---
mp
Bookmarks