Σελ. 1 από 7 1236 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση 1-15 από 97
  1. #1
    Εγγραφή
    11-07-2005
    Περιοχή
    Λουξεμβούργο
    Ηλικία
    59
    Μηνύματα
    12.570
    Downloads
    6
    Uploads
    1
    Τύπος
    FTTH
    Ταχύτητα
    500Μ Download/260M Uploa
    ISP
    Διάφοροι. Ολο
    Router
    Fritzbox!7490
    Λοιπόν μας προέκυψε μια καινούργια ιστορία, τουλάχιστον σε κάποιους τομείς. Τα λεγόμενα ΣΔΙΤ, δηλαδή Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Απο τα λίγα που έμαθα σχετικά, είναι έργα που τα κάνει ο ιδιωτικός τομέας για λογαριασμό του δημοσίου, με αντάλλαγμα, φυσικά, το κέρδος. Οταν λέμε ότι τα φτιάχνει ο ιδιωτικός τομέας, εννοούμε ότι χρηματοδοτεί την κατασκευή τους. Οπως πχ η γέφυρα Ριο - Αντίριο, το Αεροδρόμιο Ελ.Βελ. κλπ. Και όπως ειναι ευλόγως κατανοητό, όλα αυτά τα έργα, προσφέρουν κάποια έσοδα, όπως πχ με διόδια, οπότε ο κατασκευαστής παίρνει τα έσοδα αυτά για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, για να βγάλει τα έξοδα κατασκευής και κάποιο εύλογο κέρδος.

    Μέχρις εδώ, όλα καλά. Μπορεί να υπάρχουν κάποιες αντιρρήσεις για την διάρκεια που έχει το έργο ο κατασκευαστής, το κόστος που χρεώνει (πχ σπατόσημο), αλλά πέραν αυτού, ειναι κατανοητό το σενάριο αυτό.

    Μαθαίνω λοιπόν ότι βγαίνει ιστορία ότι όλα τα σχολεία θα πρέπει πλέον να κατασκευάζονται με ΣΔΙΤ. Και εδώ μπαίνουν πολλοί προβληματισμοί, που θάθελα να τους μοιραστώ μαζί σας....

    1) Τα άλλα έργα εχουν κατα κάποιον τρόπο έσοδα απο μόνα τους, απο τους χρήστες, τα σχολεία όμως; Δεν έχουν έσοδα, άρα θα πληρώνει το κράτος, υπο μορφή ενοικίου για την χρήση.
    2) Που μας πάει στο δεύτερο ζήτημα, ότι ο κατασκευαστής σύμφωνα με αυτά που ήδη γνωρίζουμε παίρνει το οικοπεδο για 50 χρόνια! Αρα το κράτος θα πληρώνει τον κατασκευαστή / ιδιοκτήτη του σχολείου για τα επόμενα 50 χρόνια για σχολική στέγη
    3) Που αυτομάτως εγείρει στην συνέχεια πολλαπλά ερωτήματα:
    3α) Είναι οικονομικότερο αυτό το σενάριο για το σύνολο της πολιτείας κράτους; Φυσικά όχι. Εδώ πχ ένα αυτοκίνητο πας να πάρεις, και μετρητοίς πχ κάνει 13000 ευρώ και με δόσεις για έξι χρόνια πάει στα 17Κ+ με επιτόκιο 9% περίπου (πραγματικό παράδειγμα). Οπότε σκεφτείτε πόσο παραπάνω θα πληρώσουμε το ίδιο όταν το διάστημα θα είναι 50 χρόνια!!!! Μην ξεχνάμε ότι για περιπτώσεις όπως πχ το αεροδρόμιο, αυτό ειναι αυτοχρηματοδοτούμενο απο τους χρήστες, στην περίπτωση σχολείου η χρηματοδότηση φυσικά θα παραμείνει κατευθείαν απο την κυβέρνηση (έτσι νομίζω, λόγω της δωρεάν παιδείας )
    3β) Ο κατασκευαστής δεν θα χρηματοδοτήσει το έργο!!! μάλιστα, καλά ακούσατε. Θα κατασκευαστεί με λεφτά που θα πάρει δάνειο απο την Εθνική τράπεζα (καλό, έεεε)... Αρα η τράπεζα θα βάλει τον τόκο της, και ο κατασκευαστής τον επιπλέον τόκο του, για να πληρώσει την τράπεζα (νταβατζή στον νταβατζή, ή διαπλοκή στην διαπλοκή). Και γιατί ωρέ λεβέντες, δεν δίνει κατευθείαν το ποσό στον ΟΣΚ η τράπεζα και να αποπληρωθεί απο τον ΟΣΚ κατευθείαν; Γιατί λοιπόν θα πρέπει να πληρώνει το ελληνικο κράτος εναν επιπλέον νταβατζή, ενδιάμεσο;
    4) Και πάμε σε έναν άλλο παράγοντα. Υποτίθεται ότι το κτίσμα (και το οικόπεδο), ανήκει στον κατασκευαστή, για 50 χρόνια. 50 χρόνια που θα πληρώνει υποχρεωτικά βάσει συμβολαίου, το ελληνικό κράτος τον κατασκευαστή. Και ρωτώ, έχετε δεί κανένα σχολείο 50 ετών. Η' ας πούμε έχετε δεί σχολεία 25 ετών; Σίγουρα υπάρχουν, το θέμα ειναι, ειναι ικανοποιητικά για τις σημερινές συνθήκες; Μπορεί να ήταν καλά, για όταν κατασκευάστηκαν, αλλά σήμερα; Πράγμα που σημαίνει ότι δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη ότι οι ανάγκες αλλάζουν, και ο χρονικός ορίζοντας 50 ετών είναι τεράστιος. Με απλά λόγια στο σχολείο που πάνε τώρα τα παιδιά μου, θα πάνε και τα εγγόνια ίσως και τα δισέγγονά μου!!!
    5) Και απο την άλλη, είμαστε σίγουροι ότι ο κατασκευαστής θα διατηρεί το σχολείο ως κατασκευή όπως πρεπει; Γιατί τα πρώτα 5 χρόνια λέω γω, θαναι κυριλέ. Θα αρχίσουν οι σοβαρές ανάγκες , πχ στην θέρμανση, υδραυλικά, κλπ κλπ... Μεγάλου κόστους προσαρμογές... Θα τις πληρώσει εκ νέου το κράτος; Η' θα μπούμε σε κάποια λογική, πχ χάλασε η πόρτα και ο κατασκευαστής να μην την φτιάχνει για οποιαδήποτε δικαιολογία (κάθε επισκευή έχει κόστος). Και εαν τώρα, ξέρουμε την ελληνική πολιτεία ως τον αρμόδιο για το κτιριακό και άλλων θεμάτων στο σχολειο, τότε θα μας παραπέμπουν απο τον Ανα στον Καιάφα (μήπως και αυτό ειναι μια μέθοδος για την κυβέρνηση για να "ξεπερνα" τα σχολικά προβλήματα; )
    6) Μήπως το όλο σενάριο είναι μια κίνηση να φύγουμε τελείως απο τον θεσμό της δωρεάν παιδείας, εγκαθιστώντας θεσμούς και διαδικασίες ιδιωτικού δικαίου, σιγά - σιγά αλλά σταθερά, πχ φτιάχνουμε τα κτίρια με ΣΔΙΤ, τα πληρώνει το κράτος, στην συνέχεια μεταφέρουμε την πληρωμή στους ΟΤΑ, και μετά (μιλάμε για βάθος χρόνου), κατευθείαν στους χρήστες;;;;;

    Και τελικά μένει το ερώτημα, γιατί να γινουν τα έργα με ΣΔΙΤ, ειδικά όταν δανειοδοτούνται απο τράπεζα (θα μπορούσε δανειολήπτης να είναι΄ο ίδιος ο ΟΣΚ). Μήπως πρέπει να ταίσουμε κάποιους ενδιάμεσους πάλι με εκατομύρια επι εκατομυρίων ευρώ;;;; Και με αμφίβολα αποτελέσματα στην λύση του κτιριακού προβλήματος στην εκπαίδευση;
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος anon : 01-11-07 στις 13:01.

  2. #2
    Το avatar του μέλους mistral
    mistral Guest
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από anon Εμφάνιση μηνυμάτων
    Και τελικά μένει το ερώτημα, γιατί να γινουν τα έργα με ΣΔΙΤ, ειδικά όταν δανειοδοτούνται απο τράπεζα (θα μπορούσε δανειολήπτης να είναι΄ο ίδιος ο ΟΣΚ). Μήπως πρέπει να ταίσουμε κάποιους ενδιάμεσους πάλι με εκατομύρια επι εκατομυρίων ευρώ;;;; Και με αμφίβολα αποτελέσματα στην λύση του κτιριακού προβλήματος στην εκπαίδευση;
    Εσύ βλέπεις κάποια άλλη απάντηση ;
    Γνωστό το έργο με άλλο πρωταγωνιστή ... νέα εκτέλεση ....και η ζωή συνεχίζεται
    Λίγο καλύτερη για τα λαμόγια απ ότι για μάς που απλά σχολιάζουμε αλλά τι να κάνουμε ;

    "Έτσι είν η ζωή και πώς να την αλλάξεις πως να την ξεγράψεις με πληκτρολόγιο και pc" ? Θεός σχωρέστην την Βίκυ .....καλή ψυχή ... τσίφτισα γυναίκα και μαγγιώρα
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος mistral : 01-11-07 στις 23:24.

  3. #3
    Εγγραφή
    18-09-2003
    Περιοχή
    Αθήνα - Κ. Πατήσια
    Ηλικία
    67
    Μηνύματα
    12.913
    Downloads
    33
    Uploads
    2
    Άρθρα
    4
    Ταχύτητα
    20480/1023
    ISP
    Conn-x OTE
    DSLAM
    ΟΤΕ - ΔΑΓΚΛΗΣ
    Router
    thomson speedtouch 585 v6
    Mηδενική ανοχή στην διαφθορά λέμε...

  4. #4
    Το avatar του μέλους mistral
    mistral Guest
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από Νικαετός Εμφάνιση μηνυμάτων
    Mηδενική ανοχή στην διαφθορά λέμε...
    Kαλά φίλε μου μαζί σου.... το λέμε και το ξαναλέμε χρόνια και χρόνια τώρα
    Αλλά φώς δεν βλέπουμε και το ρίχνουμε στα λαϊκά να γλεντήσουμε την απογοήτευσή μας

  5. #5
    Εγγραφή
    18-09-2003
    Περιοχή
    Αθήνα - Κ. Πατήσια
    Ηλικία
    67
    Μηνύματα
    12.913
    Downloads
    33
    Uploads
    2
    Άρθρα
    4
    Ταχύτητα
    20480/1023
    ISP
    Conn-x OTE
    DSLAM
    ΟΤΕ - ΔΑΓΚΛΗΣ
    Router
    thomson speedtouch 585 v6
    Kαλά φίλε μου μαζί σου.... το λέμε και το ξαναλέμε χρόνια και χρόνια τώρα
    Nαι αλλά ...ξαναψηφίζουμε μια από τα ίδια LOL!! (Δεν μιλώ για σένα).

    Anyway, όπως δεκάδες φορές έγραψα, στα νήματα προ των εκλογών...εγώ απλά θα γελάω... (εμείς δώκαμε...σειρά σας τώρα)

  6. #6
    Το avatar του μέλους mistral
    mistral Guest
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από Νικαετός Εμφάνιση μηνυμάτων
    Nαι αλλά ...ξαναψηφίζουμε μια από τα ίδια LOL!! (Δεν μιλώ για σένα).

    Anyway, όπως δεκάδες φορές έγραψα, στα νήματα προ των εκλογών...εγώ απλά θα γελάω... (εμείς δώκαμε...σειρά σας τώρα)
    Σαφώς και δεν μιλάς για μένα ! Αυτό έλειπε !

  7. #7
    Εγγραφή
    06-02-2003
    Περιοχή
    Tο δοχείο του καφέ, που βρίσκεταi στο Montreal!
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    1.599
    Downloads
    77
    Uploads
    0
    Ταχύτητα
    10240/512
    ISP
    Vivodi
    DSLAM
    Vivodi - ΔΑΦΝΗ
    Router
    Zyxel 660H DSL Router
    Τα συμβόλαια ΣΔΙΤ περιλαμβάνουν παραπάνω απο την κατασκευή. Η λειτουργεια τους περιλαμβάνει και την συντήρηση, τις όποιες επισκευές και την διατήρηση του χώρου στο επίπεδο που έχει συμφωνηθεί απο πριν στο συμβόλαιο. Αρα ιδεατά, για όσο διαρκεί το συμβόλαιο το κτήριο (το σχολείο στη συγκεκριμένη περίπτωση) θα συντηρείται, θα καθαρίζεται, θα επισκευάζεται και θα διατηρείται απο τον ιδιώτη, με κινδυνο να μεταβιβαστεί το ακίνητο στο δημόσιο αμα δεν τηρήσει τους κανόνες. Το πλεονέκτημα εδώ είναι οτι Το παράδειγμα για 5 χρόνια μετά, είναι η τωρινή πραγματικότητα. Ο εργολάβος παραδίδει το έργο, πληρώνεται και παυει να έχει ευθύνη για αυτό. στο ΣΔΙΤ, πέντε χρόνια, δέκα χρόνια μετά, ο παραχωρισιούχος θα έχει ακόμα συμφέρον να διατηρεί το χώρο, αλλιώς κινδυνεύει να χάσει το συμβόλαιο.

    Υπόψη οτι αυτό αφορά την κτηριακή εγκατάσταση και όχι το διοικητικό τμήμα του σχολείου που παραμενει ανεξάρτητο.

    Τα ΣΔΙΤ είναι καλός τρόπος ώστε να γίνονται έργα με αρχικό χαμηλό κόστος για το κράτος (τα δάνεια τα χρεώνεται ο ιδιώτης, και δεν χρεώνονται στον προυπολογισμό) αν και με υψηλότερο τελικό κόστος, αλλά προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες και έργα, γιατι απλά συμφέρει τον ιδιώτη να δώσει καλύτερα, ώστε να συνεχίσει να τρώει.


    Τώρα αυτά που λέω είναι ιδεατά γιατί δεν γνωρίζω πώς θα εφαρμοστει αυτό το σύστημα στην Ελλαδίτσα μας, και τι 'τρύπες' μπορεί να αφεθούν στα συμβόλαια. Τα συμβόλαια θα αφορούν και τον σχολικό εξοπλισμό (καρέκλες θρανία); Αλήθεια, οι ζημιές απο τις αναπόφευκτες καταλήψεις θα καλύπτονται απο τα συμβόλαια? Το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς θα δίνει αφορμή για την βίαιη καταστολή των τυχόν καταλήψεων; Η προσθήκη νέου τμήματος στο κτηριακό συγκροτημα θα γίνεται με νέο διαγωνισμό ή θα πηγαίνει με ανάθεση στον αρχικό, με παράταση του συμβολαίου; Είναι πολλά τα ερωτήματα
    "If you believe in forever, then life is just a one-night stand,
    If there's a rock 'n' roll heaven, well you know they've got a hell of a band"
    ...


    Storm, by Tim Minchin

  8. #8
    Το avatar του μέλους 21century
    21century Guest
    Βρηκε τον τροπο το κρατος να μειωσεις τις δημοσιες δαπανες αλλα την γραφειοκρατια και τις στρατιες υπαλληλων τις διατηρει ακομα. Ορισμενα απο τα εργα θα υλοποιηθουν με βαση το 4ο πακέτο στήριξης με έμφαση στην περιφέρεια αφού το 80% των πόρων θα παει στην επαρχια βαση της δεσμευσης της Κυβερνησης. Εμεις εδω ετοιμαζουμε Διοικητηριο..

  9. #9
    Εγγραφή
    11-07-2005
    Περιοχή
    Λουξεμβούργο
    Ηλικία
    59
    Μηνύματα
    12.570
    Downloads
    6
    Uploads
    1
    Τύπος
    FTTH
    Ταχύτητα
    500Μ Download/260M Uploa
    ISP
    Διάφοροι. Ολο
    Router
    Fritzbox!7490
    εαν γουγλίσεις, θα δείς ότι ακόμη και στην Βρεττανία έχουν πλέον αμφιβολίες σοβαρές για τα έργα τύπου ΣΔΙΤ, ειδικά σε χώρους όπως η παιδεια, υγεία και αλλού όπου δεν υπάρχει αυτοχρηματοδότηση απο την χρήση του έργου (όπως πχ σε μια εθνική οδό με την μέθοδο των διοδίων).

    Επίσης να πώ, ότι λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν μπορείς να εξασφαλίσεις τις μελλοντικές ανάγκες γιατί πρώτα απο όλα δεν ξέρεις πως θα διαμορφωθούν, και επίσης λόγω απρόβλεπτων παραγόντων, μπορεί να προσβάλει το συμβόλαιο όσον αφορά την αμοιβή του ο κατασκευαστής. Με απλά λόγια, οι παραδοχές του σήμερα είναι πολύ αμφίβολο εαν ισχύουν μετά απο 10, 20 χρόνια πολύ δε περισσότερο μετά απο 50. Σε αντίθεση, στα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, όπως προανέφερα, ο κατασκευαστής έχει ίδιο όφελος να κρατά το έργο σε υψηλό επίπεδο, μιας και έτσι λειτουργεί ανταποδοτικά προσφέροντας περισσότερα κέρδη. Για παράδειγμα, ο δρόμος που δεν λειτουργούν όλες οι λωρίδες, μπορεί να εξυπηρετήσει λιγότερα οχήματα => λιγότερα διόδια => λιγότερα έσοδα. Στην περίπτωση σχολείων, είναι ακριβώς το αντίθετο. Ο κατασκευαστής έχει εύλογο συμφέρον να έχει όσο το δυνατό μικρότερο κόστος γιατί έτσι μεγιστοποιεί τα κέρδη. Ειναι το ίδιο με την περίπτωση ενός εκμισθωτή σε ενοικιάσεις ακινήτων, όπου ο εκμισθωτής προσπαθεί με κάθε τρόπο να μην ξοδέψει σε έξοδα συντήρησης και διατήρησης του ακινήτου Αρα εδώ μπαίνουν παράγοντες διασφάλισης ποιότητας, φορείς ελέγχου της ποιότητας και πάει λέγοντας. Δηλαδή εκτός του ότι το έργο θα κοστίσει υπέρογκα στο σύνολο του, θα πρέπει για να διασφαλισθεί η ποιότητά του, να εμπλακούν εταιρίες συμβούλων για τους απαραίτητους ελέγχους, και φυσικά με παχυλές αμοιβές. Επιπλέον κόστος δηλαδή. Και πιθανόν και νομικά έξοδα, μιας και είναι βέβαιο ότι σε πολλές περιπτώσεις, κατα παράβαση συμβολαίων και εκθέσεων επιτροπών ελέγχου, ο κατασκευαστής θα αρνηθεί αρχικά να χρεωθεί με έξοδα που θεωρεί ότι δεν πρέπει να τον βαρύνουν, και θα πρέπει να γίνει δικαστήριο για να υπάρχει δικαστική απόφαση που να τον υποχρεώνει (δείτε το παράδειγμα με τις ασφαλιστικές, που ενώ είναι υποχρεωμένες σε καταβολή αποζημιώσεων, πολλές φορές υπαναχωρούν, ή δίνουν σημαντικά λιγότερα απο αυτά που πρέπει, στηριζόμενες στο νομικό καθεστώς και την δυσκολία για τον απλό πολίτη, να πάρει αυτά που δικαιούται).

    Και για να δώσω ένα απλό παράδειγμα για να καταλάβουμε γιατί πράγμα μιλάμε. Εας υποθέσουμε κατασκευή ενός σχολικού συγκροτήματος, πλήρες, κόστους 1 εκατ. ευρώ. Διάρκεια 50 έτη. Επιτόκιο; (αυτό επίσης είναι αμφιλεγόμενο, ας υποθέσουμε ΕΚΤ+4% ήτοι με σημερινές τιμές περίπου 8%). Και ας υποθέσουμε ότι παραμένουμε σε σταθερές τιμές και επιτόκια. Τότε σε 50 έτη θα έχουν πληρωθεί 4 εκατομύρια ευρώ περίπου.... Ναι, καλά ακούσατε, τέσσερις φορές πάνω, μόνο το κατασκευαστικό. Και χωρίς να συμπεριλάβουμε κόστη συντήρησης, αλλαγές και αναβαθμίσεις κλπ κλπ, που ούτως ή άλλως και με το ένα ή άλλο σενάριο θα γινόντουσαν. Ασε που σε 50 χρόνια, μόνο για μουσειακό θα είναι το κτίσμα, οπότε δεν κερδίζουμε τίποτα απο μετέπειτα εκμετάλλευση, μιας και ήδη απο πιο νωρίς θα είναι σχεδόν βέβαια μη αποδεκτό για τις τότε ανάγκες και πρότυπα που θα έχουν διαμορφωθεί.

    Μπορεί με το ΣΔΙΤ, η πολιτεία να απαλλάσεται απο το διαχειριστικό μέρος της ολοκλήρωσης ενός έργου, αλλά με τι τίμημα; Και φυσικά ποιός το πληρώνει αυτό; Μπορεί ναι μεν βραχυπρόθεσμα να μην κοστίζει πολύ, και έτσι η κυβέρνηση να είναι στην ευχάριστη θέση (μιλάμε για πολλά ευχαριστημένα κουκιά), να ολοκληρώσει πληθώρα έργων, αφήνοντας τις επόμενες γενιές να τα πληρώσουν στο πολλαπλάσιο. Είχαμε ήδη την μαζική κλοπή των ταμείων, τώρα ξεκινάμε ένα νέο σήριαλ κλοπών, έμμεσων, απο το μέλλον.

    Οπως επίσης πολύ σωστά επεσήμανε ο caffeine, είναι πολύ τρωτό και διαβλητό το σύστημα, μιας και δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο συμβόλαιο (που θα το εγκρίνει ποιός; το κοινοβούλιο; ο υπουργός; κάποιος δντής πχ του ΟΣΚ ή κάποιας άλλης αρχής; ) οπότε καταλαβαίνετε σε τι κυκεώνα μπαίνουμε, με τελικούς χαμένους το ελληνικό κράτος και τους πολίτες που θα πληρώσουν και υπέρογκα αλλά και θα είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν τις ίδιες υποδομές για 50 χρόνια, ενώ ξέρουμε ότι ήδη σε 25 χρόνια, είτε μιλάμε για δρόμο, αεροδρόμιο, νοσοκομείο ή σχολείο, θα είναι παρωχημένα....
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος anon : 02-11-07 στις 11:10.

  10. #10
    Εγγραφή
    08-03-2006
    Περιοχή
    Λυκόβρυση
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    1.171
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Τύπος
    VDSL2
    Ταχύτητα
    49.999 / 4.999
    ISP
    Forthnet
    μας τα τρώνε σεμνά και ταπεινά...
    και εμείς τους στηνόμαστε, ακομά πιο σεμνά και ταπεινά...
    λαμόγια όλου του κόσμου ενωθείτε! Μπορείτε και εσείς τώρα, να γλύψετε τα ...οπίσθια κάποιου γαλαζοπράσινου φρουρού, για να φάτε με χρυσά κουτάλια!
    Πίστευε και μη ερεύνα....
    Ψήφιζε και μη ερεύνα....

  11. #11
    Εγγραφή
    07-04-2006
    Ηλικία
    54
    Μηνύματα
    1.567
    Downloads
    68
    Uploads
    10
    Τύπος
    FTTH
    Ταχύτητα
    200/20
    ISP
    Nova
    Router
    ΝΟΚΙΑ
    ΣΔΙΤ
    μια εφευρεση για να γινεται το ακριβο ακριβότερο (μακροπρόθεσμα)
    DELL, CPU i3 1005G1 1,2GHz, RAM 8 GB, SSD 500

  12. #12
    Εγγραφή
    29-06-2005
    Μηνύματα
    16.087
    Downloads
    4
    Uploads
    0
    ISP
    .
    Βασικα ολος ο δημοσιος τομεας βρισκεται σε κατασταση μεταφορας πορων. Δλδ το κρατος χανει σιγα-σιγα ολες του τις πλουτοπαραγωγικες δραστηριοτητες, τα περιουσιακα του στοιχεια και το μονο που αυξανεται ειναι οι υποχρεωσεις.. ειτε αυτες λεγονται ενοικια, ειτε μισθοι, ειτε δανεια και τοκοι δανειων κτλ.. και αυτο συμβαινει παρα τα προσκαιρα εσοδα απο τις ιδιωτικοποιησεις (>6bn euro απ'το 2004, αλλα το δημοσιο χρεος απο τοτε ως σημερα εχει διογκωθει πολλαπλασια - >30bn ).

    Δυστυχως η κατασταση δεν ειναι καλη.. προσωπικα παντα ειχα επιφυλαξεις για τα ΣΔΙΤ στη λογικη οτι το κρατος μπορει να κρατησει το κερδος για τον εαυτο του και ετσι να μη μας φορομπηγει στη συνεχεια επειδη δηθεν του λειπουν χρηματα - αυτο ισχυει και στην κατασκευη αλλα και στην εκμεταλλευση εργων. Γιατι το κρατος μπορει να φτιαξει κατι με κοστος, ενω ο εργολαβος θα το φτιαξει με κοστος+κερδος... ενω επισης μπορει να συντηρησει στο κοστος, ενω ο would-be-συντηρητης με κοστος+κερδος...

    Βεβαια εδω ξεφυγαν τελειως... νοικι στα σχολια? Ελεος... Ετσι υπεισερχεται και ο παραγοντας της βιωσιμοτητας ακομα και στην εκπαιδευση... Σε λιγο θα ακουμε "γιατι να πληρωνουμε για το σχολειο στο Χ μερος" ?
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος MNP-10 : 04-11-07 στις 02:17.

  13. #13
    Εγγραφή
    11-07-2005
    Περιοχή
    Λουξεμβούργο
    Ηλικία
    59
    Μηνύματα
    12.570
    Downloads
    6
    Uploads
    1
    Τύπος
    FTTH
    Ταχύτητα
    500Μ Download/260M Uploa
    ISP
    Διάφοροι. Ολο
    Router
    Fritzbox!7490
    Ακριβώς. Δεν είμαι αντίθετος στην ιδέα των ΣΔΙΤ, όταν πρόκειται για έργα, που (α) λόγω κόστους ίσως ήταν απίθανο να γίνονταν απο την πολιτεία (β) προσφέρουν έσοδα απο μόνα τους αμα την χρήση απο τους χρήστες, άρα δεν υπάρχει θέμα να πληρώνει το κράτος στον κατασκευαστή (όπως πχ γέφυρα Ρίο-Αντίριο, ή Ιωνία οδός που θα γίνει επίσης έτσι με χρήση διοδίων).

    Η περίπτωση όμως σχολείων δεν μπορεί να λειτουργήσει με γνώμονα πληρωμής απο τους χρήστες (γονείς - μαθητές) εκτός εαν πάμε σε αλλαγή συντάγματος και ολοκληρωτική καταστρατήγηση της δημόσιας παιδείας. Το τελικό αποτέλεσμα που με εξοργίζει είναι ότι θα πληρώσουμε το λιγότερο Χ4 φορές το κατασκευαστικό (*) (όλοι μας), και θα έχουμε κτίρια που τουλάχιστον για την μισή και παραπάνω "ωφέλιμη" υποχρεωτικά ζωή τους, θα είναι άχρηστα και ανεπαρκή ερείπια. Αλλά υποχρεωτικά θα πηγαίνουν τα παιδιά μας, και τα εγγόνια μας, γιατί θα υπάρχει συμβόλαιο. Αυτό που με εξοργίζει σε αυτό ειναι η κοντόφθαλμη οπτική της κυβέρνησης που μεταφέρει το πρόβλημα στο μέλλον (της αποπληρωμής), για να δείξει καλό πρόσωπο υλοποιώντας σειρα πολλών έργων που διαφορετικά δεν θα μπορούσε να υλοποιήσει. Δηλαδή αντί να κοιτάξει να βελτιώσει την δημοσιονομική της εικόνα, την παραγωγικότητα του δημοσίου, την μείωση άχρηστων δαπανών, μείωση προσωπικού του δημοσίου κλπ κλπ, απλά κάνουμε έργα, και ας τα πληρώσουμε στο μέλλον.... Ποιοί;;;;

    Και το μεγαλύτερο δυστήχημα σε όλα αυτά, ειναι ότι δεν ακούγεται τίποτα παραέξω, λίγοι ξέρουν την ιστορία, όπως φαντάζομαι λίγοι ξέραν τι θα γίνει στο μέλλον με την συστηματική κλοπή των ταμείων επι σειρά ετών, και έχουμε σήμερα να λέει ένας ειδικός, ότι εαν δεν γίνονταν οι κλοπές αυτές στα ταμεία, σήμερα η μέση σύνταξη θα ήταν απο 650 ευρώ, 1250! Και χωρίς οικονομικά προβλήματα. Ετσι λοιπόν και σήμερα γίνεται μια άλλη υποθήκευση του μέλλοντος, και πολλοί και ειδικά στα ΜΜΕ δεν κάνουν την παραμικρή αναφορά (μήπως υπάρχουν διαπλεκόμενα; άντε καλέ, θεωρίες συνομωσίας βλέπεις παντού....) και ακόμη χειρότερα για μένα, τα παιδιά που κάνουν καταλήψεις, φαίνεται ότι τις κάνουν πράγματι τελικά υποκεινούμενα, γιατι για το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει γίνει καμμία μα καμμία αναφορά! Και στους χώρους των σχολείων, στους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, ειδικά σε περιοχές που υπάρχει κτιριακό πρόβλημα, η λύση ΣΔΙΤ ειναι γνωστη, μιας και μέλλει γεννέσθαι καμμιά 50αριά σχολεία με ΣΔΙΤ με την πρώτη φουρνιά....

    (*) ξεπερνώντας το θέμα του κόστους συντήρησης, που κάποιος ευλογα μπορεί να πεί, ότι με τον ένα ή άλλον τρόπο, επίσης θα υπήρχε αυτό το κόστος, υπάρχει και το θέμα της πιστοποίησης της κατασκευής αλλά και της συντήρησης. Μέχρι σήμερα τα κτίρια τα έφτιαχνε ο ΟΣΚ με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Εχοντας έναν τρίτο, ιδιώτη, κατασκευαστή, απο μόνο του, θα πρέπει να υπάρξουν υπηρεσίες πιστοποίησης και ελέγχου ποιότητας, ακριβές υπηρεσίες απο εταιρίες συμβούλων γιαυτό τον σκοπό, καθόλη την διάρκεια κατασκευής και χρήσης του έργου, που σημαίνει επιπλέον πολλά χρήματα, και ένας ακόμη παράγοντας τριβής, κατα πόσο οι πιθανές απαιτήσεις πχ συντήρησης ή ποιότητας κατασκευής ειναι σωστές ή όχι κλπ...
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος anon : 05-11-07 στις 11:45.

  14. #14
    Εγγραφή
    25-05-2004
    Περιοχή
    POTS & Mobile γωνια
    Μηνύματα
    2.216
    Downloads
    19
    Uploads
    0
    Ταχύτητα
    ~11700 / 775
    ISP
    ΟΤΕ Conn-x
    DSLAM
    ΟΤΕ - ΦΑΛΗΡΟΥ
    Router
    TP-Link TD-W8960N
    Path Level
    Interleaved
    εγω παντως γνωριζω οτι παρα πολλες εταιρειες ιδιωτικες, πουλανε τα κτηρια που στεγαζονται και μετα ενοικιαζουν τα ιδια αυτα κτηρια γιατι το κοστος τους ερχεται χαμηλοτερο. Επισης, και σε υλικη υποδομη παλι ακολουθουν το δρομο της ενοικιασης γιατι τους ερχεται χαμηλοτερο το κοστος.
    Ετσι, το κοστος της συντηρησης κτηριων με τις επισκευες τους καθως και οτι εχει να κανει με υλικο (οπως γραφεια, ντουλαπες, PCια κτλ) τα αναλαμβανουν αλλοι και η εταιρεια ειναι επικεντρωμενη στον τομεα της.

    Πιστευω οτι το ιδιο προσπαθει να κανει το κρατος οπου λογικα πρεπει να ειναι πιο συμφερον απο το να προσλαμβανει δημοσιους υπαλληλους των οποιων τα αποτελεσματα τα εχουμε βιωσει τοσα χρονια.

    Απο εκει και περα, αμα συμφερει ή οχι δεν το γνωριζω γιατι δεν ειμαι και οικονομολογος αλλα πιστευω οτι αμα δουλευσει το συστημα σωστα τοτε θα υπαρχει κερδος για το κρατος. Αρκει τα συμβολαια να ειναι σωστα και ο ελεγχος να ειναι σωστος (χλωμο το βλεπω και για τις δυο περιπτωσεις αφου το κρατος ειναι γνωστο για τα συμβολαια του και τους ελεγχους του).

  15. #15
    Εγγραφή
    11-07-2005
    Περιοχή
    Λουξεμβούργο
    Ηλικία
    59
    Μηνύματα
    12.570
    Downloads
    6
    Uploads
    1
    Τύπος
    FTTH
    Ταχύτητα
    500Μ Download/260M Uploa
    ISP
    Διάφοροι. Ολο
    Router
    Fritzbox!7490
    αυτό που αναφέρεις papdoux συμβαινει στις ιδιωτικές εταιρίες για δύο λόγους:
    1) ότι περνάνε στα έξοδα αντί στα πάγεια, και αυτό έχει φορολογικές ελαφρύνσεις, με την μέθοδο της ενοικίασης ή της μακροχρόνιας εκμίσθωσης
    2) μειώνει σημαντικά τον διαχειριστικό έλεγχο για τις συμπληρωματικές υπηρεσίες, όπως το παράδειγμα που ανέφερες σχετικά με εξοπλισμό όπως ντουλάπες ή πισίς, ή υπηρεσίες καθαριότητας κλπ.Αντιθέτως, η μέθοδος των ΣΔΙΤ, θα αυξήσει τον διαχειριστικό έλεγχο (και του κόστους αυτού), με την ιστορία των συμβούλων για την διασφάλιση ποιότητας.

    Στην περίπτωση του σχολείου όμως δεν συντρέχουν οι παραπάνω συνθήκες. Ομοίως και για άλλες περιπτώσεις, όπως πχ κυβερνητικά κτίρια, νοσοκομεία κλπ. Θα πρέπει κάθε περίπτωση να την βλέπουμε κάτω απο το σωστό πρίσμα. Είπαμε, καλά τα ΣΔΙΤ, όμως δεν ειναι το χρυσό χαπάκι για την επίλυση όλων των προβλημάτων.
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος anon : 05-11-07 στις 11:52.

Σελ. 1 από 7 1236 ... ΤελευταίαΤελευταία

Παρόμοια Θέματα

  1. Μηνύματα: 80
    Τελευταίο Μήνυμα: 05-09-09, 15:23
  2. Μηνύματα: 14
    Τελευταίο Μήνυμα: 26-09-07, 17:26
  3. Έχετε ακούσει "η τάδε σκηνοθέτιδα..." ?
    Από Director CrisAK στο φόρουμ Πολιτιστικό στέκι
    Μηνύματα: 14
    Τελευταίο Μήνυμα: 16-11-06, 02:03
  4. Αστεια που εχετε ακουσει
    Από Gordito στο φόρουμ The fun section...
    Μηνύματα: 14
    Τελευταίο Μήνυμα: 17-09-06, 19:22
  5. Aυτοκίνητα Chery: τα έχει ακούσει κανείς;
    Από aesir στο φόρουμ Εκτός θέματος
    Μηνύματα: 17
    Τελευταίο Μήνυμα: 09-11-05, 12:14

Bookmarks

Bookmarks

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας
  •  
  • Τα BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Το [IMG] είναι σε λειτουργία
  • Το [VIDEO] είναι σε λειτουργία
  • Το HTML είναι εκτός λειτουργίας