Συνεχίζοντας την προσπάθεια για τη πλήρη ενημέρωσή σας αναφορικά με τα δικαιώματά σας ως καταναλωτές, παραθέτουμε τους δύο βασικούς νόμους του ελληνικού κράτους καθώς και τη σχετική πρόταση της Ε.Ε., οι οποίοι ρίχνουν φως στο τι δικαιούμαστε, σε θέματα εγγυήσεων, κλπ..
Συνοπτικά, η κατάσταση έχει ως εξής:
- Νόμος 3043/2002 που εναρμονίζει την Ευρωπαϊκή νομοθεσία με την Ελληνική σχετικά με θέματα εγγυήσεων και όχι μόνο
- Νόμος 2251/1994 περί προστασίας του καταναλωτή
- Συνοπτική παρουσίαση της οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης L-171
* Οι περισσότεροι κατασκευαστές και τα καταστήματα κρύβονται πίσω από το δικαίωμά τους(να στείλουν στο δικαστήριο κάθε υπόθεση, κάτι που οι περισσότεροι καταναλωτές αποφεύγουν.
* Από το 2002 με τον νόμο 3043, εφαρμόσθηκε και στον αστικό κώδικα της χώρα μας, σχετική οδηγία της Ε.Ε. περί ελάχιστης διάρκειας ευθύνης του κατασκευαστή, στα 2 χρόνια.
* Παρ' όλα αυτά, η εναρμόνιση δεν έγινε με πολύ αυστηρό και σαφή τρόπο (όπως υπήρχε στα αντίστοιχα έγγραφα της Ε.Ε.), με αποτέλεσμα να μην αναφέρεται η λέξη "εγγύηση". Ο νόμος ορίζει όμως, ότι ο κατασκευαστής υποχρεούται για τουλάχιστον 2 χρόνια να καλύψει τη συσκευή, παρέχοντας τις αντίστοιχες υπηρεσίες που απαιτούνται, όπως αντικατάσταση, επισκευή, διαθεσιμότητα ανταλλακτικών κ.λπ. (επί της ουσίας, εγγύηση).
* Στον νόμο 2251 του 1994 περί προστασίας καταναλωτή, υπάρχει ένα παραθυράκι που αναφέρει ότι η διάρκεια και ο τύπος της εγγύησης ορίζονται από τον κατασκευαστή, κάτι στο οποίο "πατάνε" οι τελευταίοι για να δώσουν εγγυήσεις μικρότερες των 2 ετών. Επιπλέον, για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, υπάρχει η ασαφής διατύπωση ότι η εγγύηση πρέπει να είναι ανάλογη της αναμενόμενης διάρκειας ζωής (τι είναι ανάλογο για ένα notebook άραγε, ενώ ο ίδιος ο αναμενόμενος χρόνος ζωής που υποχρεωτικά πρέπει να αναφέρεται από τον πωλητή, τελικά δεν αναφέρεται σχεδόν ποτέ. Βεβαίως, ακόμη και έτσι, οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν μπορούν να κρυφτούν σε διάφορα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, όπως για παράδειγμα οι τηλεοράσεις LCD και Plasma που μπορεί να κοστίζουν αρκετές χιλιάδες Ευρώ και αγοράζονται με την προοπτική χρήσης σε 10ετή ή και μεγαλύτερη βάση.
* Παρ' όλα αυτά, ο νόμος 2251 αναφέρει (με τροποποίηση από τον 3043) ότι θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν οι διατάξεις του αστικού κώδικα (άρα και η εναρμόνιση με βάση τον νόμο 3043 του 2002), οπότε τελικά, νικητής είναι ξεκάθαρα ο καταναλωτής. Μάλιστα, στις δίκες που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα, το δικαστήριο έχει αποφανθεί υπέρ του καταναλωτή.
http://www.pcw.gr/default.php?pid=6&art_id=1822
Εμφάνιση 1-15 από 67
-
03-07-06, 14:23 Διεκδικήστε τα Δικαιώματά Σας! #1
-
03-07-06, 15:51 #2
- Εγγραφή
- 30-05-2003
- Περιοχή
- Dublin, Ireland
- Μηνύματα
- 16.768
- Downloads
- 23
- Uploads
- 0
- Άρθρα
- 6
- Ταχύτητα
- 204800/20480
- ISP
- WTF is in Ireland
- Router
- Draytek Vigor 2820vn
- Path Level
- Interleaved
Συγχαρητήρια chrand, συνέχισε να μας ενημερώνεις για ζητήματα καίριας σημασίας!
Να προσθέσω μόνο πως εξαιρετικό website είναι αυτό της Επιτροπής για τα δικαιώματα του καταναλωτή στο:
http://ec.europa.eu/consumers/index_en.htmThe Road to Hell is Paved with Good Intentions
Cause we made a promise we swore we'd always remember, no retreat, baby, no surrender
-
03-07-06, 22:17 #3
Αρχικό μήνυμα από chrand
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Νικαετός : 06-07-06 στις 10:44.
-
03-07-06, 22:53 #4
Ποια εγγύηση και αηδίες...
Κάνουν τα αδύνατα δυνατά να σου πουλήσουν το προϊόν, και μετά άντε γεια.
Δυστυχώς τα μπακάλικα που έχουμε για εταιρείες, έτσι λειτουργούν.
Εξαιρούνται σοβαρές εταιρείες(ίσως υπερβολικά σοβαρές), όπως Sony, και Toyota.
Η Sony για τις τηλεοράσεις-οθόνες της(για τρία χρόνια έρχονται on-site με δικά τους έξοδα), και η toyota που έτσι και στείλεις mail στην Ιαπωνία για μια διαμάχη σου με τοπική αντιπροσωπεία, σε μια βδομάδα έχουν σκάσει οι γιαπωνέζοι για τα περαιτέρω.
Όσον αφορά το after sales των Ιαπωνικών εταιρειών, βγάζω το καπέλο.
Δυστυχώς, ο Έλληνας είναι τόσο υπερόπτης που παραδέχεται μερικά πράγματα, και στα υπόλοιπα εθελοτυφλεί.Antec C8 Constellation
Asrock X870 PRO RS
7950X3D
G.Skill f5-5600j2834f16gx2 (28-34-34-89)
RX6800XT
Corsair 850x
-
03-07-06, 23:45 #5
Δηλ μπορώ να ζητήσω εγγύηση 2 χρόνων και το κατάστημα να είναι υποχρεωμένο να μου την δώσει? Θα μου δώσουν κάποιο χαρτί που να το επιβεβαιώνει αυτό ή τι? Γιατί αν είναι να κινηθώ δικαστικά κτλ ζήτω που καήκαμε
Imac 24" | 2GB Ram | 7600GT | Logitech Z 5500 |
Αluminum Macbook 2.4 Ghz | 2GB Ram| 250GB HDD |
Lian Li V2000 | Watercooled by Zalman | Chieftec 560W Modular | Intel Core Duo 6750 | 4GB RAM Mushkin | Asus 8800GTS Watercooled | Raptor-X 150GB |
8GB iPhone v 2.1 UNLOCKED
-
04-07-06, 04:19 #6
Παρτε 3 πολυ χρησιμα αρχειακια για την προστασια του καταναλωτη.
Το ενα ειναι ο νομος 3043-2002 περι ευθύνης του Πωλητή
Τα αλλα 2 ειναι απο την Ευρωπαική Ενωση για την προστασια των καταναλωτων και τις αθεμιτες πρακτικες στις πωλησεις.
Εχω τυπωσει hard copies τα 1 και 3 και με εχουν βγαλει ασπροπροσωπο 2 φορες που χρειαστηκε να τα τριψω στα μουτρα ορισμενων επιτηδειων.
Edit: Μολις τωρα ειδα οτι ο 3043-2002 ειναι και στο αρχικο ποστ.Απλα λογω του προχωρημενου της ωρας βλεπω οτι θελω
-
04-07-06, 09:06 #7
- Εγγραφή
- 30-05-2003
- Περιοχή
- Dublin, Ireland
- Μηνύματα
- 16.768
- Downloads
- 23
- Uploads
- 0
- Άρθρα
- 6
- Ταχύτητα
- 204800/20480
- ISP
- WTF is in Ireland
- Router
- Draytek Vigor 2820vn
- Path Level
- Interleaved
Αρχικό μήνυμα από nickolas2005
The Road to Hell is Paved with Good Intentions
Cause we made a promise we swore we'd always remember, no retreat, baby, no surrender
-
04-07-06, 11:01 #8
Σ΄ ευχαριστώ PopManiac, για τα καλά σου λόγια.
nickolas2005 Κανένα κατάστημα δεν θα σου δώσει χαρτί με εγγύηση 2 χρόνων, αν από την αντιπροσωπεία τους δίνουν εγγύηση για 1 χρόνο.
Ρώτησα εγώ κατάστημα (με e-mail) στέλνοντας τους παράλληλα και τους δύο βασικούς νόμους του ελληνικού κράτους, γιατί δίνουν εγγύηση μόνο 1 χρόνο, σε κάποιον επίγειο & δορυφορικό δέκτη που ήθελα να πάρω.
Τι μου απάντησαν;
Τίποτα, απλώς την άλλη μέρα ακρίβυναν τον δέκτη 10 €.
-
04-07-06, 11:53 #9
Αρχικό μήνυμα από kadronarxis
Βέβαια ήταν θέμα ρύθμισης (δεν χρειάστηκε να αλλαχτεί κάτι), αλλά και πάλι ξόδεψε 2-3 ώρες για τη βλάβη. Εννοείται ότι πάντα Philips θα αγοράζω απο εδώ και πέρα.
-
06-07-06, 09:21 #10
- Εγγραφή
- 30-05-2003
- Περιοχή
- Dublin, Ireland
- Μηνύματα
- 16.768
- Downloads
- 23
- Uploads
- 0
- Άρθρα
- 6
- Ταχύτητα
- 204800/20480
- ISP
- WTF is in Ireland
- Router
- Draytek Vigor 2820vn
- Path Level
- Interleaved
Νομικός δεν είμαι αλλά επειδή πρόσφατα εδώ μου έτυχε περίπτωση που έπρεπε να χρησιμοποιήσω service της ΗΡ από προϊόν που αγόρασα στο Ελληνικό e-shop, η απόδειξη ήταν αρκετή...
Επομένως, πάντοτε κρατάμε την απόδειξη (και κανένα αντίτυπο του Νόμου αν είμαστε Ελλάδα!)
The Road to Hell is Paved with Good Intentions
Cause we made a promise we swore we'd always remember, no retreat, baby, no surrender
-
06-07-06, 13:46 #11
Αρχικό μήνυμα από kadronarxis
Feel free to attack the post. Do not feel free to attack the poster.
"If someone said to me that you can have three wishes, my first would have been to get into racing, my second to be in Formula 1, my third to drive for Ferrari" - Gilles Villeneuve
-
06-07-06, 23:29 #12
Για να μην έχω στεναχώρια με τους κακούς πωλητές (πωλητής είμαι και εγώ), έκανα νομική προστασία στη arag (http://www.arag.gr/ikogen.htm). Ανά πάσα στιγμή έχω δικηγόρο, όλα τα έξοδα πληρωμένα και άσε τους άλλους να τρέχουν.
Γηράσκων Αεί Διδασκόμενος
Εγώ τελείωσα...
-
10-08-06, 16:17 #13
Όλα δηλαδή τα bulk προϊοντα (cd-rom,dvd-rom κλπ) που έχουν τα καταστήματα γιατί έχουν 1 χρόνο;
-
12-08-06, 20:32 #14
Χτες αγόρασα έναν router από γνωστή αλυσίδα καταστημάτων. Ωφείλω να ομολογήσω ότι η εξυπηρέτηση ήταν άψογη, από την παραγγελία μέχρι την αγορά. Όταν έφτασα στο ταμείο έμπλεξα με μία ευγενική κοπέλα μέχρι να κάνει τις απαραίτητες διαδικασίες μεταξύ των χρεώσεων-ξεχρεώσεων που έχουν μεταξύ τους τα υποκαταστήματα. Τελικά κάποια στιγμή μετά κόπων και βασάνων τα κατάφερε, εκτύπωσε την απόδειξη και δίνοντας την λέει: "ορίστε η απόδειξη, έχετε ένα χρόνο εγγύση". Να καθόμουν να της εξηγήσω για το Νόμο 3043 ?
-
13-08-06, 00:35 #15
Εξαρτάται για τι εταιρία μιλάμε, πχ lg, nec, creative, usr έχουν τουλάχιστον 2 χρόνια εγγυήση
Ακόμα και στο bulk, bulk σημαίνει συσκευή που απλά δεν έχει software/συσκευασία, ακόμα σημαίνει συσκευή που δεν μπορεί να αγοράσει ο end user αλλά μονο το κατάστημα να βάλει σε νεο υπολογιστή/επισκευή (ακόμα ενα παραθυράκι εδώ στην ελλάδα)
Παρόμοια Θέματα
-
προβλημα με δικαιωματα
Από adpapa1971 στο φόρουμ WindowsΜηνύματα: 3Τελευταίο Μήνυμα: 21-03-08, 01:23 -
Δικαιώματα Χρήστη
Από Martinstime στο φόρουμ WindowsΜηνύματα: 2Τελευταίο Μήνυμα: 14-01-08, 17:14 -
Διεκδικήστε μείωση τιμής
Από nmavro73 στο φόρουμ Vodafone ADSLΜηνύματα: 4Τελευταίο Μήνυμα: 03-10-06, 16:49 -
Περίεργο πρόβλημα με τα δικαιώματα!
Από Antonis Papadopoulos στο φόρουμ WindowsΜηνύματα: 11Τελευταίο Μήνυμα: 06-11-05, 14:35 -
Δικαιωματα χρηστων σε δικτυο
Από Antonis Papadopoulos στο φόρουμ WindowsΜηνύματα: 13Τελευταίο Μήνυμα: 15-09-05, 21:01
Bookmarks