Σελ. 657 από 658 ΠρώτηΠρώτη ... 637647652655656657658 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση 9.841-9.855 από 9863
  1. #9841
    Εγγραφή
    29-05-2007
    Περιοχή
    δυο κλικ πιο κατω
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    7.713
    Downloads
    38
    Uploads
    0
    Άρθρα
    21
    Τύπος
    ADSL2+
    Ταχύτητα
    14000 εως 6500 /860
    ISP
    βρωμονταφον
    Router
    της hol
    SNR / Attn
    8(dB) / 29(dB)
    Path Level
    Fastpath
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από dpap76 Εμφάνιση μηνυμάτων
    το ύψος είναι αριστερά (μπλε γραμμή). Όχι μόνο δεν έπεσε αλλά κατά την διάρκεια του λεπτού τσίμπησε και +400 πόδια προς τα πάνω πριν ξαναγυρίσει στα 37000.

    Η γκρί γραμμή που βλέπεις σαν καρδιογράφημα είναι το vertical rate και δείχνει μεταβολή (διαφορά δηλαδή), οχι την απόσταση από το έδαφος. Και προσοχή: ειναι σε foot per minute, όχι ανα δευτερόλεπτο. Τα νούμερα που γράφω τα έχω ανάγει στο ένα δευτερόλεπτο μπακάλικα.
    σωστος !
    ευχαριστω για την διορθωση .(και για την περιγραφη που ακολουθει )
    ημουν επηρεασμενος στην ερμηνεια και απο τα προηγουμενα περιστατικα της boeing σε πιο καινουρια μοντελα , που ειχαν τετοια συμπεριφορα (οχι τοσο ακραια των 450 ποδια ανα δεπτερολεπτο που λαθος υπολογισα ) που το αυτοματο συστημα λογο ελειψεως συμπληρωματικου αισθητηρα , προκαλουσε τετοιες (σαν το γκρι γραφημα ) αυξομοιωσεις υψους σε συνδυασμο με την προσπαθεια των πιλοτων να το επαναφερουν
    αντεχεις να αμφιβαλεις για ολα οσα εχεις διδαχτει ;
    Cancel my subscription to the Resurrection. Send my credentials to the House of Detention
    ο φασισμος ειναι ο νομος των δουλων
    AV tip:να ακολουθεις αυτο που ψαχνεις , οχι αυτο που σε βρισκει .

  2. #9842
    Εγγραφή
    17-11-2003
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    8.142
    Downloads
    16
    Uploads
    0
    ISP
    Εξωτερικό
    Να ρωτήσω κάτι πού σκέφτηκα τώρα.

    Να καταλάβω το κενό αέρος. Γίνεται όμως ουσιαστικά το αεροπλάνο να χάσει ύψος πιο γρήγορα από g, δηλαδή να πιέζεται με αρνητική άνωση? Ρητορικο το ερώτημα, καθώς για να στουκαρεις με το ταβάνι, πρέπει το αεροσκάφος να κινηθεί προς το έδαφος με μεγαλύτερη δύναμη από την βαρύτητα.

    Σε μαχητικά γίνεται, αλλά στην πολιτική γίνεται να κερδίσει ύψος έτσι απότομα και πόσο απότομα μπορεί; Και αν ναι πως;

    Τι παράγει αυτή την δύναμη για πάνω ή κάτω; Είναι κίνηση αέρα ή διαφορετική πυκνότητα που παράγει τόσο έντονη άνωση; Πέρα από την λέξη, θα ήθελα να καταλάβω λίγο περισσότερο τί γίνεται μηχανικά.

    Δεν το είχα σκεφτεί μέχρι τώρα. Θα δω και κανένα YouTube.

  3. #9843
    Εγγραφή
    28-07-2013
    Μηνύματα
    6.917
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    ISP
    Voda/Nova/OTE/ΕΔΥΤΕ
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από chat1978 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Να ρωτήσω κάτι πού σκέφτηκα τώρα.

    Να καταλάβω το κενό αέρος. Γίνεται όμως ουσιαστικά το αεροπλάνο να χάσει ύψος πιο γρήγορα από g, δηλαδή να πιέζεται με αρνητική άνωση? Ρητορικο το ερώτημα, καθώς για να στουκαρεις με το ταβάνι, πρέπει το αεροσκάφος να κινηθεί προς το έδαφος με μεγαλύτερη δύναμη από την βαρύτητα.

    Σε μαχητικά γίνεται, αλλά στην πολιτική γίνεται να κερδίσει ύψος έτσι απότομα και πόσο απότομα μπορεί; Και αν ναι πως;

    Τι παράγει αυτή την δύναμη για πάνω ή κάτω; Είναι κίνηση αέρα ή διαφορετική πυκνότητα που παράγει τόσο έντονη άνωση; Πέρα από την λέξη, θα ήθελα να καταλάβω λίγο περισσότερο τί γίνεται μηχανικά.

    Δεν το είχα σκεφτεί μέχρι τώρα. Θα δω και κανένα YouTube.
    Φαίνεται και από το αποτέλεσμα ότι γίνεται να έχεις επιταχύνσεις >1g, προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.
    Μπορεί να γίνει τόσο από κινήσεις μαζών αέρα, όσο και από διαφορές πυκνότητας. Επίσης παίζουν ρόλο και οι επιφάνειες ελέγχου του αεροσκάφους.

  4. #9844
    Εγγραφή
    20-12-2011
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    4.817
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Τύπος
    ADSL2+
    Ταχύτητα
    300/30
    ISP
    Vodafone
    Router
    VF Power Station 6
    Path Level
    Fastpath
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από dpap76 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Επί του τεχνικού και επειδή πολλές αηδίες ακούστηκαν στα Ελληνικά και διεθνή media ότι δήθεν "έχασε" ξαφνικά ύψος 2 χιλιομέτρων (6500 πόδια) και βούτηξε "στο κενό" (δεν υπάρχει κανένα κενό), το flightradar24 έχει δώσει τα δεδομένα του event όπου βλέπουμε ότι οι αναταράξεις διήρκησαν ένα λεπτό περίπου χωρίς να μεταβάλουν ουσιαστικά το ύψος της πτήσης από την αρχή του συμβάντος μέχρι την λήξη του.

    Ωστόσο το δυστύχημα είναι ότι κατά την διάρκεια αυτού του λεπτού, το στιγμιαίο vertical speed έφτασε μέχρι και 1600 πόδια το λεπτό (!)

    1600 fpm = 500 μέτρα/λεπτό = 8,3 μέτρα/δευτερόλεπτο !

    μπακάλικα: για (τουλάχιστον) ένα δευτερόλεπτο δηλαδή οι άνθρωποι και τα αντικείμενα μέσα στην καμπίνα ανέβαιναν ή κατέβαιναν όσο το ύψος δύο ορόφων μιας πολυκατοικίας περίπου.

    Και πάλι μπακάλικα, τα 8,3 m/sec θα μπορούσαμε να το μεταφράσουμε σε ταχύτητα ~28km/h για να καταλάβουμε με τι ταχύτητα -όσοι δυστυχώς δεν ήταν δεμένοι με το κάθισμα τους- "κοπανούσαν" τα κεφάλια και τα σώματα τους μεταξύ καθίσματος και overhead bins



    Flightradar24 blog: 1 dead, dozens injured in SQ321 turbulence

    Ωραίος. Thanks για την επεξήγηση.


    - - - Updated - - -

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από lewton Εμφάνιση μηνυμάτων
    Sarcasm.
    Δεν το "έπιασα" πριν. Sorry.

  5. #9845
    Εγγραφή
    17-11-2003
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    8.142
    Downloads
    16
    Uploads
    0
    ISP
    Εξωτερικό
    Απάντηση στον εαυτό μου
    https://www.youtube.com/watch?v=5wQ9nAlO12E
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος chat1978 : 22-05-24 στις 12:21.
    Ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων για κάποια χαζά λάθη, αλλά υπάρχει θέμα με τα μάτια.
    Αν τα djmixes2k και tranceaddict σου μιλάνε βαθιά στην ψυχή σου, pleaaaaase πμ.

  6. #9846
    Εγγραφή
    31-01-2024
    Μηνύματα
    40
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    ISP
    Various
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από chat1978 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Εγώ αυτό δεν το καταλαβαίνω. Δεν ειναι μαχητικό το αεροσκάφος. Μπορώ να καταλάβω πως μπορείς να αποκτήσεις ξαφνικά τεράστιο λιφτ, αλλά όχι το πως μπορείς να αποκτήσεις αρνητικό και μεγαλύτερο της βαρύτητας. Το κάθε μαχητικό αεροσκάφος το κάνει αυτό γιατί έχει τρομερή ώση.
    Τι σχέση έχει αν είναι μαχητικο το αεροσκάφος; Η μεγάλη πρακτική διαφορά (εξαιρώντας τον οπλισμό) είναι ο λόγος της ώσης προς το βάρος, που αυξάνει την επιτάχυνση κατά τον επιμήκη άξονα του αεροσκάφους. Η άλλη διαφορά είναι το εύρος του flight envelope protection, που είναι σημαντικά στενότερο στα επιβατικά, αλλά αυτό σημαίνει ότι σε εμποδίζει να κάνεις σκοπούμενους χειρισμούς που οδηγούν σε κίνδυνο τη δομική ακεραιότητα του αεροσκάφους.

    Προφανώς οι αλλαγές κατεύθυνσης με χρήση των αεροδυναμικών επιφανειών του αεροπλάνου προκαλούν μεγαλύτερες εγκάρσιες επιταχύνσεις όταν η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη, αλλά εδώ δε συζητάμε για σκοπούμενες αλλαγές. Η μέση επιτάχυνση κατά τη φορά της βαρύτητας σε ένα επιβατικό αεροπλάνο σπάνια είναι τόσο μεγάλη, αλλά η στιγμιαία επιτάχυνση από τις αναταράξεις είναι άλλο ζήτημα. Για να κουτουλήσει κάποιος στην οροφή της ατράκτου, είναι προφανές ότι στιγμιαία η εγκάρσια επιτάχυνση ήταν <-1g. Αν ήταν μέχρι -1, απλώς θα είχε αιωρηθεί στη θέση του (απλουστεύω λίγο, γιατί μπορείς να το "κλέψεις", λχ με παραβολική πτήση).

    Χωρίς να κάνω ξανά τις πράξεις από πιο πάνω, στο παράδειγμά μας η μέση επιτάχυνση δε φαίνεται να υπερέβη το 1g, θετικό ή αρνητικό. Η συνήθης πτήση δε σε βγάζει από το ±0.3 (0.7-1.3) και ο αυτόματος πιλότος γενικά είναι προγραμματισμένος για χειρισμούς εντός ±0.1.

    Χαρακτηριστικό είναι και το ότι πολλοί μπέρδεψαν αρχικά τη φυσιολογική κάθοδο του αεροσκάφους για την προσγείωση με "ελεύθερη πτώση".

  7. #9847
    Εγγραφή
    30-05-2003
    Περιοχή
    Dublin, Ireland
    Μηνύματα
    16.477
    Downloads
    23
    Uploads
    0
    Άρθρα
    6
    Ταχύτητα
    204800/20480
    ISP
    WTF is in Ireland
    Router
    Draytek Vigor 2820vn
    Path Level
    Interleaved
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από chat1978 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Να ρωτήσω κάτι πού σκέφτηκα τώρα.

    Να καταλάβω το κενό αέρος. Γίνεται όμως ουσιαστικά το αεροπλάνο να χάσει ύψος πιο γρήγορα από g, δηλαδή να πιέζεται με αρνητική άνωση? Ρητορικο το ερώτημα, καθώς για να στουκαρεις με το ταβάνι, πρέπει το αεροσκάφος να κινηθεί προς το έδαφος με μεγαλύτερη δύναμη από την βαρύτητα.

    Σε μαχητικά γίνεται, αλλά στην πολιτική γίνεται να κερδίσει ύψος έτσι απότομα και πόσο απότομα μπορεί; Και αν ναι πως;

    Τι παράγει αυτή την δύναμη για πάνω ή κάτω; Είναι κίνηση αέρα ή διαφορετική πυκνότητα που παράγει τόσο έντονη άνωση; Πέρα από την λέξη, θα ήθελα να καταλάβω λίγο περισσότερο τί γίνεται μηχανικά.

    Δεν το είχα σκεφτεί μέχρι τώρα. Θα δω και κανένα YouTube.
    Εδώ είσαι:

    The Road to Hell is Paved with Good Intentions

    Cause we made a promise we swore we'd always remember, no retreat, baby, no surrender

  8. #9848
    Εγγραφή
    17-11-2003
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    8.142
    Downloads
    16
    Uploads
    0
    ISP
    Εξωτερικό
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από PopManiac Εμφάνιση μηνυμάτων
    Εδώ είσαι:

    Από τα παλιά του. Όμως δεν εξηγεί τι ακριβώς συμβαίνει στο ίδιο το αεροσκάφος
    Εδώ το εξηγεί λίγο καλύτερα

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από chat1978 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Απάντηση στον εαυτό μου
    https://www.youtube.com/watch?v=5wQ9nAlO12E
    Είχε κολλήσει ο εγκέφαλος μου του γιατί ένα αεροσκάφος μπορεί να κάνει μικρότερο από -1g και στο βίντεο αυτό δείχνει ότι μπορεί να το πιέσει ο αερας από πάνω. Εντάξει είχε κολλήσει ο εγκέφαλος.
    Ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων για κάποια χαζά λάθη, αλλά υπάρχει θέμα με τα μάτια.
    Αν τα djmixes2k και tranceaddict σου μιλάνε βαθιά στην ψυχή σου, pleaaaaase πμ.

  9. #9849
    Εγγραφή
    13-09-2006
    Ηλικία
    46
    Μηνύματα
    1.774
    Downloads
    4
    Uploads
    0
    Τύπος
    VDSL2
    Ταχύτητα
    219943/21999
    ISP
    Vodafone
    Router
    H300 S
    SNR / Attn
    18.3(dB) / 1.3(dB)
    Path Level
    Interleaved
    Συνοψιζοντας, η ζώνη σωζει, γενικα
    E5 2697 v2 @ 3.0GHz on P9X79 Deluxe 24GB
    Spoiler:
    WD15EARS, WD30EFRX, WD30EURS, WD30EZRX, WD40EFRX, WD60EFRX
    Intel Xeon E5-2670 v2 @ 2.9GHz 16GB WD15EARS, 2xWD40EFRX, WD60EFRX, 2xWD100EFΑX
    i5 750 @ 3.36GHz 4GB 2xWD60EFRX, 5xWD80EFZX, 2xWD100EFΑX Sony Vaio VPC-F13Z1E/B

  10. #9850
    Εγγραφή
    20-12-2011
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    4.817
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Τύπος
    ADSL2+
    Ταχύτητα
    300/30
    ISP
    Vodafone
    Router
    VF Power Station 6
    Path Level
    Fastpath
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από MitsosDaBest13 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Έκλεισα εισιτήρια με Delta, απευθείας Αθήνα-Νέα Υόρκη (ATH-JFK) τέλη Ιουνίου για συγγενείς. Επέλεξα τη Main Cabin, που έχει δωρεάν την 1η μεγάλη βαλίτσα και επιλογή θέσεων και μάλιστα σε καλή τιμή για Καλοκαίρι (923€ έκαστος).

    Όμως, μόνο στην πτήση επιστροφής με άφησε να επιλέξω θέσεις. Στην 1η πτήση από Αθήνα, ενώ πριν την κράτηση υπήρχαν διαθέσιμες θέσεις (με εξαίρετη τις σειρές 57-58), μετά τις έκανε όλες X/unavailable και μου λέει είτε να αγοράσω αναβάθμιση στην Comfort+ (255€ έκαστος) με περισσότερο χώρο, είτε να περιμένω το check in. Αυτές με το ανθρωπάκι ήταν ήδη πιασμένες.

    Έχει συμβεί και σε άλλους κάτι παρόμοιο; Σε αφήνει στο check in η Delta να διαλέξεις; Αν όχι, σας έβαλε τουλάχιστον κοντά, σε όσους έτυχε;

    Spoiler:
    Δεν είχα προσωπική εμπειρία με Delta ως τώρα, αλλά προς το παρόν φαίνεται καλή η εξυπηρέτησή της.

    Έστειλα μήνυμα την επόμενη μέρα από την αγορά, εκ μέρους της θείας μου. Τους είπα ότι δικαιούμαστε (η θεία) να κάτσουμε μαζί, εφόσον προβλέπεται από το εισιτήριο Main Cabin. Απάντησαν σήμερα στο email μία εβδομάδα μετά, έχοντας ήδη επιλέξει για εμάς διπλανες θέσεις και μάλιστα σε παράθυρο, που είχαν μείνει λίγες κενές. Εγώ δεν περίμενα καν ότι θα απαντήσουν.

    Υ.Γ. Ως αιτιολογία έβαλαν το ότι κρατάνε μερικές θέσεις κενές, γιατί μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει το αεροσκάφος και να μην είναι ίδιες, γι αυτό δεν αφήνουν τους επιβάτες να επιλέξουν. H πτήση DL213 συνήθως παίρνει A330-900neo και σε αυτό έγινε η επιλογή.
    Τελευταία επεξεργασία από το μέλος MitsosDaBest13 : 23-05-24 στις 22:41.

  11. #9851
    Εγγραφή
    04-05-2007
    Περιοχή
    ΚΥΠΡΟ
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    14.452
    Downloads
    7
    Uploads
    0
    Τύπος
    FTTH
    Ταχύτητα
    102400/10240
    ISP
    CYTA CYPRUS
    Router
    Technicolor TG799vn v2
    Path Level
    Interleaved
    1.5 ώρα καθυστέρηση η Wizz από Gatwick για Βουκουρέστι..
    Και οι απατεώνες μας έβαλαν στο αεροπλάνο στα 40 λεπτά και μετά περιμέναμε άλλο τόσο μέσα με παραμύθια ότι θέλουμε κανένα δεκάλεπτο μόνο αναμονή.
    Ryzen PC:3600x@4.550Ghz, Gigabyte Aorus x570 mobo, MSI 6700xt, G.Skill Trident Z 3733 15-14-14-1T
    Oneplus 9 Pro 8/128gb: Rooted, OOS Android 14
    OnePlus WATCH 2: WEAR OS 4
    Blackview Tab 11 Tablet 8/128gb: Android 11
    Amazon Firestick: 4k max

  12. #9852
    Εγγραφή
    31-05-2006
    Περιοχή
    Στο σπίτι του Θόδωρα
    Ηλικία
    41
    Μηνύματα
    3.475
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Τύπος
    FTTH
    Ταχύτητα
    Χίλια/Χίλια
    ISP
    INALAN
    Router
    UniFi Express
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από RASTAVIPER Εμφάνιση μηνυμάτων
    1.5 ώρα καθυστέρηση η Wizz από Gatwick για Βουκουρέστι..
    Και οι απατεώνες μας έβαλαν στο αεροπλάνο στα 40 λεπτά και μετά περιμέναμε άλλο τόσο μέσα με παραμύθια ότι θέλουμε κανένα δεκάλεπτο μόνο αναμονή.
    Στο τρίωρο λογικά πρέπει να σας δώσουν σνακ.

    Καλά ξεμπερδεματα όπως και να'χει.

  13. #9853
    Εγγραφή
    17-11-2003
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    8.142
    Downloads
    16
    Uploads
    0
    ISP
    Εξωτερικό
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από RASTAVIPER Εμφάνιση μηνυμάτων
    1.5 ώρα καθυστέρηση η Wizz από Gatwick για Βουκουρέστι..
    Και οι απατεώνες μας έβαλαν στο αεροπλάνο στα 40 λεπτά και μετά περιμέναμε άλλο τόσο μέσα με παραμύθια ότι θέλουμε κανένα δεκάλεπτο μόνο αναμονή.
    Έτσι κάνει και η Ryanair. Αν κάνει boarding compete, τότε απελευθερώνονται οι παροχές του αεροδρομίου και δεν πληρώνουν. Τουλάχιστον να βάλουν το Apu αλλά καίει καύσιμο.
    Ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων για κάποια χαζά λάθη, αλλά υπάρχει θέμα με τα μάτια.
    Αν τα djmixes2k και tranceaddict σου μιλάνε βαθιά στην ψυχή σου, pleaaaaase πμ.

  14. #9854
    Εγγραφή
    05-12-2003
    Περιοχή
    Θεσσαλονίκη
    Μηνύματα
    3.719
    Downloads
    2
    Uploads
    0
    Τύπος
    FTTH
    Ταχύτητα
    200000 / 20000
    ISP
    Cosmote
    DSLAM
    ΟΤΕ - ΤΟΥΜΠΑ
    Router
    AVM Fritz!Box 7530 ax
    Τα ίδια πάθαμε και εμείς στο Βουκουρέστι. Μας είχε η Ryanair μέσα στο λεωφορείο, και όταν φτάσαμε στο αεροπλάνο εκείνη την ώρα είχε ξεκινήσει να κατεβαίνει ο κόσμος. Περιμέναμε να αδειάσει το αεροπλάνο, να το καθαρίσουν και μετά να μπούμε.

  15. #9855
    Εγγραφή
    06-07-2005
    Περιοχή
    Νέα Υόρκη
    Ηλικία
    49
    Μηνύματα
    11.742
    Downloads
    6
    Uploads
    2
    Τύπος
    Cable
    Ταχύτητα
    300 Mbps down/10 Mbps up
    ISP
    Spectrum

Σελ. 657 από 658 ΠρώτηΠρώτη ... 637647652655656657658 ΤελευταίαΤελευταία

Παρόμοια Θέματα

  1. World of Warcraft - Γενική συζήτηση.
    Από dvm στο φόρουμ Games και Online Gaming
    Μηνύματα: 160
    Τελευταίο Μήνυμα: 21-07-08, 15:52
  2. Συστάσεις Pc (Αγορά ή Αναβάθμιση) - Γενική Συζήτηση!!!
    Από Dr-PsychoGR στο φόρουμ Συνθέσεις Η/Υ και αναβαθμίσεις
    Μηνύματα: 17
    Τελευταίο Μήνυμα: 02-07-08, 11:07
  3. Μηνύματα: 50
    Τελευταίο Μήνυμα: 26-01-08, 13:18
  4. Γενική συζήτηση για cable TV
    Από No-Name στο φόρουμ ADSL
    Μηνύματα: 266
    Τελευταίο Μήνυμα: 04-04-07, 15:26
  5. Γενική συζήτηση υπηρεσιών Tellas
    Από shaq141a στο φόρουμ Wind
    Μηνύματα: 43
    Τελευταίο Μήνυμα: 29-11-06, 08:54

Bookmarks

Bookmarks

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέα μηνύματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματα σας
  •  
  • Τα BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Το [IMG] είναι σε λειτουργία
  • Το [VIDEO] είναι σε λειτουργία
  • Το HTML είναι εκτός λειτουργίας