Σχετικά με την κοινή ανακοίνωση του ΣΑΤΠΕ και των εταιρειών Forthnet και Altec Telecoms, η οποία αναφέρεται και στον ΟΤΕ, διευκρινίζονται τα εξής:
Για μία ακόμη φορά, η ανακοίνωση του ΣΑΤΠΕ και των εταιρειών Forthnet και Altec Telecoms σκοπό έχει την απαλλαγή των εναλλακτικών παρόχων από την υποχρέωσή τους να πραγματοποιήσουν επενδύσεις σε τηλεπικοινωνιακή υποδομή.
Αυτή η προσπάθεια είναι απόλυτα κατανοητή αφού προτιμούν να εκμεταλλεύονται τις επενδύσεις σε υποδομές που πραγματοποιεί ο ΟΤΕ για να παρέχουν υπηρεσίες. Έτσι μπορούν να συνεχίζουν τις «επενδύσεις» τους σε διαφήμιση… με απώτερο σκοπό την ανακατανομή της πίτας αντί για τη διεύρυνσή της. Ουσιαστικά, η προσέγγισή τους παραπέμπει ακριβώς στη διαιώνιση του μεταπρατικού μοντέλου, που αποτελεί και το βασικό πρόβλημα της αγοράς σήμερα.
Είναι φανερό ότι στο κείμενο της ανακοίνωσης παρέχεται επιλεκτική πληροφόρηση, παραλείποντας σημαντικά δεδομένα και στοχεύοντας στη δημιουργία εντυπώσεων:
Εάν οι πάροχοι επιθυμούν πραγματικά να διαφοροποιήσουν τις ευρυζωνικές υπηρεσίες που προσφέρουν, μπορούν να το επιτύχουν μέσω της υπηρεσίας του αδεσμοποίητου τοπικού βρόχου που παρέχεται εδώ και χρόνια, γεγονός που στην ανακοίνωση παρέλειψαν να αναφέρουν. Μάλιστα, η νέα τιμή για την μεριζόμενη πρόσβαση στο τοπικό βρόχο είναι πλέον 2€ το μήνα, από τις χαμηλότερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η αντίδραση του ΣΑΤΠΕ και άλλων απέναντι στην ευθύνη της επένδυσης μεταφράζεται σε ουτοπικές απαιτήσεις απέναντι στο «κακό» μονοπώλιο και σε συνεχή δημιουργία «προβλημάτων» ώστε από το τίποτα και άκοπα να βγεί κάποιο κέρδος.
Όπως έχει ήδη επισημανθεί σε προηγούμενη ανακοίνωση του ΟΤΕ, η περιορισμένη ανάπτυξη του τοπικού βρόχου οφείλεται κυρίως στο μοντέλο απελευθέρωσης της τηλεπικοινωνιακής αγοράς που ευνοήθηκε στην Ελλάδα και το οποίο είναι ένα μεταπρατικό μοντέλο. Οι εναλλακτικοί πάροχοι μεταπωλούν υπηρεσίες που αγοράζουν χονδρικά σε απαράδεκτα χαμηλές τιμές από τον ΟΤΕ εξασφαλίζοντας ένα άκοπο περιθώριο κέρδους.
Δεν προκαλεί έκπληξη η τακτική αυτή, μιας και κάθε σενάριο ανάπτυξης βιώσιμου ανταγωνισμού στην αγορά περιλαμβάνει υποχρεωτικά και επενδύσεις σε υποδομή δικτύων κορμού, τα οποία - σε αντίθεση με τον τοπικό βρόχο - δεν αποτελούν φυσικό μονοπώλιο (non-replicable asset). Επενδύσεις που καταφανώς δεν είναι διατιθέμενοι να πραγματοποιήσουν οι περισσότεροι από τους εναλλακτικούς παρόχους ελπίζοντας στην επιχορήγηση των δραστηριοτήτων τους με βάση το παθογενές μοντέλο ανάπτυξης παρελθόντων χρόνων της ελληνικής βιομηχανίας.
Η κινδυνολογική διάθεση της ανακοίνωσης, περί «αναποτελεσματικής» ανάπτυξης της ευρυζωνικότητας, είναι φανερή και από την αόριστη αναφορά στα περιφερειακά προγράμματα του Γ’ ΚΠΣ, την ώρα που οι περισσότεροι εναλλακτικοί πάροχοι λάμπουν διά της απουσίας τους σε επενδύσεις στην περιφέρεια. Αντίθετα, είναι γνωστό ότι ο μοναδικός ουσιαστικά επενδυτής σε σταθερή τηλεπικοινωνιακή υποδομή είναι ο ΟΤΕ, σηκώνοντας όλο το βάρος της ανάπτυξης της ευρυζωνικότητας στη χώρα μας.
Ο ΟΤΕ, χωρίς να έχει ξεκαθαριστεί το ρυθμιστικό τοπίο, παίρνει το ρίσκο και επενδύει. Έχει μάλιστα ήδη επισημάνει τους κινδύνους από την επιβολή ρυθμιστικών μέτρων σε μία αναδυόμενη αγορά όπως αυτή της ευρυζωνικότητας. Ο ΟΤΕ θεωρεί σημαντικό οι όποιες ρυθμιστικές πρωτοβουλίες, ιδιαίτερα όταν αφορούν αναδυόμενες αγορές, να δίνουν κίνητρα για επενδύσεις, όπως συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι σχετικές προτάσεις του ΟΤΕ έχουν κατατεθεί στην ΕΕΤΤ στο πλαίσιο της σχετικής δημόσιας διαβούλευσης.
Ο ΟΤΕ, έχοντας ήδη αναγνωρίσει τις όποιες καθυστερήσεις υπήρξαν στο παρελθόν, επιβεβαιώνει την πάγια προσήλωσή του στην ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας αλλά και γενικότερα της Ελληνικής αγοράς τηλεπικοινωνιών. Ανάπτυξη όμως
- βασισμένη στον βιώσιμο ανταγωνισμό με έμφαση στις επενδύσεις ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία μιας ασθενούς βιομηχανίας που θα διατηρείται σε ζωή από τις συνεχείς «ενέσεις» του ΟΤΕ και τη μη εξόφληση προς τον ΟΤΕ των οφειλών ορισμένων παρόχων
- με στόχο την παροχή υπηρεσιών με τη μέγιστη ποιότητα και τη χαμηλότερη τιμή,
- προσβλέποντας στη μεγιστοποίηση του οφέλους για το σύνολο της οικονομίας και ιδιαίτερα των χρηστών.
Προς την κατεύθυνση αυτή κινούνται, και θα συνεχίσουν να κινούνται στο μέλλον, όλες του οι προσπάθειες.
Εμφάνιση 1-15 από 19
-
18-05-06, 19:08 Ανακοίνωση με αφορμή τη χθεσινή ανακοίνωση του ΣΑΤΠΕ και των FORTHnet & Altec Telecom #1
-
18-05-06, 19:16 #2
Την ανακοίνωση του ΣΑΤΠΕ (στο site τους δεν υπάρχει τίποτα) την έχει κανείς, για να δούμε σε τι ακριβώς απαντάει ο ΟΤΕ?
-
18-05-06, 19:19 #3
Πολύ μου άρεσε η ανακοίνωση και το ύφος της.
Λέω να την κορνιζάρω.
Απόλυτη αλήθεια δεν είνια φυσικά, αλλά λέει περισσότερες αλήθειες παρα ψέματα.
Υπάρχει αυτό σαν είδηση αν κάνει http://www.adslgr.com/forum/showthread.php?t=38025 και αυτό http://www.adslgr.com/forum/showthread.php?t=38804
Για το νομικό περιβάλλον δεν ευθύνεται ο ΟΤΕ. Αν έχουν ενστάσεις να απευθυνθουν στους αρμόδιους, όχι στον ΟΤΕ.Τελευταία επεξεργασία από το μέλος hedgehog : 18-05-06 στις 20:43. Αιτία: Συγχώνευση 2 μηνυμάτων
-
18-05-06, 20:21 #4
καλό θα ήταν να δούμε και το κείμενο στο οποίο απαντά ο ΟΤΕ. Πιστεύω πάντως ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση ο ΟΤΕ έχει δίκιο
-
18-05-06, 20:23 #5
απόλυτο δίκιο...κυρίως για τις μη επενδύσεις των εναλλακτικών παρόχων και το "βολεμά" τους...
πάντα σε περίμενα και σ΄ονειρευόμουνα...και για σένα αγάπη μου...προετοιμαζόμουνα...
-
18-05-06, 20:54 #6
Την βρήκα για όποιον θέλει να δει το αναφερόμενο δελτίο τύπου:
Ρυθμιστικές αποφάσεις δρουν ανασταλτικά στην ανάπτυξη της Ευρυζωνικότητας.
Περιορίζεται η δυνατότητα των εναλλακτικών να χρησιμοποιήσουν το δημόσιο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο.
Ο ΣΑΤΠΕ και οι εταιρίες Forthnet και Altec Telecoms ενημερώνουν το κοινό για τα εξής:
Με βάση το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) έχει την υποχρέωση να ορίσει και αναλύσει σχετικές αγορές και να επιβάλλει κανονιστικές υποχρεώσεις σε πάροχο (ή παρόχους) με σημαντική ισχύ στις υπό ανάλυση αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, το Δεκέμβριο του 2005 η ΕΕΤΤ διενήργησε δημόσια διαβούλευση για την ανάλυση της αγοράς χονδρικών υπηρεσιών ευρυζωνικής πρόσβασης και τις κανονιστικές υποχρεώσεις που πρότεινε να επιβάλλει στον ΟΤΕ, ο οποίος εκρίθη ότι έχει σημαντική ισχύ στη σχετική αγορά.
Μεταξύ των προτεινόμενων κανονιστικών υποχρεώσεων εκ μέρους της ΕΕΤΤ, είναι και η επιβολή υποχρέωσης στον ΟΤΕ να παρέχει πρόσβαση στους παρόχους στο δίκτυο του. Η πρόσβαση βέβαια αυτή διαφοροποιείται και τεχνικώς, αλλά και ως προς το παραγόμενο αποτέλεσμα, ανάλογα με το σημείο όπου επιτρέπεται στον πάροχο με δικά του μέσα να έχει πρόσβαση στο δίκτυο του ΟΤΕ. Πιο συγκεκριμένα, όσο πιο ψηλά στην ιεραρχική δομή του δικτύου του ΟΤΕ επιτρέπεται η πρόσβαση (δηλαδή όσο πιο κοντά στα DSLAMs του ΟΤΕ), τόσο πιο αποτελεσματική είναι η διαφοροποίηση της τελικής υπηρεσίας από μέρους του παρόχου και επομένως πραγματικά ανταγωνιστική εκείνης που παρέχεται από εταιρείες συνδεδεμένες με τον ΟΤΕ.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, το Δεκέμβριο του 2005 η ΕΕΤΤ πρότεινε την επιβολή στον ΟΤΕ υποχρέωσης πρόσβασης στους παρόχους σε υψηλό σημείο της ιεραρχικής δομής του δικτύου του ΟΤΕ. Πρόταση υπέρ της οποία ετάχθη και η πλειοψηφία της αγοράς που έλαβε μέρος στη σχετική διαβούλευση. Ωστόσο, τον Απρίλιο του 2006, η ΕΕΤΤ στη σχετική Κοινοποίηση των κανονιστικών (ρυθμιστικών) μέτρων που προτείνει να λάβει προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αίρει την αρχική της πρόταση (να επιβάλλει στον ΟΤΕ την υποχρέωση να παρέχει πρόσβαση στους παρόχους σε υψηλό σημείο της ιεραρχικής δομής του δικτύου του) και διατηρεί την υποχρέωση πρόσβασης σε χαμηλά επίπεδα.
Αποτέλεσμα της απόφασης της ΕΕΤΤ είναι:
• ο περιορισμός της δυνατότητας χρήσης του δικτύου του ΟΤΕ από τους παρόχους προκειμένου οι τελευταίοι να παρέχουν υπηρεσίες διαφοροποιημένες από εκείνες που παρέχει ο ΟΤΕ σε επίπεδο λιανικής,
• η διατήρηση της υφιστάμενης θέσης των παρόχων ως μεταπωλητών των υπηρεσιών του ΟΤΕ με ελάχιστα, ανύπαρκτα ή αρνητικά περιθώρια και κατ’ επέκταση
• ο πραγματικός κίνδυνος αναποτελεσματικής ανάπτυξης της ευρυζωνικότητας ιδίως δε εν όψει των προγραμμάτων ευρυζωνικής ανάπτυξης στην ελληνική περιφέρεια τα οποία επιδοτούνται από το Γ’ ΚΠΣ.
Η αγορά, κατόπιν τούτου και στη διάρκεια του ενός μήνα, τον οποίο έχει στη διάθεσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλλει τα σχόλιά της στην ΕΕΤΤ, ήλθε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να υπογραμμίσει τις συνέπειες της άρσης της σχετικής υποχρέωσης που είχε αρχικά προταθεί να επιβληθεί στον ΟΤΕ εκ μέρους της ΕΕΤΤ. Επιπλέον, εταιρίες του κλάδου επικοινώνησαν και με την ΕΕΤΤ, μετέφεραν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους και έχουν υποβάλλει σαφές αίτημα για επανεξέταση των προτεινόμενων κανονιστικών υποχρεώσεων στον ΟΤΕ στην εν λόγω αγορά.
Η απάντηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη σχετική Κοινοποίηση της ΕΕΤΤ αναμένεται μέχρι τις 19 Μαΐου 2006, η οποία ωστόσο λαμβάνοντας υπόψη το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, δε δύναται από μόνη της να ανατρέψει τη σχετική πρόταση της ΕΕΤΤ για άρση της δυνατότητας πρόσβασης στους παρόχους σε υψηλό σημείο της ιεραρχικής δομής του δικτύου του ΟΤΕ.
Η αγορά αναμένει εάν η ΕΕΤΤ θα επανεξετάσει τη συγκεκριμένη θέση της, αλλά και εάν τελικά η ρυθμιστική αρχή στη χώρα μας προτίθεται να λάβει μέτρα τόσο για την προώθηση της ευρυζωνικότητας, όσο και για την εναρμόνιση της εσωτερικής ρυθμιστικής πολιτικής στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες με τις αντίστοιχες των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης."What is faith then but a persistent hope in the face of relentless doubt."
-
18-05-06, 20:57 #7
Ότι έχει δίκιο είναι αλήθεια. Το γεγονός ότι βάζει εμπόδια σ' όσους θέλουν πραγματικά να επενδύσουν δεν το αναφέρει βέβαια. Ο όρος φυσική συνεγκατάσταση είναι όρος ταμπού για τον πΟΤΕ μας.
Όσο για το βόλεμα των παροχέων μεταπώλησης, γιατί να ρισκάρουν αφού μπορούν κι αλλιώς. Εδώ είναι που η έλλειψη σωστού ρυθμιστικού πλαισίου για όλους τους παρόχους κι όχι μόνο γι' αυτούς με ΣΙΑ*, χωλαίνει.
Φυσικά μην ξεχνάμε το τεράστιο πλεονέκτημα που αποκομίζει ο πΟΤΕ, έχοντας τους παρόχους μεταπωλητές, στο δίκτυό του. Για όσο καιρό παραμένουν, τον πληρώνουν για να το αναπτύσει. Όταν θα φύγουν κι εκδικαστούν οι οφειλές τους προς τον πΟΤΕ, θα του μείνει και το δίκτυο ξεπληρωμένο.
Τα δάκρυά του πΟΤΕ λοιπόν είναι κροκοδείλια. Δεν κόφτεται για την ανάπτυξη εναλλακτικών δικτύων, το αντίθετο μάλιστα, άσχετα με ότι λέει κατά καιρούς.
* Σημαντική Ισχύ στην Αγορά.Τελευταία επεξεργασία από το μέλος yianniscan : 18-05-06 στις 21:05.
-
18-05-06, 21:00 #8
Ευχαριστούμε, aesir!
-
18-05-06, 21:06 #9
Αρχικό μήνυμα από yianniscan
αλλά κανέναν αλλος δεν έκανε χρήση
αλλά το εθεσες σωστά,
Όσο για το βόλεμα, γιατί να ρισκάρουν αφού μπορούν κι αλλιώς. Εδώ είναι που η έλλειψη σωστού ρυθμιστικού πλαισίου για όλους τους παρόχους κι όχι μόνο γι' αυτούς με ΣΙΑ*, χωλαίνει.
-
18-05-06, 22:01 #10
chickens !
-
18-05-06, 22:30 #11
Εγώ πάντως πιστεύω ότι και οι δύο πλευρές έχουν δίκιο. ΑΠλώς κάθε μία αποκρύπτει εκείνα τα στοιχεία που την ενοχοποιούν. ΕΥτυχώς όμως υπάρχει η άλλη πλευρά που φροντίζει να τα αναδήξει.
-
18-05-06, 22:31 #12
Αρχικό μήνυμα από nktrs
πάντα σε περίμενα και σ΄ονειρευόμουνα...και για σένα αγάπη μου...προετοιμαζόμουνα...
-
19-05-06, 00:28 #13
Αρχικό μήνυμα από ntampa7
-
19-05-06, 01:02 #14
Ουτε καν αοριστη αναφορα κανουν οι κυριοι παροχοι για την πληρη αδεσμοποιηση του τοπικου βρογχου. Αντι αυτου συνεχιζουν να ζητανε ολο και πιο πολες και φθηνοτερες διευκολυνσεις πανω στο δικτυο του ΟΤΕ με μονο σκοπο την μεταπωληση. Κουβεντα για επενδυσεις.
-
19-05-06, 01:16 #15
Αρχικό μήνυμα από maik49
φυσικά θα μπορούσαν πάνω απο αυτό να δώσουν και τηλεφωνιά όπως κάνουν μερικοι παροχοι
Απο την άλλη δεν βλέπω ετοιμοτητα ούτε για το shared
Παρόμοια Θέματα
-
ΟΤΕ: ανακοίνωση με αφορμή τα νέα προσωρινά μέτρα της ΕΕΤΤ για θέματα LLU
Από aesir στο φόρουμ ΕιδήσειςΜηνύματα: 123Τελευταίο Μήνυμα: 21-06-07, 14:25 -
Vivodi: ανακοίνωση με αφορμή τα νέα προσωρινά μέτρα της ΕΕΤΤ για θέματα LLU
Από nm96027 στο φόρουμ ΕιδήσειςΜηνύματα: 54Τελευταίο Μήνυμα: 18-06-07, 11:48 -
Ανακοίνωση με αφορμή τη σημερινή κατάληψη κτιρίων του ΟΤΕ
Από DeMaitre στο φόρουμ ΕιδήσειςΜηνύματα: 15Τελευταίο Μήνυμα: 22-11-06, 01:17 -
Ανακοίνωση σχετικά με παρέμβαση ΣΑΤΠΕ & ΥΠΔ
Από aesir στο φόρουμ ΕιδήσειςΜηνύματα: 0Τελευταίο Μήνυμα: 03-11-05, 22:47
Bookmarks