Το Hearts of Iron II - Doomsday δεν είναι καινούργιο. Κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2006 από την Paradox Interactive.
Είναι όμως το παιχνίδι που παρά το ότι το απέκτησα την ημέρα κυκλοφορίας του συνεχίζει να μου αφαιρεί τον ελεύθερό μου χρόνο χωρίς οίκτο.
Για την ακρίβεια το παιχνίδι υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια. Πρώτα ως Hearts of Iron, μετά ως Hearts of Iron II και τώρα πια ως Hearts of Iron II -Doomsday. Η τελευταία προσθήκη του Doomsday είναι ένα ανεξάρτητο (stand alone) expansion του HOI II. Οι βασικές αλλαγές είναι η επιμήκυνση του παιχνιδιού και μετά το 1947 με την προσθήκη των ανάλογων μονάδων, τεχνολογιών και φυσικά των ανάλογων μεταπολεμικών γεγονότων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν τον Ψυχρό Πόλεμο σε σοβαρή... θέρμανση.
Το παιχνίδι προσομοιώνει την παγκόσμια πολιτική και στρατιωτική κατάσταση του πλανήτη (ναι, του πλανήτη είπα) από το 1936 έως το 1950.
Ας ξεκινήσουμε όμως.
Με το που φορτώνει η πρώτη οθόνη και αφού περάσετε το μάλλον κακό tutorial, έχετε τις παρακάτω επιλογές ως Single Player:
Aπό την ενότητα πάνω αριστερά επιλέγετε το έτος εκκίνησης και πάνω δεξιά τη χώρα την οποία θα διαχειριστείτε. Με δεξί κλικ πάνω στη σημαία μπορείτε να επιλέξετε οποιαδήποτε άλλη χώρα (του πλανήτη!), συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Αν είστε από αυτούς που θέλουν γρήγορη δράση τότε μπορείτε να επιλέξετε κάποιο από τα σενάρια που σας βάζουν κατευείαν στη μάχη όπως το Blitzkrieg (1939) ή το Awakening the Giant (1941).
Αν προτιμάτε να διαμορφώσετε εσείς την οικονομία της χώρας και τις στρατιωτικές της δυνάμεις όταν ξεκινήσει "το πανηγύρι" τότε επιλέξτε το The Road To War (1934).
Πριν όμως συνεχίσουμε με περισσότερα στοιχεία για την Πλοκή, ας δούμε τα πρώτα στοιχεία που βαθμολογούν το παιχνίδι:
Χειρισμός
Αρκετά δύσκολος. Όχι γιατί οι προγραμματιστές δεν κάνανε καλή δουλειά. Το αντίθετο. Όμως το να έχεις να διαχειριστείς εκατοντάδες μονάδες στρατού που πολεμάνε στα... πέρατα της γης και ταυτόχρονα να επιβλέπεις την παραγωγή, την έρευνα, την διπλωματία και... την κατασκοπία δεν μπορεί να είναι απλή υπόθεση.
Ευτυχώς για μας στο παιχνίδι μπορείς να αυξομειώσεις (εντός απόλυτα ικανοποιητικών ορίων) την ταχύτητα και βέβαια να παγώσεις το παιχνίδι έως ότου κάνεις τις απαραίτητες ενέργειες.
Βαθμολογία: 6/10
Γραφικά
Καθαρά sprites, ευδιάκριτα γράμματα και... εμμμ... αυτό είναι όλο.
Βαθμολογώ με 6 γιατί λίγα θα μπορούσανε να προστεθούν. Ίσως μια τρισδιάστατη απεικόνιση της μονάδας ή του πεδίου μάχης (όπως στο Silent Hunter) αλλά δεν ξέρω κατά πόσο αυτή η όμορφη προσθήκη θα αύξανε την αξία του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, ανάλογη είναι η περίπτωση της τρισδιάστατης απεικόνισης της πόλης στο Civilization IV. Πολύ ωραία τα γραφικά, όμορφο να βλέπεις την πόλη αλλά... τελικά μετά τις πρώτες 231 πόλεις δεν ασχολείται κανείς με αυτή τη δυνατότητα!
Επίσης οι μεγάλες δυνατότητες παραμετροποίησης και χρήσης άλλων γραφικών για το παιχνίδι από μια μεγάλη ποικιλία επιλογών σαφώς ανεβάζουν τη βαθμολογία 1-2 μονάδες.
Βαθμολογία: 7/10
Ήχος
Πολύ καλός ήχος σε παιχνίδι στρατηγικής;;; Είναι δυνατόν;;;
Για την ακρίβεια όχι. Τα ηχητικά εφέ όπως π.χ. τα αεροπλάνα που πετούν, ή οι στρατιές που προελαύνουν είναι τα απολύτως βασικά.
Όμως το παιχνίδι έχει μια συγκεκριμένη και δυνατή ατμόσφαιρα, ενώ ταυτόχρονα δίνει την δυνατότητα να προσθέσεις δική σου μουσική με πολύ απλό τρόπο.
Του δίνω 8 γιατί είναι το μοναδικό παιχνίδι που με ώθησε στο να ψάξω να βρω μουσική της εποχής (από το Erika ως τη Σοφία Βέμπο) και να ξεσκονίσω τα CD μου με κλασσική μουσική (π.χ. Ride of the Valkyries) που ταιριάζουν απόλυτα σε αυτή την ατμόσφαιρα.
Βαθμολογία: 8/10
Τελειώσαμε με αυτή την μικρή και απολύτως μη αναγκαία παρένθεση . Όπως και στα άλλα παιχνίδια στρατηγικής ήρθε η ώρα να δούμε τα πραγματικά σημαντικά θέματα.
-
Review: Hearts of Iron II - DoomsdayΣελ. 1 από 7Δημοσιεύθηκε στις 21-11-06 19:15Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε πρώτα στο forum με θέμα: Review: Hearts of Iron II - Doomsday Δημοσιεύθηκε από yiapap Δείτε την αρχική δημοσίευσηTags: hearts of iron ii doomsday, review
babality- 23-11-06, 14:38Μήνυμα