ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ:
ΟΤΕ: Επιστροφή χρημάτων για αδικαιολόγητη χρέωση μέσω Internet
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ON LINE
Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2007
ΧΡΗΜΑΤΑ σε όσους καταναλωτές χρεώθηκαν αδικαιολόγητα μέσω internet από την εταιρεία Maknan, επιστρέφει ο ΟΤΕ. Όπως επισημαίνει η ΕΚΠΟΙΖΩ σε ανακοίνωσή της, μετά από πολυάριθμες καταγγελίες καταναλωτών, η οργάνωση γνωστοποίησε στην ΕΕΤΤ στον ΟΤΕ, στον Εισαγγελέα και στη γενική γραμματεία Καταναλωτή, ήδη από το Μάιο του 2006, ότι χρήστες του Ιnternet συνδέονται αυτόματα, χωρίς να ενημερώνονται, μέσω κυρίως της εταιρείας Μaknan με ιστοσελίδες ειδικού περιεχομένου αυξημένης χρέωσης (3 ευρώ/λεπτό). Η σύνδεση αυτή (dialer) εγκαθίσταται μάλιστα μόνιμα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του χρήστη, έτσι ώστε να πραγματοποιούνται συνέχεια κλήσεις αυξημένης χρέωσης από αριθμούς που αρχίζουν από 901.
Σύμφωνα πάντα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, οι καταναλωτές ενημερώνονται για το γεγονός μόνο έμμεσα, όταν δηλαδή τους έλθει ο αυξημένος λογαριασμός από τον ΟΤΕ, ο οποίος έχει αναλάβει επ' αμοιβή για λογαριασμό των εταιρειών αυτών την είσπραξη.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ τονίζει ότι ύστερα από αλλεπάλληλες ενέργειες και πιέσεις που άσκησε από τις 26 Μαΐου 2006 μέχρι και τις 26 Ιουνίου 2007, προς όλους τους συναρμόδιους φορείς, τις εισαγγελικές αρχές, καθώς και τις εμπλεκόμενες εταιρείες, η ΕΕΤΤ έδωσε οριστική λύση στο πρόβλημα.
Ειδικότερα, με απόφασή της συστήνει στην Μaknan και τον ΟΤΕ να επαναφέρουν «στην προτέρα κατάσταση το σύνολο των συνδρομητών του ΟΤΕ που έχουν υποβάλει σχετική καταγγελία, σε πίστωση του ποσού με το οποίο παρανόμως χρεώθηκαν», δηλαδή να επιστρέψουν τα χρήματα στους χρήστες του ΙΝΤΕΡΝΕΤ που χρεώθηκαν από αριθμούς αυξημένης χρέωσης. Η ΕΕΤΤ συστήνει επίσης να διαγραφούν οι φερόμενες οφειλές από τους λογαριασμούς του ΟΤΕ σε όσους καταναλωτές δεν κατέβαλαν τα ποσά αυτά.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΤΕ :
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ DIALERS
Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2007
Με αφορμή δημοσιεύματα στον Τύπο και χθεσινό Δελτίο Τύπου της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. σχετικά με την χρήση από την εταιρεία ΜΑΚΝΑΝ παράνομου λογισμικού (dialers) που είχε ως αποτέλεσμα την υψηλότατη χρέωση ανυποψίαστων συνδρομητών, ο ΟΤΕ ενημερώνει ότι:
Τα δημοσιεύματα αφορούν σε αποφάσεις της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) από τις 27 Ιουλίου 2007. Η ΕΕΤΤ με τις αποφάσεις αυτές επιβεβαίωσε ότι οι εταιρείες ΜΑΚΝΑΝ και Tellas παραβίασαν το ρυθμιστικό πλαίσιο, παρέχοντας σε ανυποψίαστους συνδρομητές υπηρεσίες υψηλότατης χρέωσης από συγκεκριμένους αριθμούς τους οποίους εν πολλοίς εν αγνοία τους καλούσαν οι συνδρομητές.
Η ΕΕΤΤ απηύθυνε σύσταση στις εταιρείες αυτές και τον ΟΤΕ, παρά το ότι ο ΟΤΕ καμία σχέση δεν είχε με τις ανωτέρω πράξεις, να επαναφέρουν τους συνδρομητές που έχουν υποβάλει καταγγελία στην προτέρα κατάσταση, με επιστροφή σε αυτούς ποσά που παράνομα κατέβαλλαν.
Ο ΟΤΕ υπενθυμίζει ότι έχει ήδη ενημερώσει με Ανακοίνωση το καταναλωτικό κοινό από τις 6 Αυγούστου 2007 ότι «θα πράξει ότι είναι δυνατόν με βάση το νομικό πλαίσιο για να μην επιβαρυνθούν οι συνδρομητές του από τις παράνομες αυτές πράξεις».
Ο ΟΤΕ δηλώνει εκ νέου ότι κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση με στόχο την προστασία των πελατών του οι οποίοι έπεσαν θύματα παράνομων ενεργειών τρίτων πάντα σε συνεργασία με τις καταναλωτικές οργανώσεις, όπως η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., και με την ΕΕΤΤ.
Υπενθυμίζεται ότι:
• σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία, ο ΟΤΕ είναι υποχρεωμένος να δρομολογεί μέσα από το δίκτυό του τις κλήσεις που πραγματοποιούνται προς άλλα δίκτυα χωρίς να μπορεί να παρέμβει. Η συμμετοχή του ΟΤΕ ως εισπρακτικού μηχανισμού για λογαριασμό των παρόχων στην υπόθεση αυτή σε καμία περίπτωση δεν έγινε οικειοθελώς αλλά υποχρεωτικά με βάση το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕΤΤ.
• Κατά συνέπεια, η οφειλή του συνδρομητή από τις κλήσεις σε άλλους παρόχους εμφανίζονται στον λογαριασμό του ΟΤΕ.
• Σε καμία περίπτωση δεν έχουν εμφανιστεί τέτοια φαινόμενα σε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που παρέχει ο ίδιος ο ΟΤΕ μέσω των συνεργατών του.
Ο ΟΤΕ επιθυμεί να επιστήσει για μία ακόμη φορά την προσοχή των καταναλωτών στο φαινόμενο των dialers και τους παρακινεί να διαβάσουν προσεκτικά τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προστατευθούν στις ιστοσελίδες www.ote.gr και www.oteshop.gr.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δ/ΝΣΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΟΤΕ
Τηλ. 210-6117434
Fax. 210-6115825
E-mail: media-office@ote.gr
Εμφάνιση 1-11 από 11
-
19-09-07, 17:14 Ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τους dialers - Απάντηση του ΟΤΕ #1
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος EvilHawk : 19-09-07 στις 18:42.
-
19-09-07, 17:28 Απάντηση: Ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τους dialers - Απάντηση του ΟΤΕ #2
Άρα αφού απεφάνθηκε και επίσημα η ΕΕΤΤ ότι παρανόμως έγινε ότι έγινε είχαμε δίκιο τελικά όσοι υποστηρίζαμε ότι δεν είναι ευθύνη του καταναλωτή όταν τον εξαπατούν και υπερχρεώνουν με τέτοιες απάτες και ότι τα διάφορα disclaimers/eulas των dialers είναι προφανώς τρίχες κατσαρές.
-
19-09-07, 17:40 Απάντηση: Ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τους dialers - Απάντηση του ΟΤΕ #3
Αν κάποιος δεν ευθύνεται στην όλη κατάσταση, αυτός είναι ο ΟΤΕ. Είναι υποχρεωμένος να δρομολογεί ΟΛΕΣ τις κλήσεις χωρίς να παρεμβαίνει και αυτό κάνει. Οσον αφορά τους καταναλωτές, υπάρχει τρόπος να προστατευτούν. Ο ΟΤΕ προσφέρει φραγή κλήσεων όπως επίσης υπάρχουν και τα αντι-dialers (μικρές συσκευές που παρεμβάλλονται μεταξύ γραμμής και modem και δεν επιτρέπουν κλήσεις παρα μόνο σε ΕΠΑΚ). Η τσιγκουνιά όμως μερικών και το "δε βαριέσαι" έφερε αυτό το αποτέλεσμα. Μη τα ρίχνουμε λοιπόν ολα στον ΟΤΕ.
-
19-09-07, 17:53 Απάντηση: Ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τους dialers - Απάντηση του ΟΤΕ #4
Προφανώς και δε φταίει ο ΟΤΕ για τις κλεψιές των άλλων...
Μην τα ισοπεδώνουμε και όλα...
-
19-09-07, 18:01 Απάντηση: Ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τους dialers - Απάντηση του ΟΤΕ #5
Δηλαδή αυτή τη στιγμή έχουν βγεί κερδισμένοι οι κάτοχοι των ιστοσελίδων ειδικού περιεχομένου αυξημένης χρέωσης, οι οποίοι προφανώς πήραν τα λεφτά του κόσμου και ο κόσμος πήρε τα λεφτά του πίσω από τον ΟΤΕ........σαν παράδοξο μου ακούγεται.
-
19-09-07, 18:26 Απάντηση: Ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τους dialers - Απάντηση του ΟΤΕ #6
Ο ΟΤΕ θα μπορούσε να παρέμβει σε ένα μόνο σημείο: να καλέσει τον κάτοχο της τηλεφωνικής γραμμής και να τον ενημερώσει (ή να του το θέσει υπόψιν). Αυτό το έχει κάνει αρκετές φορές στο παρελθόν και όχι μόνο για dialers αλλά και για 090. Απλά έχει θέσει το χρηματικό όριο αυτής της παρέμβασης αρκετά ψηλά. Σε κάθε περίπτωση είναι καλυμμένος ο ΟΤΕ αφού είναι απλός ο μεταφορέας.
-
19-09-07, 18:40 Απάντηση: Ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τους dialers - Απάντηση του ΟΤΕ #7
Παιδιά η ίδια συζήτηση έχει γίνει στο αρχικό θέμα που αφορούσε την απόφαση της ΕΕΤΤ.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ, αν είναι δυνατόν, θυμήθηκε το θέμα με καθυστέρηση σχεδόν 2 μηνών και αφήνει την εντύπωση ότι αφορά νέα υπόθεση. Η ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ έχει εμφανιστεί σε αρκετά δημοσιογραφικά sites από χθες με αυτό τον, κατά την γνώμη μου, παραπλανητικό τίτλο για να επιδείξουν ότι επιτελούν έργο, μόνο που το θυμήθηκαν λιγάκι αργά.Τελευταία επεξεργασία από το μέλος EvilHawk : 19-09-07 στις 18:43.
-
19-09-07, 18:58 Απάντηση: Ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τους dialers - Απάντηση του ΟΤΕ #8
Προσωπικά πιστεύω ότι ο ΟΤΕ θα μπορούσε να έχει θέσει χαμηλότερο όριο χρημάτων, σε υπηρεσίες αυξημένης χρέωσης, το οποίο να διαμορφώνεται μόνο κατ επιλογήν του πελάτη, καθώς επίσης και να ενημερώνει τον πελάτη που ξαφνικά φαίνεται να ξοδεύει μεγάλα ποσά. Αν ήθελε λοιπόν, θα μπορούσε να είχε περιορίσει τέτοια φαινόμενα και να είχε προλάβει καταστάσεις.
Υποθέτω όμως ότι προτίμησε να βγάλει κι αυτός λεφτά από την υπόθεση αυτή και περιορίστηκε στις υποχρεώσεις του. Είναι λοιπόν καιρός να οριστεί θεσμικά μεγαλύτερη ευθύνη προς τον πάροχο, για περιπτώσεις αυξημένης χρέωσης, αν προηγουμένως δεν έχει ενημερώσεις με ουσιαστικό και όχι τυπικό τρόπο τον πελάτη του.Προπληρωμένες κάρτες ........... 2 savings 4 safety
Τι εστί IBAN, BIC, OUR, SHA, BEN;
"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present."
-
19-09-07, 19:15 Απάντηση: Ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τους dialers - Απάντηση του ΟΤΕ #9
Νομιζω οτι ο ΟΤΕ ως καθολικος παροχος εχει υποχρεωση να προστατευειτον καταναλωτη και την εθνικη οικονομια, σε τετοιες περιπτωσεις μετα απο καταγγελιες οφειλει να παρεμβει μαζι με την ΕΕΤΤ και επιτελους να κλεισουν τις συνδεσεις απο domain που χρεωνουν παραλογα. Οι χρηστες δεν ειναι ολοι εκπαιδευμενοι ως γνωστον.
-
19-09-07, 19:40 Απάντηση: Ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τους dialers - Απάντηση του ΟΤΕ #10
-
20-09-07, 01:26 Απάντηση: Ανακοίνωση της ΕΚΠΟΙΖΩ για τους dialers - Απάντηση του ΟΤΕ #11
- Εγγραφή
- 14-04-2003
- Περιοχή
- Πολύδροσο Λακουβοχωρίου
- Ηλικία
- 53
- Μηνύματα
- 19.781
- Downloads
- 11
- Uploads
- 2
- Άρθρα
- 1
- Ταχύτητα
- 102400/10240
- ISP
- COSMOTE
- Router
- ZTE Speedport Entry 2i
- SNR / Attn
- 14.6(dB) / 6.2(dB)
Crisis is the time when the old is dead, but the new cannot be born... Antonio Gramsci
Παρόμοια Θέματα
-
Δηλώσεις του Υπουργού οικονομικών κ. Γ. Αλογοσκούφη και Ανακοίνωση της MIG για τον ΟΤΕ
Από rho στο φόρουμ ΕιδήσειςΜηνύματα: 25Τελευταίο Μήνυμα: 29-09-07, 19:26 -
ΟΤΕ: Ανακοίνωση σχετικά με τους λογαριασμούς του Μαιου
Από nm96027 στο φόρουμ ΕιδήσειςΜηνύματα: 55Τελευταίο Μήνυμα: 16-06-07, 21:05 -
Ανακοίνωση του ΟΤΕ για το μετοχικό κεφάλαιο της Armentel
Από aesir στο φόρουμ ΕιδήσειςΜηνύματα: 5Τελευταίο Μήνυμα: 05-04-06, 10:44 -
Αγωγή κατά του ΟΤΕ για τις αυξήσεις στις χρεώσεις dial-up ετοιμάζει η ΕΚΠΟΙΖΩ
Από aesir στο φόρουμ ΕιδήσειςΜηνύματα: 38Τελευταίο Μήνυμα: 23-11-05, 14:23
Bookmarks